carburator refrigerat!, imi ingheata carburatorul!
![]() ![]() ![]() |
carburator refrigerat!, imi ingheata carburatorul!
johnsws |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|||
Wolfman |
![]()
Post
#2
|
![]() The Fastest Group: Members Posts: 483 Joined: 9 July 04 From: Murciélagos ![]() |
Ai verificat daca nu este obturat circuitul de incalzire al carburatorului?
Din cate spui, te confrunti cu fenomenul de jivraj... |
--------------------
Opel
MOKKA X
1.4 T 2019 "Cu stinga nici cruce nu poti sa-ti faci, daramite sa conduci o tara!" Petre Tutea
|
|
driverx |
![]()
Post
#3
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Si eu am problema asta, dar circuitul de incalzire a carbului pare sa mearga, frige bine....oricum pe mine ma seaca ca numai dupa 2-3km ajunge la temperatura ca sa am si eu dupa aia o gluma de incalzire....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Stiu si eu un caz asemanator dar problema era de la benzina si anume ca era apa si la frig cand accelera toata clapeta era invelita intr-o pojghita de gheata..remeddiu schimbat benzinaria.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Stiu si eu un caz asemanator dar problema era de la benzina si anume ca era apa si la frig cand accelera toata clapeta era invelita intr-o pojghita de gheata..remeddiu schimbat benzinaria.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
johnsws |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
benzinarii am tot schimbat, o sa verific si pata calda, desi cred ca e ok, o verificare nu strica...
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Ce mi-a venit acum in minte si ma gandeam sa nu fie alt material sau compozitul diferit din care sa fie facut si poate de aia reactioneaza cend e frig.....nu stiu ce sa zic..
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
99% ca nu-ti circula corect apa prin flansa pata calda; as incepe verificarea circuitului cu racordul in chiulasa; verifica apoi sectiunea (traseul) prin flansa si eventual rectific-o/curat-o cu un burghiu (de 6 parca) iar in final cele doua furtune de cauciuc.
!!!!! Chiar daca circuitul prin flansa pata calda este OK, tot mai exista posibilitatea sa se produca jivraj la o anumita temperatura a aerului & umiditate; in acest caz, solutii ar mai fi: - racordul de aer de la filtru de aer se trece pe pozitia "iarna" a.i. in carburator sa intre aer preincalzit de la galerie; -ecran protector in fata radiatorului (pentru temperaturi exterioare de sub 10 grade) asezat in dreptul carburatorului. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
RIon |
![]()
Post
#10
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Exista un lichid 2+2, sticluta alba, 65 000 - impiedica formarea fenomenului de jivraj, si este si un anti-freeze pt. benzina. Eu folosesc.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Devils |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
eu mi-am capitonat capota cu folie de poliester (zapada artificiala cum ii ziceam cand eram copii), mentine temperatura mai ridicata.
|
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
johnsws |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
deci am specificat problema cu folosirea cartoanelor, -> folosirea lor nu ajuta, pana nu-si face numarul. am spus din primul post ca daca sunt 0 grade, sau -10 masina merge ok, numai cand avem 5-10 grade face figurile astea. probabil ca e legata treaba si de umiditatea de afara...
poate un antifreeze de benzina, dar nimeni n-a mai patit asa ceva? mda...vesti noi, azi n-a mai facut figuri. se pare ca e legata treaba si de umiditatea de afara... This post has been edited by johnsws: 17 Nov 2004, 11:19 |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
cristidb |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Gheata in carburator nu se formeaza din cauza benzinei. Presiunea aerului in carburator scade foarte mult (efectul venturi). Acest proces este endoterm, temperatura amestecului scazand destul de mult. In momentul in care umiditatea in aer este mare, vaporii de apa din aer ingheata. Fenomenul nu se produce la temperaturi negative, deoarece la astfel de temperaturi nu sunt vapori de apa in aer. Singurul remediu este folosirea prizei de aer cald de la galeria de evacuare.
Pata calda de la carburator (flansa de incalzire de fapt pentru ca din cate stiu eu pata calda este zona galeriei de sub carburator unde galeriile de evacuare si admisie sunt lipite) nu va rezolva nimic, dar ar putea ameliora problema. La temperaturi negative pot aparea probleme legate de inghetarea apei din benzina si infundarea jicloarelor. Atunci ajuta diversele produse pe baza de alcool. Un efect benefic iarna il are montarea unei aparatori in fata carburatorului astfel incat elicea sa nu sufle direct in el. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
johnsws |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristidb @ 17 Nov 2004, 14:49) ...Presiunea aerului in carburator scade foarte mult (efectul venturi). Acest proces este endoterm, temperatura amestecului scazand destul de mult. In momentul in care umiditatea in aer este mare, vaporii de apa din aer ingheata. Fenomenul nu se produce la temperaturi negative, deoarece la astfel de temperaturi nu sunt vapori de apa in aer.... pertinent, si clar ca lumina zilei, cam asta presupuneam si eu, ca se vedea clar atunci cand acceleram cum se forma gheata, imi aduc aminte acum 2 ani, vrand sa descopar ce mama ei are am stat pe loc cu motorul pornit pana a ajuns la 80 grade. pe la 40-50 grade(temperatura la motor) se formase gheata si pe exteriorul carbului. dar eu pe cine am intrebat pana acum, nu stie sa fi avut asemenea problema...ceea ce ma intriga si mai tare. se pare ca berlina mea va trebui sa-si duca zilele asa si in continuare...mai rau e ca acum o conduce nevasta-mea si ea fiind la inceput nu prea reuseste sa tina motorul pornit cand face figuri, noroc ca dupa ce se incalzeste la 80 grade isi revine. si nici nu vrea nevasta-mea sa ia solenza, ca ea s-a obisnuit cu berlina...texte d'astea de muher... va multumesc pentru raspunsuri ![]() |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
RIon |
![]()
Post
#15
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
CLar, pune o sticluta de aia anti-freeze, eu zic ca ajuta.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
AC |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Asa face si la mine. Totusi, parerea mea este ca se formeaza gheata in jiglorul de relanti (din cauza apei din benzina).
cristidb a explicat f bine fenomenul, insa parerea mea este cea expusa mai sus. Cand alimentam de la petrom, de la servici pana acasa acum 4 ani intr-o iarna am dat de vreo 10-12 ori la demaror. |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
bodel |
![]()
Post
#17
|
![]() rege`n tara orbilor Group: Members Posts: 217 Joined: 2 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Picaturile de benzina formate in camera de amestec se vaporizeaza in curentul de aer, absorbind caldura latenta de vaporizaresi ca urmare reducand teperatura fata de cea atmosferica cu 17_20 gradeC. Astfel, daca teperatura atmosferica este de +4_+5gradeC, deci aceeasi temperatura o are aerul la intrarea in carburator, in dreptul obturatorului temperatura aerului este de -11_-12 grade C. Cand umiditatea aerului aerului in aceste conditii este de 60_ 80%, apa precipita pe pereti si ingheata.In primul rand Jivrajul se produce in dreptul muchiei obturatorului, astfel incat gheata acopera orificiilede relanti si repriza. La oprirea automobilului si eliberarare pedalei de accelerare, motorul se opreste brusc atunci cand s-a produs jivrajul.Mult mai rar apare jivrajul si in puntea de descarcare a circuitului principal (in zona difuzorului).
|
--------------------
dacia
1410 Sport
1989
- B 25 RLR Low Rider Sport
|
|
tuxi |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 9 November 04 ![]() |
Eu am patit asa ceva si problema era legata de APA DIN FILTRUL DE AER ! Adica am pus decantor de benzina(pt eliminarea apei)-nici-o schimbare, apoi am schimbat racordul de la galerie prin care se trage aer iarna- a ameliorat dar nu de tot, schimbat filtrul de aer-REZOLVAT. Apropo: filtrul era mai greu ca de obicei, avea apa in el de la aerul umed colectat in timp......
Solutie rapida: cind incepe sa jivreze opreste motorul 2 minute, dupa care poti pleca linistit. In cele 2 minute tot corpul carburatorului se incalzesta prin conductie si radiatie de la motor si galerii. Asta face ca gheata sa se topeasca si ulterior sa nu se poata forma... |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005 Mio A702
|
|
Slider |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Si eu am trecut prin asta. Solutia? Am cumparat un tub flexibil din aluminiu - sunt special construite pentru asta si l-am pus la locul lui adicatelea intre intrarea in filtrul de aer si tablita aceea pentru preincalzirea aerului de pe galeria de evacuare. Plus montat una bucata carton chiar in fata carburatorului. Si s-a rezolvat!
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
Daddy |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
QUOTE(Slider @ 24 Nov 2004, 12:06) Si eu am trecut prin asta. Solutia? Am cumparat un tub flexibil din aluminiu - sunt special construite pentru asta si l-am pus la locul lui adicatelea intre intrarea in filtrul de aer si tablita aceea pentru preincalzirea aerului de pe galeria de evacuare. Plus montat una bucata carton chiar in fata carburatorului. Si s-a rezolvat! Asta este clar cea mai buna solutie ! |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
Slider |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Ehehe da' cit am tras pina cind am rezolvat-o.....din 2 in 2 km trebuia sa ma opresc sa se topeasca gheata din carburator....Mergeam spre Buzau. La Slobozia direct in primul magazin de piese auto! Chestia mai ciudata a fost ca in oras - Cernavoda - nu mi-a facut niciodata chestia asta. Numai la drum intins si la o anumita temperatura si umiditate a aerului.
Bodel a explicat excelent ceea ce se intimpla in carburator. |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
johnsws |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
oricum am scapat, nu mai face. numai in zilele alea ploioase a facut. de atunci merge perfect. nici n-am mai desfacut carburatorul. de fapt n-am umblat la nimic, pt ca n-am avut timp.
joia trecuta a venit un prieten la mine cu o dacie 1300 din '78 si am vazut ca el are altfel de carburator...corpul carburatorului era altfel, si nu era nici d'ala vechi cu reglaj separat de aer dar nici ca al meu nu era. mi se pare mie ca am carb de 1400 ![]() |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
Slider |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
![]() |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
johnsws |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
pai simplu, nu o sa mai fie umezeala aia care face sa-mi inghete carbul. eu ce am spus mai sus? ca imi face numai cand afara sunt cam 10 grade si e si umezeala mare. din experienta proprie iti spun ca pana la primavara merge perfect. doar in primavara o sa ma spumege iar vreo 2-3 zile pe vreme ploioasa si iar o sa-si revina. o fi suferind de astenie? parca asteniile pot fi si de toamna si primavara...de-aia o fi ea galbena asa...
![]() |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
Slider |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Treaba ta! Numai sa o apuce cind esti cu ea pe undeva pe drum...asa intre localitati....sa vezi distractie! Ce te costa ?
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
johnsws |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
slider, masina asta o am de 5 ani, o cunosc foarte bine. cred ca asa face de cand o am, dar la inceput nu stiam eu ce are. acum stiu precis cum face. iti spun precis ca pana la primavara o sa functioneze perfect. in acest week-end am facut vreo 400km cu ea, din care mai bine de 350 in afara localitatii si a mers mai mult decat perfect. si asa o sa mearga cel putin pana la primavara. si poate nici in primavara n-o sa mai faca probleme daca nu o sa fie vreme ploioasa la o temperatura de ~10 grade celsius.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
Slider |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
OK! Drum bun si atentie la buletinul meteo
![]() |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 09:27 |