Schimbare bujii motoare diesel
![]() ![]() ![]() |
Schimbare bujii motoare diesel
Sorin_gl |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 October 07 ![]() |
|
||
--------------------
Solentza 1.9D
Solentza 1.9D
2003 Avantage
- GL-xx-XXX
|
|||
Danny_bb |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
cam mare e pretul. poti sa faci singur treaba asta. Nu cunosc foarte bine motorul de solenza dar la unele s-ar putea sate cam incuce conductele de la pompa de injectie.
Daca inca porneste esti fericit. La o masina mai veche din cauza bujiilor am invartit demaror pana a murit . ![]() Asa ca .. scoate-le pe toate.. pune la o masa filetul si eventual pune un fir de la baterie pe borna fiecaruia. Trebuie sa se incalzeasca pana la incandescenta. |
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
Sorin_gl |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 October 07 ![]() |
Cred ca voi proceda asa cum am mai vazut in alte topicuri la schimbarea bujiilor cu o tubulara de 10. Voi reveni ulterior sa va anunt de schimbari sau lipsa lor. Urati-mi multa bafta ca e prima oara cand imi bag nasul la genul asta de bujii.
|
--------------------
Solentza 1.9D
Solentza 1.9D
2003 Avantage
- GL-xx-XXX
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Poți încerca inainte de a da jos toate bujiile să scoți doar cablul de alimentare și să pui curent pe fiecare în parte (cu un fir gros) pentru a vedea dacă e arsă complet. Dacă nu apar scântei trebuie obligatoriu schimbată. Dacă ai una-două în situația asta, poți renunța să le desfaci pe cele care nu sunt întrerupte.
Desigur că pentru o treabă ca la carte le dai jos pe toate. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Sorin_gl |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 October 07 ![]() |
Doar ce am fost la masina sa incerc sa o pornesc si ce credeti ca am patit: dupa ce am incercat sa incalzesc bujiile(punand si luand contactul de mai multe ori), am dat la demaror , care a inceput sa se invarta rar cu cadenta mare, cam o data pe sec, cam de 5 ori, dupa care moare complet si se reseteaza si ceasul din bord. cand pun iar contactul se aprind toate luminile in bord si nu numai ceea ce ma face sa cred ca nu e dusa bateria, caci luminile stralucesc cu destula intensitate, apoi a venit cumnatul meu cu laguna II si am luat de la el curent si la fel, se invarte de 3-4 ori si rar dupa care se reseteaza ceasul si nu numai.
Am incercat sa scot alimentarea de pe bujii si nu am reusit sa scot plasticele alea negre dar e si sarbatoare si intuneric la ora asta si am amanat-o pe sambata cand voi fi liber. Intre timp am zis ca nu ar fi rau sa iau in casa bateria la incarcat. Chiar nu mai am idei de ce macar nu a vrut sa invarta electromotorul daca bat e buna....... ![]() ![]() |
--------------------
Solentza 1.9D
Solentza 1.9D
2003 Avantage
- GL-xx-XXX
|
|
darius |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
Pot fi mai multe motive:cabluri insuficient de groase care nu asigura curentul necesar electromotorului,contact prost intre clesti si bornele bateriei,etc.In primul rand vezi sa ai baterie buna,in al doilea rand nu e necesar sa iei si sa pui contactul de nebun ci dupa ce becul de preincalzire bujii se stinge mai stai cateva secunde(iti recomand asta si cand e f frig afara pt ca timpul de preincalzire s-ar putea sa nu fie suficient pt o pornire usoara) si apoi da la automat.
Poti verifica bujiile cu un cablu,un capat il pui la borna + iar celalalt il ti pe bujie(trage cu incredere de plasticele alea negre de care ziceai,or fi intepenite),daca bujia este buna trebuie sa faca scantei pt ca se produce un scurt circuit insa daca e arsa nu se intampla nimic.Tot ce ti-am scris aici am invatat pe propria piele si crede-ma ca motorul asta dc e pus la punct,cu o baterie buna si cu toate bujiile ok iti porneste la sfert oricat de frig ar fi. |
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
Sorin_gl |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 October 07 ![]() |
Dar in leg cu electromotorul ma puteti ajuta cu un sfat? De ce nu mai vrea nici macar sa se invarte? Maine imi iau inima in dinti si voi intra sub capota si incep cu bujii, contacte si cabluri, electromotor, senzor de turatie,poate si motoras pas cu pas. De o baterie noua nu mai am bani, daca va fi cazul. Voi vedea maine si revin cu rezultatul interventiei "profesioniste".
|
--------------------
Solentza 1.9D
Solentza 1.9D
2003 Avantage
- GL-xx-XXX
|
|
darius |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
Pe mine cand m-a lasat bateria pur si simplu nu se intampla nimic cand dadeam la automat,nici macar martorul de la bujii nu mi se aprindea,de electromotor nu mai zic,eu raman la parerea ca e bateria.Pune si ti o baterie buna,macar asa sa te convingi.
|
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
Sorin_gl |
![]() ![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 12 October 07 ![]() |
Dupa cum am promis, am revenit cu rezultatele interventiei mele la "chestia de sub capota": dupa ce am verificat toate cablurile din nou si toate mufele electrice, s-a nimerit sa vina socrul meu pe lz noi cu papucul de la munca de 1.9D si doar ce isi luase o bat noua. Ii explic care e povestea masinii mele si el ( ca si mine) spune ca sigur trebuiesc schimbati carbunii la electromotor. Ca sa ne convingem , mai mult, hotaram sa schimbam bateriile. Incepem noi sa desfacem suruburile si cand dau o cheie ce sa vezi domn'le, supriza mare : A PORNIT la sfert de cheie. Incercand sa elucidez misterul imi aduc aminte ca pana sa moara am avut vechiul cablu de (-) de la baterie la motor care avea un joc mare la borna pe baterie, era prea deformata mufa cablului si nu mai prindea nici strans la maxim surubul ei. In ziua de inainte am avut ceva de alergat cu masina de la un client la altul si mereu cand ma urcam si vroiam sa ii dau o cheie, puneam contactul si imediat murea complet, si ieseam ca orice barbat adevarat si repozitionam borna de - la locul ei si ii mai puneam o tablita de la o cutie de bere, dar tot sarea cred imediat ce porneam, astfel ajungandu-se la consumarea bateriei fara ca ea sa se mai incarce.
Darius ai avut mare dreptete cu bateria, dovedind inca o data cat de util e acest forum sau chiar club as putea spune . Multumesc ! ![]() 12 Nov 2007, 21:50: Dupa cum am promis, am revenit cu rezultatele interventiei mele la "chestia de sub capota": dupa ce am verificat toate cablurile din nou si toate mufele electrice, s-a nimerit sa vina socrul meu pe lz noi cu papucul de la munca de 1.9D si doar ce isi luase o bat noua. Ii explic care e povestea masinii mele si el ( ca si mine) spune ca sigur trebuiesc schimbati carbunii la electromotor. Ca sa ne convingem , mai mult, hotaram sa schimbam bateriile. Incepem noi sa desfacem suruburile si cand dau o cheie ce sa vezi domn'le, supriza mare : A PORNIT la sfert de cheie. Incercand sa elucidez misterul imi aduc aminte ca pana sa moara am avut vechiul cablu de (-) de la baterie la motor care avea un joc mare la borna pe baterie, era prea deformata mufa cablului si nu mai prindea nici strans la maxim surubul ei. In ziua de inainte am avut ceva de alergat cu masina de la un client la altul si mereu cand ma urcam si vroiam sa ii dau o cheie, puneam contactul si imediat murea complet, si ieseam ca orice barbat adevarat si repozitionam borna de - la locul ei si ii mai puneam o tablita de la o cutie de bere, dar tot sarea cred imediat ce porneam, astfel ajungandu-se la consumarea bateriei fara ca ea sa se mai incarce. Darius ai avut mare dreptete cu bateria, dovedind inca o data cat de util e acest forum sau chiar club as putea spune . Multumesc ! ![]() This post has been edited by Sorin_gl: 12 Nov 2007, 20:50 |
--------------------
Solentza 1.9D
Solentza 1.9D
2003 Avantage
- GL-xx-XXX
|
|
Bullix |
![]()
Post
#10
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Poate ca am eu o problema, dar chiar nu pricep un lucru: de cand au motoarele Diesel BUJII?
![]() |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
bogdan_dsn |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
eu stiu ca motoarele diesel au bujii incandescente
|
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|
Bullix |
![]()
Post
#12
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Eh, atunci sunt sunt eu depasit si ma p** pe ce-am invatat la fizica.
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
BlaueCorsa |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru cu Prafuitor Group: Members Posts: 1.097 Joined: 6 October 03 From: Socola Tower, Iasi ![]() |
Nu, nu esti depasit. Diesel-ul este MAC, iar bujiile incandescente se folosesc doar la pornirea pe vreme rece.
Despre bujii normale: http://en.wikipedia.org/wiki/Spark_plug si incandescente: http://en.wikipedia.org/wiki/Glow_plug |
--------------------
Dacia / Renault
Duster / Captur
2018 Confort / 2015 Authentique Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro! |
|
Bullix |
![]()
Post
#14
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Aha. Dar nu are un rol continuu in functionarea motorului, nu? Si cat curent consuma nenorocitele alea ca sa ajunga la incandescenta? Cumva de-aia bateriile pentru Diesel sunt mult mai puternice? Eu stiam doar ca electromotorul este mai solicitat decat la benzina, fiind compresie mult mai mare, si doar de aceea ar consuma mai mult...
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
mark`` |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Chiar de aia au baterii mai mari si nu numai...
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
BlaueCorsa |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu Prafuitor Group: Members Posts: 1.097 Joined: 6 October 03 From: Socola Tower, Iasi ![]() |
In nici un caz nu sunt folosite continuu, ca la motoarele Otto. Cat despre acumulator, asa stiam si eu.
|
--------------------
Dacia / Renault
Duster / Captur
2018 Confort / 2015 Authentique Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro! |
|
Asi |
![]()
Post
#17
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Bateria este mai tzapana la diesel datorita electromotorului care datorita compresiei mari +componente mai grele (sa reziste la acea compresie ),. In comparatie cu aceest consumator, bujia incandescenta si bujia cu scanteie sunt neglijabile ca si consumatori. (adica ceva de pana in 100W fata de ceva usor peste 10KW - depinde de motor)
Avantajul (dpdv electric) diesel e ca poate sa fie complet mecanic fara sa aiba deloc vreo baterie de acumulatori sau alternator (cele cu pompa de injectie) - se porneste impins ![]() Bujia diesel incandescenta e acolo pentru a ajuta un pic pornirea "la rece" - putea sa si lipseasca dar pornirea ar fi fost foarte grea |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Bullix |
![]()
Post
#18
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Atunci interzicerea de a se deconecta bateria in timpul functionarii motorului nu prea mai este valabila si la diesel, asa-i?
PS: ciudat mi se pare ca grila de dezaburire a lunetei consuma tot in jur de 100W ![]() |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
Asi |
![]()
Post
#19
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
poate doar la tractor! (la golf2 diesel stiu sigur ca merge.. ca am ramas fara cureaua alternatorului si dupa folosit intens de faruri ca de obicei, bateria a decedat.. dupa ce am oprit undeva si am vrut sa plec, n-avea curent deloc si am constatat problema.. am pornit-o impinsa si am continuat drumul pana cand am gasit o curea de alternator) - evident, restul drumului fara muzica, dar mai ales fara semnalizare/claxon/faruri, etc
Motorul diesel actual (injectie directa, CR, etc ) are diverse componente electrice foarte importante: (injectoare cu electromagnet sau piezoelectrice, pompe electrice, calculatorul de injectie.. etc. - deci sigur astea au nevoie de curent. This post has been edited by Asi: 26 Apr 2008, 19:47 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#20
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.388 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca deconectezi bateria, la orice masina, vei parli diverse componente electronice, bateria avand rol de buffer pentru tensiunea data de alternator care variaza destul de mult. E posbil ca masina sa nu prea aiba tranzistori de parlit, situatie in care poti deconecta linistit bateria.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:17 |