DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> GPL vs gazolina, oare........

DB77AAA
post 21 Jun 2006, 07:30
Post #1


DB77AAA


Group: Members
Posts: 175
Joined: 4 August 05
From: targoviste




oare care e mai potrivita
la pret sunt aprox identice gpl 16.500-18.900
gazolina 300.000-400.000 canistra de 20-22 l(dar e mai riscant di punct de vedere legal, e marfa de contrabanda ph34r.gif )
pun in discutie acest lucru pt ca in targoviste taxi-urile cu motoare pe benzina daca nu au gpl atunci sigur merg pe gazolina chiar si cele cu motoare cu injectie
ce parere aveti despre performantele ambilor combustibili
eu vreau sa-mi iau gpl dar un taximetrist vecin cu mine mia zis ca nu merita investitia, plus ca de la gpl se ard mai repede supapele decat la gazolina
oare voi gasi usor gazolina. am inteles ca se vinde la ploiesti la unele petromuri pe la 20.000 l dar aia mai tre amestecata cu benzen fara plumb dar nu cunosc sigur



sper ca acet subiect sa nu se mai fi discutat
astept raspunsurile voastre pt ca sunt intr-o mare dilema


--------------------
ex: oltcit, dacia 12 TRS, 1325 1996, 1995 - DB77AAA, DB05PHZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Jun 2006, 07:33
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Unde e problema tehnica? Vorbesti serios cu gazolina? popa.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 21 Jun 2006, 07:40
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




In primul rand ca nu poti compara GPL cu gazolina. GPL e un combustibil omologat, care nu distruge motorul, nu inrautateste (vizibil) performantele motorului, nu polueaza in exces, instalatiile sunt omologate RAR, etc. Pe cand gazolina e un combustibil nerafinat (de extractie), cu putere calorifica slaba, cifra octanica mica (autoaprinderi, detonatii), distruge motorul, etc.
Mai sunt unii care folosesc matrafox, diluant si alte laturi.
Daca tii la motorul tau, NU FOLOSI NICIODTA gazolina.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Trofin Liviu
post 22 Jun 2006, 19:47
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 17 May 06




Tata avea in anii 80 un TRABANT care mergea cu gazolina. Si mergea...


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tonicelli
post 22 Jun 2006, 20:40
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 26 March 06
From: Valea Jiului




Asta da smile.gif
Nu știu cum e mai ieftin dar aș fi curios cum ai arăta cu mașina așteptând "traficanții" și ce să spun să stai la marginea drumului fericit când pică și ai făcut economie la bani ... blink.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate plus - HD-XX-XXX
România ... frumoasă țară ... păcat că e locuită
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 22 Jun 2006, 20:47
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




dacia lu' tata merge de 10 ani cu gazolina..unu litru-doi de benzina si un capacel de ulei acolo si merge biggrin.gif
a mers saraca si cu metanol blush.gif

This post has been edited by sefu_alx: 22 Jun 2006, 20:47


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Jun 2006, 20:55
Post #7


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Gazolina ma insel eu sau e un fel de motorina? Numai ca nu unge. Adica are cifra octanica 20.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Jun 2006, 20:59
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




motorina..se obtine din titei, iar gazolina din lichefierea gazului de sonda.
Plus ca motorina nu are nici o legatura cu cifra octanica ! se masoara in cifra cetanica, care si aia e undeva peste 50. Nu va invata asta la AR? biggrin.gif

This post has been edited by argon: 22 Jun 2006, 21:07


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 22 Jun 2006, 21:10
Post #9


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti





Touche radmasa.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2006, 08:02
Post #10


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Argonelu, cifra cetanica masora o chestie si cea octanica alta, exact opusa. Adica daca una e mare , ailalta e mica, dar asta nu insemna ca nu le pot masura pe amndoua.
Daca turnai gazolina in motor diesel, mergea binisor, desi nu se prea ungea pompa de injectie, cifra cetanica fiind destul de mare. Daca la un combustibil de MAC nu masor cifra octanica e pentru ca nu ma intereseaza, dar asta nu insemana ca nu o pot face.
Motorina Shell V-power, care a alimentat masina castigatoare la Le Mans e produsa din gazeificarea carbunilor (Poate ai auzit de tovarasii Fischer si Tropsch), asa ca sursa carburantului chiar nu ma intereseaza. Ma refeream la faptul ca propietatile celor 2 carburanti, gazolina si motorina sunt similare.
Citeste matale mai jos, sa vezi ca si benzina poate avea cifra cetanica:


Attached File(s)
Attached File  comparatie_tabel.pdf ( 114k ) Number of downloads: 543


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2006, 08:04
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(einstein1984 @ 23 Jun 2006, 09:02)

  Citeste matale mai jos, sa vezi ca si benzina poate avea cifra cetanica:
*



Pai si ce legatura are? nu era vorba de motorina si cifra octanica? schimbi subiectul biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2006, 08:07
Post #12


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




OK, si viceversa. Oricum, te contrazici degeaba.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2006, 08:10
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05






--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 23 Jun 2006, 08:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




QUOTE(sefu_alx @ 22 Jun 2006, 23:47)
a mers saraca si cu metanol  blush.gif
*



Pai metanolul, ca si aproape orice alcool e chiar bun ca si combustibil in motoare cu scanteie. Are CO (echivalent CO, desigur), mare si alcooluri se folosesc pt. a creste cifra octanica a benzinelor.
Doar ca metanolul e f. coroziv, in special asupra componentelor de cauciuc, de aceea nu se foloseste, ci se prefera etanol sau izopropanol.

Gazolina, in schimb, e practic un titei crud f. usor, apropiat de compozitia benzinei, dar totusi cu cifra octanica mica, deci e destructiv pt. orice motor. Existau solutii pt. a o folosi, cand nu era benzina (gaseau tetraetil de Pb sa bage sau am auzit chiar de naftalina (??)), dar azi chiar nu cred ca e cazul sa apelezi la asa ceva.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2006, 08:36
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Metanolul mai e si foarte toxic, cati n-au orbit pe vremea lu' Ceusescu de la el !?!


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2006, 08:40
Post #16


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Si benzina e sanatoasa daca o inghiti, nu? Au orbit din prostie, ca citeau pe bidon alcool si nu se mai uitau si la partea cu metilic. De mirosit miroase ca etanolul si-l beau baietii.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2006, 08:42
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu de la baut neaparat s-au nenorocit ci de la vapori.

This post has been edited by argon: 23 Jun 2006, 08:45


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 23 Jun 2006, 18:56
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




oricum consuma peste 20%cand mergea cu metanol
trebuie jiglere marite ca altfel nu pleci cu ea de pe loc nici la 5000 de ture
testat b-)


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2006, 21:06
Post #19


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Intr-adevar, asa e . Am facut si cateva calcule in domeniu, dupa cum am spus si in topicul asta


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 23 Jun 2006, 21:18
Post #20


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(sefu_alx @ 23 Jun 2006, 21:56)
oricum consuma peste 20%
*


Pai atunci unde-i tata afacerea? Castigi 10.000 pe suta de kilometri, si dup-aia dai nuj cate milioane sa faci motorul, sa nu zic catinervi ca te unjura toti de ce nu mergi mai repede, si de ce pleci de la semafor la 30 de secunde dupa ce se face verde, eventual tre sa tragi si socul putin radmasa.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andi_andi505
post 23 Jun 2006, 21:40
Post #21


masina mea favorita


Group: Members
Posts: 47
Joined: 12 February 06
From: Bacau




Cu gazolina motorul merge destul de prost (tacane avansul, face autoaprindere, masina nu prea mai are demaraj), dar merge. Exista si riscul de a strica motorul, se ard garniturile si supapele daca folosesti tetraetil de plumb dar nu se mai gaseste, fara el motorul merge si mai prost. Motoarele de 1.3 merg mult mai bine cu gazolina decat cele de 1.4. In zona mea gazolina e aprox. 15.000 rol/litrul poate mai mult dar eu zic ca se merita, merg cu acest combustibil de cand ma stiu si o sa mai merg pana cand nu mai iese din pamant.


--------------------
Dacia Logan 1.6 mpi, Dacia 1310 TLX 2005/1989 - BC 15/87 .......
Trabant 601z, Minsk 125cc 1988/1992 - BC 01/90 .......
Toate perfect functionabile
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DB77AAA
post 26 Jun 2006, 13:56
Post #22


DB77AAA


Group: Members
Posts: 175
Joined: 4 August 05
From: targoviste




MULTUMESC
CRED CA ALEG VARIANTA A MAI BUNA : FAC MOTORU SI PUN GPL PE EL DAR PANA O SA AM BANII DE INVESTITIE IL MAI OMOR PUTIN CU GAZOLINA SI BENZINA

This post has been edited by DB77AAA: 26 Jun 2006, 13:58


--------------------
ex: oltcit, dacia 12 TRS, 1325 1996, 1995 - DB77AAA, DB05PHZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 27 Jun 2006, 19:22
Post #23


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(DB77AAA @ 26 Jun 2006, 14:56)
MULTUMESC
CRED CA ALEG VARIANTA A MAI BUNA : FAC MOTORU SI PUN GPL PE EL DAR PANA O SA AM BANII DE INVESTITIE IL MAI OMOR PUTIN CU GAZOLINA SI BENZINA
*


Eu am setul motor terminat, si tot merg pe benzina pura de la om*, cu toate ca imi consuma vreo 10 litri la 100 km sad.gif .
off topic @andi_andi505 iti plac Porsche-urile?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitica300
post 28 Nov 2010, 13:35
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 782
Joined: 22 August 10
From: Bucuresti




Si eu folosesc gazolina. secretul ? Trebuie sa ai motor de 1,3(are compresie mai mica) , umbli putin la avans, conduci mai calm.Economia este de cam 60% din costuri. De la 2 lei la 5 lei cat e benzina, si oricum e si aia f proasta !Chiar daca uzeaza motorul , imi permit sa pun cate un set motor nou la 2 ani. Economia este de circa 200 lei la fiecare mie de km... ia calculati , merita ??


--------------------
Dacia 1100 1969
Piese OK
seriozitate OK
dinamism OK
inedit OK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 29 Nov 2010, 00:28
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




In primul rand,in postul 13 s-a facut o grseala de interpretare:"gasoline"inseamna in engleza "benzina".Topicul se refera la o benzina usoara condensata din gaze de sonda.Dar are cifra octanica slaba,60...70 COR.Prin Oltenia exista de vanzare la PET-uri de 5 l una ameliorata sub numele oficial de "solvent",la pretul de 2,8...3,2 Ron/l.Are cam 75..80COR dupa cum mergeam cu ea la Wartburg care cere COR88.Chiar mergea foarte bine cu ea fara modificari de avans.Mai folosesc si la D 1300,dar neamestecata cu benzina e greoi de utilizat din cauza detonatiilor care apar chiar la accelerari usoare la ses.Cea perfect transparenta e foarte volatila,cam ca neofalina de pe vremuri.Doar ca nu e asa de rafinata asa ca nu se poate folosi la spalarea hainelor pentru ca lasa ceva miros.Si daca e asa volatila,mai fierbe in pompa de benzina pe canicula si dezamorseaza alimentarea(trebuie turnata apa rece pe pompa).Iar iarna vaporizarea excesiva chiar din carburator produce asa o racire ca se umple de gheata si pe interior si pe exterior.Pe vremuri se aducea la o cifra octanica acceptabila cu tetraetil plumb(la negru) sau cu naftalina(metoda asta nu am verificat-o personal).


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
om_bland
post 30 Nov 2010, 15:12
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 671
Joined: 15 December 09




M-as mira sa se mai gaseasca gazolina blink.gif


--------------------
dacia Berlina 1984 dacia berlina
RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian'71
post 30 Nov 2010, 18:53
Post #27


membru uneori batut in cap


Group: Members
Posts: 895
Joined: 18 April 10




Si prin zona mea se folosea si inca se mai foloseste gazolina, dar eu personal am pus de nevoie (nu aveau la Peco benzina si a trebuit sa ajung la Focsani sa alimentez si sa rezolv niste treburi) in Dacia lui tata prin '94 vreo 5litri peste 2 de benzina si a fost visul urat al vietii mele. Mai mersem cu gazolina dar in propotie de 25% in benzina de catre tata ca sa mai faca economie chipurile.
Stiu ca cei ce o foloseau zi de zi puneau 2 garnituri de chiuloasa si/sau scobeau pistoanele, marind astfel camera de ardere si micsorand raportul compresie undeva la 7-7.5.
Cel mai este periculos la gazolina este posibilitatea dobandirii unui dosar penal pentru furt sau complicitate la furt mai ales ca cei ce aduna gazolina nu mai apartin de stat.
Sfatul meu mai bine GPL care este legal, curat, la acelasi pret si pretul instalatiei este intre 1000lei pentru Dacia cu carburatie pana la cca. 2500lei pentru Logan sau injectie secventiala.

This post has been edited by iulian'71: 30 Nov 2010, 19:07


--------------------
Renault Megane sedan/ Kadjar Expr. 1.5dci85cp.2009/Business 2018 1.5dci 110cp - GL-07-***
Mersul pe jos face piciorul...peste 45.
Grabeste-te incet.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 30 Nov 2010, 21:59
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Aceea la PET-uri de care vorbeam e legala.Dar sunt de acord ca solutia eleganta e GPL-ul,daca se dispune de banii necesari.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian'71
post 30 Nov 2010, 22:25
Post #29


membru uneori batut in cap


Group: Members
Posts: 895
Joined: 18 April 10




Daca e pentru Dacia din semnatura tu stii mai bine ce inseamana 1000lei instalatia GPL.


--------------------
Renault Megane sedan/ Kadjar Expr. 1.5dci85cp.2009/Business 2018 1.5dci 110cp - GL-07-***
Mersul pe jos face piciorul...peste 45.
Grabeste-te incet.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mstaniloiu
post 18 Dec 2010, 07:21
Post #30


Membru entuziast :)


Group: Members
Posts: 448
Joined: 17 February 05
From: DN1




stie cineva ce contine naftalina ? de ce e asemanatoare cu tetraetilul de plumb ?


--------------------
Dacia (SupeR)Nova, 1310 - SN 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 11:59
Forum Renault