DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Octane Booster - ilogic

Vlad Georgescu
post 5 Aug 2003, 07:40
Post #1


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Salut, prieteni.

Am facut plinul cu benzina Premium in a mea Dacia 1310 veche, dupa care am pus un Octane Booster de la ABRO.

Eram curios ce o sa se intimple, insa ma asteptam sa nu se intimple nimic.

De fapt, s-a intimplat. Masina e mult mai "nervoasa", cind apas pe acceleratie, se simte cum ma preseaza in scaun, senzatie pe care a mea D1310 foarte rar mi-o ofera.

Ce nu inteleg este - de ce se intimpla asta?

Pentru ca, logic, nu ar trebui sa se intimple decit daca pun benzina proasta, cu cifra octanica necorespunzatoare, ori, eu am pus cel mai bun Premium care se gaseste in Bucuresti.

Alta intrebare ar fi daca dauneaza cu ceva masinii.


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 5 Aug 2003, 08:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Este ceva normal. Prin adaugarea acelui aditiv s-a marit cifra octanica. Din ce am citit se pare ca benzina romaneasca cu CO 98 este echivalenta cu benzina vestica cu CO 95 (zvon; nu am vazut date oficiale). Mai poate fi o cauza: autosugestia. biggrin.gif
Nu cred ca are ce sa dauneze motorului; singura problema cred ca va fi faptul ca o vei "calca" mai tare fiind entuziasmat de noile performante. laugh.gif


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
Bogdan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 5 Aug 2003, 10:00
Post #3


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




QUOTE
Salut, prieteni.

Am facut plinul cu benzina Premium in a mea Dacia 1310 veche, dupa care am pus un Octane Booster de la ABRO.

Eram curios ce o sa se intimple, insa ma asteptam sa nu se intimple nimic.

De fapt, s-a intimplat. Masina e mult mai \"nervoasa\", cind apas pe acceleratie, se simte cum ma preseaza in scaun, senzatie pe care a mea D1310 foarte rar mi-o ofera.

Ce nu inteleg este - de ce se intimpla asta?

Pentru ca, logic, nu ar trebui sa se intimple decit daca pun benzina proasta, cu cifra octanica necorespunzatoare, ori, eu am pus cel mai bun Premium care se gaseste in Bucuresti.

Alta intrebare ar fi daca dauneaza cu ceva masinii.


nu este de loc ilogic. in momentul in care tu pui un aditiv de crestere a cifrei octanice cifra octanica creste ! deci este ABSOLUT LOGIC sa se intample ce ti s-a intamplat adica sa traga mai bine !!!


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vlad Georgescu
post 5 Aug 2003, 16:06
Post #4


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




Iata o pagina interesanta despre cifra octanica:

http://auto.howstuffworks.com/question90.htm/printable

Benzina cu cifra octanica mare se poate comprima mai mult, fara sa explodeze (bineinteles, vorbim despre amestecul de benzina cu aer), fata de benzina cu cifra octanica mai mica.

De aici, insa, logic, nu se deduce nici o crestere a performantei.

Daca schimbi si benzina, si motorul, cu unul care comprima mai tare inainte sa dea scinteie, atunci da, putem spune ca benzina cu cifra octanica mare imbunatateste performanta.

Dar, eu am schimbat doar benzina...[/url]


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 6 Aug 2003, 15:51
Post #5





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Pai da, dar atunci cand benzina face autoaprindere pistoanele lucreaza unul impotriva altuia, si se pierde putere. Doar in situatie grava se ajunge sa auzi tacanitul specific de autoaprindere, dar ea exista intr-o anumita masura si cand motorul pare ca merge normal daca benzina nu e destul de stabila. Ceea ce simti tu acum e modul normal de functionara a motorului, atunci cand pistoanele nu lucreaza unul impotriva celuilalt, si nu distrug motorul, asa cum se intampla in majoritatea vietii unei dacia fara calculator de motor (sa nu le dai foc la aia de la Petrom...).

La DSN e senzor de detonatii, si daca se intampla prea des, atunci calculatorul reduce cantitatea de benzina si aer introdusa in cilindru astfel incat compresia fata de presiunea atmosferica sa fie mai mica. Si atunci motorul nu se distruge, dar nu trage cum ar putea.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Vlad Georgescu
post 6 Aug 2003, 22:39
Post #6


/----\ <--- Logan


Group: Members
Posts: 342
Joined: 24 July 03
From: Bucuresti




> Pai da, dar atunci cand benzina face autoaprindere
> pistoanele lucreaza unul impotriva altuia, si se pierde
> putere. Doar in situatie grava se ajunge sa auzi
> tacanitul specific de autoaprindere, dar ea exista
> intr-o anumita masura si cand motorul pare ca merge
> normal daca benzina nu e destul de stabila.

Cam asa m-am gindit si eu ca s-ar explica fenomenul.

Totusi, ceea ce mi se pare ciudat este ca fara Octane Booster face autoaprindere. Nu am cum sa verific, dar nu prea imi vine sa cred chestia asta.

Cel putin eu nu-l aud ca ar face autoaprindere.


> La DSN e senzor de detonatii, si daca se intampla prea
> des, atunci calculatorul reduce cantitatea de benzina si
> aer introdusa in cilindru astfel incat compresia fata de
> presiunea atmosferica sa fie mai mica. Si atunci motorul
> nu se distruge, dar nu trage cum ar putea.

Incredibil!
[/quote]


--------------------
Volțvagăn Glonț 2080 Tdi Quad BiTurbo DSG 8 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 7 Aug 2003, 11:45
Post #7





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


"Totusi, ceea ce mi se pare ciudat este ca fara Octane Booster face autoaprindere. Nu am cum sa verific, dar nu prea imi vine sa cred chestia asta. "

Ba poti sa crezi. Producatorii de benzina de la noi sunt niste talhari. Benzina de la petrom e mult sub standarde, si sunt metode de a "pacali" instrumentele de masurat CO. Pe scurt, in loc sa produca o benzina de puritate buna, ei o pacalesc cu tot felul de substante menite sa franeze autoaprinderea (asta e rolul tetraetilului de pb, dar sunt si altele), din care se si fura mult, probabil. Asa benzina ajunsa in motor lucreaza instabil. Ca dovada sunt cazurile pe care le-am vazut des la Oltcit (care are compresia mai mare, si deci e mai sensibil la autoaprindere) in care luai contactul (deci scanteie ioc la bujii) si motorul continua sa mearga cateva secunde fara aprindere. O data chiar a fost cazul ca nu se oprea de loc motorul. A mers singur cu contactul luat (sigur, se scutura, si tusea tot, sarmanul) pana l-am omorit bagand in viteza cu frana de mana trasa.


"Incredibil!"

Pai de ce incredibil?? De fapt e indispensabil la motoarele care incearca sa stea foarte aproape de punctul stochiometric (acolo e cel mai mare pericolul de autoaprindere), ceea ce e indispensabil pt. poluare scazuta (de fapt pt. functionarea catalizatorului).


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 8 Aug 2003, 08:41
Post #8


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Incearca Tempo 95 Premium de la Mol, poate ai sa faci diferenta intre ea shi Booster'ul ala(nume pompos, calitate romaneasca).


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRG-ul
post 29 Mar 2009, 20:55
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 3 January 09




Din ce an e Dacia si cat km are la bord ? :D As fi si eu interesat sa torn o sticla in rezervor :D B)


--------------------
Dacia Solenza 2004 - B 36 GLN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 29 Mar 2009, 21:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




parca la compresie 1:10 trebuie benizna de 100


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puiu82
post 29 Mar 2009, 21:29
Post #11


MOTANU'RAPIDIST!


Group: Members
Posts: 1.940
Joined: 15 August 05
From: bucuresti,giulesti




Cu tot respectul sunt aproape 6 (sase)!!!!! ani de la ultima postare. wacko.gif


--------------------
Toyota Auris 2011 - B-999-CGS
Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 00:00
Forum Renault