DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> indicator presiune, decalat sau nu?

slaiciprian
post 2 Dec 2007, 20:40
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




am o nedumerire. acul la indicatorul de presiune sta la 0 cand nu e contact pus, urca la 2 la simpla punere a contactului. in mers merge de obicei la 6, uneori scade la 4. dar e normal sa urce la 2 cand intra curent in instalatia electrica? sau de fapt e decalat acul cu 2 si eu de fapt am presiune intre 2 si patru?


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v_razvan_c
post 2 Dec 2007, 21:34
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 665
Joined: 11 March 07




De ridicat cand pui contactul, stiu ca trebuie sa se ridice, al meu se ridica la jumate, intre 0 si 1...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikkai
post 3 Dec 2007, 13:38
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 12 June 06




e bine ca tu cand pui contactul iti masoara presiunea existenta.Si cum nu e 0 e foarte bine.Cand pornesti motorul incepe sa lucreze pompa de ulei si creste presiunea, deci e in regula.


--------------------
Dacia 1310 1983 1984 - B 87 CLR B 888 SEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msanyix
post 4 Dec 2007, 09:32
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




QUOTE(mikkai @ 3 Dec 2007, 13:38)
e bine ca tu cand pui contactul iti masoara presiunea existenta.Si cum nu e 0 e foarte bine.Cand pornesti motorul incepe sa lucreze pompa de ulei si creste presiunea, deci e in regula.
*



Imi indica si mie ceasul 2 cand pun contact(credeam ca este decalat). Dar nu pot avea presiunea la 2 fara sa lucreze pompa de ulei. Expilca-mi te rog ca nu inteleg de unde apare aceea presiune fara motorul pornit?

4 Dec 2007, 09:37:
QUOTE(mikkai @ 3 Dec 2007, 13:38)
e bine ca tu cand pui contactul iti masoara presiunea existenta.Si cum nu e 0 e foarte bine.Cand pornesti motorul incepe sa lucreze pompa de ulei si creste presiunea, deci e in regula.
*



Si la dacia mea urca indicatorul pana la 2 dar credeam ca este decalat. Explica-mi te rog cum poate fi presiune de 2 fara sa functioneze pompa de ulei ca nu inteleg.
Mersi

This post has been edited by msanyix: 4 Dec 2007, 09:37


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 4 Dec 2007, 09:38
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




presupun ca asa se intampla la toate masinile.

Sonda care influenteaza acul de presiune, e un contact.el mai jos de 2 nu poate arata, dar in schimb,daca ar fi sa nu ai presiune, se aprinde becul.presiunea 0 o indica becul.

la fel ca si la apa.se aprinde cand ai atins pragul critic.

la presiune 0, daca becul se aprinde, e ok,inseamna ca presiune nu e deloc.daca se stinge dupa pornire e bine.

cred ca valoarea minima a sondei care o poate indica e undeva intr 1 si 2.adica la jumatatea primului chenar si prima linie.

This post has been edited by apollo: 4 Dec 2007, 09:40


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikkai
post 4 Dec 2007, 12:44
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 12 June 06




Ca sa ai presiune 0 cand pui contactul ar insemna sa nu ai ulei in motor.El se scurge in baia de ulei cand e oprit motorul si face presiune in manocontact.De acolo iti arata 2.(manocontactul nu se afla in baia de ulei)


--------------------
Dacia 1310 1983 1984 - B 87 CLR B 888 SEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminus
post 4 Dec 2007, 13:05
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 September 07




E dereglat. Cu contact pus trebuie sa indice 0, aproximativ pentru ca nu e un indicator exact si plus ca e influentat si de curent, cand merge motorul ai 14.5v si nu 12.5v. Scade la presiunea care ti-o arata manametrul 2
mikkai uleiul este sub nivelul sondei.


--------------------
Dacia Berlina 2004i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 4 Dec 2007, 16:34
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




QUOTE(mikkai @ 4 Dec 2007, 12:44)
Ca sa ai presiune 0 cand pui contactul ar insemna sa nu ai ulei in motor.El se scurge in baia de ulei cand e oprit motorul si face presiune in manocontact.De acolo iti arata 2.(manocontactul nu se afla in baia de ulei)
*




dar dupa ce lasi masina o zi intreaga in parcare, crezi ca mai ai presiune?


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 4 Dec 2007, 16:43
Post #9


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




El asa crede ca mai are presiune . De aceea s-a inventat presostatul la ultimele modele de dacie din 99 spre 2004 . Cand se pune contactul se aprinde becul martor se actioneaza demarorul se stinge martorul de ulei si s-a pornit motorul . Cand s-a stins martorul deja pompa trage ulei prin rampa sus la culbutori si lagare.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 5 Dec 2007, 07:54
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




radmasa.gif
De unde mama naibii le tot scoti?
Acea sonda "de bec", manocontact, exista pe toate Daciile, chiar dinainte de '99, nu "s-a inventat", conceptul asta de eliminare a ceasului de presiune e vechi si existent pe multe masini.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msanyix
post 5 Dec 2007, 10:11
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




Ca concluzie, pana nu arde becul rosu in mers si se stinge imediat cum am pornit nu am probleme cu presiunea. La masina mea la rece indicatorul este la max, la 70-80 grade 2,5 in relanti, urca pana la 5 turat. Mie mi se pare ca este ok avand in vedere ca arborele cotit este la cota 0 si se aude putina bataie la el. Si nu stiu cati km a facut masina din 97 incoace


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 5 Dec 2007, 18:55
Post #12


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Din cate stiu 0.7 bar trebuie sa arate cu contactul pus.In anotimpul rece dupa pornirea motorului presiunea urca la 6 din cauza vascozitatii uleiului.Si la mine cand pun contactul sta mai spre doi,desi nu ma incred 100 % in sonda asta,la cealalta sonda statea fix 0.7 cu contact pus, plus ca presiunea uleiului tot corect o arata.


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvanarghius
post 6 Dec 2007, 20:43
Post #13


satanic dacia


Group: Members
Posts: 150
Joined: 25 August 07




pai daca golesti de tot bulbul de ulei presiunea nu mai creste asa ca daca vrei sa nu iti mai arate doi scoate uleiul din masina. e normal sa ai presiune pt ca nu se scurge chiar tot uleiul in baie.


--------------------
dacie dacia 1310 1987 tx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 6 Dec 2007, 20:56
Post #14


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Si daca o las o luna in parcare si tot atat arata ce zici? wink.gif


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msanyix
post 7 Dec 2007, 10:06
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




Eu nu inteleg de unde scoateti valorile astea de 07-2 la rece. Dupa cum stim cu "totii" bulbul masoara presiunea fluxului de ulei, dar teoretic ar trebui sa indice 0 ca nu sta foarte mult sub nivelulul uleiului. La apa la fiecare 10 m adancime creste presiunea cu 1 bar in cazul uleiului este alta viscozitatea deci sunt putin altfel si valorile la presiune dar asta nu inseamna ca la 3 litrii de ulei avem presiunea de 2 . Eu cred ca ar trebui sa tinda spre 0. Este o alta chestie ca se misca putin acul cand pui contact (ceace mi se pare normal ca este vb acolo de un circuit electric si nu de un indicator de presiune care sa masoare direct) si alta cum este si in cazul meu ca urca pana la 2 (eu zic ca este problema cu calibratul ceasului sau cu bulbul ). Ce este pe dacie nu este un instrument de precizie cum este un manometru legat direct pe circuit sau orice alt indicator de precizie ci este doar o instalatie, un "martor" ce te tine la curent cu "miscarea" uleiului in motor.

Parerea mea, daca vreti sa remediati problema incercati sa schimbati bulbul si o sa vedeti ca la fiecare bulb arata alta valoare, daca nu se rezolva in acest fel atunci va puteti ocupa si de schimbarea ceasului.


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 7 Dec 2007, 10:34
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




deci la tine sta la doi cand pui contact. cand mergi ce indica?


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 7 Dec 2007, 19:16
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.181
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




la ulei masurarea se face in doua feluri 1 prezentei presiunii uleiului peste o anumita valoare minima acceptata (sonda de becps.JPG ( Size: 17.94k ) Number of downloads: 46

si de o membrana care are o rezistenta variabila in functie de presiune (cel de ceas [attachmentid=1627422794]

This post has been edited by bygy007: 7 Dec 2007, 19:23

Attached thumbnail(s)
res.JPG ( Size: 34.72k ) Number of downloads: 49


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 7 Dec 2007, 19:46
Post #18


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




nu va faceti probleme...si la mine e la fel...sta la prima liniuta(un pic mai jos) cu motorul oprit, cu contactul pus......
totusi..incercati sa puneti un ceas separat de masurare(cum avea dacia 1300)...si ala arata la fel?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msanyix
post 10 Dec 2007, 09:52
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




QUOTE(slaiciprian @ 7 Dec 2007, 10:34)
deci la tine sta la doi cand pui contact. cand mergi ce indica?
*



La rece urca la maxim, scade treptat cum se incalzeste, la 80 grade la relanti la 2,5 turat pana 2000-2500 urca intre 4 si 5 (cu o divizie sub maxim, cred ca la indicatorul meu 6 este maxim dar nu este numerotat)


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikkai
post 11 Dec 2007, 15:47
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 12 June 06




QUOTE(cosminus @ 4 Dec 2007, 13:05)
E dereglat. Cu contact pus trebuie sa indice 0, aproximativ pentru ca nu e un indicator exact si plus ca e influentat si de curent, cand merge motorul ai 14.5v si nu 12.5v. Scade la presiunea care ti-o arata manametrul 2
  mikkai  uleiul este sub nivelul sondei.
*



Stiu exact unde se afla manocontactul.Stai linistit.Intrebarea e sti tu care e traseul uleiului de la rampa cu culbutori pana in baie?Si cum functioneaza manocontactul?


--------------------
Dacia 1310 1983 1984 - B 87 CLR B 888 SEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2025 - 15:29
Forum Renault