Electromotor
Electromotor
lvl100 |
21 Oct 2007, 09:00
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 5 November 06 |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|||
apollo |
21 Oct 2007, 11:27
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani |
si la mine face asa.
toata vara a mers bine, dar cum vine putin frigul, electromotorul merge din ce in ce mai rau. La mine , problema e, bobina de pe rotor.nu pot da detalii si sa zic exact ce are, ca nici eu nu stiu. stiu doar ca a fost incercat rotorul si electromecanicul zicea ceva de scapari sau ca fura curent. Rezolvare : bobinare sau alt rotor |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
gabi1 |
21 Oct 2007, 19:43
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT |
Pe Nova mea am o baterie caranda de 50AH,vechime cam cinci ani.Iarna trecuta a inceput sa faca probleme la pornire.Cum dadea un pic frigul afara,imediat electromotorul se rotea anemic de doua-trei ori si cadea mort.Chiar cu o baterie ajutatoare efectul era minim.
Odata cu incalzirea vremii electromotorul invarte super bine,chiar am ramas o data in pana de "condensator s-au bobina"!!!... din pacate am desfacut si carburatorul,desi nu era vina lui,undeva pe o portiune nu prea abrupta in Cheile Bicazului ,si ca sa eliberez drumul,am tarat-o vre-o 100m numai din electromotor . Deci trag concluzia ca singura problema e de la bucse s-au o eroare foarte mica de fabricatie/pozitionare/...joc termic.In ultimul an am facut aproape 30.000km si a mers perfect cat timp a fost mai caldut afara iar acum incepe sa dea semne de oboseala. Dar ce sa-i faci?Si masina are 85.000,probabil electromotorul e cel original.Cum vine prima zi calduroasa,dupa zapada asta,ii schimb bucsele si curat un pic rotorul,eventual schimbat carbunii(adica sigur schimbati,ca le ajunge). |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
Georginho |
21 Oct 2007, 21:31
Post
#4
|
Inventiv Group: Members Posts: 1.002 Joined: 6 July 07 |
E mare belea cu schimbul bucselor la electromotoarele de Nova. Si eu am tot incercat sa-l repar de vreo 2-3 ori anul trecut si era mereu stricat... asa ca l-am schimbat si invarte si cu baterii de ceas
P.S. Pt cei ce vor sa-l schimbe sa ia DOAR romanesc. Cele de import sunt facute cu plastic la interior. |
--------------------
***
***
***
|
|
lvl100 |
21 Oct 2007, 22:43
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 5 November 06 |
Sincer sa fiu, ma asteptam la orice raspuns in afara de faza asta cu temperatura.
Practic inca vorbim de temperaturi de 15-20 de grade (perioada in care au inceput probleme) Pai daca e asa sensibil la temperatura, logic ar insemna cand vin gradele pe minus sa nu mai miste nici conectat direct la centrala atomo-electrica de la Cernavoda. |
--------------------
Dacia
Nova GT
1998
|
|
Kraven |
22 Oct 2007, 07:06
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 5 September 07 |
Si eu am avut probleme cu electromotorul..acelesasi simptome.Cateodata le mai am si acum.Dau la automat si se invarte motorul de parca n as avea deloc curent.I am schimbat si furca aia din plastic fiindca la mine era rupta o ureche..l am montat la loc dar degeaba.Pana n am ajuns la vecinu' care s a uitat un pic la el n am reusit sa l fac sa mearga cum trebuie.Din cate stiu eu a zis ca a curatat un pic pe la el pe acolo..a zis ca ma vor lasa bucsele si ca montasem ROTORUL furca aia gresit si mi punea rotorul in scurt.Deci cum s a spus si mai sus e clar ca pe undeva fura curent si invarte cu o turatie mica si asta in sarcina, fiindca daca il incerci liber invarte de rupe.
|
--------------------
Renault
Megane 2 1,6 16V
2003
|
|
99MMH |
22 Oct 2007, 07:38
Post
#7
|
eu stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jurul meu prind curaj. Group: Members Posts: 185 Joined: 17 July 07 |
Schimbati bucsele si verificati carbunii. Daca schimbati electromotorul luati romanesc.
|
--------------------
Logan
ambition 1,6 MPI;1,5dci; Nova GT
2006,2007,1998
- MMH E o teorie si, ca toate teoriile general acceptate, o prostie in toata regula.
|
|
Kraven |
22 Oct 2007, 09:23
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 5 September 07 |
Inca ceva.Este cumva electromotorul de Dacia 1310? Intreb fiindca eu cand am luat furca mi a trebuit exact aia de 1310.
|
--------------------
Renault
Megane 2 1,6 16V
2003
|
|
apollo |
22 Oct 2007, 09:47
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani |
exact.e acelasi model, numai ca exista varianta lunga fiind cel vechi si celelalte mai noi is scurte.
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
smecheras |
26 Oct 2007, 22:33
Post
#10
|
Tuning Fanatic ... Dacia rullz Group: Members Posts: 268 Joined: 18 September 06 |
am avut si io probleme cu electromotorul
era de la stator...un magnet era pus invers(de un "electrician") si mi-a bulit pe rand toate nu incercati acea bucsa cu "guler" care toti mecanicii o recomanda cu caldura...nu faceti decat sa fortati rotorul in capacul superior si sa mearga mai greu...drept urmare ciupirea rotorului....si incepe sa fure curent incercati sa schimbati bucsele amandoua cu unele noi normale si nu cred ca mai aveti probleme... |
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000 1.6
- B 60 FGD
|
|
apollo |
31 Oct 2007, 18:15
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani |
ce electromotor e recomandat pe nova, de fapt se pot adapta si altfel de electromotoare, mai puternice sau altceva mai bun decat cel romanesc lung.
|
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
MIHAI8888 |
5 Nov 2007, 19:00
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 |
aceiasi chestie am patit-o si eu azi nu vrea si nu vrea
mi-am facut incalzirea cu un prieten (adica am impinso de vreo doua ori) si a luat-o am stat vreo cinci minute cu ea pornita si am incercat din nou ,a luat-o la sfert cred ca cei care zic ca fura curent au dreptate si in cazul meu ca atare l-as demonta sa vad care-i treaba problema mea e ca nu am desfacut electromotor de pe nova niciodata implica operatia ceva etape speciale sau pur si simplu desfaci suruburile si il tragi afara? |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
apollo |
5 Nov 2007, 19:12
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani |
deconectezi bateria mai intai.asta e mai special.
in rest desfaci suruburile.vezi ca pe unul din ele e o bucsa de ghidaj. scoti firele si-l dai jos. cu furatul de curent e problema.ori is carbunii, ori bucsele de pe el, ori bobina de pe rotor are intreruperi. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
MIHAI8888 |
5 Nov 2007, 21:18
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 |
bucse de pe ce? carbuni? ax ?
|
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
apollo |
5 Nov 2007, 21:32
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani |
sunt bucse in capul rotorului, pe capac si pe "fundul" rotorului.
si mai e o bucsa de ghidaj pe unu din cele 3 suruburi care le desfaci ca sa dai electromotorul jos. alea se mai largesc si din cauza asta rotorul se invarte aiurea si opune rezistenta.din cauza asta el invarte greu de zici ca nu mai ai baterie. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
knife |
12 Nov 2007, 21:42
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 27 October 07 |
Salut! ..am cateva intrebari legate de electromotor si ca sa nu mai deschid alt topic intreb aici .
Merge sa pun electromotor normal(lung) pe nova ?(daca da cu sau fara distantier?) Se gaseste stator cu tot cu magneti(gata echipat) pentru electromotor de tip nou(scurt) ? |
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|
electric |
12 Nov 2007, 21:46
Post
#17
|
in cautare de informatii Group: Members Posts: 403 Joined: 18 September 05 From: Bucuresti |
statorul model nou se gaseste gata echipat cu magneti. daca pui electromotor lung il pui fara distantier dar verzi sa aibe tesitura pe stator (o taietura per toata lungimea lui)
|
--------------------
dacia
Logan
2012 [COLOR=red][SIZE=7][B]
|
|
knife |
12 Nov 2007, 22:43
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 27 October 07 |
foarte tare ..nu ma asteptam la un raspuns asa rapid ..merci electric ! maine plec in cautare de stator \:D/
|
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|
mihaivasc |
14 Nov 2007, 12:45
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 30 March 07 |
Daca tot e vorba de probleme de pornire as avea si eu nevoie de o lamurire: Ieri dimineata dupa o noapte mai rece nu a mai vrut sa porneasca. Se aprind ledurile de bord la contact dar cand dau sa pornesc se aude ca incearca sa invarta da nu are putere. La a 3 a 4 incercare nici nu mai incearca nimic. Nu am idee cat e de veche bateria si nici nu ma prea pricep sa zic daca invartea sau se comporta ok pana acum. Poate sa fi murit de tot bateria din cauza frigului?
|
--------------------
Dacia
Nova GTI
1999 GTI Nova GTI'99
|
|
apollo |
14 Nov 2007, 15:28
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani |
QUOTE(mihaivasc @ 14 Nov 2007, 12:45) Daca tot e vorba de probleme de pornire as avea si eu nevoie de o lamurire: Ieri dimineata dupa o noapte mai rece nu a mai vrut sa porneasca. Se aprind ledurile de bord la contact dar cand dau sa pornesc se aude ca incearca sa invarta da nu are putere. La a 3 a 4 incercare nici nu mai incearca nimic. Nu am idee cat e de veche bateria si nici nu ma prea pricep sa zic daca invartea sau se comporta ok pana acum. Poate sa fi murit de tot bateria din cauza frigului? posibil ca bateria sa fie mooarta.verifica densitatea, completeaza cu apa distilata si pune-o pe redresor. daca nu, verifica firul intre minusul de la baterie si electromotor. carbunii nu cred ca sunt, dar trebuiesc verificati, dar pana atunci, fa ce ti-am zis. densitatea buna trebuie sa fie pe element de 1.17-1.19 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
nikssark |
14 Nov 2007, 16:45
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 4 April 06 |
[QUOTE] poti sa incerci inca o centrare in tandem cu reglajul cursei furcii(posibil ca furca sa iti impinga bendixul aiurea).
Nu prea inteleg cu centrarea in tandem dar pot sa iti spu ca problema a aparu dupa ce am dat prima oara jos electromotorul fara sa fi umblat la carcasa ambreiajului. Impresia pe care ti-o da la pornire este ca dinti bendixului nu se inbina corect cu dinti coroanei. Am adus vorba de gidurile de ghidaj de la cutia de viteze pentru ca doar acestea centreaza carcasa pe motor si ma gandesc ca daca unghiul de pozitionare al carcasei nu este corect pe blocul motor (pe care se afla volanta) nici centrarea electromotorului nu este astfel in ungiul optim pentru a se efectua o imbinare corecta a dintilor coroanei si bendixului. ZAU NU STIU CUM SA MAI FAC . Azi bendixul a ramas chiar blocat pe coroana si am fost nevoit sa dau de volanta in sens in vers ca sa se deblocheze . This post has been edited by nikssark: 14 Nov 2007, 18:53 |
--------------------
dacia
nova gt
99 decembrie
|
|
variable_dynamics |
14 Nov 2007, 17:25
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti |
Din cate zici tu,daca s-a incercat si esuat centrarea demarorului,poti sa incerci inca o centrare in tandem cu reglajul cursei furcii(posibil ca furca sa iti impinga bendixul aiurea).
Poate fi insa si o asamblare incorecta a celor doua repere(motor si carcasa ambreiaj) Pt huruit(cel de la pornire pe care il auzi in timp ce se retrage bendixul,da?),desfa demarorul si unge canelurile rotorului(cele pe care se deplaseaza bendixul. Cu toate bucsele lui de centrare,demarorul mai are joc pe doua directii Poti sa incerci o pozitionare a demarorului in felul urmator: http://www.daciaclub.ro/Nova-GTi-cu-probleme-t90535.html - postul #5 desi imposibil sa nu fi incercat vreun mecanic si faza asta. Spor la lucru. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
knife |
15 Nov 2007, 14:05
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 27 October 07 |
Salut...!probleme si iar probleme cu ELM ..In prima faza am schimbat bucse,capac electromotor(cap, cel din aluminiu),bendix,volanta,bun...a luat-o la sfert de cheie vreo 2 zile dupa aceia ELM invartea foarte greu cam jumatate de tura si atat,bun...l-am luat, l-am desfacut .Statorul avea magneti facuti bucatele inauntru,m-am dus la magazin am cumparat alt stator l-am pus a mers vreo 2 zile dupa aia iar faza cu magneti de data asta doar unul crapat,l-am inlocuit cu altul de la statorul vechi l-am pus pe masina a pornit de 2 ori ..si MORT.L-am desfacut,aranjat,curatat(pus la loc aceiasi chestie cu invartit juma de tura si MORT)am facut operatiunea de cateva ori pana m-au apucat durerile de spate ...Intr-un final l-am pus direct la baterie fara si fie pe masina(dupa ce l-am desfacut iar) MINUNE, INVARTE DE RUPE!L-am pus la loc pe masina si am pus decat cele 2 + si - la baterie,invarte dar nu porneste masina am pus firul al 2 lea - si gata ..iar faza cu jumatate de tura si mort !!stie cineva de unde este firu care nu vine de la baterie dar vine pe - la elecromotor ?Help ..simt ca innebunesc cu el aici !
|
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|
variable_dynamics |
15 Nov 2007, 14:42
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti |
nikssark, acum ca ai explicat cum e cu pozitia bendixului fata de coroana,am inteles mai bine. Cand am zis de reglajul furcii credeam ca bendixul este aruncat prea tare si extremitatea danturii lui apasa prea tare pe dantura volantei.
Insa,asa cum zici,poate fi problema de aliniere intre blocul motor si carcasa ambreiajului. Mai poate fi(putin probabil insa posibil) de la volanta,care probabil este montata stramb(ori montat aiurea ori sistemul de prindere de pe arborele cotit este stramb). Nu stiu sa existe alt mod sa vezi daca e asa sau nu in afara demontarii carcasei ambreiajului si verificarii montajului volantei si a alinierii intre motor si cutia de viteze. @knife, incearca sa il impingi in sus si inspre habitaclu cand il montezi.(adica ca si cum l-ai indeparta de volant - ai un joc cam de 1 mm la montaj...foloseste-l!) Daca te referi la un fir gri cu papuc,aceea este comanda electromagnetului care impinge bendixul pe coroana. Tu ai zis ceva de "-" la demaror. Minusul demarorului este pe unul din suruburile de strangere ale acestuia. La acelasi surub sunt legate si niste mase ale cablajului fata. Sa nu ai vreun scurt ceva... Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 15 Nov 2007, 14:54 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
nikssark |
15 Nov 2007, 15:16
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 4 April 06 |
variable_dynamics mersi de idee dar iti pot spune ca am fost atent la montarea coroanei si nu cred ca avea cum sa intre stramb ca am incalzit-o pana s-a largit de a intrat absolut singura fara pic de ajutor. De sistemul de prindere de pe arbore daca ar fi strimb atunci poate ca ar face urat doar intr-o parte a coroanei ceea ce la mine face mereu. In momentul montarii nu aveam cunostiinte ca, cutia de viteze se monteaza pe niste ghiduri eu avind 8 suruburi dintre care doua pe blocul motor astfel ca nu am luat seama cum arata aceste ghiduri si am crezut ca sunt doar simple suruburi si intreb pe forum cam cum ar putea ele arata ca poate ar avea doua cote care sa-mi strice astfel alinierea carcasei cutiei cu motorul implicit a elm-ului cu volanta. Rog detalii privind aceste ghiduri
|
--------------------
dacia
nova gt
99 decembrie
|
|
MIHAI8888 |
15 Nov 2007, 21:48
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 1 September 07 |
daca nu ar fi aliniata cutia cu motorul atunci si arborele primar al c.v. nu ar mai fi aliniat cu vibrochenul si asta ar compromite functionarea cv
deci cu sau fara ghiduri cutia e montata corect pe motor deformari si abateri pot apare in schimb la imbinarea dintre elm si carcasa ambreiajului orce alte necomformitati sunt excluse doar intre elm si carcasa ambreiajului pot aparea probleme pt ca din cate am inteles de la dv doar dupa demontare respectiv montare au aparut problemele daca pana la aparitia defectului elm a functionat normal , de ce nu ar face-o apoi daca defectul a disparut logic nu? |
--------------------
vw golf
fost nova
1998 gti
|
|
nikssark |
15 Nov 2007, 23:28
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 4 April 06 |
MIHAI8888 inteleg ce vrei tu sa spui dar realitatea zdrangane si chiar foarte rau. IN cea ce priveste alinierea cutiei cu motorul cred ca orice piesa de angrenare are un raport de miscare care in cazul de fata nu este mare dar din lipsa acestor ghiduri pentru cutie (am recunoscut ca la montare nu am bagat de seama existenta sau nu a acestora si am cerut chiar informatii despre ele pe forum) raportul(toleranta) poate fi mai mare si de aici MARILE PROBLEME. In cea ce priveste demontarea am belit ochii mari si nu mi-au ramas piese cum se spune ca mai faceam dracului una dar sa iti rupa axul rotorului cred ca este o problema si sa ma duc la service ADRAS pe Oltenitei(Bucuresti)si sa imi ceara 600 RON doar ca sa demonteze si sa caute problema si apoi costul pieselor zau ca nu cred ca face.
This post has been edited by nikssark: 15 Nov 2007, 23:28 |
--------------------
dacia
nova gt
99 decembrie
|
|
knife |
16 Nov 2007, 09:50
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 66 Joined: 27 October 07 |
O mica intrebare am si eu...se gaseste la magazin suportul acela care tine carbuni ?"cel de plastic"
|
--------------------
Dacia
Nova
GTI 1999
|
|
nikssark |
16 Nov 2007, 20:16
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 4 April 06 |
da, dar trebuie sa cauti. vezi langa targ la vitan la service irmeb ca aia la magazia lor am vazut ceva
16 Nov 2007, 20:16: da, dar trebuie sa cauti. vezi langa targ la vitan la service irmeb ca aia la magazia lor am vazut ceva This post has been edited by nikssark: 16 Nov 2007, 20:16 |
--------------------
dacia
nova gt
99 decembrie
|
|
paulica |
16 Nov 2007, 20:29
Post
#30
|
Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti |
Mai vedeti si p-aici:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=39111&hl= |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th June 2024 - 18:03 |