Rglare instalatie GPL - PRACTICA !!
![]() ![]() ![]() |
Rglare instalatie GPL - PRACTICA !!
oSerX |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|||
adumitrachy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Eu te-as ajuta, da vad ca mi-a sarit consumul in oras la 12-13.
![]() |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
oSerX |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Cineva imi zicea daca reglezi motorul pe carburatie dupa tester nu'ti merge bine motorul, daca regleaza dupa ureche nu iese nu stiu ce conform testerului...
Poate stie cineva cum e cu toate alea surubelele alea, avans samd ... stiu ca trebuie facute de un specialist dar ideea e ca sunt tare curios din fire... va rog mult ! |
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Cat ajunge o reglare pe tester?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
tyka |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 356 Joined: 22 February 04 From: slobozia ![]() |
lasa benzina sasi faca treba.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
-------------------- |
|
oSerX |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Si totusi cum se regleaza ? Haideti mai va rog ...... de curiozitate !
![]() Apropo : radeam mai demult cand pleci cu masina pe gpl la picnic ... sa existe posibilitatea sa conectezi un aragaz la instalatie ( va dati seama ca e gluma ) |
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|
Bochi |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 28 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Prietene daca ai fi citit si tu topicul cu REGLARE INSTALATIE GPL ai fi aflat cu siguranta. Acelasi lucru m-a interesat si pe mine deoarece eu mi-am pus instalatie acum o luna si imi lua cam 12% in oras. Te sfatuiesc prieteneste sa citesti ac topic pt ca baietii mi-au explicat acolo care-i treaba. Ce sa iti spun , eu am fost saptamana trecuta la revizia de 1000 km si tipul de acolo dupa ce i-am spus ca imi ia 12 mi-a umblat la reglaje fara sa o bage pe tester. A reglat-o exact cum au spus baietii pe topic adica a strans robinetul care alimenteaza carboratorul pana masina a inceput sa intrerupa dupa care a strans robinetul atat cat a considerat el ca este necesar. CITESTE TOPICUL REGLARE INSTALATIE GPL
|
-------------------- |
|
adumitrachy |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
si cat iti consuma acuma masina?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
ca de reglat poate sa o regleze cam oricine, dar mai greu este sa scoata un consum mic si sa mearga bine masina in acelasi timp
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
oSerX |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
adumitrachy ai atins punctul sensibil .... cam la asta ma gandeam si eu ..... nu sunt genul care sa rup masina ..... mi se pare cam mult parca consumul in oras la a mea masina, in afara mers linistit 90..100 e ok ...
Dak poate spune cineva cum se regleaza pt consum mic ! ![]() |
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Tie cam cat iti consuma in oras?Dar in afara?
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
oSerX |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
sincer nu am facut un consum in oras dar nu stiu de ce simt ca prea repede se duce gazu cred ca ia si 14...15% mi se pare exagerat /motor 1300 + cutie 5 tr
ultima oara la un drum de 150km super lejer mers ,fara acceleratii bruste cred ca a luat sub 12l pe total ... nu'mi place ca are prea multe toane ! ![]() |
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|
oSerX |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
sa zic ca'mi ajunge un plin cam 250... max 300km oras ...... mi se pare inacceptabil .... si ma oftica ca am avut'o in service la schimbat o aripa si aia am impresia ca s'a jucat la instalatie .... si aveam niste ceara pusa pe un surub acolo care mi'a explicat cineva ca este debitul de gaz care vine din rezervor sau asa ceva .... un surub pe plaman mai ascuns ....
|
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Mie imi consuma in jur de 12 in oras si 10 in afara.Pe vremuri(adk acu vre-o 2 luni) imi consuma 8 cu 10.Vreau consumul innapoi....Astept sfaturi.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
oSerX |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu ce sa zic ..... ma supara treaba ca aia din service DACIA ... nu cine stie ce service obscur si-au bagat nasu' .... poate cineva care se pricepe imi da un sfat .... sa va spun si de ce ....
aia la care mi'am pus instalatia s'au mutat si nu stiu unde .... si am fost la primul service de instalatii gpl si au zis ca nue montajul lor ... nu se baga ..... aaa Si CARE E TREABA CU nu stiu ce filtre ... am oricum peste 70mii cu gazu |
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Completeaza la locatie.Dute la alt service si spunele ca ai cumparat acuma masina si nu stii fostul proprietar unde a montat instalatia.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
oSerX |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 136 Joined: 24 March 04 From: Bucuresti ![]() |
bucuresti .... o sa completez !
|
--------------------
BMW
320d
- DIE
|
|
Alex27Buc |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 25 August 04 ![]() |
va spun pe scurt reglajul... si conditiile de reglare.. in primul rand cei care aveti flansa din montare lasati asa... e prevazuta sa lucreze pt toate regimurile motorului bine... varianta cu injectia in carburator deasupra clapetei da porniri mai usoare dar da rezultate doar in regimuri de vreo 2000 rpm... fie pe langa relanti fie in sus.. depinde de reglaj.. deci lasati flansa dc aveti.. dc nu regaljul e acelasi... deci... urmeaza povestea gazului
conditii de relglaj: motor cald... filtru aer fol nu mai mult de 20mii km.. priza de aer cald inchisa cat mai ermetic... sa traga aer cald cat poate... mai departe... reglajul este valabil pt instalatiile cu 3 suruburi ca de asta am eu... pe restul adica cele cu 2 si 4 suroabe nu am avut onoarea sa le cunosc... deci... mai departe... surubul mic.. cel similar amestec monocorc carb dacia... se stranga total si se slabeste cam 1/2-1 tura... corelat cu strangerea acestuia se strange sau se slabeste surubul mare de pe plaman... sublinez, de pe plaman si n cel de pe furtun... dc pe masura ce strangeti auziti in plaman un fasait opritiva calmi... nu scapa gaz dar opriti-va acolo cu reglajul surub mare... rotiti surubul mic inapoi pana obtineti mersul regulat... astea sant conditiile in care se incepe reglajul... prima etapa: tinand din clapeta acceleratia si neglijand total mersul la relanti strangeti surubul mare... robinetul de pe furtun pana observati ca acceleratia nu mai e prompta.. deci e anevoioasa... desfaceti usor cam din 30 in 30 gra tinand motorul tot din clapeta pt a nu se opri acelasi robinet de pe furtun pana obtineti o aceleratie prompta.. nu va zgarciti cu un pas inainte de accel prompta pt ca asta nu va va scadea consumul fenomenul fiind ca si pe benzina.. anume amestec sarac si bogat implica de asemenea consum crescut... deci urmariti repriza cea mai prompta si mersul cat mai infundat al motorului.... veti vedea ca o sa gasiti cam juma de tura unde motorul merge ca uns... opriti-va undeva in aceata zona etapa doua: tineti motorul tot din clapeta in cazul in care moare la relanti... actionati surubul mare de pe plaman pana obtineti relantiul regulat.. dc nu il obtineti cautati zona unde nu fasaie plamnul si aveti si un relanti cat de cat mai bun ca pana acuma... reglaj final al relanti facandu-se din surubul mic gen amestec de pe plaman... etapa treia: sa nu radeti... se reiau primele 2 etape urmarind aceiasi pasi si incercand sa mai strangeti cat puteti robinetul principal de pe furtun... cautand la fel repriza si mersul cat mai infundat si rotund precizari: dupa ce ati facut toate aceste etape incercati o ultima reglare a rel din surubul mare de pe furtun +/- 1/4 ture sa zicem... dc in sensul de deschidere deci de imbogatire a amestec observati ca rel se mai linisteste lasati asa... inseamna ca amestecul era oricum prea sarac la unul din regimuri si pasul spre regimul superior de turatie s-ar fi facut defectuos dc motorul este f suparat la rece... zgaltaie.. si asta va deranjeaza aveti urmatoarea solutie: cand apa atinge cam 50-60gr reglati relantiul din surubul mic de pe plaman... acesta este un circuit in paralel cu cel reglat de surubul mare prin care gazul vine direct din regulatorul principat de pres al plaman si nu este comandat de regulatorul comandat de depres motor care este reglat din surubul mare al plaman... deci la acea temperatura veti obtine un relanti corect... dar odata cu incalzirea motor va trebui sa corelati surub mare al plaman... de ce nu am recomandat acest reglaj prima data... cu cat surub mic al plaman este mai strans implicit cel mare al plaman va fi mai liber... efectul este o repriza cat de cat multumitoare... odata cu deschiderea surub mic scade usor repriza mie mi-a luat cam un an sa descopar aceste reglaje si am reusit de abia dupa ce am desfacut plaman si am vazut ce e in el.. am vazut ca sant unii care vor sa incerce sa il desfaca... nu stiu ce sa le recomanad... al meu intamplator e facut cu cap dar are o membrana f fina care o puteti sparge intr-o clipa de neatentie... nu prea aveti ce curata in el.. decat dc vreti sa vedeti ce are in el... pt curatare apa oparita cu dero si agitat bine in ea sau lasat la fiert... ceea ce ar f bine sa faceti cu totiii.. sa curatati filtru aer... eu l-am curatat si m-am ingrozit... erau in el cam 2 linguri de un fel de solzi calcarosi.. nu stiu de unde naiba cert e ca la a doua demontare nu mai erau deci trag concluzia ca mizeria din instalatie era acolo... precizare finala care sper sa va convinga: consumul meu era cam de 18-20 % iar acuma este in jur de 9,5-10 poate f rar si cu gaz prost sa sara in 11 dc ii dau talpa... inca ceva... inafara de lukoil n u ma inteleg cu nici un gaz... incercati sa alimentati mai ales seara sau pe racoare si sa NU va bage gaz cu pres peste 9maxim 10... va recomand cu caldura lukoil de la vitan chiar in rondul mare inspre big... inainte de a face dr spre palatul copiilor... acolo mi-au bagat doar cu 8.. mereu... alte trucuri... hm... aaaa... daaaa... mai baieti... ce vreti voi de la masinutele astea pe gaz? putere? de unde mai? voi nu comparati mersul subturat comparat cu cel pe benzina... castig gaz e aici din prostia carburator... incercati un r9 cu motor de 1400 sau un r16 cu motor de 1470 dc vreti sa vedeti ce poate un motor similar pe benzina dar construit destept.. care ar fi ideea... dc vreti un consum mic si optim pe gaz NU mergeti subturati... si pt o edificare mai mare dati 300 mii sau cat o mai fi un indicator de consum instantaneu la gara de nord... se monteaza f simplu.. in furtunul cu duza de la carb spre galeria de admisie... veti observa ca in tr 4 la 80km/h pe gaz aveti un consum mai mic decat in tr 5 tot pe gaz la aceeasi viteza... si la fel nu comparati cu taxiurile noi pe injectie.. acolo e nenea calcuraletul care sta de 6 la fiecare explozie... deci sfat final... consum mic maxim 90 afara in orice treapta!!!! si mers intre 1800-3000rpm in oras... inca un pont.. dc vreti a 5-a pe berlina fara injectie care se intelege bine cu gazul luati ce a pus francezul pe cutia originala de r18 cu motor de 1400... adica in loc de 38/32 cautati 36/31... da, stupoare... francezul a facut-o mai turata decat ro... bafta maxima |
-------------------- |
|
fstoica |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 25 February 05 ![]() |
fi te rog un pic mai explicit unde anume sa gaseste indicatorul de consum instantaneu ca ma intereseaza si pe mine unul
|
--------------------
dacia
1310
- B-51-CSA
|
|
skija |
![]()
Post
#20
|
![]() proud not to be american Group: Members Posts: 513 Joined: 5 January 05 From: Bucharest/Buzau ![]() |
sal
la a mea a reglat-o tata (a sugrumat consumul - el cica e consum de vara ![]() 8l/100km (120 km/h Vmax) - afara 10l/100km - in oras demaraj din ░ ... e varza(rau)... dar cum ar zice tata... mi-am pus gpl sa fac economie, daca voiam viteza puneam alte prostii ca-n filme (nos) lol toata reglarea s-a facut la ochi si ureche din robinetul de alimentare... adica l-a strans cat sa nu se opreasca la relanti... asta e tot |
--------------------
LOGAN
MCV 1.5dci
2007
- BZ 80 SKJ decat o viata Cioran, mai bine o zi Van-Damme...
|
|
adumitrachy |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Totusi indicatorul ala de consum instantaneu unde se gaseste?Vreau si eu asa ceva.
![]() |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
83_vly |
![]()
Post
#22
|
![]() Viteza ucide... Group: Members Posts: 14 Joined: 18 March 07 From: Campulung-Muscel ![]() |
am un aro 10 motor 1400.Stie cineva cam care ar trebuii sa fie consumul normal,pe gaz?
|
--------------------
dacia
solenza 1.4 MPI
Clima 2004
- AG-00-VLY Atentie la lucrurile marunte!!!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#23
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Alex27Buc ... excelent explicat dar ai uitat sa spui ... ce instalatie ai ... si eu am tot cu 3 suruburi ... adica ... unul mare in partea de jos a plamanului ...unul mic si subtire ... pe margine ... si cel de debit ... de pe furtun ... instalatia este montata direct in carburator deasupra ... clapetei de acceleratie...( instalatie BRC de 100 Kw ) o am de vre-o 2 ani si cel putin 25000 km facuti ... fara nici o interventie ...
consum am si eu cam mare ...acum in perioada asta cu 28 litri am facut in bucuresti doar 200 km deci 14% This post has been edited by mihai0070: 23 Mar 2007, 08:06 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
rolly |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
indicator din ala de consum imi trebuie si mie...am anunt de cuparare pe bursa de luni bune...daca e de cuparat in bucuresti, faceti un bine si luati-mi si mie unul...
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
danny_b |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Mai fratilor,dar timpul cit motorul merge la ralanti in trafic l-ati luat in calcul?Cum ati litrometrat consumul?Dupa kilometri parcursi?Cel mai bun reglaj aer-GPL se face cu testerul,dupa care intra in discutie calitatea GPL-ului,modul de pilotaj,sistemul de aprindere,filtrul de aer,compresia motorului si altele.Daca toate sunt ok,ar trebui sa scoata un consum undeva la 10l -11l in oras si 8l afara la 90km/ora pe cit se poate constant.Sa nu uitam ca nu e benzina si e mai mare consumul cam cu 1l fata de benzina.Si daca vrem sa scoatem performanta cit de cit ,apasam mai tare pedala de acceleretie.Creste si consumul, normal.Suntem mai fericiti ca mergem mai ieftin .Nu se poate sa le avem pe toate.
|
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:01 |