rateuri, rateuri la motor
![]() ![]() ![]() |
rateuri, rateuri la motor
libertaq |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 23 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1997
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
slabeste surubul ala de amestec vreo 2 ture si vezi daca mai face. E posibil sa-ti vina prea putin pe circuitul de ralanti, daca in sarcina zici ca merge bine. Verifica si daca e functionat avansul vacumatic.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#3
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
am patit-o si eu imi dadea rateuri la greu ........e din delcou......arcul ruptorului este slab;(constatarea se face prim masurarea cu dinamometrul) arcul trebuie sa fie intarit sau inlocuit SAU
bratul ruptorului se misca greu, arborele ruptorului se roteste anormal, prea mic pentru inchiderea contactelor , arborele cu came este uzat, condensatorul are scurgeri de curent etc.; este necesar ca sa se curete si sa se unga arborele cu came si sa se inlocuiasca piesele uzate (arbore, condensator etc)...poate sa fie oricare din cele mentionate mai sus .....eu am cumparat alt delcou din targ..... ![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
Minel |
![]()
Post
#4
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Ti-as sugera sa verifici si culbutori ,eu am tras cu problema asta 2 luni merge ca cizma in relanti iar in ture nu aveam ce sa ii reprosez (chiar daca au mai fost reglati culbutorii in acest timp de vreo 4 ori )
Am schimbat toata aprinderea ,ii noua ,carburatorul spalat si reglat de vreo 10 ori , si cand de cand am reglat 0,20 A si 0,2210,23 E ,merge motorul ca uns Numai bine acum ,mi-am tras si aprindere electronica si senzor ,merge ca o injectata ,alt sunet al motorului ,alt demaraj ,parca ii mai nervoasa Lucreaza metodic si ii vei da de cap,culbutori ,aprindere ,carburatie si imposibil sa nu ii dai de cap,bafta ca o sa ai nevoie de ea ,eu stiu cel mai bine ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Minel, ma intreb daca o duci la un mecanic din service (ca am fost eu la unul particular si tot asa mi-a lasat-o) ti-o pune la punct, adica are rabdare cu ea ? Nu de alta dar e frig afara
![]() |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#6
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
motorul de pe masina lu je
![]() ![]() Sau asa pornire la sfert de cheie This post has been edited by djasu82: 19 Dec 2007, 22:58 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Minel |
![]()
Post
#7
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
@Adrian_Boy
Masina mea a pupat service-ul o singura data cand i-am refacut geometria ,in rest singurul ca a surubarit la ea ![]() ![]() ![]() @Djasu_82 Ii cam murdarel si sunt indulgent ![]() ![]() Uita aici motor bec ,o poza mai veche fara aprinderea montata ![]() Tin sa precizez ca tot asa este si acum ,curat bec ![]() This post has been edited by Minel: 20 Dec 2007, 09:14 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#8
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Cum ai tu bobina de inductie pusa orizontal vei plange pana la urma dupa un anumit numar de km
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Minel |
![]()
Post
#9
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
![]() @Djasu_82 Am masina de 9 luni ,si are deja vreo 30.000 km ,asa ca face si ea km zilnic ,uneori mai multi ,uneori mai putini ,sincer imi place sa arate si sa functioneze bine ![]() Nici eu nu beau ,dar un suc tot nu refuz ,destul cu offtopicul ,o zi buna iti doresc !!! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Si atunci cand am filmat motorul era prin luna iunie cand aveam culbutori reglati la 0.2A 0.2 E.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
msanyix |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Si al meu merge ca a lui libertaq dar cateodata il mesteresc jumat de zi si imi merge 2 min brici si dupa acea iarasi rateuri "regulate". Culbutorii inca nu am reglat ca la carte sunt reglate de un mester dupa urina. Mentionez daca il calc in a doua brusc asa de la 1200 de ture imi arde gumele din fata, oare avansul este prea mare? Si nu urca mai mult de 110-120.
Hmm |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Pai tu ce crezi ?
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
msanyix, verifica si avansul static (initial), dar si avansul vacuumatic (integritarea membranei capsulei, desfundarea prizei de vacuum din carburator, cursa tijei capsulei, oscilatia parghiei platinei mobile, taria arcului de pe tija capsulei sa nu fie prea mare).
|
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#14
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 20 Dec 2007, 09:58) Pai tu ce crezi ? ![]() ![]() topicul incepe despre o chestie si tu o dai in offtopic la greu... pfff... culbutorii se regleaza la valorile la care le-ai zis tu, asta in conditiile unui motor cat de cat bun, care sa nu prezinte uzuri. se regleaza dupa metoda "incalecarii" culbutorilor, nu dupa metoda "volanta la semn, reglaj 1,2,3,5 si apoi 4,6,7,8". prin a doua metoda vei avea rateuri pe evacuare la pistonul 4. iar "reglajul delcoului dinamic"?!?! delcoul e "static" si reglajul se face pt avansul static sau initial. nu se face cu motorul pornit! reglajul se face cu volanta la semn, motor oprit, se roteste delcoul maxim in sensul acelor de ceasornic, se scoate fisa centrala din capacul de delcou si se apropie la vreo 2-3 mm, se pune contactul, si apoi se roteste invers pana apare scanteia. la ORICE dacie cu aprindere clasica, asa se pune la punct aprinderea. prin metoda ta, tu reglezi motoru sa traga bine de pe la 2000 de ture in sus adica in regim foarte turat (iti dai seama ca in oras, in aglomeratie, nu te ajuta cu absolut la nimic, din contra). iar daca il reglezi sa mearga bine la relanti, la regimuri de turatie joasa, vei avea putere dar la turatii mari va fi lenesa. prin metoda ce am descris-o foarte sumar se face compromisul: ai putere si la turatii mici si la turatii mari, si in mod normal, scapi de rateuri! |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#15
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Regleazal tu static
![]() ![]() ![]() A si uitasem de aceea sa tot mira cate un gagiu cu loganul cand il iau in viteza o fi crezand ca am alt motor sau cine stie ce. This post has been edited by djasu82: 20 Dec 2007, 11:05 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#16
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
cum sa-ti explic (virgula) ca dacia mea din '79 se duce linistita pana in 4500 de ture, iar cand vine vorba de viteza de peste 120... prinde fara nici cea mai mica problema. cat despre consum... eu sunt super multumit: 6% in afara, 10% in oras.
vechile metode?! mie asa imi merge masina bine, si asa am reglat destule motoare sa mearga bine asa ca eu am muult mai multa incredere in "vechile metode". se vede ca habar n-ai, numai vrei sa impui o idee gresita. da' nu imi bat capul... da sfaturi si apoi asteapta sa te injure colegii ca li se duce pe apa sambetei motorul. PS: loganul de 1.4 e destul de lenes, cu o 1300 pusa la punct si ingrijita nu ai probleme sa il depasesti. problema e cum te uiti tu la aia cu loganul care te depasesc?! |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
Minel |
![]()
Post
#17
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
![]() Haideti sa incercam sa lasam deoparte disputele ,nu este constructiv si poate se ajunge la jigniri ,in incercarea de a ajuta un coleg forumist apar mai tot timpul diferente de opinii de la un membru la altul in legatura cu unele reglaje(functie de motorul fiecaruia ,gradul de uzura a componentelor motorului ,capacitatea cilindrica ,etc ). Din cate am citit pana acum ,fiecare isi expune ideea de a rezolva o problema asemanatoare daca nu identica cu ce a avut respectivul ,acum depinde de fiecare ce anume doreste sa faca si sa regleze la motorul lui,nici un motor de dacie nu este identic cu altul (probabil la mine sunt intr-un fel reglajele ,la alt motor chiar din aceiasi serie si an difera ) Asadar haideti sa ajutam colegul cu sfaturi si nu cu cearta ! O zi buna tuturor !! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#18
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
FIECARE CU IDEEA LUI
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
msanyix |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
djasu82
peste 1500 de ture nu mai am probleme numai la relanti si asa cca la 1200 ture se aud rateuri in schimb merge destul de lin . Kinetix taria arcului si integritatea membranei pot verifica tragand aerul din furtun cu gura sau este o alta metoda pt asta? Am deja totul schimbat la pertea electrica si carb in afara de schimbat delco si reglat supape am facut totul. Sper ca problema sa fie de la vre-o supapa ca nu mai stiu ce sa mai reglez. tgg2k un prieten mi-a reglat culbutorii prin metoda pe care descrii tu ca nu este bine deci "din doua rotiri a ventilatorului reglaj 1,2,3,5 si apoi 4,6,7,8" nu-s sigur ca asa era ordinea dar eu invarteam si stiu ca nu am facut prin metoda incalecarii + dupa urina este distanta |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Da, asa se procedeaza, numai ca trebuie astupat cu degetul micul orificiu de pe capsula care se afla sub stutul ei. Verificarea se face avand capacul delcoului demontat, in asa fel ca sa observi miscarea platinei mobile. Tragi (cu gura) aerul prin capatul dinspre carburator al tubului de plastic si urmaresti daca se realizeaza cursa completa a parghiei. Rezistenta opusa de arc trebuie sa fie... moderata. La o forta de suctiune comparabila cu cea a motorului, trebuie sa poti invinge total rezistenta arcului.
Pentru a obtine o idee despre forta asta, procedezi asa: cu motorul la ralanti, scoti mansonul de cauciuc de pe stutul capsulei vacuumatice si pui degetul acolo. Vei simti depresiunea creata de motor. Opresti motorul, scoti si celalalt manson si tragi aerul pe el. Trebuie sa simti aceeasi depresiune pe deget. Aplici aceeasi forta de suctiune la capsula vacuumatica, avand orificiul capsulei obturat. |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
libertaq |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 23 October 07 ![]() |
Minel,
aprindere tranzistorizata am si eu(banuiesc ca la aia te referi si nu la cea electronica)...dar ce senzor ti-ai montat,la ce foloseste si unde se monteaza?.... trebuie sa-mi schimb bujiile,banuiesc,ca una poate nu lucreaza cum trebuie,dar m-as indoi... avansul static e reglat ca la carte,cu toate ca ma indoiesc iarasi de integritatea delcoului...am ceva jocuri pe la componentele din el...dar sa fie oare asta cauza rateurillor? culbutorii nu i-am reglat inca,poate singurul lucru la care nu prea ma pricep sa reglez la dacie... deci rateurile imi apar doar la relenti,si poate pana in 1200r/min.... la carburator oricat as regla surubul de amestec,tot asa merge... ciudata masina ![]() |
--------------------
dacia
1310
1997
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#22
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ce mie aprinderea tranzistorizata ce mie aprinderea eletronica tot o maincare de peste fiindca ambele sunt cu tranzistori facute. Si cele CDi TCi . Asadar la baza stra tranzistorul si in integrate tot din tranzistori sunt facute in afara de rezistente condensatoare diode si punti de legatura. Off
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Minel |
![]()
Post
#23
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
@libertaq
Chiar ti-as recomanda sa ti regleze cineva daca tu nu sti, 0,20 A si 0,22-,23 E si o sa vezi si simti o imbunatatire afunctionarii motorului in relanti Parca ceea ce descri tu seamana leit cu ce aveam eu chiar daca i-am reglat ca la carte de 5 ori (culbutorii) ,tot aici pe forum am citit ca este ok sa ii reglez cu o distanta un pic mai mare ,si de vreo 2 saptamani sunt invidiat in parcare de ce motorul porneste la sfert si toarce si mai ales ca nu mai da macar un rateu ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#24
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nuti mai da rateu fiidca ai pus ai aprinderea cu senzor gotronic
![]() ![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ce zici tu e valabil la turatii mai mari, nu rateaza scantei nici cu platina normala la ralanti.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#26
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Argon hai ca la sfertul chei nu porneste motorul chiar la prima scantee pe primul sau al doilea piston sau al treilea sau al patrulea fiindca apare ruperea proasta pe platina . De vazut ai vazut si tu ce face senzorul gotronic doar arati cheia si a pornit
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
argon |
![]()
Post
#27
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu e vorba de pornire, ci de mersul la turatii joase, cand nu apare "zborul" platinii, si nu rateaza scantei. La senzor, nu are ce zbura la turatii mari, asta e avantajul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#28
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Nici la turati mari nici la turati mici de aceea sta relantiul stabil si la 500 de ture poate si mai jos daca ai avea o aprindere cdi multi spark.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Minel |
![]()
Post
#29
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Pe frigurile care au fost aici ,-10 ,-14 grade, dadeam 3 sprituri ,soc la 1/4 si pornea la sfert , dupa 25-30 de secunde imi statea la relanti fara soc si avea vreo 500 rot/min ,cred ca si mai putin ,multi colegi de la servici au fost uimiti de ce nu imi moare motorul
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#30
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ar fi bine sa postezi si tu un film cand pornesti motorul la -10 grade sa se vada pe bord cum sistemul de racire porneste de la 0 in asa fel sa nu zica alti aaa asta a oprnit motorul si dupa aceea vrea sa spuna ca uite frate porneste la -10 grade;) Eu unul te cred , poate asa isi vor da seama multi ca se poate sta si la relantii la rece la 500 de ture pe timp rece.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 12:35 |