DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> cauciucuri de iarna, 2 sau 4?

alex_axn
post 16 Jan 2008, 01:04
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




discutii si iar discutii... cred ca toata lumea stie ca 4 de iarna iti trebuie, si mai cred ca iar fiecare si-ar pune 4 de iarna.. dar vine vorba de bani si fiecare incearca sa se convinga ca sunt de ajuns si 2...

stan patitul... adica eu... cu 2 debica frigo pe fata si 2 mortadoare bune mp12 pe spate, zapada pe sosea cam 5 cm poate spre 10, viteaza vreo 80 km la ora, dapesire freza care mergea cu lama pe sus deci destul de tare, drum cu o singura banda pe sens, deci cam ingust cand e si zapada pe lateral... la intrarea inapoi pe banda mea, dupa ce ma bagasem prea mult in stanga din cauza frezei care e lata, a inceput sa fuga spatele... am incercat sa o redresez, dar viteza fiind prea mare, m-am intors cumva cu ea si am intrat in zapada de pe marginea benzii celeilalte.

noroc mult de la Dumnezeu, masina nu a avut o zgarietura, probabil s-a redus mult viteza cat am incercat sa o redresez+ zapada afanata..

ce sa va zic: imediat dupa am zis "gata!", inca 2 cauciucuri de iarna pe spate... inca n-am apucat sa le iau... nu stiu daca in situatia aia ma scoteau din rahat, avand in vedere viteza mare + zapada...


acum fiecare sa faca cum crede, dar sa nu uitati ca eu am avut fff mult noroc.. putea veni ceva din contrsens, putea sa nu mai aiba timp sa franeze freza... puteam sa rup eu masina in doua si/sau sa mai patesc si ceva...

ce pot sa zic oricum este: viteaza redusa indiferent de anvelope! blush.gif



--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 16 Jan 2008, 09:12
Post #62


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Link-ul postat de bion zice in concluzie: sunt avantaje si dezavantaje si asa, si asa. Concluzia lor este - nu neaparat pe puntea motoare, si per global se feresc sa dea o recomandare general valabila.

Opinia mea este insa: pe spate ca sa nu patesti ca alex_axn de mai sus, impreuna cu adaptarea vitezei. Caci repet: _daca_ se ajunge la doamne_fereste, e preferabil ca lovitura sa fie frontala, decit laterala. Sa nu uitam ca mai toate sistemele de securitate pasiva sunt gindite pentru lovituri frontale (zone deformabile, centuri de siguranta etc).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psych0
post 16 Jan 2008, 10:08
Post #63


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 5 October 07




QUOTE(mark`` @ 15 Jan 2008, 23:53)
Apai tot am inteles ce o zis aia pe acolo! Numa nemteste!
*



Die Frage, auf welche Achse unter Sicherheitsgesichtspunkten die besseren, also weniger abgefahrenen Reifen montiert werden sollten, sorgt immer wieder für kontroverse Diskussionen. Hierzu folgende Überlegungen: Neben der Übertragung der Antriebskräfte muss der Reifen grundsätzlich Bremskräfte sowie Seitenführungskräfte zuverlässig auf die Fahrbahn übertragen können.

io nu inteleg ce nu intelegi smile.gif) ... e simplu zice ca : welche Achse unter Sicherheitsgesichtspunkten die besseren kontroverse Diskussionen deci ei au facut Neben der Übertragung der Antriebskräfte muss der Reifen grundsätzlich

restu iti dai seama singur ...



ps . habar n-am ce scrie acolo biggrin.gif

oricum in conclizie cel mai bine e sa ai 4 cauciucuri de iarna ;


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 16 Jan 2008, 11:49
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




In cconcluzie iarna nu-i ca vara, si daca te bagi in depasire tre sa fii cat de cat increzator ca poti controla masina, indiferent ce cauciucuri ai pe ea, mai ales la reintrarea pe sensul de mers, pe care multi o abordeaza brusc si, logic, apare derapajul.


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 16 Jan 2008, 16:03
Post #65


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Eu am 2 pe fata toate sezoanele si 2 vara spate, nu am avut probleme dar nu am depasit nici viteza de 40 km / h tongue.gif . Sunt excelente deoarece am reusit sa ies din situatii destul de delicate (din parcare pe o straduta de 100m care nu a vazut plugul de cand a fost construita) cu toate 4 vara iarna trecuta cand am nins mai putin nu am reusit sa ies din parcare decat dupa ce am dat zapada pana la asfalt, acum fara probleme (ca tancu).


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 16 Jan 2008, 22:16
Post #66


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu cred ca intre timp ai invatat sa nu o turezi aiurea cand iesi din zapada sau ai invatat sa pleci cu a II-a de pe loc.
Nu de la cauciucuri se trage...


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 18 Jan 2008, 14:01
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




QUOTE(ceribros @ 16 Jan 2008, 16:03)
Eu am 2 pe fata toate sezoanele si 2 vara spate, nu am avut probleme dar nu am depasit nici viteza de 40 km / h  tongue.gif . Sunt excelente deoarece am reusit sa ies din situatii destul de delicate (din parcare pe o straduta de 100m care nu a vazut plugul de cand a fost construita) cu toate 4 vara iarna trecuta cand am nins mai putin nu am reusit sa ies din parcare decat dupa ce am dat zapada pana la asfalt, acum fara probleme (ca tancu).
*



Eu vad ca ai Berlina si nu Solenza ... Problema noastra este ca degeaba mergi ca tancu daca-ti rupi spoilerul si ce mai ai de plastic prin fata in nameti . Si eu trec ca tancul peste tot ce nu depaseste 25 cm .
Iarna asta am vazut multe masini cu pretentii care nu reuseau sa iasa din parcari sau sa treaca de un sleau de 10 cm inaltime .
Culmea e ca nici unul nu apreciaza cauciucurile de iarna decat dupa ce le are pe masina si simte intr-adevar diferenta .
O alta concluzie ... poti sa ai cauciucuri , ABS si multe altele , daca dai de gheata cu zapada deasupra ... nu te mai opresti la timp !
O alta concluzie ... in iarna asta chiar m-am obisnuit cu botul extrem de mic , mai precis cu distanta dintre roata si bot biggrin.gif Am scapat fara sa dau zapada altora de prin parcari smile.gif) .

This post has been edited by marius80_eugen: 18 Jan 2008, 14:06


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 18 Jan 2008, 14:24
Post #68


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Adevarat tot ce zici dar ma refer la faptul ca acum un an cu cauciucuri de vara ma uitam cum sta masina in parcare deoarece cu alea de vara nu puteam sa o scot din parcare, iar pentru cauciucuri de iarna nu am spatiu de depozitare. Banuiesc ca sunt perfecte alea de iarna dar ca sa nu mai stai sa schimbi roti, cauciucuri si daca adaptezi viteza la conditiile meteo te descurci foarte bine si cu toate sezoanele, chiar si cu 2 decat cum se zicea ca mai bine ai de vara pe toate. Fratilor indiferent ca e solenza sau berlina tractiunea tot fata este si controlul nu se face pe spate, chiar daca iti derapeaza spatele iar fata poate sa traga masina se redreseaza


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutonea
post 27 Jan 2008, 12:54
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 12 September 07




Am si eu o intrebare, referitor la cauciucurile de iarna.
Nu am cauciucuri de iarna, am cauciucuri din fabrica Matador parca si iarna ma cam feresc sa merg cu masina deoarece m-am intors cu ea de cateva ori...
Iarna devin foarte dure.
Acum cateva zile rulam cu 40 la ora si am pus o frana brusca (adica am apasat pe padala la max) si m-am dus taras cativa metri cu toate ca asfaltul era uscat.
Temp afara era cam -7 grade. Se poate din cauza cauciucurilor care devin foarte dure la temp joase sa alunece chiar daca era uscat jos?
Ce ma sfatuiti sa fac in cazul asta?
Multumesc mult!
smile.gif


--------------------
Dacia Solenza 2003 Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 27 Jan 2008, 13:30
Post #70


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Daca ai Matador M+S, ar trebui sa se comporte ok la -7 grade.
Cel mai ieftin de facut e sa mergi cu bagare de seama ca sa nu fie nevoie sa franezi brusc si sa adaptezi viteza la conditiile de trafic.
Mai scump ar fi sa pui cauciucuri de iarna, dar asta nu garanteaza ca n-o sa te mai duci sanie. Depinde foarte mult si de stilul de condus.

Oricum asflatul poate parea uscat, dar de fapt poate fi acoperit cu particule de gheata (noroi inghetat, etc)

This post has been edited by nh1980ro: 27 Jan 2008, 13:30


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 01:59
Forum Renault