cauciucuri de iarna, 2 sau 4?
![]() ![]() ![]() |
cauciucuri de iarna, 2 sau 4?
C a t a l i n |
![]()
Post
#31
|
||
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|||
os |
![]()
Post
#32
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Ba eu pariez ca nici asa...
Stii care-i partea proasta cu democratia? Ca onor colegul dispune de acelasi numar de voturi ca si altii.. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
GabyT |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Educative si aceste filmulete...
CONCLUZIA : -vrei siguranta, atunci ai nevoie de 4 anvelope de iarna (eventual cu rezultate cat mai bune la teste -vezi testul din AMS 12/2007); -vrei sa pleci de pe loc cu riscul ca, la prima curba sau prima franare urgenta, sa pierzi de tot controlul masini, alegi varianta cu doua anvelope puse "pe fata" Parerea mea, daca nu ai bani de 4 anvelope (noi) de iarna, fie ramai cu cele de vara, caz in care macar nu ai viteza mare in cazul in care Doamne fereste patinezi, fie mergi pe 4 second hand de iarna. Din observatii stric personale am remarcat ca soferul roman nu este foarte preocupat de acest subiect : daca in Austria, luna trecuta, nu am vazut absolut nici o masina care sa nu fie echipata integral cu anvelope de iarna ![]() ![]() This post has been edited by GabyT: 22 Dec 2007, 21:45 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
george_slz |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Acum 2 ani aveam pe solenza 4 anvelope de iarna pirelli si am prins o ninsoare grozava la Gara de Nord. Dupa ce am iesit din ambuteiaj....mergeam linistit cu 50 km/h. Cei care nu aveau asa ceva, inclusiv cei cu 4x4 de fite....mergeau incet si blocau efectiv circulatia...norocul meu a fost ca erau 3 benzi pe calea grivitei.
Concluzie: daca ai si cea mai rablagita masina, merita sa investesti in 4 anvelope de iarna, chiar si cele ieftine de pe la marii retaileri(mie mi se pare teapa sa cumperi ieftin din carfur sau metro, de obicei acolo se vand usor rebuturile sau vechiturile). Avand anvelope de iarna iti dai sanse....e echivalent cu a avea asigurarea de sanatate....nu se stie cand ai nevoie de ea. Scumpe nu sunt, scump e timpul pe care il petreci la politie - serviciul accidente, la constatator, in service....pretul reparatiei platit fie din buzunarul propriu direct fie prin intermediul asigurarii... Ca observatie subiectiva: cei de la munte stiu ce inseamna necesitatea anvelopelor de iarna. Cei de prin zonele cu clima blanda....sunt dispusi la compromisuri periculoase gen 2 anvelope. Daca fac vreo belea, ei inca cred ca aveau anvelope de iarna si nu trebuia sa se intample. This post has been edited by george_slz: 22 Dec 2007, 23:12 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
stie cineva vreo promotie la cauciucuri de iarna in perioada asta? sau cine recomanda vreo marca? as avea nevoie in vederea unui drum la munte de revelion... si zau daca ma incumet fara
![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Psych0 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 5 October 07 ![]() |
eu am debica frigo si am dat pe ale 2 mil 600 ...
later edit .. nu 2 bucati 2 mil 600 lumea zice aca nu sunt bune eu sunt f multumit la banii aia ... decat deloc.... This post has been edited by Psych0: 23 Dec 2007, 14:38 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
johny 69 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 22 September 07 ![]() |
bucata?
|
--------------------
dacia
solenza
2004
- b-00-xxx
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Sau niste cauciucuri M+S, M/S care pot fi folosite si vara..
![]() Nu se compara cu cele de iarna, dar isi fac treaba pe sosele publice. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
M+S scrie si pe cele mixte. e chiar ciudat ca nu au gasit de cuviinta sa puna inscriptionare particularizata pentru cele de iarna strict
|
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
i96nds |
![]()
Post
#40
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Gaby, daca tot ai zis de Austria.... Din cate stiu eu, daca esti implicat intr-un accident in Ianuarie, pe zapada de ex, si NU esti tu vinovat ci altul e de fapt vinovat, ai MARI sanse sa te scoata si pe tine vinovat daca NU aveai anvelope de iarna !!!!
Motivul: daca aveai anvelope de iarna poate ai fi franat mai eficient si ai fi evitat accidentul !!!! Asa ca de aia au ei cauciucuri de iarna. Eu zic la fel cu b64, eu as pune tot pe spate cauciucurile. Daca nu aveti loc de depozitare si daca mergeti putin cu masina pe an (sub 20.000km) atunci mai bine tineti DOAR cauciucurile de iarna si pe perioada de vara si nu mai faceti atatea rotatii cu ele. Se tocesc ceva mai mult vara dar franarea tot e buna. Deci mai bine tot anul cu cauciucuri de iarna decat tot anul cu cele de vara. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Totusi alea de iarna cred ca au ceva probleme cu apa si acvaplanarea in general.
In plus fiind facute sa ruleze la temperaturi ambiante de maxim 10-15 grade cu plus, nu cred ca le e prea bine la 70 de grade la nivelul asfaltului. Mi se pare cam absurd ca daca n-ai anvelope de iarna sa fii vinovat de un accident (daca ai respectat regulile de circulatie). Asa esti vinovat si daca nu ai nu stiu ce masina super performanta care ar fi putut frana mai eficient si cu care ai fi putut evita accidentul (ESP), desi tu ai un Ford Escort sau mai stiu eu ce vechitura. Un all-season e de bun simt iarna. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Geru @ 20 Dec 2007, 15:48) Pentru cine vrea niste ...... un super-pret , sa intre si pe http://www.daciaclub.ro/-VAND-Anvelope-de-...SLZ-t95258.html NU MAI FACE RECLAMA ! Poti face o trimitere subtila la topicul de pe bursa si atat ! QUOTE(b64chr @ 21 Dec 2007, 10:01) Pe site-ul Michelin exista un filmulet interesant: http://www.michelinman.com/tire-care/tire-basics/ Where should you put two new tires? Acolo se explica faptul ca daca ai 2 anvelope uzate si 2 noi, cele noi se pun in spate. Eu zic ca se poate extinde si la 2 anvelope de iarna si 2 de vara, in conditii de iarna. Sincer mie imi se par acele filmulete cam contrafacute , deoarece acei soferi "profesionisti" pot face orice vor ei cu masina si sa ti se traduca cum ca ar fi de vina cauciucurile . Deci cel putin 2 pe fata era de preferinta . Aici nu se discuta ca sa nu iei 4 ca nu are rost , ci pur si simplu daca pui doua noi , unde sa fie plasate , dar acelea noi nu sunt de iarna si nu au treaba cu aderenta pe zapada , iar acele filmulete se refera numai la aderenta pe asfalt umed si acvaplanare . QUOTE(sorin1983 @ 22 Dec 2007, 23:37) stie cineva vreo promotie la cauciucuri de iarna in perioada asta? sau cine recomanda vreo marca? as avea nevoie in vederea unui drum la munte de revelion... si zau daca ma incumet fara ![]() La Metro sunt Debica Frigo 175/65/14 la 125 ron ( + 5 ron taxa de reciclare ) . Sunt super ok , eu am luat doua si le am pe fata , se comporta ok si sa vedem pe zapada ce va fi . QUOTE(nh1980ro @ 23 Dec 2007, 16:47) Sau niste cauciucuri M+S, M/S care pot fi folosite si vara.. ![]() Nu se compara cu cele de iarna, dar isi fac treaba pe sosele publice. Nu are de-a face M+S cu vara ! M+S sunt si cu profil mixt , dar de obicei se refera la faptul ca pot fi folosite in mai multe conditii , nu fac zgomot , au un anumit profil optimizat si majoritatea sunt de iarna ! Si ... ar trebui sa-si faca treaba unde ? PE cele nepublice ? ![]() QUOTE(nh1980ro @ 24 Dec 2007, 18:24) Totusi alea de iarna cred ca au ceva probleme cu apa si acvaplanarea in general. In plus fiind facute sa ruleze la temperaturi ambiante de maxim 10-15 grade cu plus, nu cred ca le e prea bine la 70 de grade la nivelul asfaltului. Mi se pare cam absurd ca daca n-ai anvelope de iarna sa fii vinovat de un accident (daca ai respectat regulile de circulatie). Asa esti vinovat si daca nu ai nu stiu ce masina super performanta care ar fi putut frana mai eficient si cu care ai fi putut evita accidentul (ESP), desi tu ai un Ford Escort sau mai stiu eu ce vechitura. Un all-season e de bun simt iarna. Cele de iarna , din contra ca sunt optimizate sa aiba o aderenta mai buna pe apa / zapada / gheata , pentru ca au acele riduri si profile pentur a elimina apa si a realiza un contact mai bun cu suprafata de contact ! Daca vei folosi o vara intreaga anvelope de iarna , sa nu te astepti ca iarna urmatoare vor mai fi bune de ceva ! Se consuma f repede , se intaresc si nu-si mai pastreaza calitatile pentru a fi folosite in regim de iarna ! Eu am doua Pirelli Winter de anul trecut si se observa ca tarie a cauciucului ca nu sunt la fel de moi ca cele noi , cumparate acum , desi le-am tinut numai pe balcon , curatate si acoperite . Un all-season pe toata masina este crima curata ! Sunt mediocre in orice situatie si sunt folosite numai de pers. care merg putin cu masina , incet , care nu vrea sa dea bani pe consumabile . Nu se comporta bine nici iarna ( ca sunt tari ) , nici vara ca se consuma mai repede , franarea este uneori prea alunecata din cauza profilului si in nici un caz nu sunt economice din punct de vedere al consumului . ( nu mai spun nimic de zgomot , carte si ala este intre cele de vara si cele de iarna ) Momentan am 2 Debica Frigo pe fata si 2 Pirelli SnowControl ![]() ![]() ![]() Montajul si echilibrarea a 4 cauciucuri m-a costat 60 ron langa Cotroceni si ii recomand ! In alte parti sareau de 75 ron ! This post has been edited by marius80_eugen: 24 Dec 2007, 21:26 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
RainHawk |
![]()
Post
#43
|
![]() Dus cu pluta. Group: Members Posts: 349 Joined: 4 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am luat si eu 4 "shoshoni" Vredestein Quatrac 2. Super multumit de ele. Tin bine rau la apa, inghet si mazga asta daca nu apas rau pedala de frana. Pe ele scrie ca sunt All Season.
Ieri mi-a taiat unul fata pe Calea Victoriei si a trebuit sa pun frana brusc. In momentul ala am blocat putin rotile si saniuta m-am facut dar si-a revenit imediat. Pe langa Pitesti am prins niste zapada pe drum si s-au descurcat promitator. Astept nametii. ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2004 Confort
- B-xx-XXX "I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar "soshonii" domne' , soshonii , cat fusera si de unde-i subtilizasi !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
RainHawk |
![]()
Post
#45
|
![]() Dus cu pluta. Group: Members Posts: 349 Joined: 4 July 05 From: Bucuresti ![]() |
"Shohonii" i-am luat de la importatorul lor, au costat 600 ron toate 4 cu montaj si echilibrare gratuite la un service.
O chestie interesanta, dar banuiesc ca multi o stiti deja. Cand cumparati cauciucuri uitati-va atent si o sa gasiti o serie de 4 cifre stantata intr-un oval. In general acel oval se afla dupa DOT-ul scris pe cauciuc. Primele 2 cifre va indica saptamana cand au fost fabricate iar ultimile 2 anul. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI
2004 Confort
- B-xx-XXX "I've started with nothing, Now... I still have most of it left!"
|
|
tarzy |
![]()
Post
#46
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 16 Dec 2007, 15:38) Problemele nu sunt numai de bani , ci si de spatiu si de timp . Trebuie sa mai cumpar inca 2 de iarna , apoi trebuie schimbate toate , trebuie echilibrate toate si trebuie sa-mi fac si geometria inca o data . ............. nu inteleg de ce sa faci geometria? .... geomteria se regleaza din bucse, pivoti, etc ... nu din cauciucuri .... ptr a economisi costurile cu montarea/demontare/echilibrare exista solutia cu un nou rand de jante ... ideea nu e deloc rea .... pe mine schimbarea anvelopelor m-a costa 80 Roni .... adica de 2 ori pe an ... ar veni cam 160 .... o janta este cam 150-200 roni adica la preturile de anul acesta se amortizaeaz in 4-5 ani ... dar ... sigur costurile care implica manopera or sa creasca .... acum 2 ani am facut schimbarea gumelor cu 40 de lei .... la anul ... parca vad ca o sa fie 100+ QUOTE(nh1980ro @ 24 Dec 2007, 18:24) ......... Mi se pare cam absurd ca daca n-ai anvelope de iarna sa fii vinovat de un accident (daca ai respectat regulile de circulatie). Asa esti vinovat si daca nu ai nu stiu ce masina super performanta care ar fi putut frana mai eficient si cu care ai fi putut evita accidentul (ESP), desi tu ai un Ford Escort sau mai stiu eu ce vechitura. Un all-season e de bun simt iarna. all-sezon reprezinta in acelasi timp o solutie buna si una proasta ... depinde din ce pdv privesti faptul ca nu circuli cu cauciucuri adecvate este ABSURD .... poti respecta si pe mama regulilor de circulatie ... acestea nu acopera toate situatiile (de ex ... la regulament spune ca pe ceata / polei etc trtebuie sa mergi cu max 50 Km/h in afara localitailor - eu am venit duminica dupamasa pe DN 1 pe-o ceata in care la unele momente nu vedeam 10 m in fata - dupa tine daca ma facea muci unul de mergea cu 50 era OK?).... si poti avea si pe tata ESP & ABs .... nu-ti sunt de nici un folos daca mergi pe polei ci slickuri ptyr un condus preventiv este foarte important sa ai masina pregatitra corespunxzator (sa funct lumini, dezaburire, sa o ai incaltata adecvat, etc) si deabia apoi sa respecti regulile de circulatie This post has been edited by tarzy: 25 Dec 2007, 10:17 |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
tarzi - eu am lucrat la multe la masina in ultimele 2 luni si trebuie sa-i fac geometria care nu a mai fost facuta din primavara , iar de atunci am schimbat multe .
Apoi daca in talon am 165/65/14 si acum am 175/65/14 pe toate rotile e clar ca ceva s-a modificat la geometrie si apoi mi-a recomandat chiar si mecanicul , care dupa ce mi-a lasat jos putea fata si mi-a schimbat kitul ambreiaj si toate cele , a trebuit sa-mi refaca pozitia volanului . Eu fac geometria cel putin odata pe an daca nu schimb cauciucurile si de doua ori daca le schimb . Daca veti face socoteala pe site-urile care au formulele de calul veti obs ca diferenta de la 165/65/14 la 175/65/14 nu este doar latimea cauciucului , ca sa nu mai spun ca si masina arata altfel din punct de vedere al rotilor . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
BGV |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 4 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Am pus debica frigo 175/65/14 si la viraje stranse parca atinge ceva, se aude un harjait, la voi cum este ?
|
--------------------
DACIA
LOGAN
2012,laureate
- GVB RENAULT GRAND SCENIC,2005,AUTOMAT
|
|
GabyT |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
In principiu nu ar trebui sa ai probleme cu anvelope cu aceasta dimensiune (desi era mai sigur daca le luai "pe 60"), asta daca folosesti jantele originale cu care a venit Scala.
"Harjaitul" pe care-l auzi in virajele stranse este posibil sa fie un semn al inmuierii suspensiei, astfel incat anvelopele fata freaca in masca de plastic de pe interiorul aripii si / sau in bucatica din bara de protectie din fata care "strapunge" respectiva masca. La fel a inceput sa faca si la mine de asta vara, dar cu anvelope de 185/60 r14. Poti verifica foarte usor aruncandu-ti o privire in "zona" din fata a rotii... This post has been edited by GabyT: 29 Dec 2007, 15:44 |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
sorin1983 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
eu mi-am facut alta configuratie ca sa zic asa
![]() pe fata jante tabla echilibrate si cauciucuri 165/70/13 TIGAR de iarna ![]() ![]() ![]() pe spate jantele cms in 3 spite cu cauciucuri vredestein quatrac2 175/70/13 acum cele de pe fata stau la pastrare pana se incalzeste bine afara (matador 165/70/13) eu zic ca am facut o alegere corecta si sunt multumit de rezultat si de testele facute aseara:)) |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
corbex |
![]()
Post
#51
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Un corp aflat intre-o miscare circulara e supus unor forte. Forta centrifuga, care tinde sa-l scoata de pe traiectorie si forta centripeta, care-l mentine pe traiectorie.
Forta centrifuga este direct proportionala cu masa corpului aflat in acest gen de miscare, precum si cu viteza. Corpul nefiind punctiform, are masa distribuita pe toata lungimea si latimea sa. Uniform sau nu. Din aceasta cauza, mai intervine aici si legea pirghiilor. Un corp alungit, aflat intr-o miscare curbilinie, este supus unor forte centrifuge, inegale, mai mici catre partea aflata in capatul dinspre directia de deplasare si mai mari spre celalalt capat. Deci forta centrifuga va fi mai mare pe partea din spate. Acolo unde se si pierde, in mod frecvent si obisnuit aderenta. Leaga 3-4 masinute una de alta cu o sfoara, trage-le dupa tine, ia o curba. Invariabil, cea care va pierde prima aderenta va fi ultima din sir. Asta-i cel mai simplu exemplu care-mi trece prin minte. Desigur, e forba de fizica, care e o stiinta si, ca toate stiintele, e dificila.... Unii invata legile fizicii la scoala, altii pe pielea lor, altii niciodata. Subscriu total la ideia lui I96nds din postul 40. Mai bine cu cauciucuri de iarna tot anul (vara, pe uscat si asfalt cald ai detula aderenta, daca nu faci raliu) decit iarna cu cauciucuri de vara. Si daca ai numai 2 de iarna, cele scrise mai sus incearca sa fie o incercare de a argumenta necesitatea montarii lor pe spate. This post has been edited by corbex: 13 Jan 2008, 02:36 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#52
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ce spui tu e foarte corect, dar cei care raman in intersectie cu rotile patinand din cauza ca au pus pe spate cauciucurile de iarna si ei au rotile motoare pe fata nu cred ca vor fi de acord ..
![]() Cand pui doar 2 roti de iarna tre sa faci un compromis. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
miki |
![]()
Post
#53
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.213 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Aia sa stea acasa!
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
nh1980ro |
![]()
Post
#54
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ehe, daca e sa-i punem sa stea acasa pe toti carora le lipseste cate ceva pentru soferie, ar fi lejer traficul in Bucuresti.
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
mark`` |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
negrucvj |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 10 October 07 ![]() |
aveti dreptate cind spuneti ca tare bine e cu 4 de iarna. Mai bine decit atit e sa ai 4x4 cu "de iarna". Nu inteleg in schimb cu ce ma ajuta in general, in buc in special, sa am 2 de iarna pe spate iar pe fata ce o fi. Cind sa mers cu 10 la ora iar in spatele bloc sau pe str micute cu mai putin cum era mai bine? Cu ce te ajutau cele de iarna de pe spate la iesirea- intrarea in/din parcare, plecare de pe loc, frina de motor, etc? Asta la masinile cu tractiune pe fata.
|
--------------------
dacia
solenza
2004 scala
- b38xxx
|
|
Psych0 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 5 October 07 ![]() |
asa cum a zis si nh1980ro si negrucvj .. asta incer c sa explic si e ude ce rotiile cu cauciucurile de iarna trebuie sa fie pe rotiile pe care masina are tractiune .. asta daca nu ai bani de 4 cauciucuri de iarna ...
bun .. tractiune fata .. le pui pe spate .. la ce te ajuta .. ca nu vad logica tractiune spate .. le pui pe spate .. deci ai aderenta ... te ajuta ... dar la masiniile cu tractiune fata nu vad logica in a le monta pe spate ... |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
i96nds |
![]()
Post
#58
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa nu intram in polemica.
Sa fie deci clar - pentru masinile cu tractiune pe fata - ca daciile noastre: 1. Daca mergi doar prin Bucuresti iarna si nu iesi cu masina in afara orasului (poate ai alta pentru asa ceva) atunci e suficient sa pui doar doua cauciucuri pe fata, adica pe puntea ce face tractiunea. Dar totusi trebuie sa ai grija in curba de la ambasada Chinei, sa nu o iei prea tare. Deci daca nu mergi cu mai mult de 50 km/h atunci poti lua doar 2 pe fata. 2. Daca iesi prin afara orasului atunci in curbe e bine sa ai 4 cauciucuri de iarna - altfel ai sanse sa faci cunostinta cu decorul. La orice schimbare de directie la viteze peste 40 km/h poti avea surprize neplacute. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bion |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Pentru cei curiosi iaca ce zic pe site-ul fritzilor producatorii de gume(da ma rog astia nu sunt experti ca altii
![]() This post has been edited by bion: 15 Jan 2008, 18:27 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
mark`` |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Apai tot am inteles ce o zis aia pe acolo! Numa nemteste!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 01:37 |