nu merge rotund, solenza 1,4
![]() ![]() ![]() |
nu merge rotund, solenza 1,4
stanescuionut |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 22 November 09 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
solenza
clima
2004
|
|||
nenestean |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 22 October 08 From: Sighetu Marmatiei ![]() |
mie nu imi mai merge rotund de cand un nene la un service mi-a reglat tachetii
![]() nu stiti ce distanta trebuie sa fie la admisie si la evacuare ? am inteles de la altii ca in general la motoarele astea trebuie sa aiba distanta mai mare la tacheti. la mine cred ca sunt cam stransi. (mi s-a spus ca o sa isi revina dupa ce o sa merg o perioada cu masina....dar am facut de atunci 15.000 km si tot asa e....) nu ti-a reglat si tie cineva tachetii de nu iti mai merge rotund ? This post has been edited by nenestean: 10 Nov 2010, 08:43 |
--------------------
Dacia
solenza
2004 / motor 1.4
- MM 05 VFP Pe drumul cel bun !!
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
0,10 (admisie) si 0,25(evacuare) se regleaza culbutorii conform manualului.Si da asta e in mare problema micilor rateuri
-pt mers innecat mai poti verifica si injectoarele ori daca corpul clapeta etanseaza la partea de jos bine.Daca trage aer pe jos la fiecare accelerare da mai intai in nas si apoi pleaca. |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
nenestean |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 22 October 08 From: Sighetu Marmatiei ![]() |
imi pare rau ca am intrat cu problema asta in topicul initiatorului....
dar am doar o minca nelamurire. un alt mecanic mi-a spus ca valoarea la admisie este prea mica si ca ar trebuii injur de 0.22 adm. si evacuare 0.25 evac. am luat niste lere mai vechi ce aveam pe acasa si m-am uitat si la 0.10 este cam putin ,.... si s-a mai discutat undeva pe forum(si nu ami gasesc), cum ca genu asta de motoare au nevoie de o distanta mai mare la tacheti. la reprezentanta mi-au cerut 180 de lei pt reglaj. mi se pare exagerat ![]() |
--------------------
Dacia
solenza
2004 / motor 1.4
- MM 05 VFP Pe drumul cel bun !!
|
|
victor.vajoi |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 13 January 10 From: Brasov ![]() |
QUOTE(stanescuionut @ 9 Nov 2010, 21:11) salll, cine poate sa ma ajute k un sfat,,, Am curatat motorasul pas cu pas, senzor turatie, am schimbat bujiile, tot nu merge rotund motorul, adica daca stau cu ea turata la 3mii pe liber motorul cand merge cum trebuie cand mai da un rateu,, nu mare dar nu imi place, in mers da un pic in nas la turatii mici dar nu in tot timpul... asta ar fi o problema,,,, a doua se incalzeste cam repede si porneste ventilatorul in oras, daca schimb antigelul credeti se rezolva problema?? MS Nu are nici o legatura antigelul. Incearca sa cureti sonda lambda, mufa ei, sau daca nu sa o inlocuiesti. Exact asa imi facea si mie, pana nu am curatat sonda lambda. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi
2002 / Elegance
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
QUOTE(nenestean @ 10 Nov 2010, 11:55) imi pare rau ca am intrat cu problema asta in topicul initiatorului.... dar am doar o minca nelamurire. un alt mecanic mi-a spus ca valoarea la admisie este prea mica si ca ar trebuii injur de 0.22 adm. si evacuare 0.25 evac. am luat niste lere mai vechi ce aveam pe acasa si m-am uitat si la 0.10 este cam putin ,.... si s-a mai discutat undeva pe forum(si nu ami gasesc), cum ca genu asta de motoare au nevoie de o distanta mai mare la tacheti. la reprezentanta mi-au cerut 180 de lei pt reglaj. mi se pare exagerat ![]() Tu te iei dupa toti carpacii sau dupa ce zice cartea? 0.2-0.25 se faceau la Daciile vechi ochiometric. Ti-a scris mai sus valorile, verifica si vezi daca sunt asa. Uite aici: reglaj_culbutori1.JPG ( Size: 53.13k ) Number of downloads: 1069 reglaj_culbutori2.JPG ( Size: 35.7k ) Number of downloads: 1146 Printeaza-le si da-le in cap alora care se cred mai destepti decat producatorul. This post has been edited by cristio_79: 10 Nov 2010, 12:29 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#7
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(nenestean @ 10 Nov 2010, 11:55) imi pare rau ca am intrat cu problema asta in topicul initiatorului.... dar am doar o minca nelamurire. un alt mecanic mi-a spus ca valoarea la admisie este prea mica si ca ar trebuii injur de 0.22 adm. si evacuare 0.25 evac. am luat niste lere mai vechi ce aveam pe acasa si m-am uitat si la 0.10 este cam putin ,.... si s-a mai discutat undeva pe forum(si nu ami gasesc), cum ca genu asta de motoare au nevoie de o distanta mai mare la tacheti.la reprezentanta mi-au cerut 180 de lei pt reglaj. mi se pare exagerat ![]() LE SPUNE CULBUTORI NU TACHETI ! admisie 0.1 mmm evacuare 0,22 iar daca nu sti cum sa aplici metoda de evacuare maxim dai frumos capacele de la axa cu came jos si o pui la punct dupa indicatele de pe axa cu came si atunci functioneaza ceas. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Eu am dat 90 lei la reprezentanta pt reglaj si a mers mai rau ca inainte.Atunci m am pus pe desfacut, am verificat si toti i au reglat la 0. 25 . Masina tacanea ca toti dracii. i am reglat dupa manual si acum e alta treaba, Recomand sa o faceti cu mana voastra ca nu i mare filozofie si e mai sigur .
Cand l am intrebat pe mecanic ce dracu i a facut de merge mai prost ca inainte a dat din umeri.Niste idioti de mecanici.N am sa mai calc in reprezentanta . Bafta ! Ps. la final imi zice domne e din bujii,(eu avand NGKBKR6EZ de 1000-2000KM) i am zis sa mi puna altele si mai rau facea masina. Incercau sa ma combine la alte piese mereu, pana la final sa mi spuna ca mi trebe alt set motor. Mi au facut si diagnoza si nu stiu cum drac nu le a iesit ca nu merge motoru rotund.Avea intreruperi la 2 3 secunde si ei ziceau ca merge CEAS. This post has been edited by ovidiu87: 10 Nov 2010, 14:54 |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
ursu_florin2002 |
![]()
Post
#9
|
![]() Administrator Group: Members Posts: 279 Joined: 4 April 08 ![]() |
Mai cata bataie de joc in Service-uri......mai era si reprezentanta ?
|
--------------------
Renault
Symbol
2008 - 1,4 8v
|
|
nenestean |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 22 October 08 From: Sighetu Marmatiei ![]() |
ok.
multumesc de raspunsuri. sambata dimineata o sa am liber si o sa ii reglez. am invatat ca se numesc culbutori ![]() si nu tacheti .... |
--------------------
Dacia
solenza
2004 / motor 1.4
- MM 05 VFP Pe drumul cel bun !!
|
|
vitamina |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Salut!
Sonda lambda are vreo legatura cu temperatura motorului?Ca si mie imi porneste GMV-ul cam des ! Multumesc! |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
corbex |
![]()
Post
#12
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Arunca-ti o privire si prin radiator, poate are noroi pe el, poate are gize adunate in timpul verii...
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
ionutiulia |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 19 August 09 ![]() |
ASTEPT SI EU RASPUNSURI de la voi dupa ce va reglati culbutorii.
|
--------------------
solenza
europa
2004
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Eu i-am reglat singur in urma cu cateva luni, gasisem joc prea mare la culbutorii de la supapele de admisie. Practic, supapele de admisie se deschideau mai putin in situatia asta.
Dupa reglaj, mergea mai rotund motorul intr-adevar, chestie sesizata in special la ture mici in treaptele IV, V This post has been edited by andri1940: 13 Nov 2010, 15:50 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#15
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(ovidiu87 @ 10 Nov 2010, 15:48) Eu am dat 90 lei la reprezentanta pt reglaj si a mers mai rau ca inainte.Atunci m am pus pe desfacut, am verificat si toti i au reglat la 0. 25 . Masina tacanea ca toti dracii. i am reglat dupa manual si acum e alta treaba, Recomand sa o faceti cu mana voastra ca nu i mare filozofie si e mai sigur . Cand l am intrebat pe mecanic ce dracu i a facut de merge mai prost ca inainte a dat din umeri.Niste idioti de mecanici.N am sa mai calc in reprezentanta . Bafta ! Ps. la final imi zice domne e din bujii,(eu avand NGKBKR6EZ de 1000-2000KM) i am zis sa mi puna altele si mai rau facea masina. Incercau sa ma combine la alte piese mereu, pana la final sa mi spuna ca mi trebe alt set motor. Mi au facut si diagnoza si nu stiu cum drac nu le a iesit ca nu merge motoru rotund.Avea intreruperi la 2 3 secunde si ei ziceau ca merge CEAS. Si uite asa te lasa chel de 35 de milioane ![]() ![]() Peste tot angazeaza numai tarani care nu au habar cel putin de un lucru elementar. Cum am spus culbutorii se pot regla usor va trebuie o lera o cheie inelara de 10 parca . Se da jos capacul de la culbutori , tamponul de pe dreapta capacul de la axa cu came si te ghidezi dupa inseamnele de de la pinionul superior care invarte axa si comanda culbutorii. Pe admisie se pun la cota 0,1 se verifica cu 0,08 si cu 0,15 pe evacuare cota 0,25 si se verifica cu 0,15 si 0,3. Verificarile dupa ce sa reglat se fac ca sa fi sigur ca sunt corecte cotele si nu devine tambal motorul cand e pornit. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
silvio21 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 31 January 09 From: PITESTI ![]() |
De doua zile am luat o Solenza si am o problema serioasa:la rece se autoaccelereaza de parca o accelerezi tu din pedala de acceleratie.
Ma gandesc ca e problema cu traductoarele de temperatura,sonda lambda,motorasul pas cu pas,nu stiu cu ce sa incep. Ma puteti ghida un pic cu ce sa curat sau sa inlocuiesc? Dupa ce sa incalzit motorul merge ceas |
--------------------
DACIA
SOLENZA
CONFORT
- AG 78 ---
|
|
ramsen |
![]()
Post
#17
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
curata corpul clapeta...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
nenestean |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 22 October 08 From: Sighetu Marmatiei ![]() |
sambata dimineata am reglat si eu culbutorii....
am scos bujiile si am desfacut tot, am ridicat masina de o parte si am bagat in aV-a si am invartit de roata si care supapa de la admisie se ridica, cu o surubelnita bagam pe gaura de la bujie si verificam cand pistonu e sus, si reglam admisia 0.10 si evacuarea 0.25. si tot asa la toate.... motorul merge mult mai frumos acuma....nu mai are intreruperi ... . . . mai am o problema cu servo frana. se aude ca sufla de pe acolo.... si am schimbat supapa si tot asa.... cica o fi perforata membrana... posibil ? |
--------------------
Dacia
solenza
2004 / motor 1.4
- MM 05 VFP Pe drumul cel bun !!
|
|
tr04www |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(silvio21 @ 14 Nov 2010, 16:54) De doua zile am luat o Solenza si am o problema serioasa:la rece se autoaccelereaza de parca o accelerezi tu din pedala de acceleratie. Ma gandesc ca e problema cu traductoarele de temperatura,sonda lambda,motorasul pas cu pas,nu stiu cu ce sa incep. Ma puteti ghida un pic cu ce sa curat sau sa inlocuiesc? Dupa ce sa incalzit motorul merge ceas cand e rece motorul normal ca la pornire, turatia sta unde la 1100-1300 de ture.dupa ce se incalzeste motorul, turatia trebuie sa scada la 750 rpm.asa ca daca la pornire cu motorul rece, masina ta sta turata peste 1000 rpm nu e nici o problema.asa e normal. daca se tureaza mult mai mult peste valorile astea, atunci da e problema. This post has been edited by tr04www: 14 Nov 2010, 21:43 |
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
vitamina |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Salutare!
Ca tot se vorbeste despre culbutori:este posibil ca datorita dereglarii culbutorilor sa simti masina ca nu se tureaza in sarcina perfect rotund cand accelerezi in treapta a doua si chiar a treia si sa ai senzatia de accelerare in frame-uri?Senzatia dispare in treptele IV si V si nu se simte nici in treapta II si III daca accelerezi brusc! Multumesc! |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Nu, nu cred ca e din cauza culbutorilor. Aceeasi chestie patesc si eu, cand plec de la un semafor ceva parca treptele 2 si 3 merg "in suturi" cum s-ar zice cam aproximativ pe la 2200-2400ture, dupa asta isi revine(nu e foarte deranjant).
Restul vitezelor merg bine. |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
vitamina |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 273 Joined: 4 January 10 ![]() |
Da,boss.Senzatia este identica.Mie mi s-au diminuat destul de mult de cand am inlocuit ambreiajul dar nu definitiv.Oare sa fie de la transmisie?Eu ma gandeam la grup conic cel mai rau.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2004
|
|
andreiask |
![]()
Post
#23
|
Disc-Jockey Group: Members Posts: 1.237 Joined: 22 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Buna dimineata! Am si eu o problema cu a mea Solenza. Azi, pe drumul de intoarcere a inceput sa traga sacadat. In treapta a 1-a trage cat de cat ok, dar de la a2-a in sus zvacneste ca niste suturi in fund. Treaba asta o face mai ales intre 2000-3000 ture. Am verificat si cu motorul la ralanti. Apar fluctuatii de turatie, aleator, pentru perioade scurte (1-2secunde). Am ascultat si la toba de esapamente, cand prinde acea fluctuatie are un moment de pauza scurt, apoi evacueaza normal. Tot la ralanti, daca pornesc aerul conditionat, acesta cupleaza, se decupleaza si tot asa. Turometrul fluctueaza si el (parca ar tine cineva mingea pe picior). Cand am plecat dimineata a mers perfect, in schimb la intoarcere.... Ce ar putea fi?
This post has been edited by andreiask: 29 Jun 2016, 09:31 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
psychoo |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Pot fi mai multe cauze.
As incepe verificarile la bobina si bujii. Daca nu se rezolva de acolo as inversa cele 2 relee micute (negre sau maro) din compartimentul de langa baterie ca poate nu se mai alimenteaza pompa de benzina corect. Daca dispare problema, se inlocuieste releul defect (cel care a fost la pompa). Apoi as verifica injectoarele sa nu fie infundate, eventual curatare daca tot se demonteaza. Bafta |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
Maiorul |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 228 Joined: 6 May 10 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca bobina este de vina ...poate este crapata pe fund si da scanteie pe capacul de culbutori .
Aceleasi simptome le-am avut si eu ..."Apar fluctuatii de turatie, aleator, pentru perioade scurte (1-2secunde)".....rezolvarea a fost prin schimbarea cu o alta bobina. Imprumuta de la un vecin cu logan sau solenza bobina si incearca ...eu asa am facut ,ma gandeam la pompa de benzina dar nu a fost . |
--------------------
Dacia
lOGAN MCV II , Solenza , 1410 Sport , ex 1300
(2017 , 2004 ,1988, ex 1978)
- Buc
|
|
andreiask |
![]()
Post
#26
|
Disc-Jockey Group: Members Posts: 1.237 Joined: 22 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Am revenit. Am verificat si schimbat bjiile, filtru de aer e ok. Am scos pe rand fisele de la bujii ,iar 4 nu da scanteie deloc. Am facut schimb cu fisa de la 3 (si pe bujie si pe bobina) , fisa este in regula. Verdictul , nu da scanteie la 4. Este posibil sa fie problema cu bobina sau este intrerupt altceva pana in bobina ?
LE: am gasit aceeasi problema ,intr-un topic de la DSN, si se pare ca acelasi simptome. Deci schimb bobina ! LE 2: am schimbat bobina, si totul a revenit la normal. Motorul merge mai rotund ca inainte sa se defecteze cea veche. Va multumesc mult tuturor pentru sfaturi si indrumari! Sunteti niste oameni minunati! This post has been edited by andreiask: 29 Jun 2016, 13:54 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
i96nds |
![]()
Post
#27
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai de asta exista acest forum, datorita contributiei celor care au idei de impartasit cu ceilalti. Le multumesc si eu pe aceasta cale tuturor celor care reusesc sa mentina forumul in viata ! BRAVO !
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:45 |