DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum reglez un carburator ?, Va rog ajutati-ma !

y000ptm
post 6 Apr 2006, 17:45
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 October 04




Nu ma pricep deloc la mecanica..dar imi place sa-mi bag nasu biggrin.gif .. si vreau sa-mi reglez carburatorul de la masina. Am o dacie din '94 si consuma cam mult .. prea mult chiar.
Cineva mi-a zis ca poate sa cunsume mult din cauza jiglerelor ca sunt de 1.4 , bun, am pus de 1.3 am schimbat termostatu [ cica daca nu e destul de cald motorul consuma mai multa benzina ] si filtru de aer [ asta nu a fost schimbat de cand a luat tata masina ] acum .. mai e avansul.. care il reglez in fuctie de ce benzina bag [ mai bag si de aia cumparata la negru ]. Am vrut sa iau un carburator nou..dar e vre-o 2 milioane..si am zis .. mai bine lasa.. si totusi as vrea sa mi-l reglez singur fara sa ma duc la vre-un service .. ar putea cineva sa ma ajute ?
Oare e mai bine sa pun tot jiglere de 1.4 ? mai ales ca am facut cutia de curand..si mi-am pus pinion de nova pe a 5-a..si nu prea trage.. mai mult de 130 @ 3200 rpm nu ia decat in vale .. si inainte mergea cam cu ~140 @ 4100-4200 rpm.
In legatura cu suruburile de la benzina/aer .. cum trebuie reglate? nivelul il am bun.

a..si inca ceva..la spalare .. ce gaurele mai trebuie desfundate? am inteles ca mai sunt mici gaurele prin el si trebuie desfundate cu aer sub presiune

Astept sfaturi.
Multumesc anticipat. up.gif


--------------------
dacia 1410 - vrei sa o furi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madcos
post 6 Apr 2006, 18:01
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 333
Joined: 17 October 05
From: CONSTANTA




iti sugerez sa te duci la unul care stie care este treaba pe acolo,si sa stai langa el ca sa prinzi si tu ceva(sau la carbotest-vreo 400.000)


--------------------
NOVA GT NOVA GT - CT 06 UDH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Apr 2006, 18:49
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La carburatorul de Dacie 1400 pune jiglere de 1400, nu te incurca cu jiglere subdimensionate, ca o sa-ti consume la fel, dar masina o sa fie mai lenesa.

La carburator nu prea ai ce regla inafara de nivelul in CNC, si cantitatea de emulsie la relanti..in rest nu ai ec face la el, nu da banii aiurea la carbotest, ca te sufla aia de praf, e bun pentru carb dublu, la cel simplu cum spuneam nu ai ce regla.

Deci, pune jiglere pentru 1400, nivelul in CNC sa fie la inceputul planului inclinat din CNC(~7 mm), surubul de aer il reglezi la relanti, cu motorul cald in asa fel incat sa aiba turatia cea mai mare(motorul), pe urma ajustezi turatia de relanti la 900 rpm...cam asta este...

This post has been edited by argon: 6 Apr 2006, 18:50


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amc
post 6 Apr 2006, 19:29
Post #4


2 trancane


Group: Members
Posts: 603
Joined: 28 November 05
From: Bucuresti




Mai precis surubul de amestec ala de jos il fixezi la turatie maxima iar din surubul clapetei de acc. stabilesti(scazi) la 800rpm


--------------------
YUGO Zavzta 2007/prestige - 1-B-NU-IS--chhh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
y000ptm
post 8 Apr 2006, 10:29
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 October 04




alte sfaturi ? sau doar atatea se pot face ?


--------------------
dacia 1410 - vrei sa o furi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poseidon
post 8 Apr 2006, 12:04
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 8 February 06




este perfect cum a zis argon,cu o singura rectiicare,reglajul se face cu capacul in pozitie verticala ptr a putea urmari contactul cu supapa de inchidere si a distantei de 7 mm intre plutitor si capac dar si a deschiderii maxime de 13mm


--------------------
dacia 1310 - bv 02ghj
inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bano
post 8 Apr 2006, 15:15
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 8 April 06




un sfat:Invata sa scrii romaneste.

This post has been edited by diaconuliviu: 8 Apr 2006, 20:01


--------------------
dacia Logan 2008 laureat
degeaba ai masina daca nai benzina TDI E LA MODA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poseidon
post 9 Apr 2006, 11:17
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 8 February 06




acolo lipseste un "f" si asta datorata grabei!se pare ca ai probleme, iti place doar sa atragi atentia sau esti un soi de mare literat?! radmasa.gif daca erai mai atent ai fi obs greseli mai grave pe forum,asa ca ia o pauza si relaxeaza-te!Sunt un adept al gramaticii corecte dar spre diferenta de unii sunt om si ...in cosecinta mai bine ai semnala greseli mai importante "care este" pe acest forum nu de alta dar ai avea mai mult timp liber ptr tine !poate, de ce nu? sa mai citesti cate o carte sau o revista. 090.gif


--------------------
dacia 1310 - bv 02ghj
inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marianrec
post 9 Apr 2006, 15:00
Post #9


membru drept


Group: Members
Posts: 330
Joined: 30 March 04
From: Galati




Nenea Poseidon.... ai dreptate, dar cred ca nu era vorba de tine. Am impresia ca moderatorul a editat un mesaj scris in alta limba de "bano" smile.gif)


--------------------
Dacia 1310 1990, 1994 - GL03WWT & GL07NAT
bau
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 11 Apr 2006, 06:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Da, corect, un mesaj fara cap-coada.
@Poseidon:Se pare ca cel ce atrage atentia esti chiar tu.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poseidon
post 11 Apr 2006, 20:57
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 112
Joined: 8 February 06




am facut-o din greseala,nu am inteles ce era cu mesajul acela,scuze!


--------------------
dacia 1310 - bv 02ghj
inteligenta pe glob este constanta,insa numarul populatiei este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
y000ptm
post 5 May 2006, 17:55
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 October 04




In legatura cu jiglerele, cele fabricate la Brasov sunt 26 RON, iar cele afbricate la buzau sunt 7.5 RON, m-am holbat putin la ele, m-am uitat si la vanzatoare si am intrebat-o: " Diferenta de pret cred ca e din cauza transportului nu ? " la care ea imi explica: " Cei de la Brasov fac dintoadeauna carburatoare spre deosebire de cele de la Buzau, unde este o mica fabricuta. "

Acum va intreb eu: Unde este diferenta ?
Este vre-o deosebire intre materialele din care sunt facute jiglerele ? Au o calitate mai buna ?

Astept pareri si sfaturi.


--------------------
dacia 1410 - vrei sa o furi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 5 May 2006, 19:18
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Salut, y000ptm!
Te felicit pentru dorinta ta de a-ti "baga nasul" in reglaje! smile.gif
Nimeni nu se naste invatat...
Nu stiu ce sa-ti spun despre jicloare, dar sa vezi ce am patit eu: am cumparat un cui poantou "de Brasov"(!)"ca e mai bun" si am observat ca am luat "plasa" de 7.5 roni, parca. Analizand cuiul am observat ca era facut dintr-o bara patrata de bronz dar una din muchii era strunjita din aceeasi "prindere" cu varful (cine stie strungarie intelege). Asta inseamna ca varful nu mai era centrul cercului circumscris colturilor patratului, adica nu mai corespundea cu axul de simetrie al barei (corpului cuiului).
Rezultatul: bagat in suportul lui (sediul, "scaunul") nu etansa. Daca l-as fi pus in carburator, imi crestea consumul...
Bun. A doua oara (dupa mai multa vreme) am cerut un cui de Arad. Spre surprinderea mea, desi mult mai ieftin (vreo 4.5 roni), acesta era realizat impecabil si etansa perfect. De asemenea, arcul care tine bila din capul lui era suficient de tare (lucru foarte important, cred eu). De curiozitate am mai cerut unul de Brasov si...ce sa vezi? Prezenta aceeasi defectiune amintita anterior. Deci era vorba de un intreg lot!
Concluzia mea: nu intotdeauna trebuie sa ne bazam pe "firma" cand alegem o piesa, ci trebuie sa verficam, pe cat posibil.
Cred ca e valabil si pt jicloare. Nu conteaza unde sunt facute, ci cine a lucrat pe strung la lotul ala. Pot sa plece din fabrica deja decalibrate. wacko.gif
Sfatul meu (nu e infailibil): cumpara un set oarecare (poti sa-l iei pe cel mai ieftin) dar inainte de a le monta verifica-le astfel:
- baga prin gaura varful unei scobitori din alea ascutite de esenta mai tare si roteste-o de cateva ori pana ia forma gaurii, apoi scoate-o cu grija si masoar-o cu un subler, fara a apasa tare pe ea;
- compara valoarea citita pe subler cu valoarea poansonata pe jiclor;
- daca nu corespunde, mergi frumusel cu setul la magazin si roaga-l pe nenea vanzatoru sa-ti dea altul.
Eu am avut surpriza sa cumpar jiclor principal cu gaura decalibrata (partial obturata de o aschie).
Mult succes!

This post has been edited by Kinetix: 5 May 2006, 19:20


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
y000ptm
post 6 May 2006, 09:47
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 October 04




da, sa stii ca nu e o idee rea sa verific orificiile, chiar azi o as incerc wink.gif

Alte sfaturi/pareri ?


--------------------
dacia 1410 - vrei sa o furi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 6 May 2006, 10:10
Post #15


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.471
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mda, masoara cu micrometru sau cu subler de sutimi.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 6 May 2006, 13:02
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Da, einstein, ar fi fain sa aiba un subler cu gradatii fine.
y000ptm, ai grija mare la nivelul in CNC. Verifica bine. Daca ai plutitor de plastic e buna metoda lui argon sau cea cu 7-7.5mm fata de garnitura capacului (tinut in pozitie verticala). DAR daca ai plutitor de alama, care e mai greu, reglajele difera. Eu am din asta si am reglat distanta aia la 9.5mm(!) si merge bine. Inainte de asta era la 7mm si consuma mult motorul (mergea cu surplus de benzina).
De asemenea, dupa ce faci reglajul, verifica miscarea plutitorului pe axul sau. Trebuie sa se miste usor. Apoi retuseaza din nou ralantiul la cald.
Succes!


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
y000ptm
post 12 May 2006, 12:02
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 12 October 04




Plutitorul e din alama, e bine reglat nevelul, am schimbat jiglerele si dupa ce am spalat carburatorul cu un diluant [am auzit ca e mai bun decat dicarbosolv] am fost cu el la o vulcanizare sa-i desfund toate orificiile cu aer, culmea..dupa ce am pus jiglerele, am constatat ca a mai ramas unu, cam la fel de mare ca cel aer, numai ca nu avea nimic in varf, m-am uitat, dar nu stiam unde vine, aveti un raspuns pt asta ? Culmea m-am uitat prin jiglerele care le-am dat jos .. si nu aveam nimic asemanator.

Dar nu stiu ce sa fac cu jigleru de ameste aer/carburant nu are nici o reactie daca invart de el, normal ar fi trebuit sa se opreasca motorul daca il strang prea tare sau il scot, de unde.. l-am strans la maxim, dupa care l-am scos..si motorul functiona la fel sad.gif ce sa-i fac ?


--------------------
dacia 1410 - vrei sa o furi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 13 Dec 2007, 20:13
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




vezi ca sar putea sa se fi rupt varfu jiglerului sa fie blocat acolo in duza respectiva am patit asa ceva

This post has been edited by kindeeru56: 13 Dec 2007, 20:14


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 13 Dec 2007, 20:38
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pai o fi rezolvat-o intr-un an jumate'


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 13 Dec 2007, 20:44
Post #20


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 6 Apr 2006, 18:49)
La carburatorul de Dacie 1400 pune jiglere de 1400, nu te incurca cu jiglere subdimensionate, ca o sa-ti consume la fel, dar masina o sa fie mai lenesa.

La carburator nu prea ai ce regla inafara de nivelul in CNC, si cantitatea de emulsie la relanti..in rest nu ai ec face la el, nu da banii aiurea la carbotest, ca te sufla aia de praf, e bun pentru carb dublu, la cel simplu cum spuneam nu ai ce regla.

Deci, pune jiglere pentru 1400, nivelul in CNC sa fie la inceputul planului inclinat din CNC(~7 mm), surubul de aer il reglezi la relanti, cu motorul cald in asa fel incat sa aiba turatia cea mai mare(motorul), pe urma ajustezi turatia de relanti la 900 rpm...cam asta este...
*



argon nu mai sunt jigloarele cum erau odata.. eu am schimbat vreo 3 seturi pana am nimerit unele bune


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 14 Dec 2007, 00:58
Post #21


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




din cate stiu eu de la mecanic cand scoti jiglerul de amestec aer/carburant motorul se opreste...concluzia care mi-a dat-o mie mecanicul la faza asta a fost : Carburator infundat


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Dec 2007, 09:28
Post #22


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pai e si normal sa se opreasca fiindca nu se mai omogenizeaza amestecul daca tu scoti surubul de amestec , nu ca ar fi infundat carburatorul. Acest surub se regleaza in felul urmator se strage pana cand incepe motorul sa functioneze neregulat si se dasface usor in asa fel sa sa fie un maxim de turatie e sesizabila cand motorul toarce frumos. Asadar e un (- + -) exista un minus cand se strage surubul de amestec si da sa moara motorul (amestec sarac) , exista un maxim (cand motorul se tureaza si amestecul e perfect) si un minus (cand benzina e in exces -amestec prost ).


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HDG
post 14 Dec 2007, 10:37
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 25 February 07
From: NavYork




QUOTE($$ilvviu @ 13 Dec 2007, 20:38)
Pai o fi rezolvat-o intr-un an jumate'
*



Da, am rezolvat-o smile.gif am vandut-o ca si asa consuma ca un tanc. Mi-am luat masina noua, Renault Megane II.2.


--------------------
Renault Megane 2007/2.2 Sedan Lux Privilege 1.5 100hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly82
post 14 Dec 2007, 12:03
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 17 July 07
From: Pitesti




ce tare ai fost kindeeru56.... radmasa.gif


--------------------
Dacia 1300 1982 - AG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th June 2025 - 00:07
Forum Renault