DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Avertizare pentru aprinderea farurilor, la lumina ambientala scazuta

OldMan
post 4 Jan 2008, 16:51
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




Ideea nu e noua si este preluata de la alte marci de autoturisme care au aceasta facilitate. De multe ori prin apreciere subiectiva putem sa nu realizam cand este nevoie aprinderea lor.
O schemuta relativ simpla care combina semnalele primite de la un detector de luminozitate si instalatia electrica a masinii, face ca ledul de pe faza scurta sa clipeasca cand este necesar aprinderea farurilor.
Dupa aprindere ledul ramane aprins indicand functionarea pozitiilor respectiv a fazei scurte.


Attached thumbnail(s)
PIC_0023.JPG ( Size: 76.57k ) Number of downloads: 1362


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 4 Jan 2008, 17:03
Post #2


-


Group: Members
Posts: 22.741
Joined: 19 April 05
From: Romania




Din aceeasi schema ai putea sa scoti si iesire pentru TdB ... aprinzi farurile pe timpul zilei si nu se mai vede bine lcd-ul ...

This post has been edited by IRONICK: 4 Jan 2008, 20:20


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Corbu'
post 4 Jan 2008, 19:49
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 763
Joined: 6 August 05
From: Canada




OldMan fa un device functional ce sa inglobeze toata schema aia + senzor de lumina, pune la punct un tutorial de montare si lanseaza-te in afaceri la Bursa smile.gif. Mi-as pune asa ceva, mai mult de fasss, dar la gradul de cunostinte tehnice ale mele nu am sanse decat daca este mura in gura.


--------------------
------- ------- -------

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alin Calu
post 5 Jan 2008, 09:54
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 87
Joined: 22 July 04
From: Brasov




salutare...

idea mi se pare buna, insa de ce nu am putea face altfel?

de ce sa stam sa ne chinuim noi sa aprindem farurile atunci cand clipeste ledul? ma avut norocul sa merg in SUA de vreo cateva ori...acolo toate masinile aveau senzor de aprindere automata a farurilor, si de stingere a acestora in momentul scoaterii cheii din contact. evident, exista si un modalitate de aprindere a farurilor chiar daca scoteai cheia din contact, in asa zisele momente de "pauza" in timpul sofatului pe timp de noapte.

din ce am observat eu, acele masini aveau intrerupatorul pt aprinde faruri in pozitia automat, ceea ce ducea la aprinderea lor automata in momentul trecerii printr-o zona mai putin luminata, prin pasaje, tuneluri, dar si la aprinderea automata in momentul lasarii intunericului.


so...what would you say about this?


--------------------
Audi A 4 2005 - BV-59-CAD
far' car-car, ca fac car-poc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
free_fiber
post 5 Jan 2008, 10:52
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.555
Joined: 25 October 04
From: Bucuresti




Ar trebui ca sistemul sa fie ceva mai inteligent si sa nu dea alarme false (sa aprinda si sa stinga farurile cand treci pe la umbra unui pom de exemplu); pe cand sistemul care iti palpaie un led in bord... poate sa ti-l palpaie si din greseala biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.5dci 85CP 2008 - B xx XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 5 Jan 2008, 11:04
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




QUOTE(Corbu' @ 4 Jan 2008, 19:49)
OldMan fa un device functional ce sa inglobeze toata schema aia + senzor de lumina, pune la punct un tutorial de montare si lanseaza-te in afaceri la Bursa smile.gif. Mi-as pune asa ceva, mai mult de fasss, dar la gradul de cunostinte tehnice ale mele nu am sanse decat daca este mura in gura.
*




e functional ca l-am facut si testat, cat despre bursa....nu stiu, ma mai gandesc, daca vroiam sa o fac nu mai puneam schema, dar m-am gandit ca mai sunt si alti care au nevoie de o scanteie.

<span class='edit'>5 Jan 2008, 11:07:</span>
QUOTE(free_fiber @ 5 Jan 2008, 10:52)
Ar trebui ca sistemul sa fie ceva mai inteligent si sa nu dea alarme false (sa aprinda si sa stinga farurile cand treci pe la umbra unui pom de exemplu); pe cand sistemul care iti palpaie  un led in bord... poate sa ti-l palpaie si din greseala biggrin.gif
*




te astept cu solutii inteligente, cat despre erori in functionare e clar ca nu sti ce e ala un filtru trece jos, da asta-i
( "e usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune" Mihai Eminecsu) unii o fac numai pentru a le creste numarul de mesaje.

5 Jan 2008, 11:13:
si realizat impreuna cu senzorul de ploaie

This post has been edited by OldMan: 5 Jan 2008, 11:13

Attached thumbnail(s)
PIC_0021.JPG ( Size: 79.66k ) Number of downloads: 1438


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 5 Jan 2008, 18:04
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




O solutie inteligenta ar putea fi un comparator (LM 393), un fotorezistor plus alte rezistente pentru detectia pragului "de intuneric" la care sa se aprinda automat farurile.

O sa experimentez pentru tabloul de bord (intensitatea afisajului sa ramana la fel in timpul zilei cu farurile aprinse) in primavara cand o sa desfac bordul ca sa mai adaug niste martori.

Un filtru trece jos Butterworth de ordin 4 e greu de proiectat, mai bine il cumpar gata facut.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 6 Jan 2008, 00:48
Post #8


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




Da' un senzor care sa-l omoare pe ala din fatza care vine pe lunga nu putetzi sa facetzi???


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 6 Jan 2008, 00:55
Post #9


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Interesanta chestie...abia astept sa vad daca isi vor face si altii.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 6 Jan 2008, 10:15
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




QUOTE(Mythica @ 5 Jan 2008, 18:04)

Un filtru trece jos Butterworth de ordin 4 e greu de proiectat, mai bine il cumpar gata facut.
*



poti sa faci unul de grad 2 si sa-l cascadezi, numai ca aici nu ai treaba cu frecventele, ba mai mult filtrele Butterworth se folosesc in audio coroborate cu Linkwitz-Riley si Linkwitz. Schema propusa trateaza cu totul altceva.


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 6 Jan 2008, 16:18
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Ma refeream la faptul ca in orice post al tau incerci sa impresionezi cu vasta cultura tehnica, iar celor care intreaba diverse lucruri ("are erori de functionare?"..etc) le raspunzi zeflemitor.
Nu ma intelege gresit, apreciez lucrurile pe care le-ai facut si le-ai impartasit pe forum, dar nu trebuie jigniti sau insultati utilizatori care nu stiu ce-i aia modulatie delta adaptiva.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 7 Jan 2008, 17:34
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




...nu stiu ce vezi tu zeflemitor. Faptul ca intr-o stiinta exacta unii bat campii?
Voi accepta orice confruntare atat timp cat se aduce ceva constructiv si cand se vorbeste la subiect, dar cand citesc mesaje ambigue si pline de inatvertente, poti sa fi convins ca voi fi foarte taios. Daca te deranjeaza nivelul de cunostinte al unora inseamna ca esti frustrat.
De fapt din cate am citit pe acest forum nu sunt singurul care are aceeasi atitudine.



--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 8 Jan 2008, 16:33
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Nu ma deranjeaza nivelul de cunostinte al altora si nici nu sunt frustat.
Ma rog, sa revenim la subiect.
Am realizat schema atasata pentru a reduce intensitatea displayului numai pe timp de noapte. Aceasta se intercaleaza pe firul de la pozitii spre tabloul de bord (nu stiu exact numarul pinului, informatia este pe forum, o sa revin cu detalii) si in acest fel pe firul OUT va aparea tensiunea de 12V doar in cazul unei intensitati scazute a luminii ambientale. Pragul se regleaza din potentiometru, eu am folosit unul de 1M, dar la testele efectuate rezistenta de prag ar fi in jurul a 200-300 K, deci se poate folosi si unul de 470K. Fotorezistenta nu stiu exact ce specificatii are, este recuperata dintr-un montaj vechi. Schema poate fi adaptata pentru aprinderea farurilor prin adaugarea unui tranzistor si releu pe iesire.
Montajul pe masina inca nu l-am realizat din cauza vremii urate, dar o sa adaug noi impresii dupa montare.int_display.JPG ( Size: 51.09k ) Number of downloads: 1304


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 8 Jan 2008, 18:24
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




eu nu vreau sa reduc intensitatea luminoasa a display-ului, e o chestie care nu stiu cat e de folositoare, nici sa schimb culoarea sau alte "trucuri" d-astea.

avertizorul era o idee preluata de la Ford Focus C-max, adaptata putin, integratul CD4093 l-am folosit pe post de oscilator si "mixer" daca pot spune asa a semnalelor de la comanda farurilor si ignition.
Poate fi facut-a in orice varianta chiar cu microcontroler, dar am vrut sa fie cat mai simpla si ieftina.



--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 8 Jan 2008, 18:36
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Eu vreau sa nu se mai reduca intensitatea displayului la aprinderea farurilor in timpul zilei.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 8 Jan 2008, 18:41
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




cu ce te deranjeaza, stai cu ochii chiar tot timpul pe display?

This post has been edited by OldMan: 8 Jan 2008, 18:41


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 8 Jan 2008, 18:43
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Nu, dar uneori daca e lumina puternica nu se vede bine ceasul. smile.gif


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 9 Jan 2008, 11:14
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 437
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Pentru pastrarea intensitatii luminii bordului la aprinderea farurilor ziua, cred ca se poate incerca mai intii cu schema data de IRONICK pe topicul dedicat acestei "imbunatatiri". Eu am probat-o, mai mult de curiozitate, dar nu cred ca o voi folosi pe masina, ci pentru aprinderea unor becuri la casa. Are avantajul ca necesita un numar minim de piese: un fototranzistor, un potentiometru de 100k-150k, un condensator si un 555, iar daca intr-adevar sirma care da semnal pentru tdb ca s-au aprins pozitiile, nu necesita un curent mai mare de 200 mA nici nu este nevoie de driver, sau releu suplimentar, ci comanzi tdb , direct cu iesirea lui 555. Dar, repet, nu cunosc ce curent circula pe sirma aia, si nici n-am de gind sa masor prea devreme...

Toate cele bune!


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mythica
post 9 Jan 2008, 13:08
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 23 September 06
From: Buzau




Nici aceasta schema nu are nevoie de releu pentru intensitatea afisajului, se pune releu doar daca se doreste aprinderea automata a farurilor.
Poate ar trebui mutata schema pe topicul dedicat, dar daca se doreste doar avertizor atunci se monteaza un led in serie cu rezistenta R3 si acesta se va aprinde pe timp de noapte, semn ca trebuie aprinse farurile.


--------------------
Dacia Logan 2006 Laureat Plus 1.4 - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Jan 2008, 12:38
Post #20


-


Group: Members
Posts: 22.741
Joined: 19 April 05
From: Romania




Este bine ca sunt persoane care au facut schema, eu inca nu ...


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 20:55
Forum Renault