Pareri incalzire RADET, se sparg coloanele ...
![]() ![]() ![]() |
Pareri incalzire RADET, se sparg coloanele ...
CriSTI68 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|||
klaus |
![]()
Post
#32
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In urma unor discutii cu niste cetateni a rezultat in mod clar ca problema e data de presiunea suplimentara in retea introdusa de inchiderea capetelor termostatate asezonata cu vechimea tevilor. Solutia este ce zisa de mine inca de la nceput de inchidere de vane.
In acest moment in Bucuresti se trece la punctele termice de la pompele fixe la pompe cu debit variabil, in functie de presiunea in retea (adica la pompe care isi reduc turatia in moment in care presiunea creste si invers). In 2007 au fost inlocuite 40% din pompe, in 2008 se vor inlocui alte 40% si restul in 2009. Probabil nu sunteti pe un punct termic cu asa ceva. La astfel de puncte termice (cu pompe cu debit fix) exista (cica) niste supape de refulare (care dau pur si siplu agentul termic la canal) in cazul in care presiunea in instalatie creste peste 6 atm, tocmai pentru a nu rabufni coturile, robinetii, caloriferele etc. Legat de temperatura apei, apa pleaca cu 90-95 grade din CET-uri, ajunge in punctele termice unde trece prin schimbatoare de caldura si pleaca spre utilizatori cu 60-65-max 70 grade, in functie de temperatura exterioara. Caloriferele ar trebui sa aiba 52-57 grade. Deci in nici un caz temperaturi de peste 100 grade. Daca se schimba coloanele si se doreste tepuirea mosilor si babelor care inchid repartitoarele si care platesc doar aia 15% sau cat or fi, se face lobby pentru o solutie "fara moarte si fara rugina", adicalea tevi din polipropilena. Care au un transfer termic mult mai redus decat cele din otel, si uite asa nu se mai incalzeste lumea prea tare din tevi ... Bineinteles, cine stie, isi pune din otel la el, ca sa zic asa... Si un scan dupa tabelul cu temperaturi pentru agentul termic Attached thumbnail(s) Untitled_31.jpg ( Size: 358.92k ) Number of downloads: 103 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
argon |
![]()
Post
#33
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Vorbesti de tevile alea ce se imbina la cald nu?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dantes |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Hmmm... Eu am testat cu un termometru digital temperatura pe calorifer si am aprox 65*C... Totusi am banuiala ca gigacalorimetrul ala e cam cretin, drept ptr. care o sa cer sa fie verificat neaparat... Si eu cred totusi ca e cam mult si nereal...
Oricum ptr. moment merg cu vanele partial inchise, e ok cu caldura, dar asta nu va rezolva problema... As dori sa intreb unde sa ma adresez ptr. a face un calcul al puterii instalate pe parti comune si puterea instalata in fiecare apart.? Vreau ceva autorizat, ptr. ca vreau sa modific procentul, iar daca nu vor mosii atunci vreau sa-i dau in judecata ca le platesc eu caldura (in special baba de sub mine).. Multam. |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
klaus |
![]()
Post
#35
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu-i dai in judecata, ii pui sa plateasca la pausal cu penalizarea aia de 35% prevazuta in norme
![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dantes |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
![]() ![]() Dar cine sa-mi faca acest calcul al puterii instalate? This post has been edited by dantes: 18 Jan 2008, 09:03 |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
klaus |
![]()
Post
#37
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Jan 2008, 08:23) DaQUOTE(dantes @ 18 Jan 2008, 09:02) Un auditor energetic. cum sunt cei de la http://www.arceonline.ro/arceonline/tools/....jsp?imgNdx=105 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dantes |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
volint |
![]()
Post
#39
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
QUOTE(klaus @ 18 Jan 2008, 00:38) ... La astfel de puncte termice (cu pompe cu debit fix) exista (cica) niste supape de refulare (care dau pur si siplu agentul termic la canal) in cazul in care presiunea in instalatie creste peste 6 atm, tocmai pentru a nu rabufni coturile, robinetii, caloriferele etc. ... Ar trebui sa existe supape de by-pass care de la o anumita presiune in tur, "deverseaza" surplusul in retur. Treaba nasoala e ca "nea Gheorghe" (asa-l cheama pe nenea le la PT da care apartin) umbla la calibrul acelei supape si face ca pragul de presiune respectiv sa fie muuult mai mare decat tine instalatia. Deci... fuguta la PT, vorbit (omeneste) cu cineva de acolo si rezolvat problema pe ramura respectiva. Un efect "secundar" poate face ca la capatul ramurii respective sa nu mai ajunga agentul (termic ![]() Spor!!.. |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
tribunul |
![]()
Post
#40
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(volint @ 18 Jan 2008, 21:47) Treaba nasoala e ca "nea Gheorghe" (asa-l cheama pe nenea le la PT da care apartin) umbla la calibrul acelei supape si face ca pragul de presiune respectiv sa fie muuult mai mare decat tine instalatia. In cazul meu, acel nene de la radet, mi-a recomandat foarte hotarat sa nu aumblam acolo. Un alt deranj, daca umbli acolo, ar fi si valoarea facturii, daca maresti debitul, automat iti creste factura. Eu ma plangeam ca am debit mic si nu ajunge apa pana sus. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
blocatarul |
![]()
Post
#41
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 5 February 08 ![]() |
Buna,
Vad ca sunteti cunoscatori in instalatii sanitare, si as avea si eu o intrebare. Cum se face returul apei de la calorifer? Ideea e ca stau la ultimul etaj si de catva timp, admin ma tot mustreaza ca tb sa tin caloriferele deschise, ca din cauza mea nu se intra apa in teava de retur. Intrebarea e, de ce numai eu? Retur nu se face de la fiecare etaj? Daca eu tin caloriferul deschis, e normal, intra apa in calorifer si din calorifer in teava de retur care apoi se incalzeste pe toata lungimea, dar daca de exp cel de la 7 are caloriferul deschis, nu intra apa si de la el din calorifer in retur si apoi se incalzeste de la 7 in jos? Sau cum e? Multumesc mult. |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
klaus |
![]()
Post
#42
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
eu zic sa-i zici lu' domnul admin ca tu le tii la fel de deschise cum le tine si el
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
BZN |
![]()
Post
#43
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Sunt cazuri in care, pe coloana de baie, eventual bucatarie, doar ultimul etaj 'beneficiaza" de calorifer si atunci ,daca s-a montat robinet pe el, (repartitoare?), se inchide circuitul si vecinii raman in frig...
In cazul in care toate apartamentele au calorifere problema nu exista. Totusi ,este bine ca in momentul incarcarii instalatiei TOATE caloriferele sa aiba robinetul deschis pt ca aerisirea sa aiba rezultatul dorit. |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
klaus |
![]()
Post
#44
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
La cei care au calorifere pe coloane fara (grupuri sanitare in genere) pentru ca sunt capat de coloana, pe acele calorifere, daca sunt din dotarea blocului, nu prea ar trebui sa se puna repartitoare. Asa cum nici ceilalti vecini nu au repartitoare pe tevile de pe respectiva coloana (neavand calorifere)
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
argon |
![]()
Post
#45
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu se pun repartitoare si robineti pe radiatoarele gen coloana, cum sunt de obicei in baile fara pereti exteriori.
Referitor la problema in cauza, e adevarat, nu intra apa pe retur, dar nu are legatura cu ultimul etaj, eu zic ca te-a gasit de fraier..sau a incarcat macar..daca-l ti matale deschis, se va incalzi turul/returul tuturor celor de pe coloana=> mai multa caldura de la tevi(coloane)=> consuma mai putin pe repartitoare pentru aceasi temperatura din incaperi. This post has been edited by argon: 5 Feb 2008, 14:04 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
blocatarul |
![]()
Post
#46
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 5 February 08 ![]() |
Multumesc pt raspunsuri.
E adevarat ca la baie numai eu am ramas cu calorifer, restul l-au scos. Probabil ca toti au legat returul lor de returul de mai sus, prin urmare circuit nu se face decat de la mine. Treaba e... ce se intampla daca si eu taiam caloriferul, cum se mai facea acest circuit? Ei vor sa se incalzeasca la returul care vine de la mine, pt ca pe tur au caldura. La baie mi-a zis sa-mi fac o legatura intre tur si retur. As accepta ideea. Numai ca aseara l-a apucat sa-mi zica de toate caloriferele, si la sufragerie...ca atunci cand vin acasa se simte, ca se incalzesc tevile. Eu de exp nu am tevi de retur care vin de mai sus, la mine ce tevi se incalzesc? In concluzie...retur se face de la toata lumea. Corect? Multumesc iar. |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
klaus |
![]()
Post
#47
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In conformitate cu art. 20 din "Normă metodologică de repartizare pe apartamente a consumului total înregistrat la nivelul branșamentului condominiului pentru încălzire și apă caldă de consum" publicata de ANRSC dar nu si in MO
QUOTE Art.20. (1) În condominiile în care sunt montate repartitoare de costuri și în unele spații cu destinație de locuință, cum ar fi: băi, bucătării, WC de serviciu sau altele asemenea, rolul corpurilor de încălzire este luat de „țevi îngroșate”, unitățile de consum care se iau în calculul de repartizare a energiei termice pentru aceste spații se determină, după caz, astfel: [... urmeaza modul de calcul ...] (2) Cheltuielile necesare montării și exploatării repartitorului de costuri de pe corpul de încălzire amplasat, în condițiile alineatului (1) litera a), la ultimul etaj sau parter, se suportă în mod egal de toți proprietarii care au spații pe acea verticală a condominiului. (3) Caloriferul de la ultimul etaj sau parter nu va fi prevăzut cu organ de reglaj sau închidere. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
BZN |
![]()
Post
#48
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Dau garant! Circuitul se inchide in caloriferul fiecaruia, si daca ai vrea n-ai putea influenta celelalte apartamente.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
argon |
![]()
Post
#49
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ba ai, cum spuneam mai sus, daca stai la ultimul etaj, si pastrezi deschise robinetele radiatoarelor proprii, turul dar mai ales returul(alea doua tevi din coltul camerelor
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
klaus |
![]()
Post
#50
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sa fiu io a naibii daca in astfel de situatii nu as face returul caloriferelor toate pe aceeasi coloana de retur, aia mai folosita in general de toata lumea...
Si as mai avea si niste tevi de retur suplimentare prin casa, care ar da si ele o caldura mica ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
BZN |
![]()
Post
#51
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Argon, ai dreptate
![]() Klaus , atunci nu s-ar mai incalzi caloriferele la fel de bine... Stiu ca ai glumit, ar fi culmea ![]() Teava de retur tre sa fie cat mai scurta posibil, pt un randament mare... |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
blocatarul |
![]()
Post
#52
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 5 February 08 ![]() |
Ce numar are norma aia?.. ca n-o gasesc dupa nume la www.anrsc.ro...sau un link la norma intreaga? 10x
|
--------------------
X
X
X
- X
|
|
argon |
![]()
Post
#53
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu are nici un numar, se intituleaza doar "Normă metodologică de repartizare pe apartamente a consumului total înregistrat la nivelul branșamentului condominiului pentru încălzire și apă caldă de consum"
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
klaus |
![]()
Post
#54
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
ci titlul postat de mine si pus in google iese din prima:
http://www.anrsc.ro/index/proiecte_acte_no...amente%20v2.pdf |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
blocatarul |
![]()
Post
#55
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 5 February 08 ![]() |
Salut,
Am dat-o la pace cu admin cu privire la caloriferul de la baie, cand i-am aratat norma aia. Mai am o nelamurire cu privire la tevile tur-retur. Trebuie sau nu sa fie unite aceste tevi undeva pe la ultimul etaj (casa scarilor sau apartament) a.i. apa sa circule mereu? Apa de la retur se duce la canal? 10x |
--------------------
X
X
X
- X
|
|
dantes |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.312 Joined: 12 December 03 From: Tzaranoaia ![]() |
Eu nu inteleg o chestie... din fizica pe care o mai stiam si eu candva, parca spune altceva..
Eu zic asa: Caloriferele sunt legate in paralel. Coloanele sunt individuale (tur retur). Cand se ataseaza un calorifer functional, se inchide circuitul si apa incepe sa curga dinspre tur spre retur si se incalzeste caloriferul. Chiar daca absolut nici un calorifer nu exista pe acea coloana (adica sunt inchise toate) nu e nici o problema ca nu curge apa...singura problema ar fi sa fie coloanele aerisite, dar daca tevile de aerisire la ultimul etaj impreuna cu aerisitoarele automate functioneaza corect, atunci turul ramane aerisit tot timpul, iar returul se va aerisi cand porneste caloriferul. Asta cu caloriferul lui peste de la ultimul etaj sa fie deschis e cea mai mare aberatie posibila... Gresesc? Apropos de tevile care imi tot sareau... Dupa deschiderea topicului, impreuna cu mersul constant la subsol, a dat roade si nu a mai plesnit absolut nimic. Problema e ca asta cu inchisul vanelor e o solutie fffff temporara, ptr. ca acum cand e mai cald, astia baga mai usurel, si am situatii cand de la 6-7 in sus nu se mai incalzeste nimic... Acuma sunt cu vanele la maxim si e ok, temperatura la gigacalorimetru a scazut pe la vreo 75-80 semn ca au inceput sa mai reduca motoarele... Sper sa nu mai dea congel ca iar trebuie sa merg la subsol... Solutia se pare ca e inlocuirea intregii instalatii sa ajunga in parametrii "de nou" si montarea unor supape ceva de genul ca la PT sa arunce din tur in retur peste o presiune... mai e de studiat... Concluzia...REPARTITOARE + MOSI = NASPA..SUCKS |
--------------------
O masina
oarecare
.
- . Old school
|
|
argon |
![]()
Post
#57
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si centrala si mosi e la fel, de fapt, orice mijloc de controlare a energiei termice+mosi e de rau, dar din pacate asa mi se pare normal, fiecare e liber sa consume cat vrea, si nu mai merge sistemul comunist de indesare pe gat a unor servicii in cantitati nedorite, cum era fara repartitoare.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 11:22 |