DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motorina mai scumpa ca benzina, in principal din cauza majorarii accizei

raqzvan
post 27 Mar 2008, 02:16
Post #91


gute Laune war Trumpf


Group: Members
Posts: 514
Joined: 21 September 06
From: Constanta, Romania




Da, da, Tariceanu e de vina pentru tot... Io cred ca e mason... si securist... si KGB-ist... aaa, si corupt foarte rau. Si cand era mic chinuia animalele. rolleyes.gif Tariceanu e doar foarte prost si nesimtit, nu e un "evil genius" (cum e Base, de exemplu).
Iar pretul motorinei n-are nici o treaba cu puterea/cursul leului. Motorina costa la poarta rafinariei sub 2RON, restul sunt taxe de la buget (taxa Basescu, accize).
In Qatar, de exemplu, litrul de benzina costa echivalentul a 0.6RON (da, 6000lei vechi). Dar acolo nu exista accize, TVA, taxa de drum etc. Plus ca stau pe o punga de hidrocarburi (in special gaze) din care se estimeaza ca vor extrage inca vreo 100 de ani. Chiar le e taema ca nu vor apuca sa extraga tot pana apar tehnologiile alternative smile.gif (asta apropo de cei ce se sperie ca resursele de hidrocarburi - petrol si gaze - sunt pe sfatsite).

Citisem undeva ca, pentru un baril de petrol, costul de extractie e aprox. 11USD. Cu cat se vinde pe piata? 110USD. Cand ai randament 1000 la suta si consumatorii sunt dependenti, credeti ca se mai aplica regulile economiei de piata?!

This post has been edited by raqzvan: 27 Mar 2008, 02:24


--------------------
Geely Logan Laureate 1.6MPI 2006
Austin Powers: Allow myself to introduce... myself.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
csiri_biri_kodak
post 27 Mar 2008, 08:50
Post #92


Membru linistit


Group: Members
Posts: 102
Joined: 14 July 07
From: Blumberg, Germania




QUOTE(LC_TM @ 26 Mar 2008, 09:54)
Treaba cu motorina mai scumpa decat benzina am intalnit-o pana acuma in Romania,Ungaria si Slovacia, in Cehia era mai ieftina decat benzina,ceea ce mi se pare si mie normal sa fie asa mellow.gif .
*


Intradevar motorina este mai scumpa in tarile mentionate...insa guvernul Ungar a fost presat de vreo 2-3 ori de soferii de camioane (adica au parcat cu masinutele lor vreo 2-3 zile in centrul Budapestei) si guvernul a recunoscut ca totusi nu se justifica cresterile de pret prin dorinta de a reduce poluarea!!!!! si in loc sa mai mareasca au scazut preturile la motorina.
Adica am putea invata de la "tarile cu apa calda" si sa nu mai inghitim toate prostiile...si sa mai ridicam si vocea, sau asa ceva


--------------------
Dacia / Dacia 1300 (RIP) / Logan 1978 / 2012
! Fiecare trebuie sa inceapa de undeva !
Creierul este un organ oarecum indispensabil capului...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 27 Mar 2008, 09:07
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(raqzvan @ 27 Mar 2008, 03:16)
Plus ca stau pe o punga de hidrocarburi (in special gaze) din care se estimeaza ca vor extrage inca vreo 100 de ani. Chiar le e taema ca nu vor apuca sa extraga tot pana apar tehnologiile alternative  smile.gif  (asta apropo de cei ce se sperie ca resursele de hidrocarburi - petrol si gaze - sunt pe sfatsite).

Yah right ...speranta moare ultima....daca ar fi chiar asa ar fi bine...


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2008, 09:13
Post #94


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cateodata cred ca e o idee foarte buna scumpirea motorinei, sa le mai taie avantul fanilor si producatorilor, cred asta de fiecare data cand ma mai trezesc in spatele unui Tdi, Dci, etc care mai scoate cate un nor de-ti vine rau, nu conteaza ca e Euro4 sau nu...probabil de aici s-a nascut expresia a da fum...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 27 Mar 2008, 09:21
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




wacko.gif Nea argoane ia in considerare ca aproape tot ceea ce inseamna transport in lumea asta si implicit si in tara asta foloseste motorina. Asa ca vei simti in costurile de vanzare ale produselor fiecare crestere de pret a motorinei, mai mult decat presupusul fum de tdi sau dci wink.gif


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2008, 09:25
Post #96


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




transportatorii de orice fel ar putea primii subventii, ca este de unde..din accizele in plus. Practic sa-si primeasca o parte din acciza inapoi...dar nu...cel mai sigur e sa schimbam bordurile anual de banii aia...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 27 Mar 2008, 09:34
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Adica sa platim accizele transportatorilor si noi sa nu putem folosi masinile din cauza asta ? no way...eu vreau sa-mi folosesc masina ca de aia platesc taxe si imposite


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2008, 09:36
Post #98


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




cine a zis sa nu-ti folosesti masina? Ideea era ca pretul mai mare al motorinei mai descurajeaza productia de autoturisme cu motoare diesel...mi se pare si normal, daca polueaza mai mult, alta solutie nu este. Si la urma, daca ai cateva mii de euro sa dai in plus pe un Diesel, se presupune ca ai si de motorina mai scumpa wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 27 Mar 2008, 09:46
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Pai se presupune un pic eronat. Eu am ales diesel-ul din doua motive: placerea de a conduce un diesel si consum redus. Daca la primul punct n-ai ce-i face partea cu consumul redus e pur economica. adica am preferat sa investesc in motor pentru a-mi recupera din bani pe parcurs ca mai apoi sa merg mai ieftin wink.gif ...nu te supara da ce ai spus tu suna un pic ...comunist.."aha ...are bani sa-si ia nus` ce deci are bani sa plateasca mai mult...mama lui..." wink.gif


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2008, 09:48
Post #100


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu spun io, se pare ca e o tendinta nationala huh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 27 Mar 2008, 10:03
Post #101


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Gusturile nu se pot discuta, insa dupa cum a spus si Argon, e tendinta nationala...

"Eu am ales diesel-ul din doua motive: placerea de a conduce un diesel si consum redus."
....si poluant....dar asta nu conteaza... mad.gif


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2008, 10:05
Post #102


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




eh...se rezolva cu un filtru de particule, dar nu stiu cati sunt dispusi sa investeasca in asa ceva..si in plamanii lor ajunge funinginea aia...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 27 Mar 2008, 10:11
Post #103


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




De unde-o tot scoateti pe-asta cu poluarea la diesel-urile moderne, vi se pare chiar util sa va dati cu parerea in necunostinta de cauza? Ati vazut fum la o talpa si gata efectul de sera? blink.gif Mai cititi si voi una alta despre tipurile de emisii ale unui motor sau macar faceti cateva comparatii intre cifrele date de Renault pentru benzinare si dCi-uri la capitolul asta.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RSV
post 27 Mar 2008, 10:14
Post #104


Infatuat decadent


Group: Members
Posts: 478
Joined: 26 March 08




E posibil cat de curand ca pretul mare al motorinei comparativ cu cel al benzinei sa faca la fel de economica achizitionarea unui automobil cu motor pe benzina fata de diesel.

Diferenta de pret de minim 1000 de euro care o dai pe varianta diesel + pretul mare al motorinei vor face la fel de economica varianta pe benzina spun eu.


--------------------
Logan 2011 --------------- -------------
In God we trust, but other people pay cash !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 27 Mar 2008, 10:19
Post #105


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Pentru a nu relua din nou, recomand studierea postului #76, apoi sa-ti dai cu parerea. NUMAI o singura valoare la diesel e mai mica fata de benzina, asa ca afirmatia "vi se pare chiar util sa va dati cu parerea in necunostinta de cauza?" se aplica dumitale!

Iar partea cu filtrul de particule, tin sa-ti zic Argon ca si cu mama filtrului (la peste euro 4 inclusiv) care e montat din fabrica, tot scoate mult mai mult decat o benzina...

Dupa cum am solicitat, as dori sa se faca un split din topicul asta, ptr. a discuta pe indelete despre poluarea masinilor.

Va recomand de asemenea, sa participati si la initiativa lui Alex desfasurata aici, sau poate e greu sa stai cu lumina stinsa o ora...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 27 Mar 2008, 10:46
Post #106


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




Pentru a nu relua si eu iar (sic!), recomand documentarea in prealabil, dintr-o sursa ceva mai credibila decat un post pe forum:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel#Petroleum_diesel
Ma retrag din offtopic.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 27 Mar 2008, 10:52
Post #107


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Daca ai fi avut macar interesul de a citi ce am postat si de a urmari linkul respectiv, ai fi vazut ca sunt nomele EURO !! nu wiki piki sau mai stiu eu ce... Normele alea nu au fost gandite degeaba...
Ceea ce am tot citit ce link ai dat sau a mai fost dat si in spate, Benzina ca LICHID e mai periculos ca Motorina ca LICHID, in starile lor initiale. In urma procesului de ardere a lor prin motoarele noastre, gazele rezultate sunt altele...Doar daca incepi sa cumperi motorina/benzina si incepi sa o arunci pe strada...dar tu si eu si oricare ARDEM acel combustibil...

Dar nu are sens sa conving pe cineva care nu-i pasa... recomand si topicul asta sau initiativa asta...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 27 Mar 2008, 11:12
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Oare de ce taxa de prima inmatriculare (ecologica cica) e mai mica la diesel decat la benzinare?


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 27 Mar 2008, 11:17
Post #109


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Din cauza "competentilor" din guvern...

Dar de ce sunt interzise anumite categorii de dieseluri in marile orase nemtesti, iar benzinarele toate au voie sa intre?

This post has been edited by dantes: 27 Mar 2008, 11:17


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 27 Mar 2008, 11:19
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




care diesel-uri si care orase?


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 27 Mar 2008, 12:08
Post #111


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Depinde de ce Euro au.... uite aici.


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 27 Mar 2008, 12:40
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Sa indrazensc sa afirm ca si la noi ar fi bine venita legea sa nu mai intrii in centrul marilor orase fara E3, nu conteaza benzina sau motorina?


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dack
post 27 Mar 2008, 12:41
Post #113


Membru cu atitudine


Group: Members
Posts: 607
Joined: 1 September 06
From: Bucuresti




Dantes, scuteste-ma cu motoarele nepoluante pe benzina, would you?
Un motor pe motorina consuma mai putin cu cel putin 2l/100 in medie, ceea ce inseamna ca pentru a parcurge aceeasi distanta, vei arde mai putina motorina si mai multa benzina, cu implicatiile poluante aferente.
In rest, initiativa ecologista este absolut laudabila si necesara!


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie 2007
Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2008, 12:49
Post #114


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu conteaza consumul mai mic, nu ti-a trecut prin cap ca arderea e mai curata la benzina?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 27 Mar 2008, 12:58
Post #115


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




QUOTE(OAP @ 27 Mar 2008, 12:40)
Sa indrazensc sa afirm ca si la noi ar fi bine venita legea sa nu mai intrii in centrul marilor orase fara E3, nu conteaza benzina sau motorina?
*


As fi total de acord cu asa ceva daca asta ar include si autobuzele! Altfel e apa de ploaie! Problema este ca, exceptand berlinele de la '900 toamna, marea majoritate a masinilor cam au E3 asa ca nu vad efectul masurii. Mai degraba sa interzici accesul in centru total in week-end, dar astea sunt vise in Ro.


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dack
post 27 Mar 2008, 12:58
Post #116


Membru cu atitudine


Group: Members
Posts: 607
Joined: 1 September 06
From: Bucuresti




Cu cat e mai curata? De doua ori mai curata? De trei ori mai curata? Suficient de mult incat sa nu merite sa consumam mai putine resurse?

http://economie.hotnews.ro/stiri-consumato...din-romania.htm

This post has been edited by dack: 27 Mar 2008, 13:00


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie 2007
Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BlaueCorsa
post 27 Mar 2008, 12:59
Post #117


Membru cu Prafuitor


Group: Members
Posts: 1.097
Joined: 6 October 03
From: Socola Tower, Iasi




Daca-mi amintesc bine, un diesel are emisii de monoxid semnificativ mai mici decat un motor pe benzina. Emisiile de particule reprezinta problema reala.


--------------------
Dacia / Renault Duster / Captur 2018 Confort / 2015 Authentique
Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 27 Mar 2008, 13:00
Post #118


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Treaba cu consumul e praf in ochi dpdv al poluarii... 2 motoare, unul benzina unul motorina, identice, euro 4, desi benzina se consuma mai mult, arderea de la motorina e mult mai poluanta... e ceva asa ca o comparatie grosolana sa arzi o mie m3 de gaz si 1 kg. de cauciuc...care va polua mai mult? cauciucul desi e mai putin, polueaza mai mult in urma arderii...


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 27 Mar 2008, 13:01
Post #119


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




QUOTE(Garett @ 27 Mar 2008, 12:58)
[...] Mai degraba sa interzici accesul in centru total in week-end, dar astea sunt vise in Ro. [...]
*



In Tg. Mures e interzis accesul masinilor in centru duminica... dar nu intotdeauna...


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 27 Mar 2008, 13:02
Post #120


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(dack @ 27 Mar 2008, 12:58)
Cu cat e mai curata? De doua ori mai curata? De trei ori mai curata? Suficient de mult incat sa nu merite sa consumam mai putine resurse?
*




tin minte ca in scoala ne invata ca motorina este un produs secundar rezultat din productia benzinei, daca e asa sau nu, poate stiu altii mai priceputi..

QUOTE(BlaueCorsa @ 27 Mar 2008, 12:59)
Daca-mi amintesc bine, un diesel are emisii de monoxid semnificativ mai mici decat un motor pe benzina. Emisiile de particule reprezinta problema reala.
*


asa este, CO si CO2 sunt direct proportionale cu consumul de carburant, si de aia sunt mai mici la diesel, problema este ca sunt alte emisii..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th June 2025 - 09:59
Forum Renault