Ce curatam?
![]() ![]() ![]() |
Ce curatam?
blondu' |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Ladist Group: Members Posts: 114 Joined: 27 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Solenza
Scala / Lada 2105
-2003 / 1987
- B-71-LAD Pentru adresa site:click pe user name-> home page; Contact: 0722.833.643 , Mihai
|
|||
Lostboy |
![]()
Post
#2
|
![]() Finding my way! Group: Members Posts: 3.261 Joined: 17 May 06 ![]() |
eu când le-am zis că șterg motorul manual au râs de mine....na că e doi....
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#3
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Si curatarea este o problema tehnica?
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
BoomPunk |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Nu prea este,dar poate deveni.Haideti sa nu ne prefacem ca nu vedem padurea din cauza copacilor.
Ideal ar fi ca o data la cateva luni de zile sa se curate corpul clapeta si motorasul pas-cu-pas,senzorul de turatie daca e cazul si se vede pilitura de metal pe el sau mizerie,schimbat cand trebuie sau chiar mai devreme filtrul de aer,bujiile,ulei de calitate in motor si cutie.Verificare periodica la sistemul de franare si directie.Consumabilele de preferat sa fie de calitate,chiar daca costa mai mult decat cele ``shipmade``.Contactele metalice,tot ce-nseamna mufe,scoase si curatate din timp in timp,date cu spray pentru contacte electrice...prin compartimentul motor,tot ce-nseamna mufa ar trebui scoasa,curatata si bagata la loc,dar daca nu iese din prima si nu stiti exact cum se scoate,nu insistati(decat sa stricati,mai bine apelati la cineva care chiar stie cum se scoate).In rest...enjoy the ride! ![]() This post has been edited by BoomPunk: 10 Jan 2008, 11:32 |
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
"Ideal ar fi ca o data la cateva luni de zile sa se curate corpul clapeta si motorasul pas-cu-pas,senzorul de turatie daca e cazul si se vede pilitura de metal pe el sau mizerie"
In 4 ani n-am curatat niciodata motorasul pas cu pas (si sper sa nu fie cazul vreodata), doar senzorul de turatie dupa 4 ani. Nu cred ca e o idee buna sa cureti la cateva luni totul, ca s-ar putea sa inceapa sa nu mai stea bine mufele sau sa se rupa firele. Motorasul pas cu pas si senzorul de turatie ar trebui curatate cand incep sa faca figuri. "If it ain't broken, don't fix it!".. ![]() Restul trebuiesc schimbate la revizie. Filtrul de aer preferabil la cate 10.000km (la fiecare revizie pentru ca praful de la noi din tara e mai mult). In caz ca masina are A/C si filtrul de polen schimbat la 10.000km. Cand incep sa apara diverse probleme electrice, e bine de curatat mufele si releele, inclusiv mufa aia mare din cutia de sigurante de langa baterie. This post has been edited by nh1980ro: 10 Jan 2008, 13:17 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Eu n-am scris mai sus ca asa trebuie sa faca fiecare,sau ca-i litera de lege ce spun eu...
Mufele le rupi daca esti total atehnic si tragi de ele ca omul cavernelor...De ce sa nu recunosc,mie motorasul pas-cu-pas mi-a facut figuri abia dupa 3 ani.Dar l-am curatat singur,de atunci cam o data la 3-4 luni il desfac,il curat si il montez la loc.Si chiar e mizerie de fiecare data.Cu senzorul de turatie n-am avut niciodata probleme,dar il curat si pe ala preventiv,dar nu chiar asa de des ca in cazul corpului clapeta,cam de 2 ori pe an. |
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Inca o chestie utila care ar putea prelungi intervalul de timp dintre curatari e sa folositi un spray de contacte antiumiditate. In felul asta contactele se oxideaza mai greu si nu e necesar sa desfaceti prea des mufele.
@BoomPunk Stai linistit ca nu am contrazis parerea ta. Am dat un citat din ce ai spus tu, ca sa-mi spun parerea mea. Bineinteles ca nu e obligat nimeni sa o urmeze.. ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
deconectat |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu avatar de sezon Group: Members Posts: 1.116 Joined: 11 January 05 From: Brasov ![]() |
@blondu': Daca merge las-o asa; daca nu merge, in functie de ce s-a stricat ti se va zice ce sa cureti...pana la urma e si asta o arta.
![]() This post has been edited by deconectat: 11 Jan 2008, 00:15 |
--------------------
logan
1.6 8v ambition
. Ex. DSN Rapsodie
|
|
NUM |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 10 February 06 ![]() |
Sincer eu o am din 2004 si nu am curatat nici un senzor ... si chiar nu am probleme .. mai bine cand da semne .. atunci curatat sau poate schimbat
![]() |
--------------------
Dacia
Solentza
2004
- B-87-ZLG Hope you got my point ...
|
|
b64chr |
![]()
Post
#10
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Eu curat la cateva luni scrumiera. Deasemenea, mai curat interiorul si exteriorul la spalatorie, din cand in cand.
Glumesc, asta ar fi ideal, in realitate in 80KKm am curatat senzorul de turatie de 1-2 ori si am gresat balamalele de la usi de vreo 2-3 ori. Ce spune BoomPunk mi se pare ca o face din placere, nu ca chiar ar fi necesar. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Trebuie sa recunosc ca e si placerea de a surubari la mijloc...
![]() Dar...da,uitasem de balamale,care mai trebui si ele unse din cand in cand,balamalele capotei si cele de la hayon,si poate cel mai important amanunt(nu stii niciodata cand te loveste nevoia!!!),surubul de la mecanismul rotii de rezerva,rugineste cand ti-e lumea mai draga si daca ai nevoie de roata si nu se desface...ai pus-o! |
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
Psych0 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 5 October 07 ![]() |
BooMPunk eu nu stiam asta .. cu surubu si drept dovada s-a sudat nu=l mai pot invartii
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Da, surubul ala mi-a facut si mie probleme cand am dat roata de rezerva jos ca sa schimb gratarul ala din sarma de scobit printre dinti ..
![]() Am schimbat si "gheara" care tine gratarul cu una home made si am uns surubul cu multa vaselina si la fel si piulita si acum dupa un an am incercat sa desfac surubul si inca mergea 'ca uns' .. ![]() Atentie la ce vaselina cumparati, ca exista o vaselina grafitata care rezista la maxim 60 de grade inainte sa curga si vara tabla masinii cam ajunge lejer la 60 de grade. Eu am gasit una cu punctul de curgere la 98 de grade cu calciu si grafit, importata de prin Iran si pare in regula, ca nu a curs deloc de pe balamale pana acum. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
blondu' |
![]()
Post
#14
|
![]() Ladist Group: Members Posts: 114 Joined: 27 May 06 ![]() |
QUOTE(deconectat @ 11 Jan 2008, 01:15) @blondu': Daca merge las-o asa; daca nu merge, in functie de ce s-a stricat ti se va zice ce sa cureti...pana la urma e si asta o arta. ![]() Tocmai...ca nu merge, tremura la relanti, am cumparat spray si am curatat senzori mai am motorasul pas cu pas,dar sa prind o zi cu soare ![]() |
--------------------
Solenza
Scala / Lada 2105
-2003 / 1987
- B-71-LAD Pentru adresa site:click pe user name-> home page; Contact: 0722.833.643 , Mihai
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
In privinta surubului de la roata de rezerva..la mine a ajuns accidental, niste ulei in farfurioara sau gropita aia din jurul lui in portbagaj. A ramas acolo, nu se vede, nu ajunge la mocheta si am constatat ca este "umed" si pe dedesubt, unde se blocheaza deobicei.
Daca nu ati SCHIMBAT BOLTURILE usilor cu unele de Cielo si nici nu le-ati modificat, facandu-le "sant", va sfatuiesc sa le mai miscati sus-jos, cateodata. Vaselina nu cred ca este suficienta sa ajunga in partea fixa a balamalei- cea in care boltul sta intepenit si nu se roteste independent de aceasta ci impreuna. Eu le-am uns mereu cu ulei de mecanisme fine, wd 40,vaselina si cand sa le schimb, unul din ele -stanga fata jos, tot nu a iesit usor, ci a trebuit ciocanit in sus si in jos, in mod repetat pentru ca era plin de rugina. |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
nh1980ro |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai de la ulei ti se trage, ca ala se scurge si ramane apa.
Vaselina sta mai bine, dar asta cand pui bolturi noi, ca alea vechi...te rogi sa nu se rupa.. ![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Brambus |
![]()
Post
#17
|
![]() member Group: Members Posts: 647 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Cei de prin service-uri nu prea recomanda curatarea corpului clapeta decat daca intradevar are probleme, acum nu stiu ce sa zic
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Megane 2 R26
- B969FEF
|
|
minny |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Mai bine ati pune si niscai poze pe unde dreac se gasesc treburile de curatat si explicatii cum se demonteaza/remonteaza. Stiu ca sunt pe alte topicuri chestiile astea dar daca nu puneti macar niste linkuri cu topicele alea nu e decat vorbarie fara rost, ca tot prin mii de topicuri ai de cautat ca sa aflii fiecare operatiune cum se face. Parerea mea.
|
--------------------
------
------
------
|
|
gigibecalul |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 10 May 07 ![]() |
subscriu. eu habar n-am nici macar ce-i ala "motorasul pas cu pas",prostul de mine
![]() |
--------------------
dacia
1310 l 1997
solenza 2004
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Propun sa faceti un topic de intretinere Solenza ! Nu mai amestecati Solenza cu alte modele de Dacii si nu mai lasati topicul la "probleme" ca asta mia repede sunt imbunatatiri . Un motor curat la ora actuala in Bucuresti deja parca este tunat
![]() Acum referitor la subiect , eu curat o data pe an motorul , mai intai cu presiune de aer , apoi cu apa calda , solutie de degresat , se lasa 5 minute , apa calda la presiune , cu presiune de aer pana se usuca tot . Cand mai apuc cu carpa uscata de bumbac sau ceva care trage prafu dar nu electrizeaza , curat ce se poate. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 16:13 |