DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rateuri la rece, da in nas si pocneste

tgg2k
post 18 Jan 2008, 14:19
Post #31


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




@msanyix sssshhhhh taci.gif nu zi la nimeni dar si eu aplic din cand in cand metoda asta, si m-am obsinuit sa tin de bujie cum trebuie fara sa ma curenteze... la inceput, cand nu stiam cum, la fiecare bujie ma curenta tongue.gif

@bitu72 din ce zici tu, nu e de la bujii si/sau aprindere, deci ai exclus posibilitatea asta. ia-ti inima in dinti, mai citesti una-alta pe forum si iti desfaci masina. vezi ca am scris aici cate ceva despre culbutori


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msanyix
post 18 Jan 2008, 17:00
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




dupa ce te curenteaza prima data te feresti, dar iti zic ca de fiecare data cand fac aceasta operatiune ma curentez odata


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 19 Jan 2008, 19:32
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




tgg2k, reciteste, te rog, cu atentie ce ai scris la postul #6. Te ajut eu:
"scoti pe rand fiecare bujie si vezi daca scade considerabil turatia masinii. daca nu vezi o schimbare majora (100-200 RPM) la turatie, atunci nu e de la fise si/sau bujii."
O fisa sau o bujie defecta nu contribuie prea mult la puterea motorului sau la turatia lui. De aceea, cand scoti fisa de pe bujia defecta (sau fisa defecta) turatia motorului nu se va diminua semnificativ. Din contra, daca scoaterea unei fise determina scaderea turatiei, atunci fisa/bujia respectiva e buna.
Deci? O clipa de neatentie... blush.gif

This post has been edited by Kinetix: 19 Jan 2008, 19:39


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maseax
post 20 Jan 2008, 00:30
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 30 September 05
From: Focsani Vrancea




QUOTE(Kinetix @ 19 Jan 2008, 19:32)
scoti pe rand fiecare bujie si vezi daca scade considerabil turatia masinii. daca nu vezi o schimbare majora (100-200 RPM) la turatie, atunci [...]
Deci? O clipa de neatentie... blush.gif
*



Mai oameni buni. Cum scoateti voi bujia? Cu motorul pornit !!!??? Tot iati sarit in cap. Corectatil calumea.

This post has been edited by maseax: 20 Jan 2008, 00:32


--------------------
Renault Megane2 2005 - VN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Psyche
post 20 Jan 2008, 00:40
Post #35


In Thrust We Trust


Group: Members
Posts: 663
Joined: 22 May 06
From: Suceava




eu cu motorul pornit scot cate o bujie si pun surubelnita pe ea smile.gif
nu m-am curentat niciodata smile.gif
metoda mai aurolaca e sa atingi caroseria masinii sau capacul la tacheti cu bujia, sa vezi daca da scanteie (nu incercati asta acasa).
mi-a facut mie gluma asta un mecanic...si masa electrica la dacie e conectata la caroserie...cred ca invatase mecanica si electrica de la un cizmar.


--------------------
Dacia/Vw 1300/Golf GT 1977/1996
SV03PNV(1SV6266)/SV86PNV
Erare umanum est..........perseverare diabolicum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 20 Jan 2008, 09:49
Post #36


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eeeeee haideti nu fiti carcotasi a gresit si omul asa fac multi cu mine la fel fiindca suntem loat de val si avem multe de spus. Vroia sa spuna ca scoate fiecare fise de la bujie pe rand cu motorul pornit se v-a simti o usoara scadere a turatiei . Daca nu se sesizeaza nimic bujia respectiva e ancrasata si se schimba.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 20 Jan 2008, 14:06
Post #37


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(HellRaiser @ 15 Jan 2008, 21:01)

Daca la scoaterea unei fise motorul nu isi schimba turatia atunci e bujia si/sau fisa respectiva.

*



Eu zic ca e putin diferit, nu intotdeauna e asa.
Eu, cel putin la dacia mea, daca scot o fisa de la oricare bujie turatia motorului nu scade semnificativ, nici nu-ti dai seama ca ar merge in 3. Daca mai scot inca o fisa, aleatoriu, motorul merge in 2 pistoane, bujii, cilindrii, cum vreti voi, abia atunci incepe sa-i scada turatia si sa trepideze. Nu am incercat sa-i scot a 3 fisa icon_mrgreen.gif .
Deci, bujiile pot fi bune la fel si reglajul culbutorilor.

Sau daca ar fi cum zici tu asta ar insemna ca eu am toate bujiile si fisele terminate? Mai gandeste-te!


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 20 Jan 2008, 14:14
Post #38


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




la mine daca scot fisa la oricare din bujii se observa ca functioneaza mai prost, daca mai scot inca una merge si mai porst....si daca mai scot si a 3-a...la revedere.....

bujiile si aprinderea influenteaza puterea motorului si modul cum trage


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 20 Jan 2008, 17:03
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




EUROPE, daca scoti fisa de pe bujie, dar nu o departezi suficient fata de ea, motorul chiar s-ar putea sa mearga mai bine. Intre capatul fisei si al bujiei apare efectul acela de "eclator" care amplifica scanteia. Trebuie sa indepartezi capatul fisei suficient de mult fata de bujie, incat sa nu mai apara nici o descarcare spre ea.
maseax, corectarea care s-a incercat a se face nu a fost "la misto". E motivata tehnic. Tu ai observat chiar mai bine redactarea incorecta, dar sa ne pastram calmul si respectul.
Numai bine tuturor!


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 20 Jan 2008, 20:54
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




aprindere dereglata


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 21 Jan 2008, 15:03
Post #41


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




da, da... hai sa purecam si sa facem analiza... am gresit... nu scoti bujia cu motorul pornit ca s-ar putea sa te minunezi... face BUM!

acum recitind postul 6... dubla negatie "daca nu ... atunci nu ...". da, am gresit biggrin.gif neatentie sau graba, imi cer scuze


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msanyix
post 21 Jan 2008, 15:34
Post #42


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




Fiti seriosi, numai sinucigasii scot bujia cu motorul pornit. NU SE SCOATE NICI INAINTE NICI DUPA PORNIRE ca nu-i sanatos. Eu am metoda mea de testare cum am descris mai sus si functioneaza, pana acum a dat rezultat te mai trazneste cateodata dar asta e "nu exista trandafir fara pini" - mai nou da.


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 21 Jan 2008, 16:32
Post #43


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




@msanyix nu te ambala, am gresit eu... in graba sau stiu eu ce, am zis ca se scoate bujia... apoi mi-am dat seama si m-am corectat (sper, cred)... nu scoti bujia, scoti fisa de la bujie smile.gif


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bitu72
post 23 Jan 2008, 08:47
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 3 July 06




Dupa cum am promis am revenit.
Am verificat bujiile. La fiecare fisa scoasa turatia motorului scadea evident.
Am apropiat cite o fisa de caroseria masinisi am vizualizat scinteia. E prima oara cind experimentez asa ceva asa ca evident m-am curentat de citeva ori. Scinteia era de culoare potocaliu intens si cu o grosima cam cit o mina de creion 0.5mm. Mentionez ca am montata o aprindere electronica mai veche Gradient.
Am mai inlocuit membrana pompa sprit, ciocul de papagal si jiclorul cu bila aferent ciocului. L-am schimbat pt. ca am observat ca bila nu mai inchidea perfect in unul din sensuri.
Tin neaparat sa precizez ca setul de jicloare pe care l-am cumparat este fabricat de Precizia Buzau - 8lei (de Carfil nu am gasit) - de fapt sunt puse intr-o pungulita de plastic nesigilata ... deci ar putea fi facute de oricine. De fapt afirmatia corecta ar fi "nu mai aveau pungulite inscriptionate cu Carfil".

Dupa toate astea am reglat din nou amestecul aer-benzina.
Am reglat din nou delcoul astfel (aici am ceva dubii): am turat motorul undeva la 3000 rot/min, am invirtit delcoul spre radiator dupa care am revenit cu el spre baterie pina unde mi s-a parut mie ca ar fi turatia maxima (asta ar fi reglajul grosier). Dupa care am rotit delcoul cite foarte putin (1-2grade) pas cu pas spre radiator pina cind nu am mai simtit nici un rateu (acele bufuri) in toba. La fiecare pas (o rotire de 1-2 grade) ma duceam si tineam palma in dreptul tobei sa simt bufurile.

Efectele acestor piese schimbate (motor - la rece):
- pornit la sfert cu soc fara cele 3 sprituri aterioare cu era nevoie inainte
- e ceva mai promta la aceleratii bruste
- nu mai da in nas dar tot se mai scutura un pic
- de rateuri in toba nu am scapat (doar cit motorul e rece)
Vizavi de rateuri am o itrebare.
In timp ce reglam delcoul si ascultam toba am observat ca gazele nu ies doar pe teava de esapament. Dupa o inspectie mai atenta am constatat ca toba mea e ciruita binisor. Ar putea aceste gauri sa genereze zgomote pe care sa le confund cu rateurile?

This post has been edited by bitu72: 23 Jan 2008, 08:51


--------------------
Dacia BERLINA 1300 L 99 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
extracatalyn
post 23 Jan 2008, 19:46
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 23 January 08




scoateti-ma din intuneric!motorul meu la relanti nu mai vrea sa mearga rotund deloc.am sch fisele,bujiile,delcoul complet ,bobina.am reglat tachetii si totusi nu vrea sa mearga rotund.in sarcina mananca asfaltul dar la relanti parca merge in 3 pistoane.


--------------------
dacia dacia1310l 1999 carburatie - bv01cat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 23 Jan 2008, 20:09
Post #46


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




bitu72 rateurile - avansul mare peste 45 de grede se simte cum tremura motorul la turatie joasa sau mare cum ai reglat tu la 3000 de ture daca puteai si mai sus la 3500 de ture acolo trebuia sa fi lasat delcoul ficxat. Rateurile le vizualizezi si pe turometru cand oscileaza acul la turatie sau pe schimbatorul de viteza simti vibratiile trasmise de la motor daca vibratile sunt anapoda mai verifica si carburatia din carburatie si delco se jongleaza pana cand ajungi la un numitor comun = stabilitate.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 23 Jan 2008, 20:34
Post #47


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




da e normal sa reglezi avansul cu motorul pornit? Il reglezi bine asa?
Intreb ca nu stiu... unsure.gif


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 23 Jan 2008, 21:15
Post #48


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Doar tu nu te deplasezi cu masina avand motorul oprit. Reglajul static se face pentru a pune motorul in functiune daca s-a umblat la delco s-a schimbat in rest avansul se regleaza in regim dinamic .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bitu72
post 24 Jan 2008, 08:27
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 3 July 06




djasu82 se manifesta exact asa cum scrii tu, la turatii joase da rateuri se vad si pe turometru, le simt si in schimbatorul de viteza si evident le si aud. Dar toate aste se intimpla in timpul mersului. La ralanti motorul merge f. frumos.
Daca consideram toata cursa delcoului 90 de grade atunci delcoul meu e undeva pe la 50-55 de grade spre baterie.
La carburator ce sa jonglez? Iar de scos si curatat pe vremea asta nici vorba.
sad.gif


--------------------
Dacia BERLINA 1300 L 99 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 24 Jan 2008, 20:20
Post #50


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(djasu82 @ 23 Jan 2008, 22:15)
Doar tu nu te deplasezi cu masina avand motorul oprit. Reglajul static se face pentru a pune motorul in functiune daca s-a umblat la delco s-a schimbat in rest avansul se regleaza in regim dinamic .
*


Eu cred ca e tocmai invers, avansul se regleaza cu motorul oprit la 0-2 grade, semnul de pe volanta te ajuta foarte mult sau scot o bujie ( cu ocazia asta o si verific ) si vad cand pistonul ajunge in PMI.
Asa cred ca se regleaza avansul la o dacie. Metoda descrisa de tine e aia de cartier de mecanici de la coltul strazii de la baraca lu` nea Gusti sau nea Caisa!


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 24 Jan 2008, 20:31
Post #51


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




-------------
pt post-ul de aici, dj tocmai a luat 3 zile de stat pe bara

This post has been edited by Ov: 25 Jan 2008, 10:39


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 25 Jan 2008, 09:35
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




djasu82, metoda ta as numi-o "metoda tatonarii" si cred ca are sens doar daca mecanismul centrifugal este dereglat (bucse sarite, arcuri detarate sau sarite, etc.), sau alte sisteme sau organe ale motorului sunt uzate sau dereglate (culbutori dereglati, cuzineti uzati, etc).
In cazul in care uzurile sunt "rezonabile" si "distribuite echilibrat" in motor, este foarte probabil ca "setarile de fabrica" sa fie cel mai eficiente. Deci metoda cu avansul initial este cea mai potrivita in acest caz.


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 25 Jan 2008, 09:42
Post #53


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




De acord cu tine , o data cu functionarea motorului intervine automat si uzura care difera de la motor la motor ,la motoare ca sunt cat de cat in parametrii ,"setarile de fabrica" sunt eficiente (cel putin in cazul meu ) ,acum la un motor mai obosit cu uzuri mari la piesele in miscare ,ce a descris Kinetix mai sus este potrivit un asemenea reglaj !!!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 19:23
Forum Renault