Dacia MD87
![]() ![]() ![]() |
Dacia MD87
dobre |
![]()
Post
#31
|
||
-classic- Group: Members Posts: 425 Joined: 2 December 07 From: Severin ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1972
- GJxxSPR Dacia 1300 RAT 1972
|
|||
SSilent |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
Sony ...a fost Dacia Sport si Dacia Sport Brasovia (prin anii 90' daca nu ma insel)
pana mea...in legatura cu masina aia cu adevarat sport, eu zic ca aveam resurse destule, ingineri se gaseau, daca se voia se facea si o astfel de masina dar banuiesc ca nu reprezenta nici un interes... |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Sony |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Brasovia a fost cu mult inainte de anii 90.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
SSilent |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
atunci greseala mea
![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
kyvacka |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 28 September 07 ![]() |
QUOTE(dobre @ 5 Jan 2008, 21:14) pentru ca o tara sa aibe masini exclusiv sport, nu trebuie sa fie comunista, asa cum era Romania atunci RDG era tot o tara comunista si avea masini exclusiv sport:vezi Melkus RS 1000[motor Wartburg 353w cu 3 carburatoare,75 cp] Aaaah!si faza aia din articol cum ca se asemana cu un GT 40 e dementiala ![]() This post has been edited by kyvacka: 5 Jan 2008, 22:28 Attached thumbnail(s) rs_1000_07.05.jpg ( Size: 62.35k ) Number of downloads: 989 |
--------------------
dacia
1310 L
1984
- ms-05-hpn
|
|
Merced |
![]()
Post
#36
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Oltean_Alexander |
![]()
Post
#37
|
58525896 Group: Members Posts: 104 Joined: 8 May 09 From: 125455 ![]() |
Lol Lol si iar lol...Incercau sa copieze un pontiac fiero...Dar normal,vorbiti de Ferarri ca are culoarea rosie.Nu tot ce zboara se mananca
![]() ![]() 4 Jan 2010, 18:30: QUOTE(Oltean_Alexander @ 4 Jan 2010, 18:26) Lol Lol si iar lol...Incercau sa copieze un pontiac fiero...Dar normal,vorbiti de Ferarri ca are culoarea rosie.Nu tot ce zboara se mananca ![]() ![]() This post has been edited by Oltean_Alexander: 4 Jan 2010, 18:30 |
--------------------
6842654
8745874
698426985
|
|
Ake |
![]()
Post
#38
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
http://www.km77.com/dacia/net/reportajes/p...tipos-dacia.php
Daca de Dacia MD87 am citit aici, de Dacia D33 aud prima data cred ca ar trebui decupata poza si pusa aici: http://www.daciaclub.ro/Istoria-auto-Dacia...177335-s30.html This post has been edited by Ake: 19 Oct 2011, 18:59 |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
Ov |
![]()
Post
#39
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
este deja in primul post pe la sfarsit
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
adifulful |
![]()
Post
#40
|
![]() Негря Джор Group: Members Posts: 1.117 Joined: 26 April 11 From: Satu Mare ![]() |
Da oare cu exemplarul din poze ca s-a intamplat???
|
--------------------
DACIA 1300
Dacia Dacia
1300 1976
- STRABUNICUTA MEA Ți-au murit lăudătorii dom' le ?
ATENȚIE ! Mândria și prostia este printe noi !! |
|
ATM |
![]()
Post
#41
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
D33 umbla vorba ca e pe la Mioveni, pitita bine de ochii curiosilor. totusi, exista ceva poze pe forum.
MD87 e doar un alt exemplu ca nu poti sa faci din rahat bici daca n-ai ceva aplecare spre design. Pentru ca, daca e sa fim cinstiti, cam tot designul autovehiculelor romanesti era luat dupa ceva facut de altii. Cand a fost insa vorba de a produce ceva nou sau de a imbunatati un lucru dat de altii, am dat cu caruta in gard. Si daca tot bat campii, hai sa facem o recapitulare a cam ce masini am avut noi in comunism si cam de unde le-am furat, mai mult sau mai putin legal: Dacia. 1100-Renault 8. 1300/1310, break, papuc - Renault 12 sau Toros (elemente). Esatafette -Renault Estafette. Lastun-Trabant. Oltcit - Citroen Axel. IMS-GAZ69 rusesc. ARO -eee, ceva mai complicat, pentru ca nici acum nu imi dau seama exact dupa ce l-au copiat, si dupa parerea mea ar fi cam cel mai de succes design autonom al romanilor. Ma rog, tinand cont de timpurile alea. Camioane Steagul Rosu - ZIS 101 rusesc. Bucegi/Carpati - proiectare de Chausson (Franta), initial pe motor interbelic Ford (in anii aia Ford avea uzina in Bucuresti, cam pe unde era Electronica, in Pipera). Roman, Dac - licenta MAN. Exceptie caroserie DAC665T, dar la cat de colturos pare, e inca o constructie autohtona tip " flex, dalta, ciocan". Autobuzele Roman/Rocar - iar licenta MAN, autobuzele DAC - licenta MAN la mecanica, iar caroserie copiata cam dupa Jelcz-ul polonez, care la randul lui era copiat dupa Renault 100.2, combinata cu elemente de la Ikar(b)us IK4 sarbesc iar articulatie copiata (furata, s-a lasat cu proces, pe care l-am si pierdut) de la Ikarusul unguresc. Tramvaiele V3A (cele din 3 bucati, care le vedeti si acum in Bucuresti). Copiate dupa un tramvai nemtesc, LHB (Linke-Hoffman-Busch). Locomotive electrice -6 osii-licenta suedeza. Locomotive diesel -6 osii-licenta elvetiana. Locomotive diesel-hidraulice-4 osii-furt dupa model german. Vagoane cu licenta germana la partea mecanica, si copiate dupa model polonez prin reverse engineering. Avioane-licente de toate felurile, iese in evidenta BAC111. Si ar mai fi destule, dar hai sa tragem linie. Ce rezulta? ca suntem praf cand e sa cautam creatii cu adevarat originale. Ca atunci cand vine vorba de design, adica o plansa goala pe care muncitorul trebuie sa o umple cu un produs finit, realizabil si competitiv si de ce nu, estetic, am fost (si suntem) catastrofe. Ce au aratat inginerii romani? lonjeron, cornier, tabla de 0.5 si sudura in puncte. Si daca reusesc sa construiasca ceva in care sa nu ploua, se considera o realizare. Adica fara suparare, Chip Foose sau aia de la Banghra Garage au produs sau modificat, in niste garaje cat o sala de sport, prototipuri care chiar aratau a masini...si noi ar trebui sa ne extaziem cand vedem MD 87-le asta? Aaa, discutia cu designul comunist. Ati auzit, presupun de Tatra. Camioane grele, chestii, trestii, tramvaie care in Bucuresti merg si acuma, la 40 de ani dupa fabricatie, comunisti ei, comunisti noi. No, cautati pe net Tatra 603/613/700, pentru a putea exemplifica totusi ca si o masina comunista putea sa aiba niste linii in care sa nu te tai. This post has been edited by ATM: 22 Oct 2011, 00:29 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
maho |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
In mare parte (cam 75-80%) ai dreptate, si ma refer mai ales la camioane, ca am lucrat cam 9 ani acolo. Insa in privinta asta (modele totusi au fost multe, de ex. AB 7.120 cu variantele, nu s-a "imprumutat" de nicaieri - pot confirma asta , pt. ca personal am omologat ~ vreo 300 de repere noi, "start from scratch", numai eu stiu ce batai de cap am avut cu unele) nu se poate arunca pisica in curtea inginerilor, daca esti un inginer bun (cu variatiile: proiectare piese/subansamble, proiectare tehnologii, matrite, motor, etc.; iar majoritatea proiectantilor nu coboara in sectie, sa vada ca una e hartia si alta otelul) nu inseamna ca esti si un bun conducator de intreprindere. Iar la nivel de conducere, interesele sunt altele...Ideea e ca nu ai cum sa le faci (stii) pe toate f. bine, iar la un moment dat, pe felia ta, te plafonezi. Poate ca totul pleaca de la modul de angajare si promovare la noi, in general.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ATM |
![]()
Post
#43
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
AB/Roman 7120, mai pe romaneste " frumoasa americana" din cate stiu eu e tot o variatie cu motor de Saviem pe cabina de MAN, adica nu s-a facut designul ei de la O. Farurile de Dacie, semnalizatoarele fata si alea parca existau dinainte...Sunt convins ca au existat repere la care s-a facut design de la 0, spre exemplu fustele de roti. Dar per total, la fel ca si Dacia asta MD87, lasa in continuare impresia de ciorba reincalzita. Pe principiul lui Caragiale " sa se revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica", s-a incercat inventarea rotii folosind 80% din repere deja existente si probate, ori asta duce inerent la stagnare - plafonare, cum spuneai tu.
|
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
ARO seria 24 chiar e 99% romanesc facut de la zero ,interesant ca dupa ceva timp (1 an parca sau chiar 2) a aparut mercedes G care arata mult a aro
This post has been edited by vladut88: 23 Oct 2011, 22:28 |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
maho |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Au existat chiar multe (cateva mii) repere luate de la zero la AB7120, si ma refer strict la cele metalice facute in Steagu': elemente de sasiu, lonjeroane, suporti motor, cutie, elemente caroserie, etc. Ca sa-ti dau primul exemplu care-mi vine in minte, datorita formei mi-a trebuit mai bine de un an (!) ca sa pot omologa (nu intru in detalii despre ce inseamna asta, ca nu e locul) suportul rotii de rezerva. Altele au mers mult mai usor. Ideea e ca nu poti face CHIAR TOTUL sa NU semene cu ceva anterior, la urma urmei nu e un produs (camion, in cazul nostru) revolutionar. In materie de design, impresie, nu discut, dar in materie de executie, costurile unui produs complet nou pe care-l vei face in serie sunt f. mari (gandeste-te doar la proiectarea/executia unui nr. mare de stante si matrite, de ex.; o simpla piesa poate necesita si 5-7 matrite...si e mai ieftin sa adaptezi /modifici unele existente).
Dar sunt off-topic de mult (scuze); pe scurt, cauzele ar fi de ordin material si uman, si, oricum, si la un camion strain (ca tot am vorbit de camioane) vei vedea piese de diferite proveniente. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
dizzy |
![]()
Post
#46
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.068 Joined: 11 February 04 ![]() |
Daca studiezi cati bani baga in cercetare un producator serios, o sa vezi costuri de ordinul miliardului de euro pentru un model. Adica sa proiectezi si sa industrializezi o masina gen Renault Laguna te costa in jur de 1 miliard de euro, in conditiile in care Renault e un producator cu experienta. Dupa 2 ani o sa gasesti niste probleme si le vei corecta la faceliftul de 3-4 ani. Normal ca fiecare studiaza ce face concurenta si se inspira mai mult sau mai putin legal.
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
sport1299 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 15 June 11 From: TM ![]() |
in ce revista si ce an/numar a aparut articolul cu Dacia MD87
|
--------------------
dacia
1400
.
- .
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:44 |