DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> am demontat carburatorul ,AJUTOR

msanyix
post 21 Dec 2007, 15:39
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




Asta nu am stiut ca as tb facuta, si nu este posibil sa ai relantiul prea mare daca o reglezi asa perpendicular.

Inca o intrebare stupida: care este diuza de relantiu pt carb 32IRM 2AM ca am si de 0,40 si de 0,50 cred ca si de asta depinde turatia la relanti.

De exemplu eu nu am reusit pana acum sa cobor sub 900-1000 mot cald de ture numai cand este rece atunci. Efectiv nu imi coboara daca deschurubez de tot surubul de relanti.
Pb este la parghie dar oricum la 800 motorul imi merge catastrofal.


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 Dec 2007, 15:47
Post #32


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pai sa-ti dee tgg2k informatiile fiindca eu observ ca ma ataca pe toate planurile . Daca reglezi cum spune el si nu-ti functioneaza asta e fiindca se da mare ca stie tot. Eu imi tin pliscul fiindca ma loat de prost . DACA AM GRESIT AI CER DOMNULUI DIACON LIVIU SA IMI STEARGA TOATE POSTARILE BUNE RELE FIINDCA SUNT ALTI MULT MAI DESTEPTI DECAT MINE EU MA DAU DE-O PARTE. CINE VREA SA VORBEASCA CU MINE IMI DA UN PRIV SI V-A AVEA SI DOCUMENTATIA NECESARA CU STIMA SI RESPECT ADI.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renzo
post 21 Dec 2007, 20:26
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 29 March 07




djasu82 vorbeai ceva de aprindere cdi , cam cat costa ,unde se monteaza , ai vreo schema cu montajul ei ,ti-as fi recunoscator daca ai pune o schema

21 Dec 2007, 21:34:
si ar mai fi o intrebare ce model merge ,ca am inteles ca este in functie de motor (capacitate, nr cilindri, cursa/alezaj)



This post has been edited by renzo: 21 Dec 2007, 20:34


--------------------
dacie 1310 99
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 Dec 2007, 20:49
Post #34


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Fratele meu vezi aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...0&#entry1175798 doua scheme si cu o pagina inapoi schema cdi realizat de mine . Toate functioneaza perfect


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 21 Dec 2007, 20:49
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Prieteni, va rog foarte mult, ramaneti in spiritul tehnic al forumului. Nu are sens sa ne ascutim armele verbale pentru a duce o batalie in care nu are nimeni de castigat. sad.gif Oricum nu veti primi nici un premiu aici in urma duelului. 10412898.gif Scopul forumului este sa ne ajutam reciproc grouphug.gif si nu sa ne aratam "muschii" tehnico-intelectuali... nono.gif

msanyix, gaura din diuza aia ar trebui sa aiba 1.5mm, sau 2mm (atat are gaura din flansa calda). Personal cred ca e mai bine sa aiba 1.5mm.
Faptul ca nu iti scade ralantiul la retragerea surubului de ralanti (presupun ca te referi la cel oblic, de otel) s-ar putea datora pozitionarii "descentrate" a clapetei de acceleratie pe axul sau, astfel ca ea "agata" de peretii laterali ai camerei de amestec si nu se mai inchide complet. Verificarea se poate face prin obstruarea (infundarea) orificiului diuzei: cand clapeta nu sta bine, turatia motorului ar trebui sa varieze foarte putin sau deloc, semnificand faptul ca motorul isi trage aerul necesar la ralanti pe langa clapeta si nu prin orificiul diuzei.
Pentru corectare, demontezi carburatorul si slabesti (nu scoti) cele doua suruburi (cap in cruce) care fixeaza clapeta de ax, in asa fel ca sa poata oscila liber in fanta din ax. Retragi la maxim surubul de ralanti pentru a nu mai atinge levierul clapetei nici la inchiderea ei completa. Inchizi si deschizi clapeta in mod repetat, pana vezi ca s-a asezat centrat in camera de amestec a carburatorului. O tii inchisa la maxim si strangi suruburile. Gata.
Urmeaza sa reglezi din nou surubul de ralanti in asa fel ca muchia clapetei sa obtureze primul orificiu de progresiune, dar sa il descopere la cea mai mica deschidere a ei. Vezi desenul.
O alta cauza pentru problema semnalata de tine ar putea fi si neetanseitate a traseului de admisie. Se verifica simplu. Citeste aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...2&#entry1138342

Succes!

This post has been edited by Kinetix: 21 Dec 2007, 23:00

Attached thumbnail(s)
pozitia_clapetei_de_acceleratie_la_ralanti.JPG ( Size: 75.83k ) Number of downloads: 92


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 Dec 2007, 20:59
Post #36


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Kinetix nu vezi ca nu are minte si incearca peste tot sa ma faca de parca as vorbi din burta eu chiar voi demonstra iar cine imi cere ajutotul il ajut fiindca asa e frumos si omenesc . Ori cum nu pot da momentan curs invitatiei de a arata cum se repara un carburator fiindca majoritatea de pe forum stiu deja sa repare .Pacat ca nu se mai si citeste si tot se posteaza la nesfarsit cum se face cum se regleaza. Din partea mea tgg2k are unda verde sa explice ce si cum fiindca pe el il crede lumea daca a resit sa dezmembreze motorul si sa-l refaca toata stima si respectul am .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 27 Dec 2007, 09:05
Post #37


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




mama... unii oameni mai si sarbatoresc craciunul!

si stii foarte bine de ce am foarte putin respect pt tine. hai sa-ti vand un pont: magnificul MP care mi l-ai trimis cand ti-am zis cat costa sistemul de franare la dacie. nu-l pun pe forum dar se intelege ca pentru cele 15-20 de cuvinte care mi le-ai adresat, toate fiind injuraturi... anyway

apropo de stima si respect. man, eu am desfacut motorul din motive financiare si din dorinta de a invata. la un mecanic schimbatul setului motor e undeva la 200 de ron, dar acei bani am preferat sa-i investesc in altceva decat sa-mi distruga cineva motorul. si in plus, eu am stat si l-am curatat de mi-au sarit capacele. si nu stiu cati dintre voie stiu dar eu am o problema cu spatele si crede-ma ca din punct de vedere fizic nu ti-ar fi placut sa fi in locul meu.

revenind, ontopic: eu nu am zis niciodata ca stiu metoda perfecta universala, aplicabila la toate carburatoarele de dacie.

discutia se bazeaza pe ideea de "cum dai jos carburatorul de pe masina, il speli si apoi ii faci reglajele ca sa mearga". primele reglaje le faci "la rece" ca sa porneasca motorul dupa ce l-ai pus pe masina (asta inseamna spalat si motorul rece ca dupa o zi in care nu a avut carburator).

revind putin mai tarziu cu detalii... am de mers la cumparaturi de sezon


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 27 Dec 2007, 09:14
Post #38


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu nu cred ca trebuie sa ne certam pentru asa ceva nu are sens ti-am spus toata stima si respectul pentru ce ai realizat si ma repet daca ajuti sau ajut nu inseamna ca trebuie sa ne lom si la cearta pe forum fiindca nimeni nu a fost invatat. Nu sunt cel sa dea inapoi dar nu las si pe alti oameni de izbeliste .Si da ai dreptate cu motorul decat sa dai la mecanici si sa iti distruga motorul mai bine il faci cu mana ta si credema si eu tot la fel voi actiona daca da semne de oboseala.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 27 Dec 2007, 12:40
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(djasu82 @ 20 Dec 2007, 11:23)
CER UN TOPIC SPECIAL PENTRU DEBATUT CARBURATORUL SI UN TOPIC PENTRU DEZBATUT DELCOUL SI AVANSUL. Se observa ca prea multe topicuri sunt deschise pentru aceasi tema.
*


EXISTA!!! doar ca moderatorii is prea ingaduitori si lasa pe LENESI sa tot deschida (da, imi recunosc greseala). NIMENI nu foloseste functia Search la fel cum NIMENI nu citeste regulamentul la inscriere dupa care intreaba "candid", ca o "domnisoara jignita" "de ce mi-ai sters..?"

QUOTE(tgg2k @ 20 Dec 2007, 11:54)
@Kinetix, da, ai reusit. sunt 100% de acord cu tine.
@djasu82, in primul rand: mama lui de carburator... 3 ture e enorm! cartea indica 1-1.5, eu il am la 2 ture (din proprie experienta) si tu vi si imi zici de 3 ture?! cred ca ar trebui sa iti revizuiesti carburatorul.

[...]

Probabil ca la Weber ca si la PRIMELE serii de Carfil se respecta acea "zisa" de x ture. La fel am vazut si la Solex, dar, pentru Dumnezeu, alea sint CARBURATOARE DE FIRMA, nu de SRL. La fel si seturile de reparatie.

Si chiar si acolo scrie (la carburatoarele bune) ca la final se face REGLAJUL CO, aia nu va spune nimic? Ca de fapt acele date sint "preliminare"?

QUOTE(sefu_alx @ 20 Dec 2007, 14:31)
la cat de mult difera seturile de jigloare teoria cu numarul turelor cade din prima.

eu stiu ca se regleaza asa :
1- din surubul clapetei se regleaza turatia la 950 rpm (1000 ca e iarna.)
2- din surubul de amestec se cauta maximul de turatie

se repeta acesti 2 pasi pana turatia nu mai poate fi crescuta din surubul de amestec.


EXACT!!!, asta e reglajul corect, exceptie facind turatia de relanti care de regula e 775 +/- 25 rpm. Si cum stim ca la noi nimic nu mai e OK, se accepta 850-900 ba chiar 1000-1100-1200 iarna.

QUOTE(tgg2k @ 21 Dec 2007, 11:26)
imi cer scuze, aici am gresit, recunosc, am folosit cuvantul "acareturi" [...]

Si eu mai folosesc termenul asta, poate chiar "aprinderea si restul "maimutelor" de pe masina".... chiar vorbind de a mea; stiu in ce context le folosesc si nu ma simt jignit, nici macar masina.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 28 Dec 2007, 17:25
Post #40


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




Domnilor, am o nelamurire mare...

Combinatia mea o stiti, Carfil 32 irma curatat, elica modificata, uis.

de ce cand strang surubul de amestec la maxim creste turatia si merge mai rotund? cand la toti aud ca tre sa dea in balbait sau chiar sa se opreasca. d-aia nici nu cred ca pot sa-mi fac carburatia cum trebuie. poate d-aia sa si pape mai mult?

e normal ca atunci cand am turbonatorul pus sa manance mai mult? chiar bine...


merci


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Dec 2007, 17:33
Post #41


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Pai da tu ai uisul modificat iar relantiul se scurge prin taplica respectiva care e comandata de eletrovalva. Si ori cum cu talpica preincazitoare prelucrata asa se manifesta creste turatia mai bine spus amestecul e mai bine realizat fiindca de aceea DORIN a prelucrato cu LIVIU .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 28 Dec 2007, 22:40
Post #42


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(djasu82 @ 28 Dec 2007, 17:33)
Pai da tu ai uisul modificat iar relantiul se scurge prin taplica respectiva care e comandata de eletrovalva. Si ori cum cu talpica preincazitoare prelucrata asa se manifesta creste turatia mai bine spus amestecul e mai bine realizat fiindca de aceea DORIN a prelucrato cu LIVIU .
*



in principiu,
ai dreptate, dar nu mai am eebio, nu stii ca-i ars? electrovalva e suspendata, garnitura dintre elica si carb am intors-o invers si practic amestecul nu mai trece prin electrovalva.

surubul de amestec e pe carb, nu mai e pe flansa uis.

deci reglajele se fac tot de la carb, flansa sta doar pe post de UIS, toata partea de EEBIO e suspendata.

sa traga aer flas pe la garnitru, talpa carbului?

ma gandeam sa pun silicon rosu doar pe marginea exterioara a garniturilor, elica, flansa....


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 29 Dec 2007, 21:40
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Lasati-o-n'colo cu siliconul!
Verifica daca e nevoie de el mai intai. Verifica etanseitatea pe traseul admisiei. E la indemana tuturor: gatuiesti un pic motorul din surubul de amestec, apoi dai cate putin "spray de pornire" (sau chiar de curatat carbul) pe ici, pe colo, si vezi cum reactioneaza motorul. Daca accelereaza un pic, atunci acolo ai neetanseitate si admisie de aer fals. Daca nu - nu.
Ce rost are sa aplici tot felul de solutii pentru probleme care nu exista?
Mai importanta e o diagnosticare corecta decat o solutie oferita "din repertoriu".

Situatia cu surubul de amestec poate sugera ca motorul trage amestec si pe altundeva decat pe la orificiul surubului, astfel ca amestecul e prea bogat. Cand tu strangi surubul readuci amestecul in parametri. E o supozitie.
Cu privire la consumul crescut cu turbonator, este foarte posibil. Sunt unul din cei care cred ca in carburator curgerea aerului trebuie sa fie laminara, pulverizarea mai buna trebuind sa fie facuta nu prin turbionare, ci prin cresterea vitezei de curgere a aerului (canale mai inguste, orificii mai multe si mai mici, etc.). Unul din argumente este ca aripioarele centratorului sunt aerodinamice la mai toate carburatoarele, actionand ca "stabilizatoare" pentru aerul ce curge pe langa ele. La turatii ridicate (cand se presupune ca acest dispozitiv ar avea eficienta) prin carburator trec volume mari de aer cu viteze mari. Orice obstacol deasupra caburatorului creste depresiunea in carburator, deci si absorbtia de amestec carburant prin el. O situatie particulara se intalneste la Carfil (si Weber-ul ICT) care are un circuit de putere maxima prin care se absoarbe un plus de amestec in acest mod. Cred ca de aici vine si cresterea de putere in acest regim (prin supraalimentare, nu prin turbionare). Mai trebuie studiat, oricum.

This post has been edited by Kinetix: 29 Dec 2007, 21:53


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 29 Dec 2007, 22:00
Post #44


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Kinetix nu te mai agita ca a rezolvato i-am spus eu pe mess ce sa faca aseara . Nu-i trage aer fals tongue.gif ci nu facea amestecul cum trebuie : adica mai multa benzina si aer f putin din cauza diuzei pe care nu a scoso dupa vechiul furtun ca are galerie veche , dar a rezolvato azi biggrin.gif. A cu turbionarea sunt si eu de acord kinetix , si totusi urca repede in ture biggrin.gif , eu ma gandeam altfel cum sunt la turbinele de avion oare nu s-ar putea face turbionare sub clapeta de acceleratie ???? sa zicem ca face elica dar cred ca nu e de ajuns fiindca are suprafata mica la pale sad.gif. Trebuie studiat.

This post has been edited by djasu82: 29 Dec 2007, 22:04


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th September 2024 - 16:16
Forum Renault