Amortizoare si arcuri pentru Nova
Amortizoare si arcuri pentru Nova
buc2i |
6 Apr 2004, 20:46
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- AG 02 KLH
|
|||
paulp |
6 Apr 2004, 21:01
Post
#2
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
treci la probleme tehnice CLT cu intrebarea asta
apropo dintre cele 2 cel mai bine se potrivesc Bilstein :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
buc2i |
7 Apr 2004, 18:28
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti |
merci mult si scuze
|
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- AG 02 KLH
|
|
paulp |
8 Apr 2004, 12:08
Post
#4
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
OK. Eu am amortizoare pe gaz pe spate, dar am primit multumita lui AlexV un set de Bilstein pe ulei de DSN. Mi se par mult mai bune pentru drumurile noastre. Dar probabil ca abia dupa ce voi face un drum lung o sa-ti pot spune daca intr-adevar sint mai bune. Oricum pretul e destul de apropiat pentru toate.
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
buc2i |
14 Apr 2004, 18:39
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti |
Cum se simt amortizoarele pe gaz(stabilitate)?
Ce marca sunt cele pe gaz?Eu nu am auzit de amortizoare pe gaz pentru Nova.Pe mine in primul rand ma intereseaza stabilitatea si mai putin comfortul. In plus as vrea sa o cobor cu vreo 5 cm. Cum pot sa fac asta? Stie cineva de unde pot sa iau arcuri mai joase si mai tari? Se vor mai potrivi amortizoarele de serie ? Am auzit ca faza cu taiatul arcurilor nu e recomandata pentru ca se schimba coeficientul de elasticitate al arcului. Exista vreo diferenta intre arcurile de Nova, SuperNova si Solenza,in ceea cee priveste lungimea acestora si taria lor? |
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- AG 02 KLH
|
|
asarban |
14 Apr 2004, 18:42
Post
#6
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 |
Daca vrei stabilitate ia pe gaz Bilstein
Sunt de DSN dar se potrivesc si la Nova. Ia fata/spate, o sa-ti troncane ca dracu dar sta pe curbe de nu zici ca ai Dacia! |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
paulp |
14 Apr 2004, 18:45
Post
#7
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
buc2i (tu n-ai un nume normal ca parca vorbesc cu altceva :wink: )
Deci. Eu am dedus ca ale mele sint cu gaz dupa modul de comportare, si asa auzisem ca modelele Nova si primele DSN-uri erau cu amortizoare cu gaz pe spate. Acu dac-oi vorbi in dodii o sa aflu probabil simbata cind m-am decis sa pun amortizoarele de la Alex, care sigur sint cu ulei (Bilstein). (Na ca in timp ce scriu eu scrie si Andrei ) Arcurile de la Nova sint cele mai tari. Daca vrei comfort ia-ti de SLZ dar o sa faci ca barca in curbe. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
bogdan_o |
15 Apr 2004, 00:47
Post
#8
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Daca vrei arcuri mai tari ia-ti arcuri de SLZ ca sunt mai groase decat cele de DSN si deci mai ferme. In schimb, nu lua amortizoare ca pierzi din stabilitate. In plus, la gropi trebuie sa ai mare grija cu balansul sa nu dai cu scutul de pamant.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
buc2i |
18 Apr 2004, 11:24
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti |
Cu amortizoarele m-ati luminat......dar........
Acu' pe care sa va cred privitor la arcuri?(paulp sau bogdan_o) Asa stiam si eu ca solenza are suspensie mai confortabila, dar cine stie? |
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- AG 02 KLH
|
|
ADY |
18 Apr 2004, 19:01
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti-Dr Taberei |
Cel mai bine pune arcuri normale de Nova , iar la amortizoare eu zic ca Monroe sunt cele mai bune
Eu am pe gaz pe fata si ulei pe spate ( daca pui gaz pe spate bate si plus de asta se cam duc oalele de la amortizoare ) Daca esti din Bucuresti cel mai mici preturi la Monroe le gasesti la Auto Solution. Iar daca vrei sa o mai cobori atunci cauta arcuri mai scurte si amortizoare pentru arcurile pe care le iei |
--------------------
DACIA LOGAN
PREFERANCE 1.4 MPI
- B-78-BMA
|
|
paulp |
18 Apr 2004, 20:44
Post
#11
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
ADY, am intrebat eu la Monroe si nu au amortizoare de Nova, DSN, SLZ, decit pe ulei. Cel putin la reprezentanta din Iasi asa mi-au raspuns.
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
ADY |
18 Apr 2004, 21:51
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti-Dr Taberei |
Eu asa le am gasit , fata pe gaz si spatele nu stiu daca exista pentru ca am cerut eu pe ulei, pentru ca am avut probleme de la gaz pe spate plus ca bate rau spatele
|
--------------------
DACIA LOGAN
PREFERANCE 1.4 MPI
- B-78-BMA
|
|
cristidb |
22 Apr 2004, 08:56
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
Eu am bilstein cui gaz pe fatza. Am 60 000 Km cu ele shi sunt beton. Cele originale pe ulei au cedat la 45 000 km. Pe spate sunt cele originale (pe ulei) care nu dau semne de oboseala inca.
Cand sunt noi amortizoarele cu gaz ridica mashina cam 3 cm. Dupa 10-15 000 km ishi revin. Arcurile de solenza sunt mai moi decat cele de nova. Nu taiatzi din arcuri pe fatza. Am incercat eu shi nu e bine. Am avut nishte peripetzii la intrarea pe podul Grant (viraj dreapta stanga in viteza). Era sa indoi parapetzii. Mashina nu mai raspunde corect in anumite situatzii. In cazul ala nu a mai virat stanga. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
buc2i |
23 Apr 2004, 09:31
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 3 March 04 From: Bucuresti |
Ce ma deranjeaza pe mine este spatiul mare dintre partea superioara a rotii si aripa.Am incercat sa umplu golul cu nuste cauciucuri mai mari dar nu am reusit nici cu 195/60 R14.Cred ca am o distanta intre cauciuc si aripa de aprox 8-9 cm. Se poate ca persoana de la care am luat-o sa-i fi schimbat arcurile(masina avea 50.000 km) cu unele mai inalte?
Am cum sa blochez cursa rotii?In sensul sa nu mai intre roata atat de mult sub aripa in curbe si la denivelari? am vazut ca pe interiorul arcului, pe tija amortizorului, sunt niste tampoane de cauciuc.Se pot suprapune doua astfel de tampoane sau unu si jumatate? Dati-va cu parerea, sau daca a incercat cineva sa iasa in fata si sa vorbeasca. Lamuriti-ma si pe mine ca tot aman schimbarea amortizoarelor pe fata de doua luni. |
--------------------
Dacia
1310
1995 L
- AG 02 KLH
|
|
cristidb |
23 Apr 2004, 10:41
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
Distantza mare e din cauza amortizoarelor cu gaz. Dupa un timp revine la inaltzimea initziala. Daca vrei sa o cobori pune pe ulei.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
SoFastSoFurious |
27 Apr 2004, 23:26
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 27 April 04 From: Constanta |
Se pot suprapune 2 tampoane, dar suspensia o sa fie mai rigida, shi o sa ai probleme in ceea ce priveste telescopul, am incercat shi lam facut praf deci cel mai bine ar fi sa te duci l aun tinichigiu bun shi lateste putin miashina shi fa aripile mai mari
|
-------------------- |
|
Raptoe |
28 Apr 2004, 09:18
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti |
Ce parere avetzi de reconditzionarea amortizoarelor? are careva ?Cele pe gaz se pot reconditziona?
|
-------------------- |
|
paulp |
28 Apr 2004, 09:38
Post
#18
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
Nu prea vad cum. Eu m-am uita cu atentie la amortizoare si spre deosebire de cele de berlina par capsulate. Singura modalitate ar fi sa dai o gaura in partea de jos prin care sa bagi ulei apoi o inchizi cu un surub, dar daca e dusa garnitura nu prea vad cum ai putea sa o schimbi. :wink:
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Marty |
28 Apr 2004, 09:41
Post
#19
|
Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu |
Paul, pentru a reconditiona un amortizor e necesar sa tai o bucata din el, preferabil din partea de sus, prinderea inapoi facindu-se prin infiletare. Astfel, vei putea sa schimbi si uleiul si garniturile.
Raptoe, mi-am reconditionat eu niste amortizoare si mai bine stateam dracu' potolit! Amortizoarele pe gaz nu se pot reconditiona! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Raptoe |
28 Apr 2004, 22:06
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti |
Da marty are dreptate asa se face la cele pe ulei din 2 reconditzionate pe ulei unu a curs in mai putzin de o luna la o berlina din parcare...dar in lipsa de bani....eu am problema cu ambele pe spate si ma gadesc la unele noi pe ulei :(Duminica ma duc in targ sa vad care sunt pretzurile)...alea Monroe cat costa? pt. Nova spate pe ulei...
|
-------------------- |
|
ADY |
28 Apr 2004, 22:50
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti-Dr Taberei |
Pentru spate Monroe pe ulei costa cam 1,3-1,4 mil amandoua
|
--------------------
DACIA LOGAN
PREFERANCE 1.4 MPI
- B-78-BMA
|
|
dadu221 |
29 Apr 2004, 08:04
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti |
Legat de amortizoare... ARE CINEVA VREUN AMORTIZOR SI NU_I TREBUIE??? am si eu un harb de 1300 si nu are decat un amortizor bun(icel). nu sunt pe salariu inca si nu imi permit sa imi iau amortizoare noi . De reconditionat nu am gasit nicaieri ( Cumpar amortizoare al pretz de sh (daca nu ie curse) :roll:
Marty, am intrebat si eu ceva de reconditionarea amortizoarelor la piese si nu mi-a raspuns nimeni desi vad ca sunt cunostinte in domeniu ( URAAAT!!!! reconditionarea era pentru cele de berlina care am inteles ca se poat readuce la viatza. M-ar interesa unde , cat costa , cat am shanse sa ma tina... d`astea . Daca stiti loc in pl sau bv ar fi perfect daca nu ma multumesc si cu bucurestiul. Wreeelp ca nu vreau sa schimb iat buchi , pivot , bielete!!!! :cry: |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
paulp |
29 Apr 2004, 08:14
Post
#23
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
Dadu, hai sa te ajut. Mergi la dezmembrari si sigur o sa gasesti amortizoare pentru batrinica ta. Pretul acolo e in jur de 100-200 buc.
De reconditionat, stiu eu pe cineva care poate face asta la berline, dar e la Adjud :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
dadu221 |
29 Apr 2004, 08:36
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti |
paulp, DOAR ATAT???? Hai ca suna interesant si o sa bat la toate portile de dezmembrari. Ar mai fi o problema .. Cum imi dau seama cat de bune is?? (In afara de a ma uita daca sunt curse sau nu). Pe mine ma descurajase cineva la faza asta pentru ca mi-a aratat o droaie de harburi prin orash cu numere vechi nemiscate de ani de zile si mi-a spus ca amortzioare au stat prea mult in tensiune masina nefiind mishcata si ca sunt mai mult ca probabil distruse. Avut-a dreptate omu`?? La 200k mi se pare un chilipir dar merita???
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
paulp |
29 Apr 2004, 09:01
Post
#25
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
Pai cela mai simplu test e sa iei amortizorul, il pui vertical, apesi pe el pina jos dupa care te chinui sa-l tragi repede in sus. Daca merge greu-greu e bun, daca merge cu hopuri e asa si asa, mai mult rau, daca merge la fel de usor ca si la apasare atunci e bun de aruncat (sau reconditionat).
Faptul ca un amortizor sta nemiscat nu inseamna ca se duce, ci doar se dezamorseaza. Se rezolva prin citeva curse ca exemplul de mai sus. De fapt chestia asta cred ca scrie si in cartea lui Mondiru :wink: |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Raptoe |
30 Apr 2004, 00:26
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti |
ce parere avetzi sa cumpar pe spate 2 monroe pe ulei ? sau alea normale etc....daca tot dau un ban barem sa merite asa ca recomandatzimi ceva bun ... ceva ce voi atzi testat sau avetzi...
|
-------------------- |
|
Raptoe |
30 Apr 2004, 00:27
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti |
apropo daca nu schimb arcurile este vreo problema ele se prezinta bine...la vedere
|
-------------------- |
|
ADY |
30 Apr 2004, 08:14
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 216 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti-Dr Taberei |
eu am montat pe spate Monroe pe ulei si sunt foarte multumit de ele
2 amortizoare Monroe te costa cam 1,3 mil |
--------------------
DACIA LOGAN
PREFERANCE 1.4 MPI
- B-78-BMA
|
|
dadu221 |
30 Apr 2004, 08:36
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti |
paulp, am fost ieri si pretul a spus ca este la jumatate si ca imi dau si nush ce garantie chiar daca nu mi le montez in service Acu tre sa am rabdare ca tre demontata masina . M-am scos !!
|
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
SoFastSoFurious |
30 Apr 2004, 09:58
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 27 April 04 From: Constanta |
Parerea mea este ca nu merita. Este unchilipir care o sa te tina foarte putin Deci mai bine lasate de conditionat amortizoare, este ceva de genu la planetare: le reconditionezi, dupa 2 luni troncane iar
|
-------------------- |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th May 2024 - 16:02 |