ABS, Merita sau nu
![]() ![]() ![]() |
ABS, Merita sau nu
andreic |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|||
chiriac.costin |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 26 January 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53) @andreic - as mai adauga doar ceva la ce a zis GolfIII - daca vrei sa faci raliuri cu LGN, trebuie sa schimbi si placutele fiindca vrei unele care opereaza bine la temperaturi mari. Dar LGN a fost gandit ca masina de oras, si are franele concepute sa franeze mai bine cand sunt reci (nu vrei sa 'dai doua ture' in jurul blocului ca sa incalzesti franele inainte de a pleca, nu?) Conform testului efectuat de AMS,franele de la Logan au tinut mai bine cu un metru la cald decat la rece deci franele nu au o problema cu folosirea succesiva care duce inevitabil la incalzire. QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53) P.S. Am facut testul aseara, pe splai: am franat brusc la ~ 70 km/h. Am franat destul de scurt, nu pana a oprit masina, dar destul de violent. ABS-ul nu a intrat deloc, si evident nici nu a patinat masina. (cred ca am franat cam de pe la 70 km/h pana sub 30). Ma rog, nu stiu cat e de relevant - sunt de acord ca poate intra si 'pe uscat' dar deocamdata imi mentin parerea ca asta se intampla mai ales daca ai viteza foarte mare sau cauciucuri foarte proaste (sau daca prinzi ceva praf pe jos = zona cu aderenta slaba). Mie mi-a intrat ABS la viteza mai mica de 70,nu stiu exact la ce viteza pentru ca eu nu testam ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT 01 POL
|
|
osirus |
![]()
Post
#153
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
La masina asta ABS-ul intra in functie la orice viteza si pe orice tip de carosabil!Cu alte cuvinte,intra in functiune atunci cind una din roti pierde aderenta cu solul!Si daca ar fi fost nevoie de discuri ventilate,ar fi montat astia asa ceva,avind in vedere caa fost proiectata sa functioneze in bune conditii si pe temperaturi mari,in tari din asia! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
GolfIII |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53) @Golf - eu as zice ca pana la o anumita turatie, motorul TE AJUTA sa franezi. Practic tu nu-i mai bagi benzina, si atunci contribuie si el la 'franarea' rotilor. A, da, daca scade turatia mult si ti se redeschid injectoarele, atunci te incurca. Ceea ce spui tu este de preferat in 99% din cazurile de franare. Eu ma refeream la franarea de urgenta si nu la cea de motor. Intr-o astfel de situatie, datorita inertiei motorului, acesta se va opune franarii pentru o anumita perioada de timp, suprasolicitand oarecum sistemul de franare. Motorul nu cade din ture instantaneu, ci dupa un anumit interval de timp. In tot acest interval de timp el va tensiona transmisia impreuna cu sistemul de franare care tinde sa blocheze/deblocheze rotile (la cele cu ABS, la cele fara doar sa le blocheze). Oricum discutia tinde sa devina oarecum academica si nu stiu daca are o prea mare importanta practica. O fractiune de secunda de atentie in plus cantareste mai greu decat "inspiratia" de a apasa sau nu ambreiajul... QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53) Dar LGN a fost gandit ca masina de oras, si are franele concepute sa franeze mai bine cand sunt reci (nu vrei sa 'dai doua ture' in jurul blocului ca sa incalzesti franele inainte de a pleca, nu?) Sa schimb oarecum subiectul desi si aceasta "opinie" a mai fost indelung discutata pe acest forum. Ce inseamna la tine cald si rece? (referitor la discuri sau placute, evident) Orice sistem de franare din lumea asta este proiectat sa functioneze mai bine la cald decat la rece, numai ca temperatura maxima la care functioneaza acceptabil "franele" uzuale este mult mai mica in comparatie cu temperatura maxima a asa-ziselor placute/discuri de raliu. Dupa 15-20' de condus prin oras temperatura discurilor tale depaseste 100 de grade. La ce temperatura ti-ai dori ca discurile tale sa aiba performanta maxima, la 20 de grade? "Franele" de raliu se incalzesc inainte deoarece au coeficientul de frecare maxim atunci cand ajung la cateva sute de grade dar asta nu inseamna ca pentru o masina normala temperatura optima este cea ambientala. QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53) P.S. Am facut testul aseara, pe splai: am franat brusc la ~ 70 km/h. Am franat destul de scurt, nu pana a oprit masina, dar destul de violent. ABS-ul nu a intrat deloc, si evident nici nu a patinat masina. (cred ca am franat cam de pe la 70 km/h pana sub 30). Ma rog, nu stiu cat e de relevant - sunt de acord ca poate intra si 'pe uscat' dar deocamdata imi mentin parerea ca asta se intampla mai ales daca ai viteza foarte mare sau cauciucuri foarte proaste (sau daca prinzi ceva praf pe jos = zona cu aderenta slaba). Asa cum a spus si Osirius, intrarea ABS-ului nu este conditionata de tipul de anvelope sau de starea asfaltului. Daca roata pierde aderenta intra, daca nu, mai asteapta. Din cele spuse de tine deduc ca oricat de tare pui frana, rotile tale nu pierd aderenta pe uscat. In acest caz ai probleme la sistemul de franare sau... nu sti sa pui o frana energica. Insa mai mult ca sigur ca ai gresit undeva la calcule... QUOTE(Patefon @ 17 Mar 2005, 10:11) O masina CU ABS poate frana deasemenea in ambele moduri. Diferenta apare cand se depaseste limita de aderenta si atuci ABS-ul blocheaza si deblocheaza rotile (cam de 10 ori pe secunda in conditii de aderenta buna si poate ajunge la mai putin de o blocare pe secunda in conditii de polei) astfel incat mai ai o sansa prin controlul directiei chiar daca distanta de franare creste (frana fiind actionata cam 75% din timpul total).... Intrebarea este ABS-ul de pe Logan iese din ciclul de franari succesive cand conditiile de aderenta se schimba? Ex: Am franat pe o gura de canal si a intrat ABS-ul, pe asfaltul ce urmeaza gurei de canal se decupleaza singur sau trebuie sa iau piciorul de pe frana? In principiu sunt de acord cu tine cu o mica exceptie. La o masina cu ABS frana nu actioneaza doar 75% din timp ci 100%. Nu intervalul de timp cand actioneaza se modifica ci intensitatea franarii. Adica, atunci cand ABS-ul elibereaza roata nu o face complet ci gradual pana in momentul deblocarii rotii. Daca ABS-ul ar functiona in trepte (blocat/deblocat complet - cum spui tu) inseamna ca socurile s-ar simti in intreaga caroserie si nu doar in sistemul de franare (pedala). In situatia gurii de canal nu este nevoie de ridicarea piciorului (eventual de apasarea mai energica a pedalei de frana). O situatie similara este aceea in care pui frana pe gheata, ABS-ul nu poate face mare lucru datorita absentei aderentei, dupa care la intalnirea unei portiuni de asfalt uscate, masina se opreste brusc. QUOTE(osirus @ 17 Mar 2005, 21:48) Asta incerc sa spun si eu dar se pare ca e fara rezultat. Doar ABS-ul nu are un ochi cu care priveste asfaltul sau pneurile montana si actioneaza in consecinta. P.S. Scuze pentru lungimea postului.. ![]() |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
vv |
![]()
Post
#155
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Golf - o sa numerotez raspunsul la 'quote'-uri ca sa nu te mai citez:
1(primul 'quote) - inteleg ce zici, da, banuiesc ca ai dreptate, are sens. Oricum probabil diferenta e foarte mica. 2. E offtopic da' tot o sa raspund ![]() 3. Aici chiar te citez: QUOTE Asa cum a spus si Osirius, intrarea ABS-ului nu este conditionata de tipul de anvelope sau de starea asfaltului Pai cum draq sa nu fie conditionata? Daca am niste anvelope tocite si merg pe gheata nu intra mai repede decat daca am super-anvelope si merg pe drum cu aderenta foarte buna? Da, stiu, ABS-ul intra atunci cand o roata nu se mai invarte - dar asta depinde f. mult de starea cauciucului si de aderenta drumului. Nu contest ca ABS-ul intra si pe drum uscat, dar intra la sfarsitul franarii si deci imi vine greu sa cred ca 'te salveaza'. De ce spun asta? Pai tu poti aplica o forta Ff de franare a rotii; forta asta e in principiu constanta pe durata franarii (depinde de coeficientul de frecare al placutelor si de forta aplicata pedalei, hai sa le aproximam ca fiind constante). Pe te alta parte, ai o forta Fi care 'trage' roata inainte - asta e data pe de o parte de coeficientul de frecare intre cauciuc si asfalt (sa-l aproximam si pe asta ca fiind constant) si pe de alta parte de viteza masinii. Atata vreme cat Fi>Ff, roata se invarte. Din moment ce toate sunt constante mai putin viteza, e clar ca ABS-ul va intra doar cand viteza scade destul de mult. De-aia nu mi-o fi intrat mie, am specificat clar ca nu am franat pana la oprirea completa. [ dar nu e mai putin adevarat ca poate n-am franat suficient de energic, ca nu era o urgenta adevarata ] This post has been edited by vv: 18 Mar 2005, 20:26 |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Nu e nimic constant pe acolo. Daca franezi energic FF (
![]() De asemenea, voiam sa te fac sa intelegi ca activarea ABS-ului nu depinde direct de starea drumului, ci indirect prin intermediul pierderii aderentei rotii. Normal ca daca drumul este alunecos sau ai anvelope proaste ABS-ul va intra mai repede dar numai datorita lipsei de aderenta a rotii. Acesta este motivul pentru care am spus ca nu este conditionat de viteza/asfalt/pneuri. Asa cum o roata se poate bloca la orice viteza si ABS-ul se poate activa la aceeasi viteza. Later edit: Revin cu o idee a altui user, expusa mai devreme: Vv, nu ai vazut niciodata vreo urma de cauciucuri lasata pe asfalt perfect uscat in mijlocul verii? Pai aia cum crezi ca a fost facauta altfel decat prin blocarea rotii? Ei bine, la o masina cu ABS nu vei reusi acest lucru... This post has been edited by GolfIII: 18 Mar 2005, 20:54 |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
vv |
![]()
Post
#157
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
stiu ca nu e nimic constant, dar ziceam ca pot fi aproximate cu constante. Hmmm ceea ce ma pune pe ganduri e faptul ca se poate masura viteza dupa lungimea urmelor lasate de cauciucuri. Si lungimea difera substantial in functie de viteza - ori in rationamentul meu, incepe sa patineze cam pe la aceeasi viteza - deci e clar ca am gresit undeva.
De fapt, se prea poate ca greseala sa fie asta: Fi e mai mare decat Ff doar la viteze foarte mari (si de fapt poate niciodata fiindca la viteze mari probabil ca aproximarile mele sunt mult prea inexacte). Mda, atunci explicatia ar fi ca eu nu franez suficient de energic. Trist este ca nici macar nu imi dadeam seama de asta... tre' sa mai exersez, desi imi cam pare rau sa bruschez masina da' totusi ar trebui sa ii invat mai bine limitele. [later edit] Osirus - singura masina cu care 'm-am dat' mai mult a fost Loganul asta, cu celelalte am mers putin (o berlina, un break si un Golf) si pasnic, ca nu erau ale mele.Si la Logan n-am reusit sa fac rotile sa 'scartaie' decat la accelerare, dar asta e explicabil ![]() This post has been edited by vv: 18 Mar 2005, 22:34 |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
osirus |
![]()
Post
#158
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
VV tu stii sa pui o frina?Adica sa faci sa scirtie rotile?Daca da,atunci la tine nu ar trebui sa se intimple asta niciodata,decit daca ai o defectiune la ABS.El i-si face "aparitia" numai(ma repet)in cazul in care una sau mai multe roti au pierdut aderenta indiferent de viteza,starea carosabilului sau a pneurilor!Golf III sa exprimat gresit cind a zis ca nu e conditionat,bineinteles ca este!Daca aderenta e minima,intra mai repede,daca e maxima,intra tirziu sau poate deloc!Iar distanta de frinare e mai mare numai in cazul in care carosabilul are o aderenta mica,dar oprirea se face in majoritatea cazurilor in deplina siguranta si cu controlul directiei!Asta numai in cazul in care viteza nu e prea mare si sa adaptat la conditiile de aderenta a carosabilului!
![]() This post has been edited by osirus: 18 Mar 2005, 23:31 |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
GolfIII |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
|
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
vv |
![]()
Post
#160
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa, oarecum offtopic: n-are nici AFU!!! Si AFU nu foloseste in curbe! Scopul AFU este sa franeze 'pana la capat' atunci cand iei brusc piciorul de pe acceleratie si calci frana (s-a constatat ca multi soferi au tendinta sa nu calce frana suficient de tare, in situatii de urgenta).
|
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
chiriac.costin |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 26 January 05 From: Constanta ![]() |
Propun sa revenim la topic "ABS-Merita sau nu?"
Din punctul meu de vedere,merita,chiar mai mult decat alte optiuni.Aici a intervenit gandirea de 2 lei a romanului.Trebuiau intai sa bage ABS si pe versiunile sub Ambition si dupa aia computere de bord,geamuri electrice,si alte chestii mai putin utile.Nu sunt genul de om care spune "de ce n-au bagat ba si ESP?" pentru ca sunt constient ca e un sistem scump deocamdata care il gasim la masini de peste 12.000 Euro.ABS-ul este obligatoriu pentru o masina conceputa in 2004 lucru confirmat si de faptul ca in UE este oferit standard pe Logan. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT 01 POL
|
|
Patefon |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru gajait Group: Members Posts: 90 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GolfIII @ 18 Mar 2005, 20:23) In principiu sunt de acord cu tine cu o mica exceptie. La o masina cu ABS frana nu actioneaza doar 75% din timp ci 100%. Treci pe-aici si vezi ce zice Agentia de securitate in transporturi a SUA cu privire la ABS. Vezi ca are cam 1.5 Mega. http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/vrtc/ca/capub...sT4FinalRpt.pdf Oricum nota finala: E BUN ![]() |
--------------------
Seat
New Leon
2006 Sport
- B-#######-11/8 Cu stima,
Patefon |
|
GolfIII |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Patefon, ce vrei sa spui?. Daca ai ceva de spus te rog sa-mi citezi un paragraf care infirma ceea ce am sustinut eu. Nu-mi da un link catre un document de 70 pagini fara sa fie insotit de o opinie care sa sintetizeze cat de cat ceea ce vrei sa spui...
|
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
Patefon |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru gajait Group: Members Posts: 90 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GolfIII @ 31 Mar 2005, 23:31) Patefon, ce vrei sa spui?. Daca ai ceva de spus te rog sa-mi citezi un paragraf care infirma ceea ce am sustinut eu. Nu-mi da un link catre un document de 70 pagini fara sa fie insotit de o opinie care sa sintetizeze cat de cat ceea ce vrei sa spui... Imi cer scuze ! Ai dreptate! Nu voiam sa infirm, voiam sa confirm. ABS franeaza 100% din timp ! Linkul demonstra celor ce mai au indoieli cam care sunt diferentele: Cu ABS, Cu roti blocate, Cu maiestrie (Best efort). Chestia cu 75% este de fapt minimum din distanta teoretica minima de franare impus sistemelor ABS. |
--------------------
Seat
New Leon
2006 Sport
- B-#######-11/8 Cu stima,
Patefon |
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#165
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(GolfIII @ 31 Mar 2005, 21:31) Patefon, ce vrei sa spui?. Daca ai ceva de spus te rog sa-mi citezi un paragraf care infirma ceea ce am sustinut eu. Nu-mi da un link catre un document de 70 pagini fara sa fie insotit de o opinie care sa sintetizeze cat de cat ceea ce vrei sa spui... Documentul este foarte interesant si merita citit. Am citit cam jumatate din el si concluzia era ca daca ar fi sa clasifici accidentele in 2 categorii: 1. accident produs intre 2 sau mai multe masini 2. accident produs cu o singura masina (parasit carosabil, ciocnit copac, stalp, etc...) dupa ce a fost introdus ABS-ul si s-a facut o statistica dintr-o data numarul de accidente de tipul 1 au scazut dar numarul de accidente de tipul 2 au crescut. Inca n-am terminat de citit documentul sa vad si concluzia studiului (era si un studiu facut acolo). Documentul NU-si propune sa compare diferite ABS-uri intre ele si e oficial valid pentru Statele Unite dar evident, concluziile pot fi generalizate pentru toata lumea. Intrebarea era daca nu cumva din cauza ca avand ABS poti evita obstacolul sau masina din fata dar sfarsesti prin a face accident de tipul 2 in locul celui de tipul 1. N-am terminat de citit deci nu stiu concluzia cu privire la aceasta intrebare. Despre distanta de franare spunea documentul ca distanta de franare s-a miscorat prin prezenta ABS-ului cu un procentaj considerabil cu exceptia cazului in care pe suprafata de rulare exista "loose gravel" adica prundis/nisip, etc... unde distanta de franare crestea cu aproape 30% mai mult. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
klaus |
![]()
Post
#166
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
1. Eu zic sa cititi cele 3 pagini de concluzii, ca sunt edificatoare...
2. La logan ABS este necesar, parerea mea sincera...Mi-a cam lipsit de vreo 2 ori in ultima luna... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
stefan19 |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 15 September 04 From: Constanta ![]() |
Imi cer scuze, n-am citit chiar totul din posturile anterioare, dar va pot spune ca ABS-ul pe logan este bun si necesar.
O dovada excelenta intamplarea de azi dimineata: semafor pentru inainte verde, pentru stanga rosu, in fata mea un opel vectra. Am accelerat amandoi sa trecem, cand surpriza ![]() De la 80 la ora am franat, la maxim, pe asfalt uscat, s-au blocat rotile, a intrat abs-ul, si , in ultimele secunde de dinaintea impactului am virat dreapta evitand coliziunea ![]() Mi-a ramas in cap zgomotul si vibratia de la ABS in timp ce trageam de volan !!! PS: Scuze pentru toata povestea, dar mi-au tremurat picioarele vreo doua ore ! trebuia sa va zic si voua ! |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT-XX-STE
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#168
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Cazul tau cred ca-i cel optim pentru ABS. In situatia in care nu l-ai fi avut nu puteai vira dreapta si-l acrosai apoi aveai treaba pe la service si cu asigurarile.
|
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
stefan19 |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 15 September 04 From: Constanta ![]() |
Asta vreau sa zic, eu cunosc foarte bine situatia. Am mai avut un caz, franare in coloana, eu m-am oprit la o palma fata de cel din fata, in spatele meu un focus s-a infipt in bara mea. Stiu si ce inseamna statul cu masina prin service. Astazi a fost o situatie extrema in care am virat cu frana la podea, si mi-am dat seama inca odata ce inseamna un ABS bun.
Si recunosc, DA, am si eu "momentele" mele de nebunie ![]() This post has been edited by stefan19: 1 Apr 2005, 13:57 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT-XX-STE
|
|
crisstian |
![]()
Post
#170
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 January 05 From: Bistrita ![]() |
QUOTE(stefan19 @ 1 Apr 2005, 13:21) Imi cer scuze, n-am citit chiar totul din posturile anterioare, dar va pot spune ca ABS-ul pe logan este bun si necesar. O dovada excelenta intamplarea de azi dimineata: semafor pentru inainte verde, pentru stanga rosu, in fata mea un opel vectra. Am accelerat amandoi sa trecem, cand surpriza ![]() De la 80 la ora am franat, la maxim, pe asfalt uscat, s-au blocat rotile, a intrat abs-ul, si , in ultimele secunde de dinaintea impactului am virat dreapta evitand coliziunea ![]() Mi-a ramas in cap zgomotul si vibratia de la ABS in timp ce trageam de volan !!! PS: Scuze pentru toata povestea, dar mi-au tremurat picioarele vreo doua ore ! trebuia sa va zic si voua ! Ce te faceai daca aveai masina si in dreapta?. Te mai salva ABS-ul?....adio ABS. Cam mare viteza la semafor avand in vedere ca aveai masina in fata! Sa stii ca am vazut multe accidente in care multi soferi au lut teapa accelerand unu dupa altul in coloana ca sa prinda verde la semafor sau odata chiar la o trecere de pietoni banala cand cel din fata se ,,razgandise" bruc sa dea prioritate si surpriza s-au ,,oprit" 4 masini in spatele lui.Arata misto scena. . Cam 4-5 masini AM VAZUT lovite intre ele la cate o ,,miscare" din asta si erau masini de masini. Asa e ai avut noroc. Multi se lasa ,,furati" de ,,puterea" ABS-ului........ Parerea mea: ABS-ul e bun dar sa-l folosesti cu cap. |
--------------------
Logan
Ambition 1.6l
noiembrie 2004
|
|
klaus |
![]()
Post
#171
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Topicul este despre daca merita ABS-ul nu daca aveai pe bunica pe aripa stanga cand ataca bush irakul dupa o noapte de frecat menta!
Mesajele OFF-topic vor dispare... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
stefan19 |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 15 September 04 From: Constanta ![]() |
Mersi Klaus pentru precizare, in paranteza fie spus am 5 ani de soferie, am depasit 100 de mii si nu am avut nici un eveniment serios
![]() Eu mi-am luat AMBITION pentru un singur motiv: ABS, daca aveau pe Preferance 1,6 ABS pe aia o luam si nu mai faceam rate. Se pare ca am avut dreptate si alegerea facuta m-a salvat de cateva ori ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- CT-XX-STE
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Oricum, intrebarea din topic "daca merita sau nu ABS-ul" mie mi se pare complet inutila. Consider ABS-ul inaintea tuturor functiilor de confort (clima, computer de bord, oglinzi/geamuri electrice, trapa, etc...) ba chiar si inaintea airbag-ului. Din pacate la noi oamenii prefera confortul...
Linkul postat de Patefon cred ca prezinta cele mai interesante si complete teste despre ABS pe care l-am citit vreodata. Merita citit in totalitate. Sunt prezentate foarte bine "dezavantajele" ABS-ului care duc la cresterea numarului de accidente a masinilor prevazute cu ABS. Din acest motiv producatorii recomanda "obisnuirea" conducatorului auto cu ABS-ul in diferite situatii: frana brusca, frana si viraj etc. |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
fbatran |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 13 March 03 From: Timisoara ![]() |
daca tot e vorba de ABS, am o intrebare (cei care aveti LGN Amb): ati patit sa intre ABS-ul acum de cand e cald afara, fara zapada sau gheata, pe asfalt curat?
Raspund eu primu la intrebare: io am patit-o, nu doar o data, si nu stiu exact de ce. Asfaltu era uscat luna, viteza aveam aprox 70 - 80 km (in oras), treapta a IV, frana brusca, trecere in viteza a 2-a (nu chiar oprire pe loc da aproape). O data ... se poate ... sa fi fost ceva pietris pe jos .... da in alt loc nu am vazut nici macar nisip sau pietris. This post has been edited by fbatran: 6 Apr 2005, 08:22 |
--------------------
Dacia si Audi
LGN si mai nou A4
2005
- BFO
|
|
danbogdan |
![]()
Post
#175
|
Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 5 August 04 ![]() |
QUOTE(fbatran @ 6 Apr 2005, 09:21) daca tot e vorba de ABS, am o intrebare (cei care aveti LGN Amb): ati patit sa intre ABS-ul acum de cand e cald afara, fara zapada sau gheata, pe asfalt curat? Raspund eu primu la intrebare: io am patit-o, nu doar o data, si nu stiu exact de ce. Asfaltu era uscat luna, viteza aveam aprox 70 - 80 km (in oras), treapta a IV, frana brusca, trecere in viteza a 2-a (nu chiar oprire pe loc da aproape). O data ... se poate ... sa fi fost ceva pietris pe jos .... da in alt loc nu am vazut nici macar nisip sau pietris. Am Loganul cam de o luna, am facut aproximativ 1000 Km dar ABS nu a intrat decat o data cand era zapada pe jos. Altfel pana acum nu aintrat deloc, lucru care m-a mirat avand in vedere ca Loganurile au Montana. Totusi anvelopele nu mai sunt chiar asa de proaste ca la DSN. Acolo orice viraj sau frana era insotit de scartaieturi. Cred ca deprinde foarte mult si de stilul de condus |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B 04 xxx
|
|
Clapagiul |
![]()
Post
#176
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 12 June 04 ![]() |
Nu inteleg de ce nu ar intra. Intra pe orice suprafata daca roata se opreste mai repede decat ar trebui.
Daca nu ar intra ABS-ul rotile s-ar bloca si ar cam ramane ceva urme in spate. |
-------------------- Megane II Estate 1.5 dci
12/2004, 80 cp Pack Authentique, 83.000km la 07/2009 |
|
Sergiu |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Clapagiul @ 6 Apr 2005, 11:07) Nu inteleg de ce nu ar intra. Intra pe orice suprafata daca roata se opreste mai repede decat ar trebui. Daca nu ar intra ABS-ul rotile s-ar bloca si ar cam ramane ceva urme in spate. Nu ar intra din urmatorul simplu motiv: unii sunt chiar intelepti si, desi au ABS, nu franeaza in ultima clipa ca disperatii, ca sa se opreasca rotile mai repede decat ar trebui. Poate unii sunt mai calmi si nu au zi de zi situatii de franare de urgenta (unde probabil intra ABS), si nu vad de ce ar trebui sa ne miram de asta. Inteleg ca eu (si poate tu) nu suntem asa, dar eu recunosc ca asta nu e bine... |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
crisstian |
![]()
Post
#178
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 January 05 From: Bistrita ![]() |
QUOTE(fbatran @ 6 Apr 2005, 08:21) daca tot e vorba de ABS, am o intrebare (cei care aveti LGN Amb): ati patit sa intre ABS-ul acum de cand e cald afara, fara zapada sau gheata, pe asfalt curat? Raspund eu primu la intrebare: io am patit-o, nu doar o data, si nu stiu exact de ce. Asfaltu era uscat luna, viteza aveam aprox 70 - 80 km (in oras), treapta a IV, frana brusca, trecere in viteza a 2-a (nu chiar oprire pe loc da aproape). O data ... se poate ... sa fi fost ceva pietris pe jos .... da in alt loc nu am vazut nici macar nisip sau pietris. E bun abs-ul mai ales pentru cei care nu ,,simt" masina atunci cand folosec frana in situatii extreme iar pentru ceilalti e o placere sa-l folosesti..... Topicul asta e deschis de ceva timp si ma intreb ce s-ar mai putea scrie. NISTE CONCLUZII E bun: -cand e carosabilul curat (franare promta) -cand virez si franezi in accelas timp -iarna te ma scapa uneori -nu duci grija blocarii rotilor la franare brusca -probabil uzura pneurilor e mai mica Nu e bun: ![]() Daca mai e ceva adaugati voi cu liniuta, vorba lui Klaus, sa fiti pe subiect. |
--------------------
Logan
Ambition 1.6l
noiembrie 2004
|
|
vv |
![]()
Post
#179
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE in acceiasi situatie ti s-ar bloca rotile si te-ai duce ca sania deci........ .... deci ai ajunge la asfalt, aderenta ar creste si distanta de franare ar scadea foarte mult. Cam 30% dupa unii autori. |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
Sony |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Si daca nu ajungi la asfalt?
E foarte probabil sa ramai tot pe nisip, iar in spatele rotii sa se iteasca putin cate putin asfaltul. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 19:45 |