combustibili alternativi, numai fum sa scoata!
![]() ![]() ![]() |
combustibili alternativi, numai fum sa scoata!
dorinromeo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|||
besche |
![]()
Post
#2
|
![]() Besche Group: Members Posts: 227 Joined: 14 March 10 From: Constanta ![]() |
Biodieselul este un combustibil puțin poluant, rezultat din grăsimi animale, alge sau ulei vegetal refolosit. În urma arderii, biodieselul emană mai puține hidrocarburi aromatice și o cantitate mai redusă de monoxid de carbon decât dieselul convențional. Această substanță este numită neutră la carbon, întrucât dioxidul de carbon rezultat în urma combustiei este absorbit ușor de plante.
Etanolul este utilizat pe scară tot mai largă, fiind obținut din materiale fibroase precum așchiile de lemn sau din amidon aflat în plante precum porumbul. Etanolul arde mai ecologic decât combustibilii convenționali, reducând gazele cu efect de seră. Statele Unite ale Americii reprezintă cel mai mare producător mondial de etanol, cu 4,6 miliarde galoane (1,22 miliarde litri). Uleiul vegetal este un combustibil economic și nepoluant, necesitând foarte mici modificări asupra motorului care îl utilizează. Deoarece uleiul vegetal nefolosit dă același rezultat ca și cel folosit, proprietarii mașinilor care necesită un astfel de combustibil pot procura substanța de la restaurante gratuit sau la un preț modic. Hidrogenul este utilizat drept combustibil pentru mijloacele de transport în comun din SUA, este nepoluant, însă implică anumite costuri care nu pot fi suportate de către toți consumatorii și de aceea această substanță încă nu este utilizată în masă. Gazul natural comprimat este inodor și necoroziv, reducând emisiile de gaze cu 80% comparativ cu vehiculele pe benzină, și se obține la costuri mult mai reduse decât combustibilii convenționali. Electricitatea este nepoluantă, deși generatoarele care produc bateriile cu ajutorul cărora funcționează mașinile electrice sunt considerate poluante. Emisiile generate de acestea sunt, însă, reduse. Prețurile tot mai ridicate ale combustibililor convenționali, precum și îngrijorările privind încălzirea globală determină intensificarea cercetărilor în domeniu, iar în viitorul apropiat exclus va deveni „normal” ceea ce astăzi numim „alternativ”. Sursa: PlanetGreen Discovery |
--------------------
Renault
Clio
2005 Authentique
- CT - 31-AIS Tunez tunuri
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#3
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
multumesc pentru informatii, acestea sunt cele oficiale. dar ma gandeam la ceva mai putin conventional (just for fun), de exemplu terebentina amestecata cu gaz lichd, tot felul de amestecuri cu care batranii nostri isi puneau daciile pe drum. nu-mi mai amintesc dar sunt sigur ca tatal meu nu baga benzina in rezervor decat odata pe luna cand primea bonurile. si atunci 20 litri/masina. cu ce mergea motorul, numai el stie...
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
dandee |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 ![]() |
din cate stiu eu honda a fabricat un model doar pt california avand ca baza hidrogenul (top gear) si parerea mea e ca e cel mai bun numai ca nu stiu cat de inflamabil e (daca stie cineva sa ne spuna0
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#5
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
Stai tu linistit ca existau relatii pe la peco si toate cele ,daca nu clasica gazolina de la petrolisti cred a mers ani buni ......Bunicami-o avea o relatie la o agentie funerara ( din ce am auzit ,pe vremea aia,in caz de deces in familie aveai dreptul la inca un plin sau ceva de genu') si imprumuta o coroana ,spunea ca are un deces in familie si baga benzina ,dupa terminarea operatiunii returna coroana la tovarasu' lui si gata
![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#6
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
supertare! asta imi amiteste de amenda care mi-am luato cand am coborat Calea Turzii din Cluj, dupa o ambulanta cu girofarul pornit. intamplarea face ca am luat la ocazie o femeie care avea de dus o coroana si am legat-o deasupra. dar cand m-a oprit politia si m-a intrebat daca am pe cineva in ambulanta, eu, fraier, am zis NU! doamne fereste. si amenda era deja scrisa.
invatatura de minte: nu ma mai iau dupa ambulante sau dupa masinile de politie NICIODATA! |
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
ghita87 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 8 March 10 ![]() |
asa si trebiue amenda cat mai mare pentru priceputi
no offense ![]() |
--------------------
R12
R12
1970
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Prin Oltenia se gaseste la PET-uri de 5 l un combustibil numit "Solvent degresant",dar a ajuns si asta in jur de 3 RON litrul.Are cifra octanica 75...80 si lumea il utilizeaza in amestec cu 50% benzina.Eu merg la 1300 si cu 100% solvent dar e dificil,trebuie sa reduc cu cateva grade avansul si sa fiu foarte atent la detonatii.Dar cu Wartburgul mergeam cu 100% perfect,insa era proiectat pentru benzina de 88.
Sunt doua variante de solvent.Una e transparenta ca apa si foarte volatila,ceva asemanator neofalinei de pe vremuri.E foarte bun la degresari.Volatilitatea mare e buna la porniri de iarna,dar cu 100%,iarna se face gheata in si pe carburator de zici ca e frigider.Vara cam fierbe in instalatia de alimentare si apare blocaj cu vapori. Al doilea sortiment e rosiatic,are ceva gras in el se vaporizeaza ceva mai greu ca benzina,dar nu genereaza gheata,nici nu fierbe pe conducte.Pe asta il folosesc in amestec cu ulei si la Diesel. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:00 |