Pozitie rezervor benzina?, Unde este mai bine sa fie situat?
![]() ![]() ![]() |
Pozitie rezervor benzina?, Unde este mai bine sa fie situat?
OAP |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|||
lucian_v |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Valentin Grama @ 31 Dec 2007, 02:30) Nu le-am taiat inca. Daca am noroc si ma misc repede, le tai maine dimineata. Daca nu, le tai miercuri sau joi (marti e sarbatoare si miercuri am niste treaba pe la sv). De taiat oricum le tai, si asta cat mai curand. Sper sa apuc sa o fac maine. In locul lor se va pune niste platbanda lata (si destul de groasa), care se gaseste in zona Obor. E vre-o 20Ron o bucata, din cate stiu. Ceea ce spuneti dumneavoastra ma uimeste pur si simplu. Toti acesti oameni v-au dat sfaturi pertinente asupra acestor modificari dar au vorbit degeaba vad. Faptul ca nu va pasa de normele de siguranta rutiera - > tipic romanesc Faptul ca nu va pasa de siguranta colegilor de trafic - > tipic romanesc Faptul ca dumneavoastra credeti ca faceti mai bine cu o bucata de tabla din piata si un ciocan de lipit ceea ce a proiectat o echipa de ingineri - > tipic romanesc Ceea ce nu reusesc sa inteleg este cum de nu va pasa de siguranta pasagerilor din masina dumneavoastra in speta familia dumneavoastra sau/si chiar dumneavoastra. O intrebare am : cum veti efectua verificarea ITP ? de fapt cred ca stiu si raspunsul - > tipic romanesc Va doresc numai bine in noul an si va doresc din toata inima sa ramaneti fara talon pentru ca drumurile publice din Romania sunt deja saturate de bombe pe roti facute de toti "mecanicii". Ceea ce nu va doresc in schimb este sa nu fiti lovit din spate de o alta masina si cu ceva viteza avand si copiii pe bancheta din spate. O seara buna si parerea mea este ca ar trebui sa va mai ganditi in legatura cu acest "proiect" . |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
Valentin Grama |
![]()
Post
#33
|
Group: Members Posts: 55 Joined: 26 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Intreb pentru ca nu le stiu pe toate si pentru ca am nevoie de pareri. Ma refer la parerile legate de tehnica si nu la cele legate de ... "gust". Nu doresc sa stiu daca sa modific masina ci cum sa o fac astfel incat rezultatul sa fie ok din majoritatea punctelor de vedere - siguranta, fiabilitate/ rezistenta, estetica - de ce nu?, confort, etc.
Presupun ca este dificil sa dai sfaturi cuiva care face ceva ce tu nu ai face (nu ma adresez nimanui, vb la modul general) dar la urma urmei problema tehnica reprezinta provocarea si nu proiectul/ proiectele. Cred eu ![]() Oricum, momentan nu mai exista provocari pentru membrii forumului - pozitia rezervorului am ales-o. Acum lucrez la desenul "plan" al rezervorului - este important sa am cat mai putine lipituri de facut si de aceea trebuie un desen optimizat cu rezervorul desfasurat. In zilele urmatoare voi face si macheta lui, din carton. De curiozitate, capacitatea lui este de 83L. Are o lungime de 133cm, o latime de 53cm pe centru si 31cm la capete. A ... inaltimea este de doar 15 cm. Sper sa-mi mearga o sonda clasica de benzina pe el - inca nu am masurat-o (sonda). Later edit: Lucian_v, unora le plac masinile originale si fac eforturi sa le repare sau restaureze (dupa caz) folosind cat mai multe piese de origine. Mie imi plac masinile modificate, care au cat mai putine piese de origine. Iar de siguranta desigur ca imi pasa - altfel nu as fi pus intrebari ci as fi facut modificarile fara a intreba pe nimeni. Cat despre itp si norme rutiere - de ce "tipic romanesc"? Nu va fi nici prima si nici ultima masina care va avea rezervorul situat sub bancheta din spate - nu am inventat eu aceasta pozitie ci doar am adoptat-o, de la alte masini la care este folosita cu succes din cate vad. Vis a vis de impactul din spate, rezervorul are o pozitie mai sigura daca este pus sub bancheta din spate decat daca este pus in prima linie - in portbagaj. Astfel, in caz de impact din spate va fi ultimul lovit si nu primul. Presupunand ca am copiii pe bancheta din spate, ce te face sa crezi ca vor fi afectati de spargerea rezervorului si nu de impactul care a provocat distrugerea masinii pana la jumatate? La un asemenea impact cred ca nu o sa mai conteze nici pentru cel din masina din fata mea... This post has been edited by Valentin Grama: 1 Jan 2008, 22:05 |
--------------------
Dacia 1300
neagra,
fabricata in 1976
|
|
Reed |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Vad ca nu iti pasa.. tu nu vrei sa stii de ce nu se recomanda ci cum sa faci sa iasa ceva. Daca era inainte de 89 intelegeam ca vrei sa cari un munte de benzina dupa tine, dar acum ca sunt statii la 50-100km iar in orase e plin nu vad rostul. Ca tu vrei sa faci masina cu cit mai putine piese originale si cit mai multe improvizatii, n-ai decit dar da jos numerele si circula DOAR off public road pentru ati asuma doar TU riscul Sau daca vrei sa vezi daca intr-adevar e bine ce faci du-ti capodopera la omologare. Nu dau sfaturi tehnice pt ca nu e vorba de o adaptare lipsita de importanta a caroseriei sau a numarului de CP ci de o chestie de SECURITATE rutiera. Parerea mea.
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
Valentin Grama |
![]()
Post
#35
|
Group: Members Posts: 55 Joined: 26 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Ok. Indata ce termin modificarile, promit sa merg direct la RAR, pentru omologare pe bune. Daca nu se pot omologa modificarile, voi aduce masina la starea initiala. Pana nu va fi totul legal, promit sa nu circul cu ea.
Sa revin la topic. A aparut o problema noua. Am taiat gatul vechiului rezervor, pentru a-l recupera si l-am acoperit cu un strat frumos de cositor. Gatul era de tabla banala. Lipiturile au prins perfect. Am facut si o lipire de tabla galvanizata in maniera in care doresc sa fac rezervorul (cu marginile petrecute, nu alaturate) si am avut o surpriza: nu tine. Cositorul nu prinde pe tabla. Pasii pe care ii fac sunt urmatorii: - decapez tabla pensuland-o usor cu apa tare - dau cu ciocanul de lipit avand cositor in varf, pe tabla, in locul decapat anterior - cositorul sta initial pe tabla - dupa ce frec de cateva ori varful ciocanului pe suprafata de lipit, cositorul pierde aderenta si nu mai sta pe tabla. Observatiile mele: cositorul sta pe tabla cata vreme stratul de galvanizare depus pe tabla este intact. Indata ce stratul dispare, cositorul nu mai prinde. Cum remediez problema? A mai facut cineva lipituri pe tabla galvanizata? In incercarile anterioare, la scala mica, lipiturile tineau pentru ca foloseam un letcon de 60W, care nu inlatura stratul galvanizat depus pe tabla. Pentru ca nu se poate folosi acel letcon pentru lipirea rezervorului, am facut rost de un ciocan de lipit (de 300W) care se pare ca da cam multa caldura si distruge stratul de galvanizare. Pe cei care au mai facut astfel de operatii, ii rog frumos sa ma ajute cu un sfat. |
--------------------
Dacia 1300
neagra,
fabricata in 1976
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru postul meu anterior am luat - la reputatie...bineinteles nesemnat - > tipic romanesc
![]() Daca nici macar la reputatie cand dati cu - nu aveti bunul simt sa va semnati ce pretentie sa mai avem la altele domnilor ? Va doresc o seara buna ![]() |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
Valentin Grama |
![]()
Post
#37
|
Group: Members Posts: 55 Joined: 26 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Presupun ca eu sunt cel acuzat asa ca voi raspunde - nu am fost eu acela din simplul motiv ca nu pot modifica reputatia celorlalti - nu am vechime si posturi.
Lucian_v, poate ca afirmatiile tale de genul "va doresc din toata inima sa ramaneti fara talon" au deranjat si pe alti colegi de forum ... On topic - am mare nevoie de ajutor cu postul 35 (doua mesaje mai sus). Sunt in pom rau de tot. Maine voi pune intrebari celor ce se ocupa de instalatiile sanitare - se pare ca in acel domeniu se fac cositoriri pe tabla galvanizata. Am sa pun intrebari si tiganilor din piata - cei care fac burlane isi executa lucrarile folosind tabla galvanizata, nu? Oricum, am mare nevoie de ajutor de oriunde. Lipituri cu cositor fac de cativa ani dar nu pe tabla galvanizata. Si din ce am vazut astazi la teste, e grav - apa tare sau pasta decapanta nu ajuta deloc ![]() Later edit: Poze cu: Gatul de rezervor si uneltele de cositorit: 20_pentru_site.jpg ( Size: 34.73k ) Number of downloads: 119 Detaliu al gatului de rezervor - a se observa rugina de pe el: 23_pentru_site.jpg ( Size: 33.75k ) Number of downloads: 113 Gatul de rezervor acoperit cu un strat frumos de cositor:26_pentru_site.jpg ( Size: 32.44k ) Number of downloads: 125 Petele care se mai vad nu sunt de rugina ci sunt resturi de la pasta decapanta. Nu am mai stat sa le spal astazi. This post has been edited by Valentin Grama: 3 Jan 2008, 05:08 |
--------------------
Dacia 1300
neagra,
fabricata in 1976
|
|
Reed |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu merge cu cositor , eventual cu alama..
|
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
lucian_v |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Stimate domnule Valentin Grama in nici un caz nu m-am referit la dumneavoastra in mod expres, m-am exprimat la modul general, atata tot.
Cat despre afirmatia mea nu cred ca deranjeaza pe nimeni care respecta legea si care nu atenteaza la siguranta celorlalti participanti la trafic, cat despre restul...cu tot respectul dar imi mentin in continuare afirmatia. In legatura cu postul dumneavoastra nr 35 cu un autogen ati incercat? O seara buna ![]() |
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
wo_name |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
alama, brenar cu butelie de gaz si borax
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#41
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.357 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Valentin, am zis ca la masinile NOI nu ui voie sa ai rezervorul in alta parte dceat in interirorul amapatamentului. Adica norma nu era in vigoare cand se fabrica Breakul sau Ford pinto (al carui rezervor ampalasat in consola spate provoca incendii la impactul din spate, caz faimos in industrie).
Masina ta e omologata cu o anume constructie de rezervor, si cu el amplasat undeva anume. Orice modificare care muta o piesa din pozitia omologata sau o inlocuieste cu una neomologata va fi deci ilegala, si ar trebui sate lase fara talaon incazul unui control in trafic, sau sa te impiedice sa iei itp-ul. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Valentin Grama |
![]()
Post
#42
|
Group: Members Posts: 55 Joined: 26 December 07 From: Bucuresti ![]() |
In timpul in care am lipsit, am facut cateva sapaturi, am pus intrebari si pe alte forumuri, mi-am cautat amicii meseriasi (care practica o meserie) si apoi am testat ceea ce mi s-a spus.
Solutia pentru cositorirea tablei galvanizate este una foarte simpla: apa tare folosita pe post de decapant, ataca tabla galvanizata si face cositorirea imposibila. De aceea, in apa tare trebuiesc puse bucati de tabla galvanizata. Acidul va reactiona cu tabla pusa inauntru pana cand se va transforma in altceva. Ei bine, acel "altceva" (clorura de zinc) nu mai ataca tabla galvanizata, evident - doar s-a consumat cu bucatile de tabla puse inainte. Insa de decapat tot decapeaza, si inca bine, din cate am observat prin teste. Acum pot continua cu rezervorul, he he. Prevenitv am decis sa fac un model mai mic si mai simplu, intai. Din hartie si carton am facut cateva modele deja, pentru a studia modul de imbinare optim. Voi face si un model mic din tabla dar din testele preliminare observ ca rezistenta lipiturii este de cca 10 - 15 atm, ceea ce mi se pare mai mult decat suficient. De altfel, cam asta este rezistenta lipiturilor facute cu aliaje moi - aprox 10kg/cm2. Parateza administrativa pentru acest topic: Pentru ca vad in acest forum un forum de soferi (mecanici eventual) si nu unul de inspectori de siguranta sau de juristi, voi face doua afirmatii, pentru a nu mai exista discutii de acest gen: 1:Trabantul are rezervorul in acelasi compartiment cu motorul si pana acum n-a sarit nimeni in aer din cauza asta. 2:Pana cand nu obtin omologare pentru banalul rezervor, nici nu o sa ma uit spre cheile masinii macar. E ok? This post has been edited by Valentin Grama: 6 Jan 2008, 21:36 |
--------------------
Dacia 1300
neagra,
fabricata in 1976
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#43
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.357 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai mai uitata ceva. Tu ai pus in podeaua portbagajului tabla chioara, dreapta. Masina avea o tabla ambutisata, mai rigida decat ce ai folosit tu. Care tabla originala era sudata si nu prinsa in nituri.
Ca atare vei avea un protbagaj care va suna ca o toba si se poate indoi de la greutate. Nu era mai simplu sa vinzi berlina si sa iei un break? Trabantul e o "masina" facuta acum 40 de ani. Nu are rost sa o comparam cu una moderna. Termenul de "sofer" ma cam jigneste, pe mine si pe multi din cei care au postat pe aici (vreo cativa fiind ingineri, studenti la poli, etc). Dar daca tot nu renunti la operatie, rezervorul ar trebui separat de habitaclu de un perete metalic care sa nu fie permeabil pentru gaze (aka sa nu aiba gauri) si lichide. This post has been edited by einstein1984: 7 Jan 2008, 11:23 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
psychoo |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.684 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Valentin Grama ai vrut sa ne dam cu parerea, permite`mi sa`mi dau si eu cu parerea. ceea ce vrei tu sa faci nu numai ca este ilegal dar nu va tine!!! cositorul ala daca crezi ca o sa te tina mai mult de 6 luni (cu indulgenta!!!) o sa ai surprize. tabla de 0.4 galvanizata cositorita? de ce nu sudata? cositorul se dezlipeste si datorita diferentelor mici de temperatura fara sa punem la socoteala presiunile (vezi circuite electronice). vei pune 100kg (litri de benzina) intr`un rezervor lipit cu cositor care va sta afara in temperaturi mari vara si mici iarna, cu diferente semnificative intre temperatura de zi si cea de noapte...lipiturile alea nu au nici o sansa. pe urma gandeste`te ca circuli pe ale noastre drumuri...ai denivelari, gropi...alea 100 de kile o sa iti deformeze rezervorul si o sa desfaca si mai repede lipiturile. daca tot vrei sa o faci (pt ca vad ca nimeni nu a reusit sa te convinga ca nu este idee buna) fa`o calumea. pune mana pe autogen si sudeaza!
referitor la pop-nituri....dumnezeu cu mila! sper sa regandesti putin problema...socoteala de acasa cu cea din targ...sti tu cum se potriveste |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 13:02 |