DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Pareri incalzire RADET, se sparg coloanele ...

CriSTI68
post 17 Jan 2008, 18:31
Post #31


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(tribunul @ 17 Jan 2008, 08:19)
La vane nu prea poti sa umbli, de obicei ele sunt sigilate de cei de la radet.
Chiar daca au sigiliul mai larg si poti sa rotesti putin de ele nu prea faci treaba, au pasul mic la filet.

Daca totusi insisti, mergi la punctul termic si incearca sa rezolvi cu ei problema, vin baietii cu sigiliul.

Mai ai o solutie sa reduci caldura, vezi ca pe tevile de caldura care-ti intra in scara, pana in senzori ai 2 robineti, unul pe tur unul pe retur, nu sunt vane sunt robineti montati in coloana, afara ramane doar un "tamburus" doar cat sa-l rotesti cu o cheie speciala, poti sa folosesti si o cheie reglabila.
Robinetul asta are cursa foarte mica, de obicei pe "chestia" aia care iese din coloana ai un sant, cand e deschis complet santul trebuie sa fie pe lungimea coloanei. Ala nu prea se poate sigila, daca gasesti sigiliu acolo, vezi ca-i pus de forma, e in gol, nu prea ai cum sa-l prinzi.
E suficient sa rotesti cam 30-40grade.

Ca sa fii sigur ca ai rotit cat trebuie, in paralel citeste temperatura si debitul la ceasul montat de radet.
Vezi ca in subsol ai 2 ceasuri cu afisaj digital, ai grija la care te uiti, unul este pt. apa calada iar celalalt pt. caldura.
De obicei ceasurile astea sunt intr-o cutie de tabla, inchisa cu lacat, cheia este la administrator.
Daca nu poti sa faci rost de cheia de la administrator dar te intelegi bine cu cel de la punctul termic, iti pot ei citi ceasurile respective de la ei.

Ceasurile respective printre altele iti masoara debitul si temperatura pe tur si retur.
Vezi ca noaptea se schimba situatia, zic noaptea ca noaptea se face mai frig.
Trebuie dupa orele 23 sa citesti ceasurile respective.
POSIBILITATE SA-TI BUBUIE TEVILE
E posibil ca cineva sa fi umblat prin subsol, la vane, la robinetii respectivi si sa fi inchis returul, nu neaparat complet, turul fiind dat la maxim.
Atunci se face o presiune mare in coloane, de obicei cedeaza robinetii sau legaturile, dar la tine tevile fiind cele mai vechi au cedat ele.

PS.
Cat m-as bucura sa bubuie tevile si la mine pe coloana, in 50 locuri.
<span class='edit'>17 Jan 2008, 08:32:</span>
Acolo unde te inunda exista tevi?
Cred ca tu ai alte probleme, ai probleme cu topirea zapezilor.
*



singurele tevi sunt de la calorifer dar vad ca a renuntat la incalzirea de bloc si a bagat centrala, cum am oprit coloana de apa rece de la bucatarie nu mai am fost inundat sad.gif


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Jan 2008, 00:38
Post #32


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




In urma unor discutii cu niste cetateni a rezultat in mod clar ca problema e data de presiunea suplimentara in retea introdusa de inchiderea capetelor termostatate asezonata cu vechimea tevilor. Solutia este ce zisa de mine inca de la nceput de inchidere de vane.
In acest moment in Bucuresti se trece la punctele termice de la pompele fixe la pompe cu debit variabil, in functie de presiunea in retea (adica la pompe care isi reduc turatia in moment in care presiunea creste si invers). In 2007 au fost inlocuite 40% din pompe, in 2008 se vor inlocui alte 40% si restul in 2009.
Probabil nu sunteti pe un punct termic cu asa ceva.
La astfel de puncte termice (cu pompe cu debit fix) exista (cica) niste supape de refulare (care dau pur si siplu agentul termic la canal) in cazul in care presiunea in instalatie creste peste 6 atm, tocmai pentru a nu rabufni coturile, robinetii, caloriferele etc.
Legat de temperatura apei, apa pleaca cu 90-95 grade din CET-uri, ajunge in punctele termice unde trece prin schimbatoare de caldura si pleaca spre utilizatori cu 60-65-max 70 grade, in functie de temperatura exterioara. Caloriferele ar trebui sa aiba 52-57 grade. Deci in nici un caz temperaturi de peste 100 grade.
Daca se schimba coloanele si se doreste tepuirea mosilor si babelor care inchid repartitoarele si care platesc doar aia 15% sau cat or fi, se face lobby pentru o solutie "fara moarte si fara rugina", adicalea tevi din polipropilena. Care au un transfer termic mult mai redus decat cele din otel, si uite asa nu se mai incalzeste lumea prea tare din tevi ...
Bineinteles, cine stie, isi pune din otel la el, ca sa zic asa...


Si un scan dupa tabelul cu temperaturi pentru agentul termic

Attached thumbnail(s)
Untitled_31.jpg ( Size: 358.92k ) Number of downloads: 103


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jan 2008, 08:23
Post #33


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Vorbesti de tevile alea ce se imbina la cald nu?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 18 Jan 2008, 08:39
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Hmmm... Eu am testat cu un termometru digital temperatura pe calorifer si am aprox 65*C... Totusi am banuiala ca gigacalorimetrul ala e cam cretin, drept ptr. care o sa cer sa fie verificat neaparat... Si eu cred totusi ca e cam mult si nereal...

Oricum ptr. moment merg cu vanele partial inchise, e ok cu caldura, dar asta nu va rezolva problema...

As dori sa intreb unde sa ma adresez ptr. a face un calcul al puterii instalate pe parti comune si puterea instalata in fiecare apart.? Vreau ceva autorizat, ptr. ca vreau sa modific procentul, iar daca nu vor mosii atunci vreau sa-i dau in judecata ca le platesc eu caldura (in special baba de sub mine)..

Multam.


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Jan 2008, 08:55
Post #35


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Nu-i dai in judecata, ii pui sa plateasca la pausal cu penalizarea aia de 35% prevazuta in norme naughty.gif


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 18 Jan 2008, 09:02
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




radmasa.gif radmasa.gif

Dar cine sa-mi faca acest calcul al puterii instalate?

This post has been edited by dantes: 18 Jan 2008, 09:03


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 18 Jan 2008, 09:40
Post #37


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(argon @ 18 Jan 2008, 08:23)
Vorbesti de tevile alea ce se imbina la cald nu?
*
Da

QUOTE(dantes @ 18 Jan 2008, 09:02)
Dar cine sa-mi faca acest calcul al puterii instalate?
*
Un auditor energetic. cum sunt cei de la http://www.arceonline.ro/arceonline/tools/....jsp?imgNdx=105


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 18 Jan 2008, 10:16
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




worship.gif Sar'na worship.gif


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
volint
post 18 Jan 2008, 21:47
Post #39


membru miserupist


Group: Members
Posts: 317
Joined: 7 September 04
From: Bucuresti (44.45682;26.13879)




QUOTE(klaus @ 18 Jan 2008, 00:38)
...
La astfel de puncte termice (cu pompe cu debit fix) exista (cica) niste supape de refulare (care dau pur si siplu agentul termic la canal) in cazul in care presiunea in instalatie creste peste 6 atm, tocmai pentru a nu rabufni coturile, robinetii, caloriferele etc.
...
*




Ar trebui sa existe supape de by-pass care de la o anumita presiune in tur, "deverseaza" surplusul in retur. Treaba nasoala e ca "nea Gheorghe" (asa-l cheama pe nenea le la PT da care apartin) umbla la calibrul acelei supape si face ca pragul de presiune respectiv sa fie muuult mai mare decat tine instalatia.

Deci... fuguta la PT, vorbit (omeneste) cu cineva de acolo si rezolvat problema pe ramura respectiva. Un efect "secundar" poate face ca la capatul ramurii respective sa nu mai ajunga agentul (termic biggrin.gif ) la temperatura necesara.


Spor!!..


--------------------
Dacia / Mitzu Nova GTI / hautlandăr 2000 / 2011 - B-22-YFL /
Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 21 Jan 2008, 10:08
Post #40


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




QUOTE(volint @ 18 Jan 2008, 21:47)
Treaba nasoala e ca "nea Gheorghe" (asa-l cheama pe nenea le la PT da care apartin) umbla la calibrul acelei supape si face ca pragul de presiune respectiv sa fie muuult mai mare decat tine instalatia.
*



In cazul meu, acel nene de la radet, mi-a recomandat foarte hotarat sa nu aumblam acolo.
Un alt deranj, daca umbli acolo, ar fi si valoarea facturii, daca maresti debitul, automat iti creste factura.
Eu ma plangeam ca am debit mic si nu ajunge apa pana sus.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blocatarul
post 5 Feb 2008, 13:16
Post #41





Group: Members
Posts: 0
Joined: 5 February 08




Buna,
Vad ca sunteti cunoscatori in instalatii sanitare, si as avea si eu o intrebare. Cum se face returul apei de la calorifer? Ideea e ca stau la ultimul etaj si de catva timp, admin ma tot mustreaza ca tb sa tin caloriferele deschise, ca din cauza mea nu se intra apa in teava de retur. Intrebarea e, de ce numai eu? Retur nu se face de la fiecare etaj? Daca eu tin caloriferul deschis, e normal, intra apa in calorifer si din calorifer in teava de retur care apoi se incalzeste pe toata lungimea, dar daca de exp cel de la 7 are caloriferul deschis, nu intra apa si de la el din calorifer in retur si apoi se incalzeste de la 7 in jos? Sau cum e?
Multumesc mult.


--------------------
X X X - X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Feb 2008, 13:46
Post #42


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




eu zic sa-i zici lu' domnul admin ca tu le tii la fel de deschise cum le tine si el


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 5 Feb 2008, 13:49
Post #43


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Sunt cazuri in care, pe coloana de baie, eventual bucatarie, doar ultimul etaj 'beneficiaza" de calorifer si atunci ,daca s-a montat robinet pe el, (repartitoare?), se inchide circuitul si vecinii raman in frig...
In cazul in care toate apartamentele au calorifere problema nu exista.
Totusi ,este bine ca in momentul incarcarii instalatiei TOATE caloriferele sa aiba robinetul deschis pt ca aerisirea sa aiba rezultatul dorit.


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Feb 2008, 13:58
Post #44


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




La cei care au calorifere pe coloane fara (grupuri sanitare in genere) pentru ca sunt capat de coloana, pe acele calorifere, daca sunt din dotarea blocului, nu prea ar trebui sa se puna repartitoare. Asa cum nici ceilalti vecini nu au repartitoare pe tevile de pe respectiva coloana (neavand calorifere)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Feb 2008, 13:59
Post #45


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu se pun repartitoare si robineti pe radiatoarele gen coloana, cum sunt de obicei in baile fara pereti exteriori.

Referitor la problema in cauza, e adevarat, nu intra apa pe retur, dar nu are legatura cu ultimul etaj, eu zic ca te-a gasit de fraier..sau a incarcat macar..daca-l ti matale deschis, se va incalzi turul/returul tuturor celor de pe coloana=> mai multa caldura de la tevi(coloane)=> consuma mai putin pe repartitoare pentru aceasi temperatura din incaperi.

This post has been edited by argon: 5 Feb 2008, 14:04


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blocatarul
post 5 Feb 2008, 14:07
Post #46





Group: Members
Posts: 0
Joined: 5 February 08




Multumesc pt raspunsuri.
E adevarat ca la baie numai eu am ramas cu calorifer, restul l-au scos. Probabil ca toti au legat returul lor de returul de mai sus, prin urmare circuit nu se face decat de la mine. Treaba e... ce se intampla daca si eu taiam caloriferul, cum se mai facea acest circuit? Ei vor sa se incalzeasca la returul care vine de la mine, pt ca pe tur au caldura. La baie mi-a zis sa-mi fac o legatura intre tur si retur. As accepta ideea. Numai ca aseara l-a apucat sa-mi zica de toate caloriferele, si la sufragerie...ca atunci cand vin acasa se simte, ca se incalzesc tevile. Eu de exp nu am tevi de retur care vin de mai sus, la mine ce tevi se incalzesc?
In concluzie...retur se face de la toata lumea. Corect?
Multumesc iar.


--------------------
X X X - X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Feb 2008, 14:16
Post #47


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




In conformitate cu art. 20 din "Normă metodologică de repartizare pe apartamente a consumului total înregistrat la nivelul branșamentului condominiului pentru încălzire și apă caldă de consum" publicata de ANRSC dar nu si in MO


QUOTE
Art.20. (1) În condominiile în care sunt montate repartitoare de costuri și în unele spații cu destinație de locuință, cum ar fi: băi, bucătării, WC de serviciu sau altele asemenea, rolul corpurilor de încălzire este luat de „țevi îngroșate”, unitățile de consum care se iau în calculul de repartizare a energiei termice pentru aceste spații se determină, după caz, astfel:

[... urmeaza modul de calcul ...]

(2) Cheltuielile necesare montării și exploatării repartitorului de costuri de pe corpul de încălzire amplasat, în condițiile alineatului (1) litera a), la ultimul etaj sau parter, se suportă în mod egal de toți proprietarii care au spații pe acea verticală a condominiului.
(3) Caloriferul de la ultimul etaj sau parter nu va fi prevăzut cu organ de reglaj sau închidere.



--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 5 Feb 2008, 14:18
Post #48


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Dau garant! Circuitul se inchide in caloriferul fiecaruia, si daca ai vrea n-ai putea influenta celelalte apartamente.


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Feb 2008, 14:21
Post #49


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ba ai, cum spuneam mai sus, daca stai la ultimul etaj, si pastrezi deschise robinetele radiatoarelor proprii, turul dar mai ales returul(alea doua tevi din coltul camerelor biggrin.gif ) celor de desubt vor fi mai calde, prin urmare profita de acest lucru, economisind un ban la incalzire pe repartitoarele lor.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Feb 2008, 14:25
Post #50


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Sa fiu io a naibii daca in astfel de situatii nu as face returul caloriferelor toate pe aceeasi coloana de retur, aia mai folosita in general de toata lumea...
Si as mai avea si niste tevi de retur suplimentare prin casa, care ar da si ele o caldura mica naughty.gif


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 5 Feb 2008, 14:38
Post #51


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Argon, ai dreptate biggrin.gif

Klaus , atunci nu s-ar mai incalzi caloriferele la fel de bine... Stiu ca ai glumit, ar fi culmea smile.gif
Teava de retur tre sa fie cat mai scurta posibil, pt un randament mare...


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blocatarul
post 5 Feb 2008, 15:16
Post #52





Group: Members
Posts: 0
Joined: 5 February 08




Ce numar are norma aia?.. ca n-o gasesc dupa nume la www.anrsc.ro...sau un link la norma intreaga? 10x


--------------------
X X X - X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Feb 2008, 15:19
Post #53


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu are nici un numar, se intituleaza doar "Normă metodologică de repartizare pe apartamente a consumului total înregistrat la nivelul branșamentului condominiului pentru încălzire și apă caldă de consum"



--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 5 Feb 2008, 15:20
Post #54


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




ci titlul postat de mine si pus in google iese din prima:
http://www.anrsc.ro/index/proiecte_acte_no...amente%20v2.pdf


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blocatarul
post 7 Feb 2008, 14:55
Post #55





Group: Members
Posts: 0
Joined: 5 February 08




Salut,
Am dat-o la pace cu admin cu privire la caloriferul de la baie, cand i-am aratat norma aia. Mai am o nelamurire cu privire la tevile tur-retur. Trebuie sau nu sa fie unite aceste tevi undeva pe la ultimul etaj (casa scarilor sau apartament) a.i. apa sa circule mereu? Apa de la retur se duce la canal?
10x


--------------------
X X X - X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantes
post 7 Feb 2008, 15:50
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 3.312
Joined: 12 December 03
From: Tzaranoaia




Eu nu inteleg o chestie... din fizica pe care o mai stiam si eu candva, parca spune altceva..

Eu zic asa:
Caloriferele sunt legate in paralel.
Coloanele sunt individuale (tur retur).
Cand se ataseaza un calorifer functional, se inchide circuitul si apa incepe sa curga dinspre tur spre retur si se incalzeste caloriferul.

Chiar daca absolut nici un calorifer nu exista pe acea coloana (adica sunt inchise toate) nu e nici o problema ca nu curge apa...singura problema ar fi sa fie coloanele aerisite, dar daca tevile de aerisire la ultimul etaj impreuna cu aerisitoarele automate functioneaza corect, atunci turul ramane aerisit tot timpul, iar returul se va aerisi cand porneste caloriferul.
Asta cu caloriferul lui peste de la ultimul etaj sa fie deschis e cea mai mare aberatie posibila...

Gresesc?

Apropos de tevile care imi tot sareau... Dupa deschiderea topicului, impreuna cu mersul constant la subsol, a dat roade si nu a mai plesnit absolut nimic. Problema e ca asta cu inchisul vanelor e o solutie fffff temporara, ptr. ca acum cand e mai cald, astia baga mai usurel, si am situatii cand de la 6-7 in sus nu se mai incalzeste nimic... Acuma sunt cu vanele la maxim si e ok, temperatura la gigacalorimetru a scazut pe la vreo 75-80 semn ca au inceput sa mai reduca motoarele... Sper sa nu mai dea congel ca iar trebuie sa merg la subsol...
Solutia se pare ca e inlocuirea intregii instalatii sa ajunga in parametrii "de nou" si montarea unor supape ceva de genul ca la PT sa arunce din tur in retur peste o presiune... mai e de studiat...

Concluzia...REPARTITOARE + MOSI = NASPA..SUCKS


--------------------
O masina oarecare . - .
Old school
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Feb 2008, 09:46
Post #57


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Si centrala si mosi e la fel, de fapt, orice mijloc de controlare a energiei termice+mosi e de rau, dar din pacate asa mi se pare normal, fiecare e liber sa consume cat vrea, si nu mai merge sistemul comunist de indesare pe gat a unor servicii in cantitati nedorite, cum era fara repartitoare.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 11:22
Forum Renault