DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 4 5 6 7 8 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> ABS, Merita sau nu

andreic
post 17 Mar 2005, 10:12
Post #151


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




VV- departe de mine gandul de a transforma LGN intr-o masina de jucat ''liniuta'', incercam sa imi explic diferentele notabile de franare de la testul Golf v vs. LGN.


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.6 mpi - B-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chiriac.costin
post 17 Mar 2005, 13:05
Post #152


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 26 January 05
From: Constanta




QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53)
@andreic - as mai adauga doar ceva la ce a zis GolfIII - daca vrei sa faci raliuri cu LGN, trebuie sa schimbi si placutele fiindca vrei unele care opereaza bine la temperaturi mari. Dar LGN a fost gandit ca masina de oras, si are franele concepute sa franeze mai bine cand sunt reci (nu vrei sa 'dai doua ture' in jurul blocului ca sa incalzesti franele inainte de a pleca, nu?)
*




Conform testului efectuat de AMS,franele de la Logan au tinut mai bine cu un metru la cald decat la rece deci franele nu au o problema cu folosirea succesiva care duce inevitabil la incalzire.

QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53)
P.S. Am facut testul aseara, pe splai: am franat brusc la ~ 70 km/h. Am franat destul de scurt, nu pana a oprit masina, dar destul de violent. ABS-ul nu a intrat deloc, si evident nici nu a patinat masina. (cred ca am franat cam de pe la 70 km/h pana sub 30). Ma rog, nu stiu cat e de relevant - sunt de acord ca poate intra si 'pe uscat' dar deocamdata imi mentin parerea ca asta se intampla mai ales daca ai viteza foarte mare sau cauciucuri foarte proaste (sau daca prinzi ceva praf pe jos = zona cu aderenta slaba).
*



Mie mi-a intrat ABS la viteza mai mica de 70,nu stiu exact la ce viteza pentru ca eu nu testam smile.gif dar avand in vedere ca in Constanta fiecare strada are alt asfalt decat alta......


--------------------
Dacia Logan Ambition - CT 01 POL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 17 Mar 2005, 21:48
Post #153


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan





La masina asta ABS-ul intra in functie la orice viteza si pe orice tip de carosabil!Cu alte cuvinte,intra in functiune atunci cind una din roti pierde aderenta cu solul!Si daca ar fi fost nevoie de discuri ventilate,ar fi montat astia asa ceva,avind in vedere caa fost proiectata sa functioneze in bune conditii si pe temperaturi mari,in tari din asia!


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 18 Mar 2005, 18:23
Post #154


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53)
@Golf - eu as zice ca pana la o anumita turatie, motorul TE AJUTA sa franezi. Practic tu nu-i mai bagi benzina, si atunci contribuie si el la 'franarea' rotilor. A, da, daca scade turatia mult si ti se redeschid injectoarele, atunci te incurca.
*


Ceea ce spui tu este de preferat in 99% din cazurile de franare. Eu ma refeream la franarea de urgenta si nu la cea de motor. Intr-o astfel de situatie, datorita inertiei motorului, acesta se va opune franarii pentru o anumita perioada de timp, suprasolicitand oarecum sistemul de franare. Motorul nu cade din ture instantaneu, ci dupa un anumit interval de timp. In tot acest interval de timp el va tensiona transmisia impreuna cu sistemul de franare care tinde sa blocheze/deblocheze rotile (la cele cu ABS, la cele fara doar sa le blocheze). Oricum discutia tinde sa devina oarecum academica si nu stiu daca are o prea mare importanta practica. O fractiune de secunda de atentie in plus cantareste mai greu decat "inspiratia" de a apasa sau nu ambreiajul...
QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53)
Dar LGN a fost gandit ca masina de oras, si are franele concepute sa franeze mai bine cand sunt reci (nu vrei sa 'dai doua ture' in jurul blocului ca sa incalzesti franele inainte de a pleca, nu?)
*


Sa schimb oarecum subiectul desi si aceasta "opinie" a mai fost indelung discutata pe acest forum. Ce inseamna la tine cald si rece? (referitor la discuri sau placute, evident) Orice sistem de franare din lumea asta este proiectat sa functioneze mai bine la cald decat la rece, numai ca temperatura maxima la care functioneaza acceptabil "franele" uzuale este mult mai mica in comparatie cu temperatura maxima a asa-ziselor placute/discuri de raliu. Dupa 15-20' de condus prin oras temperatura discurilor tale depaseste 100 de grade. La ce temperatura ti-ai dori ca discurile tale sa aiba performanta maxima, la 20 de grade? "Franele" de raliu se incalzesc inainte deoarece au coeficientul de frecare maxim atunci cand ajung la cateva sute de grade dar asta nu inseamna ca pentru o masina normala temperatura optima este cea ambientala.
QUOTE(vv @ 17 Mar 2005, 09:53)
P.S. Am facut testul aseara, pe splai: am franat brusc la ~ 70 km/h. Am franat destul de scurt, nu pana a oprit masina, dar destul de violent. ABS-ul nu a intrat deloc, si evident nici nu a patinat masina. (cred ca am franat cam de pe la 70 km/h pana sub 30). Ma rog, nu stiu cat e de relevant - sunt de acord ca poate intra si 'pe uscat' dar deocamdata imi mentin parerea ca asta se intampla mai ales daca ai viteza foarte mare sau cauciucuri foarte proaste (sau daca prinzi ceva praf pe jos = zona cu aderenta slaba).
*


Asa cum a spus si Osirius, intrarea ABS-ului nu este conditionata de tipul de anvelope sau de starea asfaltului. Daca roata pierde aderenta intra, daca nu, mai asteapta. Din cele spuse de tine deduc ca oricat de tare pui frana, rotile tale nu pierd aderenta pe uscat. In acest caz ai probleme la sistemul de franare sau... nu sti sa pui o frana energica. Insa mai mult ca sigur ca ai gresit undeva la calcule...
QUOTE(Patefon @ 17 Mar 2005, 10:11)
O masina CU ABS poate frana deasemenea in ambele moduri. Diferenta apare cand se depaseste limita de aderenta si atuci ABS-ul  blocheaza si deblocheaza rotile (cam de 10 ori pe secunda in conditii de aderenta buna si poate ajunge la mai putin de o blocare pe secunda in conditii de polei) astfel incat mai ai o sansa prin controlul directiei chiar daca distanta de franare creste (frana fiind actionata cam 75% din timpul total)....
Intrebarea este ABS-ul de pe Logan iese din ciclul de franari succesive cand conditiile de aderenta se schimba? Ex: Am franat pe o gura de canal si a intrat ABS-ul, pe asfaltul ce urmeaza gurei de canal se decupleaza singur sau trebuie sa iau piciorul de pe frana?
*


In principiu sunt de acord cu tine cu o mica exceptie. La o masina cu ABS frana nu actioneaza doar 75% din timp ci 100%. Nu intervalul de timp cand actioneaza se modifica ci intensitatea franarii. Adica, atunci cand ABS-ul elibereaza roata nu o face complet ci gradual pana in momentul deblocarii rotii. Daca ABS-ul ar functiona in trepte (blocat/deblocat complet - cum spui tu) inseamna ca socurile s-ar simti in intreaga caroserie si nu doar in sistemul de franare (pedala).
In situatia gurii de canal nu este nevoie de ridicarea piciorului (eventual de apasarea mai energica a pedalei de frana). O situatie similara este aceea in care pui frana pe gheata, ABS-ul nu poate face mare lucru datorita absentei aderentei, dupa care la intalnirea unei portiuni de asfalt uscate, masina se opreste brusc.
QUOTE(osirus @ 17 Mar 2005, 21:48)
La masina asta ABS-ul intra in functie la orice viteza si pe orice tip de carosabil!
*


Asta incerc sa spun si eu dar se pare ca e fara rezultat. Doar ABS-ul nu are un ochi cu care priveste asfaltul sau pneurile montana si actioneaza in consecinta.
P.S. Scuze pentru lungimea postului.. blush.gif


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 18 Mar 2005, 20:25
Post #155


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




Golf - o sa numerotez raspunsul la 'quote'-uri ca sa nu te mai citez:
1(primul 'quote) - inteleg ce zici, da, banuiesc ca ai dreptate, are sens. Oricum probabil diferenta e foarte mica.
2. E offtopic da' tot o sa raspund smile.gif .Si eu ziceam acelasi lucru de fapt (prin 'la rece' nu intelegeam la -30grade, ci 'la un regim normal de mers = frane rare). Si daca e sa le comparam - placutele de strada mai bine la 20grade decat alea de raliu (chiar daca 20grade nu e temperatura optima pentru ele).
3. Aici chiar te citez:
QUOTE
Asa cum a spus si Osirius, intrarea ABS-ului nu este conditionata de tipul de anvelope sau de starea asfaltului

Pai cum draq sa nu fie conditionata? Daca am niste anvelope tocite si merg pe gheata nu intra mai repede decat daca am super-anvelope si merg pe drum cu aderenta foarte buna? Da, stiu, ABS-ul intra atunci cand o roata nu se mai invarte - dar asta depinde f. mult de starea cauciucului si de aderenta drumului.
Nu contest ca ABS-ul intra si pe drum uscat, dar intra la sfarsitul franarii si deci imi vine greu sa cred ca 'te salveaza'. De ce spun asta? Pai tu poti aplica o forta Ff de franare a rotii; forta asta e in principiu constanta pe durata franarii (depinde de coeficientul de frecare al placutelor si de forta aplicata pedalei, hai sa le aproximam ca fiind constante). Pe te alta parte, ai o forta Fi care 'trage' roata inainte - asta e data pe de o parte de coeficientul de frecare intre cauciuc si asfalt (sa-l aproximam si pe asta ca fiind constant) si pe de alta parte de viteza masinii. Atata vreme cat Fi>Ff, roata se invarte. Din moment ce toate sunt constante mai putin viteza, e clar ca ABS-ul va intra doar cand viteza scade destul de mult. De-aia nu mi-o fi intrat mie, am specificat clar ca nu am franat pana la oprirea completa.
[ dar nu e mai putin adevarat ca poate n-am franat suficient de energic, ca nu era o urgenta adevarata ]

This post has been edited by vv: 18 Mar 2005, 20:26


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 18 Mar 2005, 20:46
Post #156


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Nu e nimic constant pe acolo. Daca franezi energic FF ( smile.gif ) va fi mult mai mare decat Fi, ducand la blocarea, respectiv eliberarea rotii. Daca ai sa repeti experimentul dar de aceasta data mai energic, ai sa vezi ca ABS-ul se va activa. Daca nu o face inseamna ca este o problema.
De asemenea, voiam sa te fac sa intelegi ca activarea ABS-ului nu depinde direct de starea drumului, ci indirect prin intermediul pierderii aderentei rotii. Normal ca daca drumul este alunecos sau ai anvelope proaste ABS-ul va intra mai repede dar numai datorita lipsei de aderenta a rotii. Acesta este motivul pentru care am spus ca nu este conditionat de viteza/asfalt/pneuri. Asa cum o roata se poate bloca la orice viteza si ABS-ul se poate activa la aceeasi viteza.

Later edit: Revin cu o idee a altui user, expusa mai devreme: Vv, nu ai vazut niciodata vreo urma de cauciucuri lasata pe asfalt perfect uscat in mijlocul verii? Pai aia cum crezi ca a fost facauta altfel decat prin blocarea rotii? Ei bine, la o masina cu ABS nu vei reusi acest lucru...

This post has been edited by GolfIII: 18 Mar 2005, 20:54


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 18 Mar 2005, 21:39
Post #157


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




stiu ca nu e nimic constant, dar ziceam ca pot fi aproximate cu constante. Hmmm ceea ce ma pune pe ganduri e faptul ca se poate masura viteza dupa lungimea urmelor lasate de cauciucuri. Si lungimea difera substantial in functie de viteza - ori in rationamentul meu, incepe sa patineze cam pe la aceeasi viteza - deci e clar ca am gresit undeva.
De fapt, se prea poate ca greseala sa fie asta: Fi e mai mare decat Ff doar la viteze foarte mari (si de fapt poate niciodata fiindca la viteze mari probabil ca aproximarile mele sunt mult prea inexacte).
Mda, atunci explicatia ar fi ca eu nu franez suficient de energic. Trist este ca nici macar nu imi dadeam seama de asta... tre' sa mai exersez, desi imi cam pare rau sa bruschez masina da' totusi ar trebui sa ii invat mai bine limitele.

[later edit] Osirus - singura masina cu care 'm-am dat' mai mult a fost Loganul asta, cu celelalte am mers putin (o berlina, un break si un Golf) si pasnic, ca nu erau ale mele.Si la Logan n-am reusit sa fac rotile sa 'scartaie' decat la accelerare, dar asta e explicabil smile.gif Daca am evitat pana acum sa fac teste cu franare brusca pe carosabil uscat - asta nu e din cauza ca mi-e frica sa nu pierd controlul directiei, dar mi-e mila de amortizoare & co , suporta saracele niste socuri nemeritate.

This post has been edited by vv: 18 Mar 2005, 22:34


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
osirus
post 18 Mar 2005, 22:22
Post #158


Milionar de week-end


Group: Banned
Posts: 501
Joined: 17 November 04
From: Salajan




VV tu stii sa pui o frina?Adica sa faci sa scirtie rotile?Daca da,atunci la tine nu ar trebui sa se intimple asta niciodata,decit daca ai o defectiune la ABS.El i-si face "aparitia" numai(ma repet)in cazul in care una sau mai multe roti au pierdut aderenta indiferent de viteza,starea carosabilului sau a pneurilor!Golf III sa exprimat gresit cind a zis ca nu e conditionat,bineinteles ca este!Daca aderenta e minima,intra mai repede,daca e maxima,intra tirziu sau poate deloc!Iar distanta de frinare e mai mare numai in cazul in care carosabilul are o aderenta mica,dar oprirea se face in majoritatea cazurilor in deplina siguranta si cu controlul directiei!Asta numai in cazul in care viteza nu e prea mare si sa adaptat la conditiile de aderenta a carosabilului! biggrin.gif

This post has been edited by osirus: 18 Mar 2005, 23:31


--------------------
Dacia/Skoda Logan ambition - Octavia L&K
vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"...............
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 18 Mar 2005, 23:20
Post #159


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




QUOTE(osirus @ 18 Mar 2005, 22:22)
Golf III sa exprimat gresit cind a zis ca nu e coditionat,bineinteles ca este!
*


Mda. Din quote-ul lui Vv mi-am dat seama ca am fost inteles altfel decat mi-am dorit. (mea culpa) A fost un post prea lung pentru capacitatile mele de procesare happy.gif


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 22 Mar 2005, 13:29
Post #160


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




Asa, oarecum offtopic: n-are nici AFU!!! Si AFU nu foloseste in curbe! Scopul AFU este sa franeze 'pana la capat' atunci cand iei brusc piciorul de pe acceleratie si calci frana (s-a constatat ca multi soferi au tendinta sa nu calce frana suficient de tare, in situatii de urgenta).


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chiriac.costin
post 22 Mar 2005, 13:57
Post #161


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 26 January 05
From: Constanta




Propun sa revenim la topic "ABS-Merita sau nu?"

Din punctul meu de vedere,merita,chiar mai mult decat alte optiuni.Aici a intervenit gandirea de 2 lei a romanului.Trebuiau intai sa bage ABS si pe versiunile sub Ambition si dupa aia computere de bord,geamuri electrice,si alte chestii mai putin utile.Nu sunt genul de om care spune "de ce n-au bagat ba si ESP?" pentru ca sunt constient ca e un sistem scump deocamdata care il gasim la masini de peste 12.000 Euro.ABS-ul este obligatoriu pentru o masina conceputa in 2004 lucru confirmat si de faptul ca in UE este oferit standard pe Logan.


--------------------
Dacia Logan Ambition - CT 01 POL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Patefon
post 31 Mar 2005, 15:28
Post #162


Membru gajait


Group: Members
Posts: 90
Joined: 24 May 04
From: Bucuresti




QUOTE(GolfIII @ 18 Mar 2005, 20:23)
In principiu sunt de acord cu tine cu o mica exceptie. La o masina cu ABS frana nu actioneaza doar 75% din timp ci 100%.


Treci pe-aici si vezi ce zice Agentia de securitate in transporturi a SUA cu privire la ABS. Vezi ca are cam 1.5 Mega.

http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/vrtc/ca/capub...sT4FinalRpt.pdf

Oricum nota finala: E BUN rolleyes.gif


--------------------
Seat New Leon 2006 Sport - B-#######-11/8
Cu stima,
Patefon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 31 Mar 2005, 21:31
Post #163


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Patefon, ce vrei sa spui?. Daca ai ceva de spus te rog sa-mi citezi un paragraf care infirma ceea ce am sustinut eu. Nu-mi da un link catre un document de 70 pagini fara sa fie insotit de o opinie care sa sintetizeze cat de cat ceea ce vrei sa spui...


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Patefon
post 1 Apr 2005, 12:34
Post #164


Membru gajait


Group: Members
Posts: 90
Joined: 24 May 04
From: Bucuresti




QUOTE(GolfIII @ 31 Mar 2005, 23:31)
Patefon, ce vrei sa spui?. Daca ai ceva de spus te rog sa-mi citezi un paragraf care infirma ceea ce am sustinut eu. Nu-mi da un link catre un document de 70 pagini fara sa fie insotit de o opinie care sa sintetizeze cat de cat ceea ce vrei sa spui...
*



Imi cer scuze ! Ai dreptate! Nu voiam sa infirm, voiam sa confirm.

ABS franeaza 100% din timp !

Linkul demonstra celor ce mai au indoieli cam care sunt diferentele: Cu ABS, Cu roti blocate, Cu maiestrie (Best efort).

Chestia cu 75% este de fapt minimum din distanta teoretica minima de franare impus sistemelor ABS.


--------------------
Seat New Leon 2006 Sport - B-#######-11/8
Cu stima,
Patefon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 1 Apr 2005, 12:38
Post #165


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




QUOTE(GolfIII @ 31 Mar 2005, 21:31)
Patefon, ce vrei sa spui?. Daca ai ceva de spus te rog sa-mi citezi un paragraf care infirma ceea ce am sustinut eu. Nu-mi da un link catre un document de 70 pagini fara sa fie insotit de o opinie care sa sintetizeze cat de cat ceea ce vrei sa spui...
*


Documentul este foarte interesant si merita citit.
Am citit cam jumatate din el si concluzia era ca daca ar fi sa clasifici accidentele in 2 categorii:
1. accident produs intre 2 sau mai multe masini
2. accident produs cu o singura masina (parasit carosabil, ciocnit copac, stalp, etc...)

dupa ce a fost introdus ABS-ul si s-a facut o statistica dintr-o data numarul de accidente de tipul 1 au scazut dar numarul de accidente de tipul 2 au crescut. Inca n-am terminat de citit documentul sa vad si concluzia studiului (era si un studiu facut acolo). Documentul NU-si propune sa compare diferite ABS-uri intre ele si e oficial valid pentru Statele Unite dar evident, concluziile pot fi generalizate pentru toata lumea. Intrebarea era daca nu cumva din cauza ca avand ABS poti evita obstacolul sau masina din fata dar sfarsesti prin a face accident de tipul 2 in locul celui de tipul 1. N-am terminat de citit deci nu stiu concluzia cu privire la aceasta intrebare.

Despre distanta de franare spunea documentul ca distanta de franare s-a miscorat prin prezenta ABS-ului cu un procentaj considerabil cu exceptia cazului in care pe suprafata de rulare exista "loose gravel" adica prundis/nisip, etc... unde distanta de franare crestea cu aproape 30% mai mult.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Apr 2005, 12:59
Post #166


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




1. Eu zic sa cititi cele 3 pagini de concluzii, ca sunt edificatoare...
2. La logan ABS este necesar, parerea mea sincera...Mi-a cam lipsit de vreo 2 ori in ultima luna...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan19
post 1 Apr 2005, 13:21
Post #167


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 15 September 04
From: Constanta




Imi cer scuze, n-am citit chiar totul din posturile anterioare, dar va pot spune ca ABS-ul pe logan este bun si necesar.
O dovada excelenta intamplarea de azi dimineata: semafor pentru inainte verde, pentru stanga rosu, in fata mea un opel vectra. Am accelerat amandoi sa trecem, cand surpriza ohmy.gif ajunsi la 20 m de intrersectia opelul pune frana brusc si da semnal stanga desi era pe banda de mers inainte, si, banda de stanga fiind plina se opreste in fata mea.
De la 80 la ora am franat, la maxim, pe asfalt uscat, s-au blocat rotile, a intrat abs-ul, si , in ultimele secunde de dinaintea impactului am virat dreapta evitand coliziunea 017.gif
Mi-a ramas in cap zgomotul si vibratia de la ABS in timp ce trageam de volan !!!

PS: Scuze pentru toata povestea, dar mi-au tremurat picioarele vreo doua ore ! trebuia sa va zic si voua !


--------------------
Dacia Logan Ambition - CT-XX-STE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 1 Apr 2005, 13:38
Post #168


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Cazul tau cred ca-i cel optim pentru ABS. In situatia in care nu l-ai fi avut nu puteai vira dreapta si-l acrosai apoi aveai treaba pe la service si cu asigurarile.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan19
post 1 Apr 2005, 13:55
Post #169


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 15 September 04
From: Constanta




Asta vreau sa zic, eu cunosc foarte bine situatia. Am mai avut un caz, franare in coloana, eu m-am oprit la o palma fata de cel din fata, in spatele meu un focus s-a infipt in bara mea. Stiu si ce inseamna statul cu masina prin service. Astazi a fost o situatie extrema in care am virat cu frana la podea, si mi-am dat seama inca odata ce inseamna un ABS bun.
Si recunosc, DA, am si eu "momentele" mele de nebunie 183.gif

This post has been edited by stefan19: 1 Apr 2005, 13:57


--------------------
Dacia Logan Ambition - CT-XX-STE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisstian
post 1 Apr 2005, 13:59
Post #170


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 25 January 05
From: Bistrita




QUOTE(stefan19 @ 1 Apr 2005, 13:21)
Imi cer scuze, n-am citit chiar totul din posturile anterioare, dar va pot spune ca ABS-ul pe logan este bun si necesar.
O dovada excelenta intamplarea de azi dimineata: semafor pentru inainte verde, pentru stanga rosu, in fata mea un opel vectra. Am accelerat amandoi sa trecem, cand surpriza ohmy.gif  ajunsi la 20 m de intrersectia opelul pune frana brusc si da semnal stanga desi era pe banda de mers inainte, si, banda de stanga fiind plina se opreste in fata mea.
De la 80 la ora am franat, la maxim, pe asfalt uscat, s-au blocat rotile, a intrat abs-ul, si ,  in ultimele secunde de dinaintea impactului am virat dreapta evitand coliziunea  017.gif
Mi-a ramas in cap zgomotul si vibratia de la ABS in timp ce trageam de volan !!!

PS: Scuze pentru toata povestea, dar mi-au tremurat picioarele vreo doua ore ! trebuia sa va zic si voua !
*


Ce te faceai daca aveai masina si in dreapta?. Te mai salva ABS-ul?....adio ABS. Cam mare viteza la semafor avand in vedere ca aveai masina in fata!
Sa stii ca am vazut multe accidente in care multi soferi au lut teapa accelerand unu dupa altul in coloana ca sa prinda verde la semafor sau odata chiar la o trecere de pietoni banala cand cel din fata se ,,razgandise" bruc sa dea prioritate si surpriza s-au ,,oprit" 4 masini in spatele lui.Arata misto scena. . Cam 4-5 masini AM VAZUT lovite intre ele la cate o ,,miscare" din asta si erau masini de masini. Asa e ai avut noroc. Multi se lasa ,,furati" de ,,puterea" ABS-ului........
Parerea mea: ABS-ul e bun dar sa-l folosesti cu cap.


--------------------
Logan Ambition 1.6l noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Apr 2005, 14:03
Post #171


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Topicul este despre daca merita ABS-ul nu daca aveai pe bunica pe aripa stanga cand ataca bush irakul dupa o noapte de frecat menta!
Mesajele OFF-topic vor dispare...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan19
post 1 Apr 2005, 14:14
Post #172


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 15 September 04
From: Constanta




Mersi Klaus pentru precizare, in paranteza fie spus am 5 ani de soferie, am depasit 100 de mii si nu am avut nici un eveniment serios smile.gif
Eu mi-am luat AMBITION pentru un singur motiv: ABS, daca aveau pe Preferance 1,6 ABS pe aia o luam si nu mai faceam rate.
Se pare ca am avut dreptate si alegerea facuta m-a salvat de cateva ori wink.gif


--------------------
Dacia Logan Ambition - CT-XX-STE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GolfIII
post 1 Apr 2005, 15:29
Post #173


Membru autentic


Group: Members
Posts: 506
Joined: 5 April 04




Oricum, intrebarea din topic "daca merita sau nu ABS-ul" mie mi se pare complet inutila. Consider ABS-ul inaintea tuturor functiilor de confort (clima, computer de bord, oglinzi/geamuri electrice, trapa, etc...) ba chiar si inaintea airbag-ului. Din pacate la noi oamenii prefera confortul...
Linkul postat de Patefon cred ca prezinta cele mai interesante si complete teste despre ABS pe care l-am citit vreodata. Merita citit in totalitate. Sunt prezentate foarte bine "dezavantajele" ABS-ului care duc la cresterea numarului de accidente a masinilor prevazute cu ABS. Din acest motiv producatorii recomanda "obisnuirea" conducatorului auto cu ABS-ul in diferite situatii: frana brusca, frana si viraj etc.


--------------------
Volkswagen Golf III 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fbatran
post 6 Apr 2005, 08:21
Post #174


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 13 March 03
From: Timisoara




daca tot e vorba de ABS, am o intrebare (cei care aveti LGN Amb): ati patit sa intre ABS-ul acum de cand e cald afara, fara zapada sau gheata, pe asfalt curat?

Raspund eu primu la intrebare: io am patit-o, nu doar o data, si nu stiu exact de ce. Asfaltu era uscat luna, viteza aveam aprox 70 - 80 km (in oras), treapta a IV, frana brusca, trecere in viteza a 2-a (nu chiar oprire pe loc da aproape). O data ... se poate ... sa fi fost ceva pietris pe jos .... da in alt loc nu am vazut nici macar nisip sau pietris.

This post has been edited by fbatran: 6 Apr 2005, 08:22


--------------------
Dacia si Audi LGN si mai nou A4 2005 - BFO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danbogdan
post 6 Apr 2005, 08:54
Post #175


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 5 August 04




QUOTE(fbatran @ 6 Apr 2005, 09:21)
daca tot e vorba de ABS, am o intrebare (cei care aveti LGN Amb): ati patit sa intre ABS-ul acum de cand e cald afara, fara zapada sau gheata, pe asfalt curat?

Raspund eu primu la intrebare: io am patit-o, nu doar o data, si nu stiu exact de ce. Asfaltu era uscat luna, viteza aveam aprox 70 - 80 km (in oras), treapta a IV, frana brusca, trecere in viteza a 2-a (nu chiar oprire pe loc da aproape). O data ... se poate ... sa fi fost ceva pietris pe jos .... da in alt loc nu am vazut nici macar nisip sau pietris.
*




Am Loganul cam de o luna, am facut aproximativ 1000 Km dar ABS nu a intrat decat o data cand era zapada pe jos. Altfel pana acum nu aintrat deloc, lucru care m-a mirat avand in vedere ca Loganurile au Montana. Totusi anvelopele nu mai sunt chiar asa de proaste ca la DSN. Acolo orice viraj sau frana era insotit de scartaieturi. Cred ca deprinde foarte mult si de stilul de condus


--------------------
Dacia Logan Ambition - B 04 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Clapagiul
post 6 Apr 2005, 09:07
Post #176


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 12 June 04




Nu inteleg de ce nu ar intra. Intra pe orice suprafata daca roata se opreste mai repede decat ar trebui.

Daca nu ar intra ABS-ul rotile s-ar bloca si ar cam ramane ceva urme in spate.


--------------------
Megane II Estate 1.5 dci
12/2004, 80 cp Pack Authentique, 83.000km la 07/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 6 Apr 2005, 09:15
Post #177


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE(Clapagiul @ 6 Apr 2005, 11:07)
Nu inteleg de ce nu ar intra. Intra pe orice suprafata daca roata se opreste mai repede decat ar trebui.

Daca nu ar intra ABS-ul rotile s-ar bloca si ar cam ramane ceva urme in spate.
*



Nu ar intra din urmatorul simplu motiv: unii sunt chiar intelepti si, desi au ABS, nu franeaza in ultima clipa ca disperatii, ca sa se opreasca rotile mai repede decat ar trebui. Poate unii sunt mai calmi si nu au zi de zi situatii de franare de urgenta (unde probabil intra ABS), si nu vad de ce ar trebui sa ne miram de asta. Inteleg ca eu (si poate tu) nu suntem asa, dar eu recunosc ca asta nu e bine...


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisstian
post 6 Apr 2005, 09:49
Post #178


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 25 January 05
From: Bistrita




QUOTE(fbatran @ 6 Apr 2005, 08:21)
daca tot e vorba de ABS, am o intrebare (cei care aveti LGN Amb): ati patit sa intre ABS-ul acum de cand e cald afara, fara zapada sau gheata, pe asfalt curat?

Raspund eu primu la intrebare: io am patit-o, nu doar o data, si nu stiu exact de ce. Asfaltu era uscat luna, viteza aveam aprox 70 - 80 km (in oras), treapta a IV, frana brusca, trecere in viteza a 2-a (nu chiar oprire pe loc da aproape). O data ... se poate ... sa fi fost ceva pietris pe jos .... da in alt loc nu am vazut nici macar nisip sau pietris.
*


E bun abs-ul mai ales pentru cei care nu ,,simt" masina atunci cand folosec frana in situatii extreme iar pentru ceilalti e o placere sa-l folosesti.....
Topicul asta e deschis de ceva timp si ma intreb ce s-ar mai putea scrie.
NISTE CONCLUZII
E bun:
-cand e carosabilul curat (franare promta)
-cand virez si franezi in accelas timp
-iarna te ma scapa uneori
-nu duci grija blocarii rotilor la franare brusca
-probabil uzura pneurilor e mai mica
Nu e bun:
smile.gif Vroiam sa scriu ca atunci cand prinzi nisip sau orice altceva sub roti si franezi brusc ,,intra ABS-ul " si nu-i bun am spune, pai daca n-ai avea ABS si ai frana in acceiasi situatie ti s-ar bloca rotile si te-ai duce ca sania deci........
Daca mai e ceva adaugati voi cu liniuta, vorba lui Klaus, sa fiti pe subiect.


--------------------
Logan Ambition 1.6l noiembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vv
post 6 Apr 2005, 09:52
Post #179


dilbert.com


Group: Members
Posts: 1.080
Joined: 10 June 04
From: Bucuresti




QUOTE
in acceiasi situatie ti s-ar bloca rotile si te-ai duce ca sania deci........

.... deci ai ajunge la asfalt, aderenta ar creste si distanta de franare ar scadea foarte mult. Cam 30% dupa unii autori.


--------------------
Renault Grand Scenic 2008 - B.00.XXX
It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 6 Apr 2005, 20:03
Post #180


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Si daca nu ajungi la asfalt?
E foarte probabil sa ramai tot pe nisip, iar in spatele rotii sa se iteasca putin cate putin asfaltul.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 4 5 6 7 8 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 19:45
Forum Renault