GPL: DA sau NU
![]() ![]() ![]() |
GPL: DA sau NU
omegabear |
![]()
Post
#31
|
||
![]() membru Group: Members Posts: 116 Joined: 24 January 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 L
1994
- B 10 AGE "Nu are convingeri decât acela care n-a aprofundat nimic."
E. M. Cioran |
|||
blade |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 9 March 06 From: galati ![]() |
M-am interesat si am vazut ca exista si butele care poti sa o pui in locul rotii de rezerva si e mai scumpa cu 40 euro dar e mai mica ca volum.Are careva ,sa-mi zica si mie cat are ca litri.
8 Jan 2008, 09:40: PS: butelii vroiam sa zic dar de graba..... This post has been edited by blade: 8 Jan 2008, 09:40 |
--------------------
dacia
break
- BR 05 BUT
|
|
stefi_sv |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 8 January 08 ![]() |
din cite stiu eu are in jur de 38 l dar nu ced ca poare fi montata in locul rotii de rezerva de la dacie
|
--------------------
Dacia
1310 break
1991
- SV 02 WJS
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 4 Jan 2008, 20:57) Imi pare rau, dar cauza nu e gazul, ci modul de exploatare, de intretinere si reglaj. FOARTE CORECT! QUOTE(sobolan @ 4 Jan 2008, 23:30) misto...incearca si tu cu propan,poate iesi mai ieftinache la taximetreala, daca tot e folclor.... 1. Ar cam trebui warn pt atac la persoana. 2. Am mai fost o discutie despre GPL unde se explica cum si ce e GPL, cit propan are si de ce... citeste si apoi revino cu idei. Nici macar "aragaz"-ul nu are numai propan (ma refer la cel de la firme serioase, nu "ionica srl". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ionutctn |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Din nefericire multe masini care merg pe GPL ca "trabantul" merg la fel si pe benzina sau oricum fara o mare diferenta. Asa cum am mai spus si pe alte posturi conteaza in ordine urmatoarele:
- instalatia sa fie de calitate; - reglajele instalatiei; - intretinerea motorului. Atentie: la mersul pe gaz intretinerea motorului (in speta la carburatie) este mai pretentioasa decat la mersul pe benzina. Necesita obligat-fortat aprindere foarte bine pusa la punct, reglaj culbutori corect, uleiuri bune. nu mai pun reglajul instalatiei brici. Si mai depinde de unde bagi gaz. Degeaba te zgarcesti pentru X lei la litru de gaz mai ieftin daca nu trage masina sau mai rau iti mai baga si gunoaie in butelie. Tocmai pretul ieftin al combustibilului iti permite o intretinere mai atenta a motorului. Atentie: A nu se confunda mersul pe GPL cu bataia de joc asupra motorului. Daca mergi pe combustibil mai ieftin, nu inseamna ca trebuie sa faci economie si la piese sau sa pui piese ieftine sau mai amani schimbarea lor. Din nefericire multa lume confunda lucrurile astea. Motiv pentru care daciilor pe GPL li s-a atribuit statutul asta de masini puturoase. This post has been edited by ionutctn: 8 Jan 2008, 11:42 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
dr_mKe |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
La berlinele pe injectie sunt probleme din cauza GPL. Una din ele este functionarea pe benzina daca nu iti fac o mica modificare la ECU. Trebuie alimentat un pin de la modulul de memorie de pe + -ul bobinei de inductie pentru ca se blocheaza si vei merge cu amestec bogat cand functioneaza pe benzina, probleme la pornire la temperaturi foarte scazute. Daca iti fac chestia asta nu ai nici cea mai mica problema cu sistemul de injectie sau ECU.
Nu se intampla nimic cu chiulasa ? Ha ! Atasez mai jos o poza. Absolut toate berlinele pe injectie puse pe GPL strang tachetii intre 2 intervale de reglaj pentru supapele de evacuare. LA fel se intampla si pentru restul motoarelor care nu au un kit complet de conversie GPL care include si alte scaune pt supape, doar ca la noi merge si fara ![]() Mentionez ca mi-am pastrat stilul de condus si dupa conversia GPL, viteze de croaziera mari (130 kmh) si turat fara rezerve la depasiri. Logan GPL are alt cod de chiulasa tocmai datorita modificarii operate la scaunele supapelor de evacuare. Oricum este rentabil si daca s-ar duce chiulasa tot la 30.000 km pentru ca se amortizeaza cam in 6000 km schimbarea ei ![]() Iata dovada: supapele de evacuare practic nu mai aveau scaune. dsc04353gr5.th.jpg This post has been edited by dr_mKe: 8 Jan 2008, 14:22 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
tixti |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 25 September 07 ![]() |
@blade, omule, eu sunt din Braila
Am pus GPL pe Dacia mea din 86 la Dacia Service pe Centura. Nu prea te-as sfatui sa te duci acolo pentru ca sunt cam delasatori. Ti-as recomanda Service de pe Buzaului. Nu iti lua din Practiker. Daca te duci pe Centura, iti pun dintr-ala de la Practiker. Daca te duci pe Buzaului iti monteaza Landi Renzo, care e un pic mai scumput, dar e mai bun. Ca si randament: eu am Marini, dar masina e pe carburatie si vreau sa iti spun un singur lucru: dupa 10.000 km practic se amortizeaza cheltuiala (probabil ca pe injectie se amortizeaza mai tarziu), dar merita fiecare banut. Eu am mers foarte mult si in afara localitatii si in localitate. Nu am nicio problema, fac depasiri, am demaraj mai bun decat un Cielo sau un Matiz. Nu am umblat pana acuma deloc la motor. Pe vreme rece se comporta beton. Zic meseriasii ca si polueaza mai putin. Nu vad deloc dezavantaje de a monta instalatie GPL. Am le serviciu Dacie pe injectie. La cumparare (la vreo 3.000 km) s-a montat instalatie GPL. Are acuma 180.000 km facuti si merge ca in prima zi. Nu i s-a facut decat reglajul initial si atat. Nu a mai umblat nimeni la instalatie. Consumul "normal" pe GPL este 10 - 12 in oras si undeva intre 7 si 8 litri afara. Asa consuma si a mea, asa consuma si aia de la munca. Deci, te sfatuiesc, ca suntem si din acelasi oras, mergi pe Buzaului, pune-ti Landi Renzo, sau daca ai mai putintei bani, mergi la Dacia Service pe Centura si pune-ti Marini. Nu o sa regreti deloc. Doar sa ai tu vreun ghinion nemaivazut. Doamne fereste. Imagineaza-ti ca eu umblu cu o Dacie de 22 de ni si merge ca unsa. De cand am pus GPL nici nu mai stiu cum e sa ai probleme cu masina. Ai grija insa la ulei, sa il schimbi cum scrie la carte. Succes. Daca mai ai nevoie de vreo lamurire, cere si ti se va da. |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003, 1,4 MPI, alb Boreal
- BR 06 BOG am masina mica neamuleeee...
|
|
zzr |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 19 December 07 ![]() |
ma bag si eu in seama p-aici!!BENZINA E BENZINA!!!!.Da-l dracu de gaz.pret mai mic dar muuuuuulte batai de cap in plus.Daca n-ai de gand sa faci taximetrie sau scoala de soferi lasa masinutza asa cum e.Cine se respecta si isi respecta masina merge pe benzina.E DOAR PAREREA MEA NU-MI SARITI IN CAP!
mult respect posesorilor de dacii si numai bine! |
--------------------
dacia
1310
1987
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
QUOTE(zzr @ 13 Jan 2008, 01:19) ma bag si eu in seama p-aici!!BENZINA E BENZINA!!!!.Da-l dracu de gaz.pret mai mic dar muuuuuulte batai de cap in plus.Daca n-ai de gand sa faci taximetrie sau scoala de soferi lasa masinutza asa cum e.Cine se respecta si isi respecta masina merge pe benzina.E DOAR PAREREA MEA NU-MI SARITI IN CAP! mult respect posesorilor de dacii si numai bine! bataie de cap? hmm daca e vorba aia "in parametri" nu are de ce sa nu mearga bine....toate daciile dau mai mult sau mai putina bataie de cap....cat despre gpl la mine cel putin carburatorul l-am spalat o singura data in 2 ani de zile... am vazut carburatoare de la alte dacii atat de mizerabile ca iti era sila sa pui mana....aprinderea conteaza foarte mult... cand am luat masina asta fostul proprietar avea platini si condensatoare in portbagaj cat pentru cinci dacii..... schimba mereu platinile si condensatorul cand i se parea ca merge prost... eu curat numai platina odata la vreo 2000 km dar cred ca in curand am sa ii pun o aprindere electronica cat despre chiuloasa la rk-ul motorului nu am facut nimic decat sa curat supapele si tot ce era de curatat sa fie bec...sa fac proba si sa o montez.... cel care m-a ajutat a dat verdictul ca dupa 100.000 km din care 70% pe GPL chiuloasa arata mai bine ca cea de la masina lui care merge numai pe benzina... de vina la dr_mKe poate fi cred eu si stilul de condus... eu sincer nu ma prea omor cu depasirile decat cand e cazul iar cu viteza nu prea am pe unde sa ma deplasez...sunt vai de capul lor drumurile This post has been edited by unikat45: 13 Jan 2008, 01:22 |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
autom |
![]()
Post
#40
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Eu sunt hotarat! Ori ce masina mi-as lua, o sa fie pe benzina si , obligatoriu , asi instala GPL pe ea!
Uitati aici ceva interesant! This post has been edited by autom: 13 Jan 2008, 05:32 |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
adrianne |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
salutare,
Am deja 40.000 km pe gaz, iar cu banii economisiti mi-am intretinut masina, si pot face oricand RK la motor. Daca gazul e mult mai ieftin nu inseamna ca e mult mai prost, ci mult mai putin accizat, astfel incat el pleaca de la rafinarie cam cu acelasi pret cu benzina. Ideea e alta, citind atata despre uzura prematura a motorului - nu vad asta la mine, si nici nu as intelege de ce (sa ma explic): -gazul e mai puturos decat benzina, ceea ce presupune o detonatie mai lenta in camera de ardere, si implicit uzura mai lenta asupra cuzinetilor, segmentilor, etc; -ungerea se face la fel si pe gaz, si pe benzina; -motorul toarce mai linistit pe GPL; -am fost pe ambele autostrazi cu peste 140km/h; -motorul diesel e mai puturos, dar mai fiabil; -nu vad de ce as renunta la GPL; -ma doare inima cand trebuie sa bag benzina, mai ales ca fac asta rar si uneori sunt surprins de pretul ei, pe cand la gaz chiar nu ma intereseaza cat costa per litru. Niciodata, ma repet, niciodata nu mi-a mirosit in habitaclu a gaz. Lipsuri: spatiu mai mic in portbagaj, etc... |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 01:00 |