Scaitait puternic al ventilatorului de aerisire/incalzire.
![]() ![]() ![]() |
Scaitait puternic al ventilatorului de aerisire/incalzire.
Claudiopolis |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
|
|||
bogdan_i |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Si al meu scartaie iarna, insa numai pentru 10, maxim 20 de secunde, cand porneste. Uneori, e adevarat ca nu se opreste scartaitul si atunci il opresc, il pornesc iar si merge OK (ca-n bancul cu masina lui Bill Gates laugh.gif ).
O constatare, poate ajuta la ceva: Scartaitul revine uneori cand masina e oprita in panta. |
--------------------
RENAULT
Symbol
- b-45-...
|
|
calinp |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
scartaitul apare din cauza uscarii vaselinei lagarelor de la motor. ca a scapati de zgomot, desfaceti motorul de tot, il curatati, si ii puneti vaselina
|
-------------------- |
|
marius.sufana |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 23 August 04 From: Sibiu ![]() |
Al meu nu doar ca scartaie, dar nici nu merge macar a doua treapta de ventilatie... Cu scartaitul intr-adevar termina dupa vreo 10 secunde. E clar nu e uns motorul cat ii trebuie. Probabil ca inginerii de la pItEsTi au uitat de vaselina in acel loc.
|
-------------------- Dacia nu-si merita banii!!!
|
|
silviumc |
![]()
Post
#5
|
![]() Members Group: Members Posts: 315 Joined: 17 January 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am fost la un tip care are un atelier electric, si mi-a rezolvat scartaitul ala ingrozitor scotand cu mana un capacel de la motor-ul electric respectiv si dand 2-3 puff-uri cu un spray.
A durat un minut toata "reparatia". Inainte de asta am mers si eu o iarna intreaga cu el scartaind de mi-era rusine la stopuri. |
--------------------
Renault
Megane 3 hatchback
2011 Sporty Dynamique TCe 130
|
|
SYL |
![]()
Post
#6
|
||
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Din ce an este masina ? Doua trepte la ventilator avea Daciile vechi. Cele mai noi (dupa 90 si ceva) au doar o trepta, si anume trepta mai puternica. |
||
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|||
george_d |
![]()
Post
#7
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Esti sigur? Merg cu o Dacie din 98 cu bord scoica si are doua trepte. |
||
--------------------
Dacia
1210
|
|||
SYL |
![]()
Post
#8
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Probabil ca i-a fost adaptat dupa cumparare. Tata aavut o berlina din '96 si avea doar o trepta. Si toate pe care le-am vazut din genratia aia (model CN3) ase aveau. Dar cum la Dacia fiecare masina e unicat...
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
northwood |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Cand am luat masina in toamna anului trecut motorul aerotermei nu se mai invartea deloc. Asa ca de voie, de nevoie, am demontat agregatul si am desfacut si motorul. Mama ce era acolo... rugina, panze de paianjen, pamant. In fine, l-am curatat bine, l-am burdusit cu vaselina, l-am alimentat inainte sa-l montez la loc in carcasa, ca sa fiu sigur ca nu-l montez degeaba, si fiindca mergea de zbarnaia, am pus totul la loc.
Nu se desface greu aeroterma, desi sunt niste suruburi destul de ascunse (vre-o 5-6 daca imi amintesc bine), asa ca o sa aveti nevoie de o cheie verticala cu clicket si capete tubulare care sa va permita sa desfaceti suruburile innacesibile altfel. Cand o montati la loc sa puneti silicon de etansare pe marginea carcasei, de jur-imprejurul turbinei, ca sa nu aveti surprize la prima ploaie. |
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
Ov |
![]()
Post
#10
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
eu cand am scos aeroterma la 1300, m-am chinuit de am innebunit ca era super bine lipita de tabla. Suruburile le-am scos usor (unul singur parca mi-a facut greutati), intr-adevar cu un T.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
viulian |
![]()
Post
#11
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu suruburile (berlina 97') le-am desfacut cu o cheitza mica sad.gif M-am chinuit de-am inebunit, dar am schimbat aeroterma cu totul. Oricum era descentrata..
Am fost la magazin, si am rugat-o pe cucoana sa-mi arate cateva aeroterme si sa ma lase sa le alimentez la o baterie de acolo. Am ales-o pe cea care mergea cat de cat OK.. Fara probleme de atunci (probabil iarna asta am s-o ung), ma streseaza doar ca intra toate prostiile in ea (si tre panza de tzantari pusa ca sa nu ajunga frunze si toate cele), si cand ploua rau si merg cu ea, ajunge apa in aeroterma (sare peste buza aia de metal a gaurii de aspiratie a aerului). Nu stiu cum sa fac sa nu mai intre apa sad.gif Am incercat sa curat furtunele de scurgere din capete (sper ca stiti despre ce vorbesc) dar tot se umplu de toate cele. AAAh dacia. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
AC |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
Am aceeasi problema, iarna huruie de inebunesc! Am incercat s-o desfac anul trecut. Am scos suruburile dar nu am reusit s-o dezlipesc de tabla!! Nu am insistat: decat o aeroterma stricata, mai bine una care scartzie :x
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
calin.c |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
pt mizeria ce se aduna lipeste si tu o plasa de tintari pe grilaj sau ceva asemanator si nu mai ai probleme
|
-------------------- |
|
calin.c |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
pt scirtiit schimbati motorasul sau bucsele si ungetile
|
-------------------- |
|
Claudiopolis |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 29 July 04 From: Sibiu ![]() |
Se gasesc motorase de aeroterma in magazin? Cu bucse si tot tacamul??
|
--------------------
Dacia
1310 L
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#16
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
al meu(ventilatorul) scartia cand ii dadeam drumul cam 10 sec dar de 1 an se invarte greu.l-am curatat uns, da' tot face asa.am vb cu un meserias si a zis ca trebuie schimbat motoru ventilatorului(in prealabil schimbase si periile colectoare care nu erau uzare decat un sfert)asa kk imi pun niste prize din alea pe aerisire
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Dyda |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Cindva frantuji au pus in loc de bucse sprijin ax motor, rulmenti si toata treaba mergea ca ceasul elvetian, dar s-a inlocuit rulmentul cu bucse de bronz si de aici bataia de cap, turbina cu timpul se descentreaza antrenind si rotorul intr-o bataie axiala care in final duce la frecarea turbinei pe carcasa motoventilator producind sutete ff "melodioase".
Prin '97-'98 am reusit sa gasesc bucsi ptr motor si le-am inlocuit, acum nu stiu daca mai sunt in pravalie |
-------------------- Kox
|
|
Ov |
![]()
Post
#18
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
eu din cate stiu, bucsile de bronz NU SE UNG (se numesc si lagare cu autoungere). Daca le ungeti se gripeaza (aduna jeg). Si eu am reconditionat la 1300 aeroterma, dar la mine singura problema era ca zburase siguranta care tine axul motorului, si turbina lovea p'acolo.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(northwood @ 30 Aug 2004, 18:03) Cand am luat masina in toamna anului trecut motorul aerotermei nu se mai invartea deloc. Asa ca de voie, de nevoie, am demontat agregatul si am desfacut si motorul. Mama ce era acolo... rugina, panze de paianjen, pamant. In fine, l-am curatat bine, l-am burdusit cu vaselina, l-am alimentat inainte sa-l montez la loc in carcasa, ca sa fiu sigur ca nu-l montez degeaba, si fiindca mergea de zbarnaia, am pus totul la loc. Nu se desface greu aeroterma, desi sunt niste suruburi destul de ascunse (vre-o 5-6 daca imi amintesc bine), asa ca o sa aveti nevoie de o cheie verticala cu clicket si capete tubulare care sa va permita sa desfaceti suruburile innacesibile altfel. Cand o montati la loc sa puneti silicon de etansare pe marginea carcasei, de jur-imprejurul turbinei, ca sa nu aveti surprize la prima ploaie. Salut , Eu am bord de D1300.Am dat jos aeroterma cu mare chinuiala .Am pus silicon si am pus-o la loc .In timp ce am facut toate astea , s-a desprins un un papuc careare legatura cu aeroterma .Acum nu mai functioneaza cand cuplez maneta de caldura spre stanga ca pana acum .Unde vine prins papucul ? Are tensiune pe el cand e pornit motorul ,indiferent in cepozitie e maneta de caldura .Nu vreau sa fac vre-o prostie .Am mai gasit si un fir de masa (papuc) iesit .Nu trece cu mult de carcasa climatizorului .Pe carcasa climatizorului e o tabla in forma de u de care e prins un papuc cu fir subtire (cred ca e masa .Mai are loc de un papuc , nu stiu daca e cel de massa care e liber |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(viulian @ 30 Aug 2004, 17:09) [...]( Am incercat sa curat furtunele de scurgere din capete (sper ca stiti despre ce vorbesc) dar tot se umplu de toate cele. AAAh dacia. Vorbesti de cele din habitaclul motor? Banuiesc ca da, caci furtune de capat puse pe jgheab aveau Dacia 1300 vechi. Pune in locul furtunului -supapa un furtun NORMAL de acelasi diametru, eventual mai lung, sa se scurga permanent apa. Pastrezi acele "sputzere" din plastic, sa poti fixa ansamblul in tabla. This post has been edited by diaconuliviu: 30 Aug 2005, 09:33 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gsa_ro |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 23 September 04 From: Baia Mare ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 29 Aug 2005, 22:14) Salut , Eu am bord de D1300.Am dat jos aeroterma cu mare chinuiala .Am pus silicon si am pus-o la loc .In timp ce am facut toate astea , s-a desprins un un papuc careare legatura cu aeroterma .Acum nu mai functioneaza cand cuplez maneta de caldura spre stanga ca pana acum .Unde vine prins papucul ? Are tensiune pe el cand e pornit motorul ,indiferent in cepozitie e maneta de caldura .Nu vreau sa fac vre-o prostie .Am mai gasit si un fir de masa (papuc) iesit .Nu trece cu mult de carcasa climatizorului .Pe carcasa climatizorului e o tabla in forma de u de care e prins un papuc cu fir subtire (cred ca e masa .Mai are loc de un papuc , nu stiu daca e cel de massa care e liber Te rog nu mai face spam peste tot cand ai vreo pb. Cred ca am citit de 10 ori msg asta fara sa vreau dinadins. Te rog! In plus, cred ca nici tu nu mai stii unde sa te mai uiti cand ti se raspunde! Respect |
-------------------- Serghey
|
|
gsa_ro |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 23 September 04 From: Baia Mare ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 29 Aug 2005, 22:14) Salut , Eu am bord de D1300.Am dat jos aeroterma cu mare chinuiala .Am pus silicon si am pus-o la loc .In timp ce am facut toate astea , s-a desprins un un papuc careare legatura cu aeroterma .Acum nu mai functioneaza cand cuplez maneta de caldura spre stanga ca pana acum .Unde vine prins papucul ? Are tensiune pe el cand e pornit motorul ,indiferent in cepozitie e maneta de caldura .Nu vreau sa fac vre-o prostie .Am mai gasit si un fir de masa (papuc) iesit .Nu trece cu mult de carcasa climatizorului .Pe carcasa climatizorului e o tabla in forma de u de care e prins un papuc cu fir subtire (cred ca e masa .Mai are loc de un papuc , nu stiu daca e cel de massa care e liber Te rog nu mai face spam peste tot cand ai vreo pb. Cred ca am citit de 10 ori msg asta fara sa vreau dinadins. Te rog! In plus, cred ca nici tu nu mai stii unde sa te mai uiti cand ti se raspunde! Respect |
-------------------- Serghey
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 07:39 |