DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Acceleratie care moare (= motor care "da in nas")

dacis
post 21 Nov 2004, 19:51
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




Intr-un topic anterior (...) ma plingeam ca in mod neasteptat, DUPA SPALAREA CARBURATORULUI, masina mea (Dacia 1410, 1995, 100k km) functiona mai prost decat inainte de aceasta operatie de rutina. Am primit citeva sfaturi utile, dintre care o buna parte priveau pompa de sprit ori "ciocul de papagal" prin care aceasta arunca benzina in carburator. Demontand pompa de sprit (ori, dupa altii, "de reprize") am constatat ca de fapt de aici era problema. Mai precis de la faptul ca atunci cand am spalat carburatorul am inlocuit membrana pompei de sprit cu una noua. Aceasta are inspre capac o piesa (nu stiu care este numele sau corect - piston ori altcumva) pe care apasa pirghia legata la acceleratie, iar acest piston nu este de aceeasi dimensiune la toate membranele.Consecinta este aceea ca, cu cat piesa (pistonul ?) e mai lunga, cu atat amplitudinea miscarii membranei de cauciuc scade.

Artificiul la care am recurs eu a fost simplu: am scos capacul acestei piese (sa-i zicem pistonas) si am gasit inauntru un arc mic (ATENTIE: nu cel vizibil si mai mare dinspre membrana si corpul carburatorului !) pe care l-am comprimat cu un patent. (O varianta evident mai bun ar fi aceea sa polizati o parte a acestui pistonas - dar tot scos ca sa nu cumva caldura degajata sa topeasca membrana de cauciuc - cu 2-5 milimetri). Astfel acest pistonas a devenit mai scurt. In plus am extins arcul dintre corpul carburatorului si pompa astfel incat acesta sa determine o revenire mai ampla si mai rapida a membranei pompei de sprit.

Consecinta a celor doua schimbari a fost aceea ca atunci cand calc acceleratia, membrana pompei de sprit are o miscare mai ampla si, in consecinta, trimite spre "ciocul de papagal" o cantitate mai mare de benzina. Practic acum cand calc acceleratia constat nu doar ca nu mai moare motorul dar chiar ca masina se "infinge" mult mai bine decat inainte.

Am acum o intrebare grea: va consuma sensibil mai mult (>=0,5l/100km) masina mea de acum inainte ?...


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 21 Nov 2004, 19:56
Post #2


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




eu nu inteleg de ce nu ai postat tot in acel topic, sa stie lumea care experimenteaza astfel de probleme toti pasii...?? 182.gif 182.gif 182.gif 182.gif 182.gif


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacis
post 22 Nov 2004, 06:36
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 24 March 04
From: dealurile oable ale Mioritei




Pentru ca aceasta chestiune - a dificultatilor la accelerare in diverse contexte - am gasit-o, cautand sa ma dumiresc eu, in numeroase topice.


--------------------
DACIA Logan KissFM 1,4 2008
dacis
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 04:42
Forum Renault