DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

30 Pages « < 28 29 30 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Interfata OBD pentru DDT2000, Serial & USB

dj_sweat
post 23 Jul 2016, 22:39
Post #860


DJ


Group: Members
Posts: 277
Joined: 20 February 07
From: Bucuresti (Militari)




Cu toate ca sunt probleme de ani de zile nu am vazut detaliata situatia.
Pentru ca nu am gasit pe forumuri mai multe teste legate de aceste interfete o sa detaliez rezultatele testelor facute de mine. Am cumparat si o interfata cu cip ftdi.
Se blocau interfetele pentru ca utilizam un invertor 12v - 220v ca sa alimentez alimentatorul de laptop. Dar cred ca este din cauza autoturismului.

Tutorial aplicatia DDT2000:

Se gaseste pe torente (varianta ruseasca), pe forumuri (polonia), site-uri (multe arhive au parola) si dc++ (la noi) ok, si consta in 2 parti, aplicatia si baza de date. Aplicatia poate fi vers 2.3.0.1 (se mai gaseste 2.9... 2.6... 2.0...) si bazele de date din 2005, 2007 si 2010. Varianta 2.9... nu se inregistreaza ok si nu functioneaza neinregistrata. Am instalat 2.3.0.2 in discul C: si apoi trebuie sa fie doua foldere:

C:\DDT2000data
si
C:\DDT2000DataBase

In C:\DDT2000data sunt multe foldere si 2 fisiere si in C:\DDT2000DataBase sunt 2 fisiere: DDT2000.mdb si eculist.xml
Aplicatia se instaleaza cu executabilul si apoi se copiaza dll ul care pacaleste activarea in locatia indicata: C:\Program Files\DDT2000\dll si se supra scrie.
Pe Windows 7 si IE 8 functioneaza bine, se activeaza ceea ce solicita browserul. Asta am avut pe laptop deja. Pe Windows 7 cu 64 de biti nu am reusit sa il fac sa functioneze dar cred ca era de la IE 11.


Driverele:

Pentru interfata albastra cu cip ch340 sunt pe link: http://www.wch.cn/download/CH341SER_EXE.html
pentru interfata neagra cu cip ft232r sunt pe link: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Producatorul chinez spune ca cipul ch340 suporta multiplicator intreg pentru frecvente non standard (am citit si un forum in chineza cu google translate si confirma alti useri), asta inseamna ca cea mai apropiata valoare de 10400 baud cat are standardul obd este valoarea de 2000000/10400= ~192 care inseamna 2000000/192= ~10417 baud (2000000 baud este maximul cipului ch340 si la el se aplica multiplicatorul pentru frecventa dorita). Problema este la setare, se trimite un mesaj cu o viteza dorita si daca e ok cipul o pastreaza pt urmatoarea comunicatie. Detalii in fisierul README.TXT din driver, este in chineza si trebuie tradus. Aici nu am stiut sa testez.

Pentru cipul ft232r care suporta cateva valori subunitare, cea mai apropiata valoare de 10400 este 10399 care se obtine din 3000000/ ~288.5 = 10399 (3000000 este maximul baud cat poate cipul si se calculeaza multiplicatorul similar pt alte frecvente apoi transformam in hexa).
Tinem cont si de ce spune omul asta aici : http://www.stryder-it.de/vagcom.php?lang=en si vedem ca valoarea de 288.5 se obtine in hexa cu numarul 4120 si binar 20,41 (am facut calculele si apoi am gasit pagina unde erau valorile deja calculate asa ca va confirm, 20,41 este corect pt 10400 baud) apoi producatorul ne spune cum sa procedam pt frecventa non standard in documentul: http://www.ftdichip.com/Support/Documents/...5_BaudRates.pdf
Eu am modificat frecventa standard 9600 din driver, 9600 in hexa inseamna 38,41, si am pus 20,41 in fisierul ftdiport.inf din driverele ft232r si apare astfel:
(am pastrat si ce spune omul ala de frecventa maxima, apare numarul 20,41 de doua ori pt 2 frecvente baud, am pus eu ca sa fie)

[FtdiPort.NT.HW.AddReg]
HKR,,"UpperFilters",0x00010000,"serenum"
HKR,,"ConfigData& quot;,1,11,00,3F,3F,10,27,00,00,88,13,00,00,C4,09,00,00,E2,04,00,00,71,02,00,00,
20,41,00,00,9C,80,00,00,4E,C0,00,00,34,00,00,00,1A,00,00,00,0D,00,00,00,06,40,00
,00,20,41,00,00,00,00,00,00,D0,80,00,00

In ce spune producatorul chinez, in fisierul CH341SER.INF avem valori baud setate doar la Windows 9X:

[CH341S98.9X.AddReg]
HKR, , DevLoader, , *vcomm
HKR, , PortDriver, , CH341SER.VXD
HKR, , Contention, , *vcd
HKR, , ConfigDialog, , serialui.dll
HKR, , DCB, 3, 1C,00,00,00, B0,28,00,00, 11,00,00,00, 00,00,0A,00, 0A,00,08,00, 00,11,13,00, 00,00,00,00

Detaliere biti:


; DCB's - dwords and words are byte reversed
; ByteSize (Number of bits/byte, 4-8)
; Parity (0-4=None,Odd,Even,Mark,Space)
; StopBits (0,1,2 = 1, 1.5, 2)
; |DCBLength |BaudRate |Bit Mask |Rsvd |XonLim|XofLim| | | |Xon|Xof|Err|Eof|Evt
[9600]
HKR,, DCB, 1, 1C,00,00,00, 80,25,00,00, 15,20,00,00, 00,00, 0a,00, 0a,00, 08, 00, 00, 11, 13, 00, 00, 00
[19200]
HKR,, DCB, 1, 1C,00,00,00, 00,4B,00,00, 15,20,00,00, 00,00, 0a,00, 0a,00, 08, 00, 00, 11, 13, 00, 00, 00

Se pare ca nu functioneaza pt Windows XP sau mai sus, combinatia de frecventa non standard. Cu toate ca am calculat si cred ca este corect, am pus B0,28 in loc de 38,41 dar nu am observat imbunatatire la Windows Xp:

2580 (hex for 9600 bps)
28A0 (hex for 10400 bps)
28B0 (hex for 10416 bps)
28B1 (hex for 10417 bps)

Interfata albastra are dezavantajul ca nu ajunge la frecventa standard obd de 10400 baud si de aici o serie de limitari si probleme. Se desincronizeaza repede si mesajul nu este complet. Nu o recomand pentru Renault.

Mufa:

La Solenza si Logan avem doua mase pe pin 4 si pin 5 si doua tensiuni plus pe pinul 16 mereu si pinul 1 dupa contact. Fiind masina mea veche apar tensiuni negative intre pin 4 si pin 15 respectiv pin 7. Difera tensiunile si intre pin 1 si pin 16 asa ca am facut mai multe teste si am descoperit din ce motiv se blocau ambele interfete. Utilizam un transformator auto , invertor pentru 220v, pus la bricheta, pe plus dupa contact, ca sa nu se consume bateria repede la laptop. Dar fiind diferente la mase apareau problemele ,asa ca a functionat interfata (si cea albastra si cea neagra) doar cu laptopul deconectat de la invertor.

Cu masa doar la pinul 4 in mufa obd nu functioneaza ok nici una din interfete. Interfata albastra vine din fabrica cu masa pe pin 4 si interfata neagra vine cu masa comuna pe pin 4 si pin 5. Deci ambele interfete necesita modificare ca sa citeasca componentele. Cel putin in cazul meu. Probabil din cauza asta sunt situatii cand sunt citite doar anumite componente in discutiile de pe forum.
Daca lasam scurt intre masa pin 4 si pin 5 , cu interfata neagra nu imi vedea airbag dar vedea UCH si ECU. Cu cea albastra vedea din cand in cand vedea doar UCH. Cel mai bine a functionat plus dupa contact pe pin 1 si masa de la pin 5 de semnal. Ambele interfete gaseau din prima componentele (cea albastra doar uch, cea neagra uch, ecu si airbag). Dar pinul 1 fiind utilizat cu plus dupa contact doar de Renault ,(nu stiu ce au pe pin 1 alti producatori auto) am lasat plusul in interfata la mufa obd la pinul 16.
Chiar daca are momente cand interfata albastra nu vede uch, (si interfata neagra vede ecu si airbag mereu dar uch din cand in cand) am lasat asa ca sa fie compatibila si cu auto din grupul VAG.

Cu varianta aceasta, in final, am vazut erorile si am sters, am modificat sunetul semnalizarii, baleierea stergatoarelor cand spritez parbrizul scurt si lung, restul optiunilor erau active de mai demult.

Detaliez comunicatia in loguri si poze din setari UCH:

--Init KWP2000 --
Function = Airbag-SRS Address = 44 multipoint=Faux FastInit=Faux
InitBytes : 55D08F70D3
--------RequestByteWithRetry---------
Execute request (2180) on ECU (Airbag-SRS) protocol KWP2000
ok : 6180820036040104303337000000070009000200200300350000 retry=0

--Init KWP2000 --
Function = ECM Address = 122 multipoint=Faux FastInit=Faux
InitBytes : 55D08F7085
--------RequestByteWithRetry---------
Execute request (2180) on ECU (ECM) protocol KWP2000
ok : 6180820032386311303031820029816200E1CA005A10E0FF0000 retry=0

--Init KWP2000 --
Function = UCH Address = 38 multipoint=Faux FastInit=Vrai
InitBytes : C1D08F
--------RequestByteWithRetry---------
Execute request (2180) on ECU (UCH) protocol KWP2000
ok : 6180820029632809303031011852200705220500020005015836 retry=0

This post has been edited by dj_sweat: 23 Jul 2016, 23:11


Attached thumbnail(s)
20160723_082644.jpg ( Size: 1.83mb ) Number of downloads: 264
20160723_082708.jpg ( Size: 1.66mb ) Number of downloads: 192
erori.jpg ( Size: 58.73k ) Number of downloads: 200
uch_1.jpg ( Size: 213.67k ) Number of downloads: 204
uch_2.jpg ( Size: 166.39k ) Number of downloads: 181
kkl_vag.jpg ( Size: 18.93k ) Number of downloads: 169


--------------------
Dacia Solenza 2004 - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_sweat
post 3 Aug 2016, 06:18
Post #861


DJ


Group: Members
Posts: 277
Joined: 20 February 07
From: Bucuresti (Militari)




Pentru Windows 7 si 64 biti este necesar sa fie copiat (nu mutat) folderul ddt2000 din locatia Program Files (x86) in locatia Program Files. Doar cu varianta 2.3 a functionat, pentru variantele 2.6 si 2.9 nu am reusit, cand deschid nu vede baza de date, cu aceleasi setari... Neaparat IE (internet explorer) sa fie versiunea 8.

Cu ELM327 sau cip echivalent nu functioneaza DDT2000 pt ca acest tip de cip functioneaza pe baza de comenzi AT (de modem, se poate utiliza si un terminal de modem pt comunicatie) si nu trimite date custom la rand (pass-thru) in portul serial. Detalii pe link producator: link :

Does the ELM327 support J2534 Pass-Thru Programming?
No, the ELM327 is only for obtaining information from vehicles and does not support any type of ECU programming.

Francezii au codat mesajele pt can si din acest motiv este necesar un microcontroler in interfata, ca sa transforme mesajul trimis de program.
Pentru protocolul can este necesara interfata cu cip PIC STN si modificarea ddt2000 ca sa comunice cu aceasta interfata, de exemplu interfata OBDLink SX USB are cip stn (mai sunt cateva) si este ok, un baiat roman a facut aplicatia renolink, a modificat ddt2000 ca sa comunice cu aceasta interfata si este ok, are pretul de 300 euro.
In functie de cip interfetele au pret mare (50-100 euro) in comparatie cu o simpla interfata kkl vag.

Am adus informatiile la un singur loc pentru clarificare.

This post has been edited by dj_sweat: 3 Aug 2016, 06:40

Attached thumbnail(s)
elmvsstn.jpg ( Size: 255.42k ) Number of downloads: 237


--------------------
Dacia Solenza 2004 - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 14 Nov 2016, 23:45
Post #862


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Va rog mult, poate cineva sa explice cum se reseteaza valorile LTFT si STFT pe un logan benzina?
Trebuie sa fie motorul pornit sau doar contactul pus?
Exista posibilitatea sa se stearga si codurile injectoarelor precum si alte setari fiind astfel necesar sa se introduca din nou dupa resetare datele respective?
Daca trebuie rulat un static test, unde exista optiunea asta in DDT?
Am GPL si dupa cum cred ca v-ati dat seama, mi s-au bulibasit valorile LTFT si STFT, am pornire cu balbaieli si imi da in nas pe la 2000 rot/min, asa ca sper ca o resetare a valorilor injectiei imi va rezolva problema.
Multumesc mult.

This post has been edited by Bujor Stefan: 14 Nov 2016, 23:46


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Nov 2016, 09:33
Post #863


-


Group: Members
Posts: 21.853
Joined: 19 April 05
From: Romania




Cu motorul oprit si contactul pus. Pentru benzina nu ai coduri de injectoare sau altceva. Ai un buton de resetare "reset tout apprentissages". Este prin mai multe meniuri, dar trebuie sa folosesti doar pe unu din ele. Nu mai stiu care (nu am mai deschis ddt-ul de ceva timp), dar din screenshot-uri imi aduc aminte.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v.liviu
post 15 Nov 2016, 10:13
Post #864


Dr. LOVe


Group: Members
Posts: 51
Joined: 23 May 07
From: Oradea, Timisoara




Degeaba resetezi valorile alea. Dupa un drum de cativa zeci de kilometrii o sa fie la fel. Trebuie reglata instalatia de GPL astfel incat calculatorul de benzina sa nu trebuiasca sa compenseze cu un amestec mai sarac respectiv bogat.


--------------------
Dacia Logan 2007 Laureate 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bujor Stefan
post 15 Nov 2016, 10:14
Post #865


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 17 March 06
From: Bucuresti




Multumesc mult, o sa pun cateva print-screen-uri dupa ce fac operatiunea.
Butonul ala stiu unde este, l-am apasat dar cu motorul mergand smile.gif
Mai e nevoie si de apasarea pedalei de acceleratie pana la capat?


--------------------
Dacia Logan 2006 Ambition 1,6 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 17 Nov 2016, 15:23
Post #866


-


Group: Members
Posts: 21.853
Joined: 19 April 05
From: Romania




merge si fara, dar nu strica sa faci cursa maxima a pedalei de accelaratie
ca sa o fie invatata de la prima cheie


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 17 Nov 2016, 18:28
Post #867


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.114
Joined: 4 August 09






Adica dupa ce resetezi adaptivii sa apesi acceleratia la maxim avand contactul pus?

Pe ddt mai mult de 94-95% deschisa nu o sa o vada niciodata la Logan.....nu am inteles niciodata de ce, desi clapeta e la maxim deschisa, UCE o vede doar 93-95% deschisa....


--------------------
Dacia Renault 2004/2018

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
edy99
post 2 Dec 2016, 01:01
Post #868


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 7 June 11
From: Constanta (CT) - Petrila (HD)




pt a-l face sa imi porneasca pe Windows 10, cum fac? imi da eroare de 1009 la port, indiferent ce i-as face


--------------------
Dacia Solenza Scala; Renault Laguna 2 Initiale Paris; 2003 / 2003; - XX XX DOD_XX XX LOL
100% adrenaline
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovy85
post 10 Dec 2016, 18:06
Post #869


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 16 October 16




Interfata diagnoza ELM327 v2 cu chip STN1110 ,fabricata in Polonia la standarde inalte de calitate, nu este chinezeasca. Ce zici daca folosesc interfata asta cu ddt2000 baza de date 2015 pot avea conexiune pe logan din 2016 sa fac niste activari de componente?


--------------------
renault clio 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 15 Dec 2016, 12:04
Post #870


Doar membru


Group: Members
Posts: 919
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Nu va merge ELM cu DDT-ul!


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eastcowboy
post 17 Dec 2016, 18:57
Post #871


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 4 April 10




QUOTE(ovy85 @ 10 Dec 2016, 18:06)
Interfata diagnoza ELM327 v2 cu chip STN1110 ,fabricata in Polonia la standarde inalte de calitate, nu este chinezeasca.  Ce zici daca folosesc interfata asta cu ddt2000 baza de date 2015 pot avea conexiune pe logan din 2016 sa fac niste activari de componente?
*




Yes ELM V2 STN is perfect
click here biggrin.gif

This post has been edited by eastcowboy: 17 Dec 2016, 19:01


--------------------
Dacia Logan 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Emyemanuel1979
post 12 Mar 2019, 21:40
Post #872


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 12 March 19




Salutare.
Dar chinezariile cu OBDII, sunt bune de ceva?


--------------------
Dacia Logan 2005 1,6mpi - B43UOF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_sweat
post 16 Aug 2023, 09:42
Post #873


DJ


Group: Members
Posts: 277
Joined: 20 February 07
From: Bucuresti (Militari)




Cele chinezesti cu cip fals sunt ok pentru coduri simple de motor, sterg erori si vizualizeaza parametrii de tip OBD2, cam 10-20 de parametrii, nu cei de la fabricant, nu functioneaza la multe modele de masini, sunt limitate la protocolul OBD2 pe anumiti pini din mufa, adica functioneaza in general cu standardul european si pot fi utilizate pe anumite modele de autovehicule care au protocoale simple de comunicare, este dificil de afirmat daca sunt ok in general, eu zic ca nu sunt ok pe termen lung,
Am testat mai multe variante si am ales 2 interfete, cu PIC si cu STN, acestea se pot utiliza mai extins cu aplicatii dedicate, pyren, ddt4all, pyclip, ecutweaker, cu aceste programe se pot modifica parametrii dar depind de soft ul utilizat,
cea cu cip PIC este mai lenta, cea cu STN este rapida dar depinde de viteza portului , daca este pe USB sau Bluetooth,


--------------------
Dacia Solenza 2004 - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 16 Aug 2023, 10:02
Post #874


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.103
Joined: 10 May 20




Interfata STN pe care o ai este BT sau USB, o folosesti si cu DDT2000 (cu derivatele acestuia ddt4all, modul DDT din PyRen, RenOLink, etc. este clar)?


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alfabit
post 16 Aug 2023, 14:29
Post #875


Membru autentic


Group: Members
Posts: 447
Joined: 26 September 09




Da, asa e, ca de obicei ai perfecta dreptate ! smile.gif

This post has been edited by alfabit: 17 Aug 2023, 13:42


--------------------
Dacia patru cilindri 201x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 16 Aug 2023, 19:09
Post #876


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.103
Joined: 10 May 20




Eu doar am intrebat referitor la interfata STN a colegului si DDT2000 (subiectul topicului), atata tot smile.gif

This post has been edited by Gil26: 17 Aug 2023, 17:44


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
30 Pages « < 28 29 30 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th May 2024 - 09:52
Forum Renault