caldura pentru 3 min
![]() ![]() ![]() |
caldura pentru 3 min
lupusor83 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
CL
- GL-02-RUS
|
|||
Daccia |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
Detaliaza... cum adica se opreste? Ramane caldut, devine rece? Aer de unde? de pe furtune? Cum ai facut aerisirea?
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#3
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
Ai aer pe instalatie, de aia cu iti mai baga caldura, parerea mea
![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
fnp |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(lupusor83 @ 7 Nov 2005, 20:41) Am facut aerisire am pus si antigel am caldura 3 min dupa care se opreste.Nu stiu pe unde trage aer.Mentionez ca nu-mi pierde lichid. Posibil garnitura chiulasa arsa! Verifica daca lichidul din vasul de expansiune este murdar - uleios (face o pelicula deasupra). Un alt simptom pt. garnitura este temp. motor care urca pe rosu (sau aproape) apoi coboara brusc la normal. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
lupusor83 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 September 05 ![]() |
Am facut aierisirea bine.Dupa aierisire am caldura dar numai pentru 3-5 min.Am observat ca temperatura indicata la apa in bord nu e constanta, cand urca cand coboara.Este posibil sa fie garnitura de chiloasa?Cat costa s-o schimb.
|
--------------------
DACIA
CL
- GL-02-RUS
|
|
fnp |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(lupusor83 @ 9 Nov 2005, 15:36) Am facut aierisirea bine.Dupa aierisire am caldura dar numai pentru 3-5 min.Am observat ca temperatura indicata la apa in bord nu e constanta, cand urca cand coboara.Este posibil sa fie garnitura de chiloasa?Cat costa s-o schimb. Este foarte posibil (cam 95% as spune eu), dar cum nu sunt 2 Dacii la fel... Garnitura nu costa f. mult (cred ca acum e 100 - 200 mii lei vechi). Problema cu schimbatul este mai delicata pt. ca trebuie cheie dinamometrica pt. strangere si nu toata lumea are asa ceva. La service dureaza cam 1 ora. In manualul de evidenta revizii Dacia (1996) scrie ca chiulasa trebuie restransa la fiecare 10.000km. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
Dyda |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Dar termostat ai montat pe instalatie si daca este instalat este si functional?
This post has been edited by Dyda: 9 Nov 2005, 14:57 |
-------------------- Kox
|
|
Daccia |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
Asa e, cred ca are termostatul defect si ramane deschis sau nu mai e deloc.
Lupusor, daca ai termostatul ala (pune mana pe iesirea din pompa si vezi daca se simte ceva in furtun), da-l afara si verifica-l intr-un ibric cu apa pusa la fiert si cu un termometru (da nu de-ala medical!) dar cel mai bine cumpara altul ![]() This post has been edited by Daccia: 9 Nov 2005, 17:26 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
lupusor83 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 September 05 ![]() |
Termostatul e nou.Nici garnitura de chiloasa nu cred ca este problema.Am inteles daca se arde trebuie sa scoata bule in borcan ca si cum ar fierbe.Nu inteleg de ce indicatorul de la temperatura apei nu este constant.Sa fie indicatourul de vina.Si de caldura ce sa mai zic am sa-mi cumpar o patura.
Mai astept pareri. |
--------------------
DACIA
CL
- GL-02-RUS
|
|
Daccia |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 9 December 04 ![]() |
QUOTE(lupusor83 @ 10 Nov 2005, 13:16) Termostatul e nou.Nici garnitura de chiloasa nu cred ca este problema.Am inteles daca se arde trebuie sa scoata bule in borcan ca si cum ar fierbe.Nu inteleg de ce indicatorul de la temperatura apei nu este constant.Sa fie indicatourul de vina.Si de caldura ce sa mai zic am sa-mi cumpar o patura. Mai astept pareri. ![]() ![]() Scoate-l si verifica-l daca inchide etans, ce e asa greu? Pe de alta parte, el trabuie sa fie pus si astfel incat sa nu permita curent de apa pe langa el (strans cu colier pe furtun). |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
- B-10-CMW
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca indicatorul e bun si indica salturi, de regula temostat care "agata", se deschide brusc si se inchide la fel, deci in salturi.
This post has been edited by diaconuliviu: 10 Nov 2005, 15:31 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai1677 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
O posibila cauza este sa traga aer instalatia de racire pe la robinet, cauta un robinet de metal (zamac) nu de plastic , cel din urma merge si greu dar si trage aer pe langa parghie.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
fnp |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(lupusor83 @ 10 Nov 2005, 15:16) Termostatul e nou.Nici garnitura de chiloasa nu cred ca este problema.Am inteles daca se arde trebuie sa scoata bule in borcan ca si cum ar fierbe.Nu inteleg de ce indicatorul de la temperatura apei nu este constant.Sa fie indicatourul de vina.Si de caldura ce sa mai zic am sa-mi cumpar o patura. Mai astept pareri. Nu este obligatoriu sa scoata bule in borcan! Am vazut problema asta (fara caldura + temperatura oscilanta) la 3 dacii pana acum si la toate a fost garnitura de chiulasa. La una dintre ele nici macar nu era lichidul murdar in borcan. Din cate stiu termostatul se afla dupa circuitul primar de racire al motorului (care include si radiatorul pt. climatizare). Deci daca termostatul ramane blocat pe inchis trebuie sa bage caldura la greu. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
lupusor83 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 September 05 ![]() |
Am facut iar aierisire la un service a mers 5 min dupa ce am plecat gata s-a oprit.Dacia e buna ca frigider.Nu stiu ce sa-i mai fac.imi baga si aer rece pe la parbriz, pe unde ar trebui sa fie cel cald.Asta e caciula de iepure si cateva perechi de pantaloni si totul e OK.
|
--------------------
DACIA
CL
- GL-02-RUS
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
Dar caloriferul nu are nici o buba? Poate e infundat, plin de mizerii ... si tot asa.
|
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
daca instalatia e etansa, chiar daca initial nu e aerisita perfect, in timp se aeriseste singura, inclusiv caloriferul;
daca instalatia (exterioara) este etansa dar nu se reuseste in nici un chip aerisirea, de vina este garnitura de chiulasa; in cazul tau banui ca de vina este caloriferul sau legaturile la acesta (neetanseitati) variatiile de temperatura cel mai probabil sunt din cauza termostatului; p.s. @fnp nu cred ca e posibil sa schimbi o garnitura de chiulasa intr-o singura ora; in vreo 3 ore da. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
mihailivan77 |
![]() ![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 17 April 05 ![]() |
si eu am o problema asemanatoare dar la mine baga caldura doar deca o turez la 1500 2000 ture si la relantii ciuciu. nu stiu ce sa mai schimb poate toata masina!
|
--------------------
dacia
1310 break
- B 39 SBB
|
|
lupusor83 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 September 05 ![]() |
Problema rezolvata.Am schimbat garnitura de chiloasa care era impuscata in mai multe locuri si o supapa.
NU-mi venea sa cred ca era garnitura de vina, alt ulei alt antigel cheltuiala neasteptata Am bagat cel mai ieftin ulei de pe piata si e 20w40 merge mai ciudat. |
--------------------
DACIA
CL
- GL-02-RUS
|
|
Mihai Cazac |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 27 July 06 ![]() |
Am avut exact aceleasi simptome: temperatura oscila intre normal si foarte ridicata in cicluri de cateva minute; atunci cand cobora la normal venea un pic de caldura prin calorifer, pe urma temperatura indicata la bord incepea sa creasca iar caloriferul era rece. Nu ieseau bule in vasul de expansiune, decat rar, si am considerat ca este procesul oarecum normal de aerisire (desi nimic nu mai era normal la momentul respectiv, dar era evident ca exista aer in instalatie, si am presupus ca din cand in cand iasa cate o bula-doua)
am Situatia s-a mentinut neschimbata si dupa ce am aerisit instalatia in diverse moduri, schimbat termostatul, si iar am aerisit. Am parcurs mai multe thread-uri legate de incalzire de pe cateva forumuri. Acest thread m-a hotarat sa schimb garnitura de chiulasa. Cand am vazut ca era intacta am inceput sa regret decizia luata. (mecanicul i-mi spusese ca toata distractia ma costa cam 300 de lei.) Dupa rectificare si montarea unei garnituri de chiulasa noi problema s-a rezolvat; temperatura ramane constanta; insa ceea ce am remarcat este ca masina da mai putina caldura ca inainte, dar speram sa rezolvam si aceasta problema. |
--------------------
Dacia
1410
1996
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#20
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
tin sa contrazic, am vazut masina pe care au schimbat garnitura de chiuloasa in mai putin de 1 ora...fara rectificat chiuloasa sau alte treburi dastea
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
florinutzu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 July 05 From: Piatra Neamt ![]() |
Citez: ----- Nu este obligatoriu sa scoata bule in borcan! Am vazut problema asta (fara caldura + temperatura oscilanta) la 3 dacii pana acum si la toate a fost garnitura de chiulasa. La una dintre ele nici macar nu era lichidul murdar in borcan. ----
Pai si la mine am antigelul de 2 ani. Densitatea buna si murdar de-l ia naiba de parca e apa de pe balta. O culoare ruginie bine de tot. Stiu ca trebuie inlocuit ca asta e rolul lui de curatare dar ... poate fi si o garnitura de chiuloasa cum zice mai sus? Sau cum se murdareste antigelul daca se fisureaza garnitura de chiuloasa? Mersi! |
--------------------
DACIA
BERLINA 1310L
- NT 05 XXX Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna! |
|
ATM |
![]()
Post
#22
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu neaparat daca antigelul e murdar ai si chiuloasa impuscata. si la mine tot apa de balta e, dar garnitura e bine-mersi. Antigelul mai preia si ceva rugina de pe camasi (ai vazut vreodata cum arata camasile de cilindru pe exterior, stand mereu in apa? ruginite ca la balamuc...), de prin radiator, in fine de pe partile metalice ale motorului cu care face contact. Preluand rugina, evident ca se mozoleste... DACA intr-adevar ai garnitura de chiuloas impuscata, da, si asta ar fi un motiv pentru care se poate "murdari" antigelul, fiindca e posibil sa intre in el ulei, gaze arse/nearse de la motor...DAr nu este singurul motiv pentru care e murdar...
|
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
Paca |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
QUOTE(fnp @ 8 Nov 2005, 13:37) Un alt simptom pt. garnitura este temp. motor care urca pe rosu (sau aproape) apoi coboara brusc la normal. Omg....ma sperii....am patzit asa...a urcat pe rosu sus...am oprit motorul si in 5 minute a scazut la normal....s-a ars sigur ? cum imi dau seama?help plz 1 Dec 2007, 22:01: mentionez ca am caldura destula....fac 30 de grade in masina...relativ repejor 1 Dec 2007, 22:22: plus ca intr-o seara bolborosea cred apa din vasul de expansiune dar nu am deschis capota sa ma uit la borcan ca eram cu niste fete:)) dar banuiesc ca asta se auzea... lichidul de racire e curat,caldura am,nu mai bolboroseste....cum imi dau seama altfel daca s-a dus garnitura ? This post has been edited by Paca: 1 Dec 2007, 22:22 |
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
simplu iti dai seama sterge bine toata marginea cu chiuloasei (acolo la garnitura) mergi cu ea ceva timp (cam o saptamana )si vezi daca iti arunca ulei pe undeva daca arunca cat de putin trebui schimbata
This post has been edited by Sorin_18: 3 Dec 2007, 11:00 |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
apollo |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
QUOTE(Sorin_18 @ 3 Dec 2007, 11:00) simplu iti dai seama sterge bine toata marginea cu chiuloasei (acolo la garnitura) mergi cu ea ceva timp (cam o saptamana )si vezi daca iti arunca ulei pe undeva daca arunca cat de putin trebui schimbata sorin, aia e garnitura de la capacul de la culbutori. Garnitura de chiuloasa cand e dusa : -bule de aer in vasul de expansiune -apa in ulei si nivelul marit |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
brynkey |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 28 May 07 ![]() |
QUOTE(apollo @ 3 Dec 2007, 11:21) sorin, aia e garnitura de la capacul de la culbutori. Garnitura de chiuloasa cand e dusa : -bule de aer in vasul de expansiune -apa in ulei si nivelul marit faza cu garnitura e in felul urmator: -pelicula de ulei+bule de aer in vasul de expansiune -apa in baia de ulei -temperatura ridicata si constanta -viteza scade constant cu gradul de uzura a garniturei |
--------------------
dacia
1310
an 1987/motor 1.400/5 trepte
- VN 99 SXY
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
Imi cer scuze daca am gresit in privinta garnituri dar stiu de la un prieten care la fel am procedat.... dupa o saptamana au reaparut petele de ulei pe langa garnitura am schimbato impreuna cu el si surpriza nu mai apareau petele
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
continui si eu pe acest topic: De vreo cateva luni am observat ca temperatura motorului urca la 2-3 min dupa ce pornesc motorul pe rosu sta 1 secunda acolo si apoi ajunge la normal. si sta la normal. caldura imi da cam tarziu si nu prea puternic..insa se poate sta in masina. Instalatia este aerisita
Antigelul e curat si chiar am mici pierderi nu-mi apare in plus. Pe blocul motor am ceva urme de ulei...ster si iar apar. Cu siguranta garnitura de chiuloasa e dusa. O voi schimba insa acum 2 zile am avut o alta problema grava. Plec la munca....merg cam 4 km dupa care motorul incepea sa nu mai mearga rotund. La relanti mergea bine..insa in turatie la 3000 ture se auzea ca si cum ar merge in 3 pistoane. Ma opresc verific bujiile...erau in regula. Plec mai departe...dupa inca 1 km (mers normal nu bara la bara) urca si mai greu in turatie...ca sa plec de pe loc trebuia sa accelerez la 2000-2500 ture (la stop , relanti aveam 1000 ture). Dupa inca 1 km nu mai statea relantiul. Misc putin delocul....ii gasesc o pozitie in care sa stea motorul pornit, statea la 900 ture insa in acceleratie mergea groaznic. Am tras iar pe dreapta si nu mai vrea deloc sa porneasca acum. Am scos furtunul de benzina..si vine benzina fara apa. O tractez pana acasa...o imping in garaj. Scot prima Bujie sa verifica daca am scanteie. Un prieten dadea la cheie eu tineam bujia cu masa pe alternator. Am vazut 2 scantei si apoi s-a auzit o bubuitura puternica. A iesit putin fum (afara vreo 2-3 grade erau). Am scos repede bateria..crezand ca este un scurt. Dupa 2 min am observat ca incepe sa iasa fum...mai finut decat cel de tigara pe la pistonul 1, unde aveam eu bujia scoasa. Cand ma uit in spatele masinii la juma de metru de terava de esapament aveam o masina de spalat. Toata era neagra, uleioasa.... m-am chinuit 20 min sa sterg pata aia... Mi-e si frica sa mai dau vreo cheie la masina. Tatal meu a invartit de motor..si spune ca e normal..nu e blocat. Acum dilemele mele: 1. Din cauza garniturii de chiuloasa pot pierde compresie..astfel incat sa nu-mi porneasca masina? 2. Vizavi de bubuitura petrecuta acasa: Eu zic ca din cauza ca am dereglat delcoul/avansul mi-a dat o detonatie pe evacuare. Sau poate ca imi ramane supapa de evacuare deschisa... 3. Totusi motorul a inceput sa mearga din ce in ce mai greu..pe parcursul a cativa km pana a murit de tot. Care sa fie motivul? (Aprinderea si carburatorul sunt in regula) Ieri tatal meu a scos filtrul de benzina de la carburator si cand l-a strans la loc a spart cu totul filetul. Imi trebuie doar partea de sus a carburatorului (cea cu flotorul). Am fost la un centru de dezmembrari si mi-a cerut 70 lei pe un carburator (carefil brasov 1400). Mi se pare cam mult. Care este pretul unui carburator nou? Cat costa o cheie dinamometrica...sa-mi pot rezolva singur chiuloasa... Precizez faptul ca motorul nu stiu cati km are insa dimineata in primele 3 min scoate putin fum..chiar si vara, pierd sau mananca ulei...cam 1L la 3000km si pierd ulei pe l agarnitura de chiuloasa. Astept diverse sugestii si in weekend ma pun pe demontat... This post has been edited by Mirciulik: 12 Dec 2007, 13:50 |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
LE: masina s-a rezolvat.
Furtunele care ies din capacul de la culbutori spre carburator erau pline de "muci". Dupa curatare masina a pornit, iar dupa mici reglaje merge ca inainte. Efecte secundare: In urma bubuiturii toba mediana s-a spart pe o portiune de 15 cm. Si fusese schimbata acum 9 luni ![]() |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 00:57 |