Se ineaca dimineata la pornire, Dacia 1310 pe GPL
![]() ![]() ![]() |
Se ineaca dimineata la pornire, Dacia 1310 pe GPL
mihaitamar |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|||
mihaitamar |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
Mi s-a spus ca s-ar putea sa fi ramas gaz lichid , dar am uitat unde , si din cauza asta se inneaca cand este mai rece .I-am schimbat si uleiul , ca cel vechi era cam lipicios si tot asa face , dar parca o ia mai repede , numai merge asa mult innecata.De la ce se poate sa fie?
|
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
giuscam |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 4 January 14 ![]() |
cum o pornesti cind e rece? cu soc sau fara soc? masina mea tot pe gpl este dar la pornire dimineata o pornesc fara soc, dupa 2,3 secunde trag socu un sfert [am un semn pina unde il trag] dar o tin din acceleratie inca un minut doua, daca trag socu mai tare se ineaca, daca nu il trag deloc moare [asta numai dimineata] La inceputu iernii mi-am schimbat fisele, am pus siliconice, au un rol foarte important la pornire si nu numai
This post has been edited by giuscam: 19 Mar 2015, 19:54 |
--------------------
dacia
berlina
1999
- vs 03 vlk
|
|
mihaitamar |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
Azi dimineata i-am dat imediat la cheie , fara sa mai astept nimic adica sa mai astept sa bage gaz electrovalva si mi-a luat-o la prima cheie , si numai mergea innecata , mergea bine . Nu am avut probleme cu ea iarna asta , am pornit-o mereu pe gpl , mi-a pornit si la temperaturi de sub -15 grade .De ce se mai intampla asa uneori sa se mai innece ?
|
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
r3d |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
problema la tine e simpla.cand pornesti masina nu mai astepta sa vina gaz dai direct la automat.cand o lasi sa vina gaz o ineci iar cand ii dai la automat ai sanse sa nu porneasca din prima .
pa gpl nu sa trage socul pentru ca strambi taleru de tabla ce tine membrana.si de aici probleme cu consumu si puterea.la gaz daca ai butelia instalatia ceva mai veche e bine sa desfaci plamanu si sa cureti supapele acealea de cauciuc si tot ce mai e pe acolo de mizerie,verifica si filtru la electrovalva.ce instalatie ai pa masina ? |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
mihaitamar |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
Am instalatie de gaz Marini .Nu prea stiu cum sa desfac si sa curat pe acolo , macar electrovalva , poate imi explica cineva . Daca ii curat filtrele de gpl , se poate sa traga mai bine?Adica trage si acum bine , dar cand ma duc la un drum lung se mai puturoseste
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
r3d |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
pai ai debitu prea mare de gaz.si tocmai deaia nu iti mai trage cand sa incalzeste.
https://www.youtube.com/watch?v=aeowFvkBSHU motoru da semne de oboseala iti consuma ulei ? |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
mihaitamar |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
De consumat ulei imi consuma
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
r3d |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
bun.da jos bujiile curatale cu peria de sarma.refa distanta dintre electrozi.monteazale la loc daca iti va merge bine si dupa o perioada va incepe iar sa mearga prost,dale jos iar daca le gasesti ancrasate e pe duca motoru.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
mihaitamar |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
Bujiile le am noi , merg bine , legat tot de aprindere , cum reglez si eu platina ca imi cam da in suturi ?
|
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cu demontat si montat, vad ca ti-a dat cineva filmul meu, dar ma mir de ce nu cayti la cele doua topicuri legate de GPL (asta fiind al trei-lea, deschis de tine), unde numai eu am detaliat de nenumarate ori, ce se intampla la pornire, de ce nu trage cand e calda... Dar, faptul ca lasi contactul pus , banuiesc pana se inchide gazul, e o prostie pe care ti-a spus-o nu numai tie, cretinii de la instalari, care habar n-au ce-i ala gaz. In comutatorul de gaz-neutru-benzina, ai si un temporizator, care , daca motorul nu a pornit dupa cateva secunde, inchide gazul. Deci, tu pui contactul, lasi gazul sa ocupe tot spatiul chiar si din filtrul de aer, impingand aerul afara, dupa care vrei sa mai si porneasca, cand dai la cheie, si de fapt o a doua deschidere a valvelor, care continua sa "sufoce " cu gaz spatiul. Cum vrei sa pornesti fara aer? Apoi, daca totusi se indura sa porneasca, normal ca merge prost, pana se aeriseste si ajunge la concentratia de gaz/aer, de 1/14 . Daca valva de benzina scapa cat de cat, e numai bine de chinuit , pana seaca si carburatorul. E vorba de numai cateva picaturi, descarcate de membrana pompei, la ultima oprire (asta mai putin de luat in seama, daca mai ales ai si verificat daca scapa). Ca nu trage cand se incalzeste ? Pai, de cate ori am spus eu ca, plosca incalzindu-se excesiv, dilata mult gazul, ajungand in cilindru , gata expandat. Ce vrei sa mai bubuie? Pune pe unul din furtunele de apa, o diuza de plastic sau bronz, ceva care sa nu rugineasca, cu gaura de 3,5mm (asa am dedus eu ca ar fi cel mai potrivit ) care sa nu mai dea voie sa se incalzeasca regulatorul, mai mult de 40 de grade, ca gazul sa intre cat mai concentrat in cilindru. Astfel vei reveni si cu caldura din masina la valoarea de dinainte de instalarea gazului, dar si mentinerea puterii la cald. Bujiile, cu cat cumperi mai noi, cu atat vei gasi mai proaste. Masoara si cu aparatul , sa vezi ce rezistenta au electrozii centrali, si pune doar bujii care sa nu depaseasca cu mult valoarea de 4-5 ohmi. La punerea contactului, in carburator nu trebuie sa se auda venind gaz, ca pe Niagara, ci doar un fasait, ca o soapta. Daca vrei sa poti actiona cablul de soc, sa stea relantiul pana se incalzeste, regleaza parghia (tija de sarma, care e in forma de "Z" ), in asa fel incat sa nu traga prea mult de clapeta de acceleratie, sau s-o inchida pe cea de soc, cand vrei sa stabilesti 1200-1500 de ture. Poti scoate arculetul de la clapeta de soc, ca ea sa nu mai fie actionata in prima faza de actionare a clapetei de acceleratie.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
mihaitamar |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
Mersi mult , o sa vad ce ii pot face , dar prima si prima data umblu pe la platina , avans , ca nu prea imi sta relanti-ul , am incercat sa le reglez astazi , pe loc asa a mers , apoi cand am mai plecat , iar nu prea tinea , iar plecam , dupa un timp de mers isi revenea , are toane
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
r3d |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
1.ca sa reglezi platina dai capacu la delcou jos si invarti de motor usor.iar daca te uiti atent axu delcoului are o forma patrata.platina mobila (acea care are lamela aia elastica)in locul unde calca pe delcou are un fel de pana.rotesti de motor asfel incat acea pana dupa platina sa fie pa muchia axului delcoului.platina trebuie s a o faci undeva intre 0,4 ,0,5.(te sfatuiesc sa iti ei un set de lere nu e mai mult de 10 lei).
2.dupa ce ai reglat platina trebuie sa reglezi avansul static.pui motoru la semn,adica pe fereastra de vizitare de pe cutie ai un semn,invartind de motor ai sa vezi ca si pa volanta e o crestatura.acele 2 semne trebuiesc puse cap la cap.acum dupa caz daca luleau e indreptata spre tine ai cilindru numara 1 in compresie,iar daca e indreptata spre chiulasa ai cilindru nr 4 in compresie.pui contactu,opresti gazu din buton,rotesti de delcou maxim stanga apoi scoti fisa centrala si o apropi de caroserie,iar in acest moment rotesti usor spre dreapta.cand iti da scanteie te opresti din miscare.strangi delcou si faci o proba. 3.daca esti multumit de cum merge masina vei lasa delcou in pozitia aceea.daca nu turezi motoru 3000 rot,dai de delcou in stanga apoi sucesti usor spre dreapta.acolo unde motoru va avea un mers placut fara bataie de avans,fara rateuri in toba.il lasi acolo si il strangi. |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
mihaitamar |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
Am aflat pana la urma de ce nu tinea relantiul !
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
r3d |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
la dacie nu ai cum sa strambi supapele.tu cum ai reusit lucru asta.singuru mod prin care vad io sa reusesti sa strambi supapa e sa ti sa sparga pistonu.ia pune niste poze cu supapele.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
In primul rand, avansul si distanta la platina, nu e asa de critica, incat sa faca asa intermitente, avansul ori o tine intr-un fel, ori in altul, iar distanta daca e prea mare va da intreruperi doar, pentru ca bobina nu are timp sa se regenereze intre doua scantei.
Supapele sau tije, ce-oi avea tu acolo strambe, sunt pentru ca ti s-a reglat, sau ai reglat dupa carte, sau cu lera, si in niciun caz asa cum am aratat eu in film. E o prostie, sa crezi ca la Dacia poti regla culbutorii, cu lera. Jocul facut la simtul mainii (fac pariu ca nu am abateri mai mari de 2-3 sutimi in film ), e cea mai fericita metoda, iar daca ai ocazia sa le lasi mai mari, la inceput nestiind aprecia bine, e mult mai bine pentru diagrama de distributie, apropiindu-te de ideal, dar si supapele vor functiona mai reci, fara risc de supraincalzirea scaunelor. Acum , ce sa-i faci, mancarimea e mai a dracu, decat usturimea ! Dai chiulasa jos si schimbi supapele, daca sunt strambe, iar daca ai doar tijele, e mai simplu, ca le schimbi pe deasupra. Daca spui ca e si arc slab, asta nu se poate decat daca ai supapa rupta si cazuta pe piston, dar facea praf inauntru. asa ca, e posibil sa fie doar sarite sigurantele de deasupra, si cazute prin chiulasa sau motor-baie. Stabileste intai ce-i defct, apoi te gandesti cum faci. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
mihaitamar |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
Scuze , nu prea am stiut ce s-a indoit , adica nu am stiut cum se numeste , defapt s-a indoit o tija de la supape , si un arc este rupt sau slabit cumva !
|
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
johnnyvsl |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 22 January 15 ![]() |
pentru reglajul cubutorilor pune mana pe lera si le faci 0.10 mm admisie si 0.15 evacuare...din orice parte ai incepe sa ii reglezi prima e evacuare dupa ai admisie,admisie,evacuare,evacuare,admisi,admisie,evacuare
This post has been edited by johnnyvsl: 27 Mar 2015, 15:02 |
--------------------
Dacia
SupeRNova
2003 Confort
- B-85-BAK
|
|
maho |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(mihaitamar @ 26 Mar 2015, 22:53) Probabil o tija de culbutori (sau mai multe); se mai intampla, mai rar, dar se intampla; se inlocuieste, dar la nevoie se poate si indrepta. Coada supapei e mai greu s-o indoi. QUOTE(johnnyvsl @ 27 Mar 2015, 15:00) pentru reglajul cubutorilor pune mana pe lera si le faci 0.10 mm admisie si 0.15 evacuare... Care ar fi motivul ? In carte e dat 0.15 (a) si 0.2 (e). Valori mai mici nu vad cum ar ajuta. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
RaduWra |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Zice foarte bine domnul BOA. Il respect foarte mult pentru ca incearca sa ne ajute pe noi, cei care nu prea avem habar. Si eu m-am inspirat din tutorialul lui in legatura cu reglarea culbutorilor. Doar ca eu nu am asa multa experienta ca dansul si i-am reglat cu lera ca sa fie cat de cat ok.. Reglajul cum a spus si colegul Maho este de 0,15 A (admisie) si 0,20 E (evacuare).
EDIT: ATENTIE! Reglajul e bine sa se faca la rece. This post has been edited by RaduWra: 27 Mar 2015, 16:21 |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
mihaitamar |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
Da dar problema ar fi urmatoarea: tija aceea este stramba rau , curbata , iar arcul acela este rupt, deci , s-ar fi putut stramba ceva in motor ?Mi-a spus cineva ca ar trebui data chiloasa jos sa verific daca s-a crapat vreun piston .Ar fi o solutie sa cumpar alt motor si sa il inlocuiesc pe acesta , ca nu prea as vrea sa bag bani asa in el , apoi sa cada iar ?
This post has been edited by mihaitamar: 27 Mar 2015, 17:30 |
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
maho |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Simplu: arcul se inlocuieste, iar tija de culbutor se indreapta daca nu gasesti alta dreapta, numai sa fie indreptata bine, nu "in dorul lelii". Ea e solicitata la compresie, si daca nu actioneaza drept (corect), se poate flamba. Nu-i mare lucru, dar de desfacut tot trebuie sa desfaci, cu ocazia asta se curata si calamina depusa. Iei altul, dar nu stii ce iei. Nu trebuie dat jos motorul, doar chiulasa.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
QUOTE(mihaitamar @ 27 Mar 2015, 17:29) Dacă vrei să faci treabă LE ÎNLOCUIEȘTI!că de îndreptat s-ar putea să nu te descurci ![]() 27 Mar 2015, 18:29: QUOTE(mihaitamar @ 27 Mar 2015, 17:29) Nu prea.... 27 Mar 2015, 18:31: QUOTE(mihaitamar @ 27 Mar 2015, 17:29) Dacă vrei lucru de calitate trebuie să bagi un pic ![]() ![]() 27 Mar 2015, 18:34: dacă totuși nu vrei să te complici iei o chiuloasă completă de la dezmembrări și gata ![]() This post has been edited by Chelariu Adrian: 27 Mar 2015, 18:34 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Tija, se schimbă c-o mână ! Dacă e rupt arcul, schimbă-l . Nu e nevoie să dai chiulasa jos, decât dacă ai ochelari de cal, așa ca să nu vezi decât înainte ! Dă bujia jos, ridică pistonul, de preferat pe poziția de aprindere, bagă un furtun pe gaura bujiei, ca să țină supapa ridicată (bagi furtunul sub supapă și ridici de piston până se ridică supapa total). Așa poți lucra fără grija de a o scăpa, dar să și stea nemișcată când pui siguranțele. E bine ca înainte de a face asta, să faci câteva curse supapei, să vezi daca merge lin, să nu ingrădeasca , semn c-ar fi strâmbă. După ce ai montat arcul, fă proba să vezi daca scapă compresia. Cum? Cu pistonul sus, in faza de aprindere, iei un furtun care să poată etanșa bine la gaura bujiei și sufli pe el, să vezi dacă scapă presiunea. Dacă nu scapă, e perfect ( să ai culbutorii reglați bine). Dacă scapă, verifică culbutorii dacă sunt fără joc (lipsa jocului, ține supapă deschisă), fă-le jocul corect (nu 0,1), rotind de tije să vezi dacă are același joc roată, apoi vezi din nou, dacă mai scapă. Dacă iar scapă, ori scaun ori supapă arsă sau strâmbă. Abia atunci te pregătești de dat chiulasa jos. Pentru liniștea ta, verifică compresia la toți cilindrii. Merge făcut asta cu orice manometru, care depașește 10 bari la cap de scală, cu unul de umflat roțile (după ce le faci un dispozitiv de adaptare la filetul bujiei. Spargi ceramica la o bujie, sudezi o țeavă de ea, in care poți face si o supapă de sens cu o bila si un arc băgate în țeavă, iar in final pui un ștuț de adaptare a dispozitivului , fie manometru, fie cel de umflat roțile, căruia îi pui chiar o valvă alămită. Deci, bujia, țeava în care bagi bila cu arcul (merge și fără arc, că doar inchide jos, lângă bujie), iar în capătul de sus, valva sau direct filetat un manometru. Scoți toate bujiile, montezi chestia făcută in locul fiecăreia pe rând, și dai la automat până se stabilește o presiune maximă (4-5 ture de motor), care ar trebui să fie cam pe la 8-9 bari. Dacă ai la toți la fel, poți să te bați cu pumnul în piept, dar ușor să nu-ți stea inima de bucurie.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
mihaitamar |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
Multmesc mult de ajutor !Pana la urma mi-am pus alt motor pe masina , vad ca trage bine
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:05 |