DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

172 Pages « < 12 13 14 15 16 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Din nou despre taxa de prima inmatriculare, valoare, recuperare ...

paulica
post 12 Mar 2009, 19:49
Post #391


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Abia ce am auzit pe la stiri ca cica doar din 2010 se va modoifica taxa.
Motivatie: f. putini platesc taxa si nu e normal ca un E4 sa plateasca iar o masina veche de 15 ani nu.
Deci este criza de bani la buget sau nu?


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 12 Mar 2009, 20:49
Post #392


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




e criza de bani, da' problema e ca e criza muuuuuuult mai mare de minte. Daca erau destepti faceau taxa in asa fel incat sa aduca si multi bani la buget, sa innoiasca parcul auto, sa reduca poluarea si sa tina romanii oarecum multumiti ca pot totusi cumpara masini sh bune, da' de unde atata inteligenta?


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 7 Jun 2009, 22:42
Post #393


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara






--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 9 Jun 2009, 15:01
Post #394


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Felicitari Dodone!
Prin urmare se merge pe principiul "daca platesc 100 de prosti si doar 2 ne dau in judecata, atunci este super profitabil, ii dam inainte cu taxa"!
Pacat ca oamenii sunt comozi si au bani de aruncat, vor scoate taxa doar atunci cand vor fi asaltati de procese!


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 10 Jul 2009, 16:24
Post #395


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.463
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Normele privind taxa de primă înmatriculare vor fi schimbate din nou. Taxa va fi plătită de toți proprietarii de autovehicule în funcție de cât poluează. Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a anunțat că noul impozit ar putea fi aplicat de la 1 ianuarie 2010.
Principiul de bază al legii este că fiecare va plăti în funcție de cât poluează. Proiectul noii legi va intra în dezbatere publică luna viitoare.
"Taxa existentă nu a făcut decât să aducă la un echilibru politicile sociale și politicile de mediu, dar așa cum am mai afirmat, principiul care trebuie să domine este poluatorul plătește", a declarat ministrul Nemirschi.
Modificarea taxei auto nu va atrage și schimbarea primei de casare în pragramul Rabla. Suma rămâne aceeași chiar dacă este mult mai mică decât în celelate țări europene.
Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a mai anunțat că noua taxă auto ar putea fi aplicată începând din 1 ianuarie 2010, proiectul noii legi urmând să intre în dezbatere publică în cursul lunii august.
Sursa:
http://www.antena3.ro/stiri/rutier/nemirsc...eaza_75501.html


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 10 Jul 2009, 16:29
Post #396


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Si cei care au platit deja o suma considerabila? Nu e cazul meu, in principiu... Mare harababura se petrece prin tara asta.


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 10 Jul 2009, 20:53
Post #397


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




Cand s-a aprobat actuala taxa, s-a anuntat ca in viitor se va ajunge la o taxa anuala de mediu pentru toate masinile. Intr-un interviu pe care l-a dat on-line pe net, ministrul de atunci a vorbit si de cazul celor care au platit deja taxa de prima inmatriculare. Acestia nu ar trebui sa plateasca taxa anuala pana se ajunge la suma platita la inmatriculare. Vom vedea ce va iesi in legea asta, de atunci multe s-au schimbat. Inclusiv ministrul. Tot el spunea mai cu perdea ca daciile vor fi "protejate" printr-o taxa mai mica, probabil printr-un sistem de paliere a taxei pe capacitate cilindrica.


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 30 Jul 2009, 20:16
Post #398


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv




cum se mai calculeaza taxa de poluare acum si cum fac sa aflu ce norme de poluare indeplinesc urmatoarele masini: golf 3 '95, golf 4 '98, ambele cu motor de 1.9l? este vreun tabel pe undeva?


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 31 Jul 2009, 10:15
Post #399


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Pe autovit am vazut ca au un calculator de taxa.
Glful III din 95 e euro2
Golful IV din 98 e tot euro2, exista sanse sa fie euro3 doar la variantele de 130 si 150 cai.
Nu exista asemenea tabel, imposibil de facut pt. ca la schimbarea normei se vand un an poate chiar doi in paralel si masini cu norma noua si masini cu norma veche.
In plus, normele nu intra in vigoare in acelasi timp in toate tarile. La noi s-a vandut euro3 pana in 2007 cand nemtii nu mai stiau de mult ce e ala.

This post has been edited by papa_mulo: 31 Jul 2009, 10:17


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiutopspeed
post 10 May 2010, 16:36
Post #400


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 9 May 10




pana la urma e ceva oficial cu noile taxe anuale pt daciile non-euro la sume ar ajunge ele? stie cineva ceva sigur? sad.gif mad.gif


--------------------
dacia 1410 tlx 1987 - bv 06 xwi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 10 May 2010, 17:27
Post #401


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Am discutat la cursurile de masterat in drept, la care sunt acum, despre taxa de prima inmatriculare cu un judecator national ce are o vechime ca magistrat de 34 de ani,la o Curte de Apel, cu specializare in contencios administrativ si drept comunitar.
Ne-a spus ca actuala taxa clar fiscala. Eu am mai spus ca , din punctul meu de vedere (specializat in ingineria si protectia mediului), taxa este ilegala din cauza discriminarii. Poluarea nu inseamna doar noxe, ci si praf, radiatii electromagnetice si zgomot peste limitele admisibile. Or, statul roman nu a impus taxe de poluare in aceste domenii. Deci, taxa e ilegala. Judecatorul a fost de acord cu mine.
In concluzie, orice taxa de prima inmatriculare ce a existat in Romania pana acum a fost ilegala. Cine a inteles asta, si-a recuperat in instanta banii. Cine nu a inteles
sau a fost comod a platit taxa si nu a recuperat-o sau s-a lamentat pe net ori umbla cu masina cu numere din te miri ce tari, pe te miri ce nume.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 10 May 2010, 17:47
Post #402


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Dodone @ 10 May 2010, 17:27)
Or, statul roman nu a impus taxe de poluare in aceste domenii. Deci, taxa e ilegala.
*

Haide mai, ce naiba.
Pai asa ar fi discriminatorie orice taxa pusa pe un poluant, pe motivul ca nu e pusa taxa si pe ceilalti poluanti.
Legiuitorul poate aprecia ca anumiti poluanti sunt mai agresivi ca altii, sau trebuiesc redusi mai mult ca altii, si in consecinta considera ca trebuie taxati.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiutopspeed
post 10 May 2010, 18:02
Post #403


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 9 May 10




pe mine ma interesa in mod direct care vor fii taxele sau impozitele pt masinile non-euro de anu viitor??


--------------------
dacia 1410 tlx 1987 - bv 06 xwi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 10 May 2010, 18:05
Post #404


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Poate sa aprecieze legiuitorul roman ce vrea, legile europene prevaleaza legilor contradictorii emise de statele membre. E scris si in Constitutie.
Iar printre principiile de baza ale CE sunt: libera circulatie a persoanelor si a marfurilor, nediscriminarea de orice fel (religie, sex, varsta, etc.), interzicerea dublei impozitari.
Devreme ce si altii polueaza dar nu sunt taxati eu ma consider discriminat. Acesta a si fost unul din motivele cu care am castigat procesul si mi-am recuperat integral taxa + dobanzile aferente si cheltuielile judiciare.

This post has been edited by Dodone: 10 May 2010, 18:06


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 10 May 2010, 21:18
Post #405


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Dodone @ 10 May 2010, 18:05)
Iar printre principiile de baza ale CE sunt: libera circulatie a persoanelor si a marfurilor, nediscriminarea de orice fel (religie, sex, varsta, etc.),
Pai si ce, aici e discriminare? Ca se impoziteaza un poluator si altul nu? Pai atunci e discriminare si cu tichetele de masa, ca un venit se impoziteaza (salariul) si altul nu (tichetul de masa). Plus ca am dubii serioase ca UE considera discriminare impozitarea unor poluanti.
QUOTE(Dodone @ 10 May 2010, 18:05)
interzicerea dublei impozitari.
Asta de exemplu ar fi mult mai clara. Referitor la taxa de drum care impoziteaza a doua oara acelasi lucru facut de impozitul indirect din benzina.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 11 May 2010, 07:03
Post #406


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




QUOTE
Costurile de casare si dezmembrare ar urma sa fie suportate de la bugetul de stat.


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
adica pe de o parte reducem mad.gif salarii, pensii, indemnizatii, ca nu sint bani, iar pe de alta parte suportam din acelasi buget anemic costuri de casare si dezmembrare pentru hirburi si rable... wacko.gif blink.gif


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 11 May 2010, 07:51
Post #407


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




QUOTE(klaus @ 10 May 2010, 21:18)
Pai si ce, aici e discriminare? Ca se impoziteaza un poluator si altul nu? Pai atunci e discriminare si cu tichetele de masa, ca un venit se impoziteaza (salariul) si altul nu (tichetul de masa). Plus ca am dubii serioase ca UE considera discriminare impozitarea unor poluanti.
Noi aici discutam de taxe de mediu, nu taxe fiscale, despre ce considera un guvern ca poate sau nu sa fie deductibil. UE considera discriminare neimpozitarea si a celorlalti poluanti.
Asta de exemplu ar fi mult mai clara. Referitor la taxa de drum care impoziteaza a doua oara acelasi lucru facut de impozitul indirect din benzina.
Vigneta e clar ca este dubla impozitare. De ce crezi ca eu nu-mi cumpar vigneta, chiar daca imi face scandal  sotia, cum ca n-are chef de discutii pe marginea drumului cu autoritatile ? Abia astept sa-mi faca proces verbal de contraventie. A doua zi depun actiune in instanta in contencios si plangere penala pt. ca mi s-a incalcat dreptul la libera circulatie. Este ilegal sa taxezi circulatia pe drumurile nationale.
*


Ati vazut careva in ultimii ani la vreo dezbatere TV sa arate din ce e alcatuit pretul unui litru de carburant si in ce fonduri sunt directionati banii ? Sunt sigur ca nu.
Aceasta e tot o manipulare ordinara a presei, la fel cu faptul ca nu solicita guvernantilor publicarea contractelor pe bani publici (exceptie cele ce tin de Siguranta Nationala). Si lista e lunga...
@george_scala_2004
Faza cu plata rablelor e mai mult o subventie mascata pentru industia auto decat pentru reducerea poluarii. Daca ar fi vrut doar sa reduca poluarea, ar fi platit doar casare masinilor noneuro saucel mult a celor E1. Puteau determina eliminarea din trafic a rablelor poluante prin interzicerea posibilitatii de reinscriere in circulatie in urma vanzarii-cumpararii a masinilor non euro, asa cum au facut mai demult francezii (exceptie masinile de epoca, afiliate la un club ).

This post has been edited by Dodone: 11 May 2010, 08:02


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 11 May 2010, 08:10
Post #408


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




nu despre asta era vorba...ci despre niste cheltuieli suplimentare din bugetul firav...daca tot nu vor mai avea voie sa circule masinille non-euro costurile lor de casare si dezmembrare sa fie suportate din fondul de mediu sau cum s-o numi, gestionat de ministerul mediului...


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 11 May 2010, 08:10
Post #409


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




Dadone vezi ca te cam contrazici zic eu. Mai sus vorbesti de libera circulatie, iar acum zici "... Puteau determina eliminarea din trafic a rablelor poluante prin interzicerea posibilitatii de reinscriere in circulatie in urma vanzarii-cumpararii a masinilor non euro..."
In alta ordine de idei de ce consideri ca "Vigneta e clar ca este dubla impozitare"?
"Este ilegal sa taxezi circulatia pe drumurile nationale" explica de ce este ilegal caci eu nu inteleg. Care e diferenta intre un drum national si un drum national construit de privat de exemplu - autostrada.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 11 May 2010, 08:34
Post #410


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Da, ai dreptate, nu am fost atent. Asa au facut francezii, dar corect este sa impozitezi anual, in functie de noxele emise, indiferent de clasa de poluare. In acest fel unul ce are un Trabant ar putea plati taxa de poluare de cateva ori mai mare decat unul ce are un Q7 E4-5. Omul si-ar casa singur Trabantul, fara sa-i plateasca statul nimic. Adica noi, contribuabilii.
Indiferent din ce fonduri sunt construite, drumurile nationale sunt considerate in CE bunuri publice care fac parte din patrimoniul national, a caror folosinta nu se poate taxa. Se considera ca practic sunt situatii in care nu poti circula din pct.A in pct. B fara sa circuli pe un drum national, ceea ce ti-ar ingradi dreptul la libera circulatie.
In schimb, circulatia pe autostrazi poate fi taxata, pt. ca ai intotdeauna ruta alternativa.
Vignata e dubla impozitare pt. ca in costul litrului de carburant exista si o taxa de drum. acesta e unul din motivele pt. care nu o sa vezi publicata alcatuirea pretului unui litru de carburant. Un alt tmotiv e directia pe care o iau acesti bani. Sumele colectate ca taxa de drum ar trebui investite integral in drumuri. Or, de aici se deturneza fonduri uriase pentru acoperirea deficitului bugetar din alte segmente ale economiei. Ceea ce este penal.

This post has been edited by Dodone: 11 May 2010, 08:35


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 11 May 2010, 09:13
Post #411


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




la noi drumurile nationale sunt considerate autostrazi punct.
In pretul carburantului nu se mai regaseste taxa de drum. Ea se regasea si era trecuta pe bonul emis de benzinar, iar TVA-ul se aplica doar la pretul combustibilului. Acum in pretul combustibilului se regaseste acciza, care este o alta taxa(armonizata cu dracu sa o ia) de aici si denumirea de accize armonizate.
Dubla impunere eu stiu ca este supunerea directă la impozit a aceleași materii impozabile și pentru aceeași perioadă de timp. Faptul ca banii iau o alta destinatie asta nu o contest dar asta e Romania cu guvernatii ei dracu sa-i scarmane.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 11 May 2010, 09:19
Post #412


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Faptul ca tu nu mai vezi scris pe bon taxa de drum nu inseamna automat ca nu mai exista acea taxa in costul carburantului. Doar traim in Romania...


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 11 May 2010, 09:44
Post #413


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




hai sa nu fim rai, dar taxa de drum nu mai e inclusa in pretul carburantului, cel putin legal. Ca producatorii- vanzatorii au lasat pretul in momentul eliminarii ei la acelasi nivel e cu totul si cu totul altceva. Eliminarea taxei de drum din pretul carburantului s-a facut avand la baza o idee simpla si anume o colectare cat mai buna a acestei taxe. Eu in momentul in care plateam benzina, motorina plateam si acea taxa dar comerciantul uita sa o mai vireze la timpul cuvenit statului si uite asa au eliminat-o. Era mult mai corect ca acea taxa sa ramana inclusa in pretul benzinei dar de ce eu ca stat sa-mi bat capul cu colectarea ei atunci cand pot foarte simplu sa iau banutul sigur si usor de la omul de rand. Acum ca posta (daca mai vinde rovinieta) sau benzinarii sau cine mai vand rovinieta platesc la randul lor la timp statului aceasta taxa asta chiar ca nu mai stiu.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 11 May 2010, 10:13
Post #414


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Verba volant, scripta manent. Cand voi vedea un act oficial cu alcatuirea pretului unui litru de carburant voi fi de acord. Pana atunci, da-mi voie sa am dubii.

This post has been edited by Dodone: 11 May 2010, 10:16


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 May 2010, 11:14
Post #415


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Dodone @ 10 May 2010, 17:27)
Ne-a spus ca actuala taxa clar fiscala.
*
QUOTE(Dodone @ 11 May 2010, 07:51)
Noi aici discutam de taxe de mediu, nu taxe fiscale
*

Pai e sau nu fiscala?

In al doilea rand, daca ar fi asa de discriminatorie pe mediu, atunci aia din vest de ce au impozit anual in functie de norma de poluare?

Si in al treilea rand, as ramane recunoscator daca s-ar putea o trimitere exacta la documentele UE privind discriminarea pe care o invoci. Ca eu asta cu discriminarea de mediu o aud prima data, si as fi curios de mai multa informatie

11 May 2010, 11:56:
QUOTE(Dodone @ 11 May 2010, 10:13)
Verba volant, scripta manent. Cand voi vedea un act oficial cu alcatuirea pretului unui litru de carburant voi fi de acord. Pana atunci, da-mi voie sa am dubii.
*


Pe directiva 118/2008 acciza este "o taxa de consum aplicabila anumitor produse".
Ori asta e si acciza pe combustibil, o taxa de consum. Scie undeva ca destinatia sa este EXCLUSIVA pentru intretinerea drumurilor?
Ca din cate stiu taxa de drum are destinatie clara.
Deci nu ar fi o dubla taxare...

This post has been edited by klaus: 11 May 2010, 11:56


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 11 May 2010, 13:24
Post #416


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Daca era fiscala era ilegala pe fata, ca impiedica libera circulatie a marfurilor pe teritoriul UE. Ea se numeste taxa de poluare.
Cei din Vest au legi clare privind emisia de poluanti, cum ar fi: praful, radiatiile electromagnetice, zgomotul. Pe care le mai si aplica.
De ce crezi ca toate santierele de constructii din Vest sunt obligate sa aiba construite aspersoare de apa, care trebuie sa fie functionale oride cate ori exista posibilitatea producerii de praf ?
O biserica din Germania a trebuit sa demonteze niste antene GSM (erau montate in forma de cruce) care aduceau profit, pt. ca erau amplasate la mai putin de 50 m. de casa uui locuitor.
Toate reparatiile capitale de la o constructie nu pot fi incepute daca cladirea nu este anvelopata aproape in totalitate cu panouri fonoabsorbante.
In Berlin o persoana a obtinut in instanta inchiderea totala a traficului auto de pe straduta pe care locuieste, pe motiv ca se depasea pragul maxim admisibil de zgomot. Citez dintr-o actiune in instanta pe contencios, care a fost admisa si a ramas definitiva si irevocabila:
Potrivit art. 148 alin. (2) și (4) din Constituție, României îi revine obligația de a aplica cu prioritate dreptul comunitar, în speță art. 90 parag. 1 din Tratatul CE. Prevederile art. 214.1-214.3 C. fisc. sunt contrare prevederilor de la art. 148 alin. (2) din Constituție, fiind abrogate implicit din momentul aderarii Romaniei la UE.
Ca urmare a efectului direct al art. 90 parag. 1 din Tratat, instanța este datoare să constate că art. 214.1-214.3 C. fisc. nu mai pot fi considerate ca fiind in vigoare dupa aderarea Romaniei la UE.


11 May 2010, 13:37:
Referitor la acciza pe combustibil e f. probabil sa ai dreptate. Vigneta ramane totusi ilegala cat timp e aplicata si pe drumurile nationale, nu doar pe autostrazi. Niciunde in Europa nu vei intalni taxe pe drumuri nationale. Prima vigneta pe care trebuie s-o platesc in Ungaria e in momentul in care intru pe autostrada de la Szeged. In rest circul periodic pe drumuri nationale fara sa platesc ceva.
Sunt juristi care considera ca in Romania ar fi ilegala taxarea pe autostrazile care sunt construite si intretinute din fonduri publice pe motiv ca , contribuabilii au platit deja.
Pe viitoarele autostrazi, care vor fi construite din fonduri europene sau parteneriat public-privat si care nu vor mai beneficia de fonduri publice pt. intretinere pot fi puse taxe in mod legal.

This post has been edited by Dodone: 11 May 2010, 13:37


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 11 May 2010, 13:54
Post #417


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(Dodone @ 11 May 2010, 14:24)
Niciunde in Europa nu vei intalni taxe pe drumuri nationale.
*



Bulgaria?
Marea Britanie?


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 May 2010, 14:20
Post #418


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(Dodone @ 11 May 2010, 13:24)
Cei din Vest au legi clare privind emisia de poluanti, cum ar fi: praful, radiatiile electromagnetice, zgomotul. Pe care le mai si aplica.
*

Sunt deosebit de incantat ca aia din vest au legi de poluare.
Insa pe mine aici nu ma intereseaza de ce anvelopeaza blocurile in reparatie sau ca li se elimina niste antene de GSM de pe constructii (lucruri care se fac si la noi).

Pe mine m-ar interesa care e legislatia aia care considera discriminatorie taxarea unei surse de poluare pe motivul ca nu sunt taxate si celelalte surse de poluare. Ca in continuare eu cred ca ar fi, in baza acelei legislatii, o discriminarea la impozitarea anuala a masinilor pe baza normei de EURO.

Iar citatul din hotararea aia e fix zero in cazul dat, ca nu face referire la taxa actuala, care e alta. Aia la care face referire e gata abrogata de vreo 2 ani.

11 May 2010, 14:26:
QUOTE(Dodone @ 11 May 2010, 13:24)
Niciunde in Europa nu vei intalni taxe pe drumuri nationale.
*

Portugalia: http://impostosobreveiculos.info/inicio/po...e-taxes-on-cars cu referire la "IUC - Unique Circulation Tax"
Elvetia (da, stiu, nu e un UE dar e in europa): http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_privat/in...ex.html?lang=en
Bulgaria: cu siguranta

Si daca mai caut mai gasesc...

This post has been edited by klaus: 11 May 2010, 14:26


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
titilev
post 15 May 2010, 10:09
Post #419


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 12 April 10




acum trei zile am platit taxa de poluare la o masina noua(masina din semnatura) in valoare de 1553lei
credeti ca asi putea sa recuperez macar o parte din bani?si cum?


--------------------
renault symbol 2010 expresion 1.2 l ,75CP - GJ 71 KKK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 17 May 2010, 08:58
Post #420


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Eu unul nu pricep de ce se continuă încasarea acestei taxe din moment ce nu are suport legal. Doar pentru că este deficit bugetar și statul trebuie să aibă pușculița doldora?


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
172 Pages « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 13:26
Forum Renault