Motorina mai scumpa ca benzina, in principal din cauza majorarii accizei
![]() ![]() ![]() |
Motorina mai scumpa ca benzina, in principal din cauza majorarii accizei
Bliss |
![]()
Post
#181
|
||
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
Ahernar |
![]()
Post
#182
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 22 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Voi n-ati auzit de "peak oil" ? Productia globala sta cam de trei ani la acelasi nivel , iar petrolul exportabil scade de la an la an ,pentru ca statele producatoare au nevoie chiar ele de petrol din ce in ce mai mult .De exemplu Indonezia , membru fondator al OPEC , nu-si poate realiza de cativa ani cota de 1.3mil bpd (produce cam 0.9) si a ajuns importator net -> de-aia merge vorba ca se va retrage din organizatie. La fel s-a intamplat cu USA,Anglia si ghiciti cine... Romania . Am vazut pe undeva un moped diesel...
|
--------------------
DACIA
Logan EASY 1.4
2007
- B-yy-HWP
|
|
C@talin |
![]()
Post
#183
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
si faza cu biodisel?
![]() ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
IsNa |
![]()
Post
#184
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Asta cu "resursele proprii" e o prostie. Pt. ca nu poti inchide granitele tarii si sa interzici exportul oricarui produs. Mai exact, daca ai ales sa faci parte din UE, nu poti. Piata petrolului si a produselor petroliere este una globala, si orice companie producatoare va vinde acolo unde se plateste mai mult. Orice director are aceasta OBLIGATIE fata de actionarii lui.
Noi "bem" petrol din aceeasi galeata cu Europa de vest, cu America si China. Iar daca am vrut sa fim membri UE, trebuie sa jucam dupa regulile lor. Deci preturile vor fi la fel ca-n UE, indiferent de salarii. Alea vor creste cand vom avea si productivitatea si performanta economica a celor din UE. Pregatiti-va sa va aduceti aminte de tramvai, parerea mea... |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
argon |
![]()
Post
#185
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Shush @ 13 May 2008, 22:10) ai idee ca 60 % din pretul de la pompa sunt taxe si accize? Pretul petrolului nu e acelasi in SUA? de ce costa benzina si motorina jumatate ca aici? Sa nu mai vorbesc de America de Sud, unde e o optime fata de Europa. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Shush |
![]()
Post
#186
|
![]() ٩(Ś̯Ś)۶ Group: Members Posts: 2.117 Joined: 30 January 07 From: Brasov ![]() |
Argon realizez ca o mare parte din pretul benzinei este reprezentata de taxe si accize, dar ce sa fac ? Nu pot cumpara fara sa platesc taxe si nici nu pot sa ma duc in America sa-mi cumpar
![]() |
--------------------
Seat
Leon
2008 Reference 1.6
- Bv-29-Trei Litere Yamaha YZF-R125 2009 - Bv-88-Aceleasi Trei Litere
ex Dacia Logan 2005 Laureate 1.4 If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat ? |
|
dandutulescu |
![]()
Post
#187
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 376 Joined: 8 March 07 From: Dambovita ![]() |
Acum o ora la Rompetrol Tgv motorina euro5 era 4,71 lei
![]() |
--------------------
megane sedane2 GPL
logan laureat GPL
08
-
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#188
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
Suntem aproape de preturile din Germania. Motorina e cam 1.2 euro in Ro,iar in Germania e 1.37-1.43 pe zona asta,ma refer strict la cea euro4.
Stam bine ![]() |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
argon |
![]()
Post
#189
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
atata timp cat avem bani de jipuri cu motoare de peste 2 litri, si de cate 2-3 masini intr-o familie eu zic ca ne lamentam degeaba...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#190
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
Asta era cumva vreun apropo la adresa mea?
![]() Fiecare conduce ce-i place,faptul ca pe tine sau altii ca tine te/ii deranjeaza prezenta mea prin zona mi se pare o aberatie. Toti vedeti faptul ca JIP-ul e mare pe inaltime,dar nu calculati ca un A6 Avant cu motor de 2.7 TDI sau 3.0 TDI consuma la fel de mult si e chiar mai mare pe lungime si latime,si chiar la fel de greu,deci ne lamentam la JIP-uri si nu la SUV-uri sau masini mici cu motoare monstruoase,JIP-uriles problema bata-le Sfantu'. Frumos,n-am ce sa mai zic! ![]() LE: Astept ziua cand o sa se interzica "JIP-urilor" sa mai circule ca asa vor unii. This post has been edited by LC_TM: 14 May 2008, 12:42 |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
IsNa |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Omul zicea doar ca ne lamentam degeaba de pretul carburantilor daca continuam sa cumparam masini f. mari. Si are dreptate.
N-are nimeni nimic cu gipul tau, dar nu te plange de pretul motorinei! Ai masina ca nemtii, plateste si motorina tot ca nemtii. Nu-i corect? |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
argon |
![]()
Post
#192
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu ma refeream la tine, ci la noi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mateimatei |
![]()
Post
#193
|
Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa fim seriosi. Daca am cumpara toti masini de capacitate mica ar scadea pretul carburantului? Sau poate o capacitate mica a masinii te face mai fericit cand se scumpesc carburantii?
Eu ma plang de pretul lor chiar daca am scuter. Sa fie dovada de zgarcenie? Apropo, am scuter taiwanez deci doresc sa platesc benzina ca in Taiwan. |
--------------------
Renault
Megane
Estate dCi-1.5-80 CP/2005
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#194
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
QUOTE(IsNa @ 14 May 2008, 10:50) Omul zicea doar ca ne lamentam degeaba de pretul carburantilor daca continuam sa cumparam masini f. mari. Si are dreptate. N-are nimeni nimic cu gipul tau, dar nu te plange de pretul motorinei! Ai masina ca nemtii, plateste si motorina tot ca nemtii. Nu-i corect? ![]() ![]() |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
IsNa |
![]()
Post
#195
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(mateimatei @ 14 May 2008, 14:55) Nu, e dovada ca Romanul se plange pt. ca ii place sa se planga. Cat ar rebui sa coste benzina, a. i. consumul scooterului sa-ti afecteze sensibil bugetul familiei? Daca chiar ar fi prea scumpa benzina, as vedea o reducere a aglomeratiei din oras. Exista o buna parte a oamenilor care nu au neaparat nevoie sa mearga cu masina, si ar putea gasi alte solutii pt. majoritatea drumurilor, dar e mai comod cu masina. Cat timp nimeni nu renunta, inseamna ca buzunarul suporta, si vaicareala e de forma. LC: De ce e greu de inteles ca preturile NU AU NICIO LEGATURA cu slariile?? Preturile la comoditati globale sunt stabilite pe o piata globala, plus reglementari fiscale la care trebuie sa aderam daca am vrut UE. Iar salariile sunt rezulatatul productivitatii noastre nationale. Aici ne aflam. Nu exista nicio justificare sa ne asteptam sa avem aceeasi putere de cumparare ca si nemtii! This post has been edited by IsNa: 14 May 2008, 13:11 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
St |
![]()
Post
#196
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.468 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai un motor mic nu te bucuri ca se scumpeste carburantul, dar una e o crestere de 6% a pretului la un consum de 8% fata de unul de 14%
![]() This post has been edited by St: 14 May 2008, 13:12 |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#197
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
QUOTE(IsNa @ 14 May 2008, 11:07) Nu, e dovada ca Romanul se plange pt. ca ii place sa se planga. Cat ar rebui sa coste benzina, a. i. consumul scooterului sa-ti afecteze sensibil bugetul familiei? Daca chiar ar fi prea scumpa benzina, as vedea o reducere a aglomeratiei din oras. Exista o buna parte a oamenilor care nu au neaparat nevoie sa mearga cu masina, si ar putea gasi alte solutii pt. majoritatea drumurilor, dar e mai comod cu masina. Cat timp nimeni nu renunta, inseamna ca buzunarul suporta, si vaicareala e de forma. LC: De ce e greu de inteles ca preturile NU AU NICIO LEGATURA cu slariile?? Preturile la comoditati globale sunt stabilite pe o piata globala, plus reglementari fiscale la care trebuie sa aderam daca am vrut UE. Iar salariile sunt rezulatatul productivitatii noastre nationale. Aici ne aflam. Nu exista nicio justificare sa ne asteptam sa avem aceeasi putere de cumparare ca si nemtii! Faptul ca statul german isi pune problema ca preturile la carburanti au crescut enorm si se gandesc sa reduca din impozite si alte cheltuieli ptr automobile. Ceea ce spui tu este valabil si nu prea,de ce? Ptr ca avem accize f f mari pe care le platim in combustibil,iar la reducerea accizelor nu s-a gandit nimeni ca sa pastreze un echilibru cat de cat. Sa lasam chestia cu productivitatea nationala, ca ajungem iara sa discutam la cat e de ieftina mana de lucru in tara si cum se doreste mentinerea salariilor la un anumit nivel cu tot felul de amenintari "Aaa...pai daca va crestem salariile plecam ca nu mai este rentabil" si asta fara sa precizeze cat dau in EU pe mana de lucru ![]() In TM ai asteptat dupa 17 sau 18? Iti place cum circula? Daca ai de mers pana in Buziasului cu ce mergi? Stiu ca se poate lua tramvaiul,dar de la mine am de facut macar 2-3km pana la statia de tramvai. Mai alegi sa mergi cu transportul in comun in situatia asta? Dupa ora 00:00 mai circula ceva? Ca stiu ca erau anumite intervale orare intre care circula transportul in comun dupa care mumu! ![]() @St: Nu am consumuri de 14%,doar iarna pe drumuri f scurte in localitate. Acuma la 20 de grade scot in jur de 7.5-7.6 pe autostrada si 11.5 in oras. Nu ma afecteaza scumpirile astea,doar mi se par aberante preturile relative la puterea de cumparare. This post has been edited by LC_TM: 14 May 2008, 13:23 |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
IsNa |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
In domeniul meu stiu exact cat dau pe mana de lucru in Germania si cat in Ro., si diferenta este intr-adevar exagerata, dar per media tarii... asta ne manca. Daca esti cel mai productiv element dintr-un sistem, vei fi tras in jos, inevitabil.
Transportul in comun in Timi e chiar utilizabil. Il folosesc ocazional cand ies in oras la o bere, si sunt convins ca as putea sa-l folosesc sa vin la lucru regulat. Sigur, ar trebui sa ma disciplinez un pic si sa nu mai plec in ultimul momemt de acasa in fiecare dimineata.. ![]() Daca va ajunge sa ma deranjeze intr-adevar pretul motorinei, nu va fi un dezastru sa iau tramvaiul. P.S. Daca merg acasa dupa ora 0, nu mai sunt oricum apt de sofat. ![]() This post has been edited by IsNa: 14 May 2008, 13:44 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#199
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
Este utilizabil pe linia lui 14 si altele,insa 17 si 18 pentru mine sunt praf,ajung sa stau in statie macar 30min dupa ele,daca vine si ala plin am cam pus-o,mai astept o gramada pana vine altul. Mai sunt zone in care trebuie sa ajung cu 2 mijloace de transport in comun,astept iarasi dupa ele pana innebunesc,apoi preturile care sunt destul de mari si nu imi ofera ceea ce imi doresc. In TM stau in Aradului si lucram in Buziasului,transportul in comun nu era o solutie intrucat pierdeam pe zi cam 2 ore ca sa ma duc si sa ma intorc de la servici. Cu masina pierdeam cam 45 de minute pe zi pentru ca mergeam pe "centura".
Dupa ora 0 nu mai gasesti nimic ca sa te intorci acasa,mergi pe jos ![]() Evident ca si mie mi-ar fi convenit sa merg cu bicicleta pana la job(pe vreme buna evident),desi aveam de facut vreo 14 km doar dus,dar nu ma risc prin Timi ![]() This post has been edited by LC_TM: 14 May 2008, 14:04 |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
minny |
![]()
Post
#200
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
In TM problema cu mijloacele de transport e ca nu acopera bine orasul deja. 11, 15 si 19 ar trebui extinse de exemplu, apoi corespondenta intre mijloacele de transport e dificila, ar trebui si autobuze care sa lege din locurile mai putin aglomerate spre bulevarde si sa te scoata la statiile de tramvai. Tramvaiul care ar trebui sa fie cel mai eficace nu e pentru ca are un parc vechi si insuficient. E haos mare deja pe acolo cu atatea masini si transport doar de suprafata. Iar solutiile alternative nu se pot practica atata timp cat Timisoara are fix 200m de pista ciclabila. In TM s-ar preta un metrou ca ochiu', orasul e mare rau dintr-un colt in altul pe orice diametru. Sau macar un metrou usor gen S-Bahn din Munich ca banuiesc ca e mai usor si mai ieftin de construit. Inainte de toate trebe' facute centuri insa si asa scapam de jumate din masini. Bine o sa apara altele nu e bai ..dar na ..
This post has been edited by minny: 15 May 2008, 01:14 |
--------------------
------
------
------
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#201
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
![]() Eeee, ce vremuri erau alea cand asteptai 1/2 ore sa plece 4-le din capatul de linie ! Mai schimbai o vorba, dadeai o fuga vis-a-vis dupa un pachet de tigari, nu se grabea nimeni ... alte vremuri ! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#202
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
|
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#203
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
Asa o fi cum spui tu,dar de cand ma stiu nu au circulat dupa ora 0 in TM mijloacele de transport in comun,iar pe vremea respectiva(acum vreo 8-10 ani) nu era traficul de acuma.
![]() Sunt curios cum se va circula dupa ce se rezolva cu centura,in mod normal ar trebui sa fie mai putine masini care traverseaza orasul prin centru. Cum spunea si minny sunt o gramada de probleme legate de transportul in comun care nu il fac tocmai utilizabil. |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
șoferistul |
![]()
Post
#204
|
![]() excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București ![]() |
Hei! topicul este depre prețuri motorină raportat la benznă, nu despre linii de transport în comun !!!
This post has been edited by șoferistul: 15 May 2008, 06:46 |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
msanyix |
![]()
Post
#205
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Se scumpeste motorina si cine o sa fie sugrumat? Omul de rand. Care isi cumpara masina la cateva zeci de mii de euro credeti voi ca ii pasa ca consuma 10l/100 km sau 15l/100 km. Il doare in pix de asta. Un exemplu: un bogatas si a luat Porsche Chayeen dupa X5 si zice ca nu-i mare diferenta la consum (bani) ca si a facut un calcul, cat umbla el cca 3000 EUR pe an. Cred ca jumatate din parcul auto a romaniei nu valoreaza 3000 EUR/exemplar. Plus in afara de asta si la producatorii de masini prin jurul anului 2000 tendinta era undeva la 2000 ccm la motoare (ma refer la o clasa mai buna de masini ) acum au ajuns standard la 2,5 si 3,0 l mai ales la Diesele.
Asa ca nu o sa deie faliment nici industria petroliera si nici omul care cumpara carburantul numai ca o sa aiba o gaura mai mare in buget. |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
Smiley |
![]()
Post
#206
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.138 Joined: 12 August 04 From: Bucuresti ![]() |
cresterea capacitatii motoarelor este, in general, justificata de cresterea greutatii masinilor. daca te uiti la "noile modele" (indiferent de masina), sunt intotdeauna mai mari, mai voluminoase si mai grele decat modelul anterior.
|
-------------------- |
|
IsNa |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Asa-i, dar asta e dorinta multimii, monser!
Daca acum 20 ani aveai un Golf1, si ti-era suficient de mare, ar putea sa-ti ajunga si azi o masina de marimea aia. Atunic poti sa iei un Polo de azi, ca e la fel de mare. Atunci ai motor diesel de 1.4l si consumi 5% in oras. Daca OPTEZI pt. o masina mare, iti asumi consumul. Credeti ca la Americani le e bine ca-i asa de ieftina benzina la ei? S-au obisnuit de decenii sa-si cumpere masini enorme, si acum l-i s-a dublat pretul benzinei intr-un an, si e drama mare. Cum la ei taxele sunt mici la benzina, orice crestere a costului de baza a benzinei are un impact mare asupra buzunarului. O crestere de 2$/galon te afecteaza mult mai puternic daca se aplica unui pret mai mic, si daca acel pret mic te-a obisnuit sa consumi f. mult. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
minny |
![]()
Post
#208
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Si acolo nu prea exista diesele decat pe camioane
![]() |
--------------------
------
------
------
|
|
argon |
![]()
Post
#209
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Din diverse emisiuni am remarcat ca multi au inceput sa lase Suv-ul cu un consum de 20 % deoparte si se orienteaza spre masini europene diesel, Tdi-ul e la mare cautare, le place Golful si Bora in special. E mana cereasca un consum de 5 % fata de 20 de dinainte. Dar ei nu sunt asa incuiati ca romanii, aici ai tedeii esti automat cocalar frate
![]() EDIT: normal ca sunt dependenti de masina, cati oameni locuiesc la noi in orase pe 1 km patrat la ei locuiesc in 100 de km patrati . This post has been edited by argon: 15 May 2008, 10:01 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
minny |
![]()
Post
#210
|
![]() Membru porcos Group: Members Posts: 1.217 Joined: 18 April 06 ![]() |
Asa e, si japonezele sunt foarte prezente, dar marcile europene au luat mult avant. Daca de cele de lux nu mai e nimic de zis am vazut si eu poze cu masini ce nu credeam ca le voi vedea acolo (trendy dar totusi relativ scumpe insa mici) : vw new beetle, mini, etc.
LE Eu daca as avea bani (nu de cumparat ci de intretinut masina) m-ar durea fix in pix ca ma face lumea cocalar si as lua TDI... This post has been edited by minny: 15 May 2008, 10:48 |
--------------------
------
------
------
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th June 2025 - 18:20 |