Instalatie GPL pe Nova GT, Avantaje, dezavantaje, alte opinii
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL pe Nova GT, Avantaje, dezavantaje, alte opinii
Georginho |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Inventiv Group: Members Posts: 1.002 Joined: 6 July 07 ![]() |
|
||
--------------------
***
***
***
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Rezervorul ăla toroidal se poate monta sub mașină, acolo unde este rezerva la Nova?
![]() E găndit mai degrabă pentru a înlocui roata aflată în portbagaj... Revervorul de benzină are scut, nu și rezerva... ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Georginho |
![]()
Post
#3
|
![]() Inventiv Group: Members Posts: 1.002 Joined: 6 July 07 ![]() |
Ooo... Bine ai revenit, Cataline!
Da, chiar se monteaza GPL in locul ala. Mi se pare mai util spatiul din portbagaj (unde pot pune si bagaje pt excursii si un Subwoofer), decat locul acela unde nu am curaj sa tin roata de rezerva. ![]() "Revervorul de benzină are scut, nu și rezerva... " cu privire la asta, rezervorului de benzina tocmai i-am cumparat o rezerva pe care am si montat-o pt ca "titularul" cedase fizic. ![]() |
--------------------
***
***
***
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Spuneam doar că din punctul meu de vedere un rezervor de GPL aflat sub mașină nu prea e protejat... Scutul de sub rezervorul de benzină nu e chiar inutil...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Georginho |
![]()
Post
#5
|
![]() Inventiv Group: Members Posts: 1.002 Joined: 6 July 07 ![]() |
Da, m-am gandit si eu la asta, dar am citit pe site-urile celor care monteaza ca este mult mai sigur decat rezervorul de benzina. Cica ar fi mult mai bine asigurat in caz de accident, Doamne fereste!
|
--------------------
***
***
***
|
|
apollo |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Sincer acum, daca iti pui gaz, ai sa distrugi motorul mult mai repede.
Eu nu sunt adeptul GPL-ului pe masina. daca vreau sa merg pe benzina, tre sa fac alte reglaje(platina,bujii,avans) si invers. Putere mai putina, viteza mai redusa, demaraj mai slab. Daca stai sa faci un calcul, la 6% pe benzina e echivalent cu vreo 10% pe gaz. Am avut si eu un break pe gaz de la o firma si consuma mult de tot. ar iesi o diferenta de 2 RON la 100 de km.se merita? |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
- VN - ?? - ???
1997
|
|
Georginho |
![]()
Post
#7
|
![]() Inventiv Group: Members Posts: 1.002 Joined: 6 July 07 ![]() |
6% pe carb simplu, ceea ce nu mi se pare prea sigur. Si tot pierzi demaraj si viteza... Asta cu uzura motorului cica n-ar fi adevarata, cel putin asa sustin ei.
La GPL mai gasesc un avantaj: e mult mai curat si nu-ti face atatea probleme in carb, precum benzina - plina de apa => rugina in rezervor. |
--------------------
***
***
***
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#8
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mai trebuie luată în calcul perioada de amortizare a costului instalației...
Dacă nu vei mai ține prea mult mașina, atunci nu are sens... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Georginho |
![]()
Post
#9
|
![]() Inventiv Group: Members Posts: 1.002 Joined: 6 July 07 ![]() |
Nu mai am de gand s-o vand. Vroiam o SLZ, am facut un topic special pe SLZ si mi-au prezentat baietii toate problemele. Am ajuns la concluzia ca nu merita nici sa cumpar SLZ si nici sa dau Nova. Mai bine bag bani in ea sa am tot confortul posibil, pana strang niste bani de una noua.
Deocamdata nu stau prost la capitolul "Proiecte" ![]() |
--------------------
***
***
***
|
|
apollo |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
GPL-ul nu e mai curat.dupa un anumit numar de km stii ce fel se face filtrul de curatare a gazului?
pur si simplu gasesti in el numai "cenusa".ceva asemanator. daca era sa faci transport, mai ziceam, poate se mai amortiza din costul instalatiei, dar asa...cred ca ai sa faci barba alba pana o sa faci o echivalare. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
- VN - ?? - ???
1997
|
|
iulian.bisty |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
GPL
minus-uri - costul instalatiei , manopera ,omologare - reduce cu 40 % viata motorului - demaraj mai slab - la greutate si in rampe motorul da de greu - pana se incalzeste motorul relaniul face probleme - reglaje mai dese - pericol mare la scapari si la accidente din spate ( am avut ocazia sa vad cum scapa gaz la un accident ) - completare cu ulei la motor dupa o perioada - nu este adevarat ca se reduc costurile cu 50 % plus-uri -20- 40 de mii / 100 km in functie de cat o gatui - reduce costurile la curse zilnice in afara localitatii peste 100 km asa este masina tatalui meu eu nu mi-as pune GPL This post has been edited by iulian.bisty: 26 Nov 2007, 18:24 |
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
apollo |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
QUOTE(iulian.bisty @ 26 Nov 2007, 17:57) rectific putin. pana se incalzeste apa face probleme relantiul. se va trage un furtun tur cu apa calda care trece prin acel "plamân" care impinge gazul. pe langa asta mai punem si acele electrovalve care cand se strica iti vor da mari batai de cap.mai nou am observat ca apar spre vanzare gata descentrate, ceea ce e un lucru foarte incurajator pentru achizitionarea de GPL. Daca inca ai dublu corp, mai degraba ti-as recomanda un monocorp de 1310 sau 1400. costuri reduse, piese ieftine, consum scazut. deci la ce te-ar mai ajuta gazul? tine cont ca inca mergi pe benzina asa. sper ca in semnatura ta, nu ai omis un "i" la GT ![]() ![]() bafta si gandeste-te bine.eu nu zic sa nu-ti pui GPL, dar tu esti cel cu banii si ar fi bine sa analizezi situatia. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
- VN - ?? - ???
1997
|
|
iulian.bisty |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 24 March 07 From: Braila ![]() |
scz apollo
am omis cuvantul '' motorul '' |
--------------------
Renault
Megane 3 2015
Kadjar 2017 zxcxzcz
|
|
Georginho |
![]()
Post
#14
|
![]() Inventiv Group: Members Posts: 1.002 Joined: 6 July 07 ![]() |
Si tu zici ca o sa-mi consume sub 10 in Buc cu carb simplu? Cand ai fost ultima oara si in ce perioada a zilei? Poate doar in weekend sa ajung la consumul tau... Aici e teroare cu traficul. Si cand am si eu putin loc, ii mai dau blana, periodic.
Si mai e ceva... mi-e putin sila de modificari, complicatii si probleme cu ITP. ![]() |
--------------------
***
***
***
|
|
TruckerFloryn |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 8 December 07 ![]() |
Salutare..
De curand mi-am luat si eu o Nova GTI 1.6 injectie... si am fost sa vad cat imi ia pentru gaz si am aflat ceva de genul la 1600 RON la cicavi *In Focsani*.Si oricum nu se merita... ![]() |
--------------------
Dacia Nova
hatchback
- VS 02 EST
'99 GTI
|
|
StefanT |
![]()
Post
#16
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Normal ca nu se merita daca faci 5000 km pe an. Daca in schimb CIRCULUI cu masina, merita din plin. dar care nu-s in stare sa-si faca singuri calculele degeaba se chinuie altul sa le explice.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
mmi&g |
![]()
Post
#17
|
mmi&g Group: Members Posts: 290 Joined: 4 October 07 From: buc ![]() |
Am nova gt de 3 luni.Merg numai pe gaz si nu am avut nici o problema.Masina are gaz de la 20000km,acum are 80000 fara probleme la motor.Plin gaz 80<benzina peste 150ron.Singuru dezavantaj e ca ramai cu bani si ai cu ce te duce la restaurant sa-ti ineci amaru cand ia bataie steaua
![]() La putere as spune ca nu se simte si oricum e daca ai dacie sigur te intereseaza sa iesi mai ieftin nu sa faci curse. ![]() Concluzia o tragi tu |
--------------------
dacia
nova gt
- b 08 mmj
1999 gt
|
|
Georginho |
![]()
Post
#18
|
![]() Inventiv Group: Members Posts: 1.002 Joined: 6 July 07 ![]() |
Multumesc tuturor pt pareri. In curand voi scoate Nova la vanzare, chiar daca am pus mult suflet. Am ramas singur cu 2 masini, chiar cand nu-mi doream si aveam nevoie de altceva.
![]() ![]() |
--------------------
***
***
***
|
|
crystygye |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 14 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu mi-am luat o Nova Gti cu GPL. Pe chitanta de la GLP scrie ca fostul propietar a platit cam 13 mil pentru instalatie.
Este in 3 "pozitii". La mine porneste pe benzina si trece pe gaz. Sincer ca incepator mie imi convine.Nu am bagat benzina decat o data, iar cu 80 ron fac plinu aproape la gaz. (am rezervor de aproape 50 de litri si este situat in portbagaj.arata ca o bomba atomica pe cale sa faca boom =)) ) |
--------------------
Ford
Fiesta
2007 facelift 1.3 benzina, 51kw, jh1 https://portalultautv.net
|
|
cris2dum |
![]()
Post
#20
|
![]() Bayerische Motoren Werke AG Group: Members Posts: 68 Joined: 17 July 06 From: Constanta, U.E. ![]() |
Nova GTi din 2000. Am pus gas pe ea la aprx. 96 000 de km . Acum am aprx. 125 000 de km . In cazul meu toate "minusurile" pe care le-am citit mai sus , i-mi pare rau baieti dar nu se aplica . Ma costat 1200 ron , Reno Franci Constanta . Am observat ca toate criticile le fac cei ce nu au gaz . Va dau dreptate , asa eram si eu . Masina merge brici . Problema este sa-i pui gpl de calitate ( ma refer la gpl-ul de la pompa , cand alimentezi ) pt ca exista si gpl de concentratie mai .....indoielnica .
O intrebare : daca dati atatea minusuri Gpl-ului de ce sa inceput la fabricarea Loganului , Cielo pe Gpl ? Si daca e asa prost de ce creste numarul de autoturisme cu instalatie gpl? Toata lumea o fi inconstienta si numai noi destepti ? |
--------------------
BMW
E39
- CT**CMY
523iA Ex. Dacia Nova GTi (2000) , ex. Renault Laguna 2200d cmc (1994) , ex.BMW E36, ex.VW Golf 1,6, e39 523iA
|
|
apollo |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
pareri diferite.
Pai daca Nova a fost conceputa ca sa mearga pe benzina, pe benzina va merge pana va muri.A fost gandita si ea totusi.Deci gazul ii "dauneaza" in timp. Despre Logan, e altceva.Motor fiabil,adaptari speciale,calculator reglat, deci e proiectat ca sa reziste la gaz. Asta e diferenta. Pai cand s-a facut Nova, trebuia sa o faca sa mearga pe gaza lampant?In 97 cand a iesit a mea, nu cred ca se stia de GPL.sau poate ca da. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
- VN - ?? - ???
1997
|
|
Aleks |
![]()
Post
#22
|
![]() membru corespondent Group: Members Posts: 253 Joined: 7 July 06 From: Iasi ![]() |
Domnu' apollo, domnule, tacerea e de aur. N-au legatura "parerile" cu adevarurile si fabulatiile cu datele tehnice... Asta e diferenta.
Dar, ca sa nu incepem iar "flame"-uri pe-aici pro- si anti-GPL, mai bine o las balta. Cat despre montarea rezervorului GPL sub masina, luati-va gandul. Nu se va omologa niciodata asa ceva la RAR, cu exceptia Daciei Papuc (inaltimea e "argumentul"). Rezervoarele, de orice tip ar fi ele, toroidale ori cilindrice, se monteaza numai in portbagaj, la cel putin 10 cm de bancheta si 20 cm de incuietoarea portbagajului. Daca nu se respecta aceste distante, nu se accepta montarea. Vorbesc despre normele legale. Pe cele de la coltul blocului nu le cunosc. This post has been edited by Aleks: 11 Dec 2007, 09:59 |
--------------------
Renault
11
- 126.000 km
86/GTX/F3NB718/1709/55/GPL BRC/AT90/STAG100 Am întrebat, n-am dat cu parul.
|
|
gti98 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Cel mai semnificativ "defect" al GPL-ului e investitia!!! (Care-i mai mare la motoarele injectate - desi nu prea inteleg de ce)
Al doilea e pierderea de spatiu in portbagaj. Chestiile cu mizeria din gaz sunt de domeniul trecutului; legendele despre uzura anormala sunt..legende (destui "economi" uita sa-i schimbe uleiul, si gata, gazu'i de vina...) De reglaje nu am auzit la nici un cunoscut cu GPL ca ar trebui altele... Ca sa merite, prin 2000 cand am facut eu calculele, erau necesari vreo 30k km (la carburator) pentru amortizarea investitiei (probabil mai mult la injectie) Da, cred si eu ca se merita la cine ruleaza peste 15-20k km/an. (si are intentia sa pastreze masina mai mult de 5 ani) Bafta!!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
anndi |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Mototul de nova nu se va duce din cauza GPL-ului. Singura chestie ce e afectata din motor e echiulasa si asta va spun ca se aplica numai pentru motorul de Dacia. Pe motorul de reno am gpl de vo 3 ani si nu are aprobleme cauzate de instalatia de GPL(aprox 80-90 mii km). Mie in oras imi consuma cam 13(raportat la costul carburantului cam 6,8-7 L de benzina) deci daca ar fi sa merg pe benzina ar fi cam 12 L consumul, deci economia este de 18 lei la 100 km nu de 2 lei cum calculati voi, daca regula asta nu se aplica la voi inseamna ca aveti mari probleme cu instalatia de GPL
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
zazou |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 18 December 07 ![]() |
o intrebare...daca pui rezervorul in locul rotii de rezerva pe asta unde o mai pui?
|
--------------------
dacia nova
slr
gt
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#26
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi:
1. Nu îți omologhează nimeni rezervor de GPL montat unde e locul rezervei la Nova. 2. Rezerva o pui... unde poți. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th September 2025 - 20:56 |