DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Presiune de ulei, Nu urca presiunea direct cu turația

dragostea
post 18 Jan 2008, 15:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 17 January 08




Am o problema. Va rog sa ma ajutati careva.
1.Care este presiunea minima de ungere la o Dacie (la care poti fi sigur ca ajunge uleiul peste tot unde trebuie)?

La mine nu urca presiunea mai mult de 2 linii (o linie = 1 bar?). Am turat-o pina la 3000. Nu avea rost sa mai urc pentru ca nu se misca acul.Avea doar tresariri slabe.
Am avut din vara ulei hidraulic in motor. A mers foarte bine. Iarna nu am circulat vre-o luna si cind am pornit, presiunea nu urca mai mult de o linie(=1 bar).
Am schimbat pinionul de antrenare al pompei de ulei, am schimbat si uleiul 15W30, și dupa ce s-a incalzit motorul nu vrea sa urce presiunea mai mult de 2 linii. Pot sa plec la drum cu ea?

This post has been edited by dragostea: 18 Jan 2008, 15:39


--------------------
Dacia Dacia 1310L 1993 - cj01usr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 18 Jan 2008, 15:54
Post #2


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.283
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




2 linii la Dacie este OK. Poti merge linistit cu ea. Atentie sa nu iti scada drastic dupa ce se incalzeste motorul!


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serhat
post 18 Jan 2008, 15:58
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 29 October 07




1 linie=2 bari.(dupa prima linie rosie). Daca nu se aprinde becul inseamna ca ai ceva ungere....

This post has been edited by serhat: 18 Jan 2008, 16:37


--------------------
dacia logan 2008 1.6 16v - B 92 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msanyix
post 18 Jan 2008, 16:31
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




Ce vrei sa zici prin ulei hidraulic in motor?


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Jan 2008, 16:36
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




750 - 800 rpm = 0,7 bari
4000 rpm = 3,5 - 4 bari

This post has been edited by Catalin Marinarul: 18 Jan 2008, 16:36


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaniCom
post 18 Jan 2008, 16:40
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 17 October 07




Daca esti sigur de ce ai in motor, adica totul este ok atunci problema este sonda de ulei.Eu am schimbat cateva pana sa gasesc una buna.


--------------------
Dacia 1310 L 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragostea
post 18 Jan 2008, 17:21
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 17 January 08




Multumesc tuturor!
Dacă 1 linie= 2 bari atunci ar rezulta la capatul scalei, 4 linii = 8 bari. Este prea mult, pentru ca stiu ca presiunea max. la pompa de ulei este de 4 bari. De aici ar rezulta ca dacă am 2 linii ar fi cam 2 bari.
Ulei hidraulic de la presa hidraulica a mea este un ulei H46 si nu ma induram sa-arunc (a trebuit sa renunt la presa). Mai auzisem cu ani in urma de folosirea uleiului hidraulic in loc de ulei de motor. Asa ca l-am pastrat, citeva zeci de litri si il folosesc in loc de ulei de motor.
La sonda m-am gindit si eu (si la contact). Fenomenul a aparut brusc, lucru ce exclude uzura vreunei componente(?).


--------------------
Dacia Dacia 1310L 1993 - cj01usr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 18 Jan 2008, 18:52
Post #8


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Pune rand pe rand firele de la sonda la masa ca sa elimini ipoteza asta.Odata ar trebui sa se aprinda becul si o data sa sara acul sus de tot.
Valorile normale sunt cele pe care le-a zis Catalin.
PS:esti absolut convins ca uleiul hidraulic iti asigura proprietatile de lubrifiere cum trebuie?.....indiferent de anotimp.


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Jan 2008, 18:54
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Desigur că nu...

Acele valori ale presiunii sunt date pentru un ulei recomandat de producător, adică unul ce are vâscozitatea corectă la temperatura de lucru a motorului...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragostea
post 18 Jan 2008, 22:56
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 17 January 08




Uleiul hidraulic bineinteles ca nu are proprietați potrivite. Ma-m gindit ca ungere asigura cit de cit, ca doar asta face si in circuitele hidraulice, cit despre celelate proprietati specifice uleiului de motor, il schimb mai des.
Acum m-am uitat pe indicatorul din bord, pe voltmetru. Are patru linii in total. Deci trei intervale a cite 1,33 bar; 2,66; 4 bar.
Am facut un drum prin oras, motorul s-a incalzit, dar presiunea nu a urcat mai mult de 1,5 bar. Indiferent de turatie. Am avut acelasi tip de ulei din vara. Se comporta normal, pina la temperatura de regim 4 bar, dupa ce se incalzea scadea dar niciodata sub 2 bar.
Acum, iarna s-a intimplat ceva, cu filtrul, cu sonda, cu supapa, cu sorbul sau poate cu pompa.

This post has been edited by dragostea: 18 Jan 2008, 22:57


--------------------
Dacia Dacia 1310L 1993 - cj01usr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 18 Jan 2008, 23:59
Post #11


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Ceasul de ulei de Dacie, indiferent de model (incastrat in tabloul de bord, sau pus direct in bord) indica teoretic urmatoarele: prima linie (rosu) :0 bar, a doua linie - 2, a 3a linie - 4, a 4a linie (maxim) - 6. Desigur, acuratetea indicatiei nu e stralucita, el fiind fiind un mecanism relativ simplu, fara filtre sau mai stiu eu ce. Daca si in turatie de 3000 el sta la a doua liniuta, as zice ca ai ceva probleme (de ceas, cablaj, ulei prost sau in cel mai rau caz la sistemul de ungere - in turatia aia ar trebui sa stea , pentru un motor normal, pe la 3 (jumatatea scalei) - 4 (a 3a liniuta de jos in sus sau de la stanga la dreapta functie de ceas). In relanti incalzita este normal sa stea la a doua linie (presiune 2), dar in turatie ar trebui totusi sa creasca.
Ca fapt divers, aveam in copilarie un prieten care , luand permisul, a inceput sa mearga pe Dacia tatalui. Motor bun, original al masinii etc, presiune (cald) -relanti 2, turat 4. Intr-un an de demaraje, liniute si scarturi l-a facut sa ajunga la 0.5 (relanti, aprindere becuri) si 1-1.5 (turat). Dar motorul de bine de rau mergea, nu s-a gripat, iar setul a tinut inca 2 ani de atunci, dupa care a fost schimbat (dar nu din motive de ungere).


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Jan 2008, 01:22
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




eu am avut sonda inghetata nu urca mai mult de prima linie (condens ) si nici dupa 100 Km nu se dezghetase acum ca s-a incalzit merge bine

This post has been edited by bygy007: 19 Jan 2008, 01:22


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragostea
post 19 Jan 2008, 14:24
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 17 January 08




Multumesc pentru precizarile despre indicatorul presiunii. Deci, din 2 in 2.

Nu inteleg cum ajunge condens in sonda pentru a ingheta? Inauntru, ajunge uleiul din circuitul de ungere, care seamana cu bulbul, doar ca are un reostat, in plus. De la somda pleaca un fir electric la bord. Sau nu-i asa?



This post has been edited by dragostea: 19 Jan 2008, 14:30


--------------------
Dacia Dacia 1310L 1993 - cj01usr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 19 Feb 2008, 12:33
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Scriu pe acest topic ca sa nu mai pornesc unul pe aceeasi tema.Am fost la munte in weekend(-20 de grade) si s-a defectat sonda,presiunea uleiului fiind fixa oricand.Am citi topicurile pe aceasta problema si m-am asigurat ca e sonda,am mers la magazin si am cumparat alta.Cea noua e proasta,nu indica corect(mai exact nu urca mai mult de 5,indiferent daca motorul e rece sau cald,indiferent de turatie).Sonda veche pare mai bine facuta,are si ceva insciptii pe spate,etc.As putea sa incerc sa cumpar o alta sonda dar inainte de asta as dori foarte mult sa stiu daca se poate repara cea veche sau macar ce anume se poate strica sau cum functioneaza.Mentionez ca am presiune buna(5 mii de km de la rk si pompa noua) si nu e sonda noua de vina,dealtfel cea veche nu scadea sub 3 la relanti.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 19 Feb 2008, 13:16
Post #15


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.283
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




Mergi la magazinul de unde ai cumparat-o si povesteste-le ce ai constatat. Roaga-i sa iti dea doua trei sonde sa incerci ce valori iti arata si vezi care e cauza: ori vechea ta sonda nu indica bine iar aceasta da (asta in cazul in care si celelalte doua trei sonde incercate iti arata la fel ca asta de ai cumparat-o) sau vechea ta sonda functiona OK (valori la fel ca si ale celor doua trei pe care le vei testa) caz in care cea pe care o ai acum e defecta.

Sper ca ai inteles ceva din ce am vrut sa-ti comunic in scris smile.gif


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_3asy
post 19 Feb 2008, 14:48
Post #16


membru cu permis :D


Group: Members
Posts: 569
Joined: 3 August 06




Imi cer scuze la initiatorul topicului, dar am si eu o intrebare daca se poate.
Eu am presiune 2, martorul din bord sta aprins si la o viteza de 100km/h, unde sa fie problema, la pompa? help me (tacane tacheti rau de tot, probabil din cauza la ungere).


--------------------
Dacia Logan 2008 Laureate 1.4 benzina :X
B-50-HCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Feb 2008, 18:14
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pompa ulei cuzineti sau canale infundate filtru de ulei sau ulei prost


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_3asy
post 19 Feb 2008, 18:47
Post #18


membru cu permis :D


Group: Members
Posts: 569
Joined: 3 August 06




QUOTE(bygy007 @ 19 Feb 2008, 19:14)
pompa ulei cuzineti sau canale infundate filtru de ulei sau ulei prost
*


Hmm... la ce te referi cu canale infundate.
Hai sa iti zic, cand am schimbat uleiu, am scos capacu de la tacheti si l-am curatat, pe tacheti era depusa grasime(ulei), am sters cu o carpa, era un fel de noroi acolo, pe langa tacheti sunt acele canale? sa nu fi sters eu bine si sa fi astupat ceva pe acolo?
mersi.


--------------------
Dacia Logan 2008 Laureate 1.4 benzina :X
B-50-HCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Feb 2008, 18:56
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sincer nu pot sa-ti dau un sfat la mecanica (la eletrica cu multa placere) dar ce am enumerat si eu sint posibile cauze de ce ai presiunea mica


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 19 Feb 2008, 20:17
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(ionut.tanase @ 19 Feb 2008, 14:16)
Mergi la magazinul de unde ai cumparat-o si povesteste-le ce ai constatat. Roaga-i sa iti dea doua trei sonde sa incerci ce valori iti arata si vezi care e cauza: ori vechea ta sonda nu indica bine iar aceasta da (asta in cazul in care si celelalte doua  trei sonde incercate iti arata la fel ca asta de ai cumparat-o) sau vechea ta sonda functiona OK (valori la fel ca si ale celor doua trei pe care le vei testa) caz in care cea pe care o ai acum e defecta.

Sper ca ai inteles ceva din ce am vrut sa-ti comunic in scris  smile.gif
*




Am inteles ce zici tu dar probabil din ambiguitatea scrisului meu nu ai inteles tu ce zic eu.Presiunea nu creste mai mult de 5 ,nici la rece,iar motorul este proaspat facut si are pompa noua.Vechea sonda arata bine,cea noua e proasta.Ce vreau eu este nu sa imi mai incerc norocul cu sonde noi,care si par proaste,ci sa incerc sa o repar pe cea veche,daca se poate,daca nu ma multumesc cu asta noua,este in fond doar un indicator relativ,nu un instrument de precizie,nici nu vreau mai mult de la el.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 26 Mar 2008, 17:00
Post #21


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




o intrebare:la masina prietenului meu are presiune cu motoru rece la 6,cu motorul cald la ralanti 2 iar in turatie 4.problema e daca opreste masina cu motoru cald si o porneste fara acceletatie,arata presiunea 2 la ralanti,dar sta becul aprins.daca o accelereaza mai tare in gol,se stinge becul,dar becul se mai aprinde si in mers,chiar daca arata presiunea 3 sau 4.ce sa fie de vina:sonda cu bec ca se aprinde cand vrea sau sonda de presiune ca arata valori eronate??mentionez ca ii bate motoru mai rau ca tata covoarele,dar merge frumos,nu intrerupe,si consuma ulei grupa mare.ce sa fie???


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SebyAvrig
post 26 Mar 2008, 17:28
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 351
Joined: 28 October 07




a mea,la relanti cu motorul cald sta acul un pic sub 4.la turatii peste 2000 creste la 6.este bine asa?


--------------------
VW Golf 1993 GT 1.8
Prietenii imi bat in geam.Nu-i aud…am termopan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 26 Mar 2008, 17:46
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Nu-i cam mult la 6 in turatie? La mine sta la jumatea dintre rosu si prima linie (900rpm) si in sarcina urca la jumatatea ceasului aproape de a doua linie. Becurile inca nu s-au aprins si sper sa nu se aprinda prea curand. Astept vara sa-i fac schimbul de ulei sa vad daca se elucideaza misterul


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
slaiciprian
post 26 Mar 2008, 18:17
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 872
Joined: 13 October 07
From: Botosani




QUOTE(baranga @ 26 Mar 2008, 17:00)
o intrebare:la masina prietenului meu are presiune cu motoru rece la 6,cu motorul cald la ralanti 2 iar in turatie 4.problema e daca opreste masina cu motoru cald si o porneste fara acceletatie,arata presiunea 2 la ralanti,dar sta becul aprins.daca o accelereaza mai tare in gol,se stinge becul,dar becul se mai aprinde si in mers,chiar daca arata presiunea 3 sau 4.ce sa fie de vina:sonda cu bec ca se aprinde cand vrea sau sonda de presiune ca arata valori eronate??mentionez ca ii bate motoru mai rau ca tata covoarele,dar merge frumos,nu intrerupe,si consuma ulei grupa mare.ce sa fie???
*



la mine la fel. 2 relanti, 6 in mers, uneori scade spre 4. becul se aprinde daca nu ai ulei, adica pe joja nici nu se mai vede, sau un ulei foarte prost (am pus o data de 5ron, da nu mai fac greseala). in rest pun castrol( 17ron), chiar daca mananca 1l/1000km. motorul merge super.


--------------------
dacia 1310 1990

Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 26 Mar 2008, 18:31
Post #25


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




QUOTE
Atentie sa nu iti scada drastic dupa ce se incalzeste motorul!


asa face a mea... sta intre 6-8 bari cand e rece, si dupa ce se incalzeste nu sare de 2 bari unsure.gif


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seby9966
post 26 Mar 2008, 19:25
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 26 December 07
From: IASI




Normal......toata lumea pune ulei bun....iar cei doi specialisti (se vor simti fara indoiala) fac lobby pt namolul romanesc.


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 TX 1989 - IS-01-XMD
Proietare si executie intalatii electrice, termice, sanitare.Case inteligente-0744996602,0731760222
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 26 Mar 2008, 20:19
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




seby9966 tin sa te contrazic, am chiar valvoline 20w50 care chiar este excelent da tot e putin cam mica presiunea la relanti. La tine la cat sta?


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seby9966
post 26 Mar 2008, 20:30
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 26 December 07
From: IASI




Cand plec dimineata este 5-6....In 30 minute e la 2,5...explicatia e care am primit-o ...se incalzeste uleiul....scade vascozitatea...scade presiunea.


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 TX 1989 - IS-01-XMD
Proietare si executie intalatii electrice, termice, sanitare.Case inteligente-0744996602,0731760222
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 26 Mar 2008, 20:48
Post #29


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




@seby9966, folosind care rationament ai dedus tu ca uleiul specificat in cartea tehnica, ar avea consistenta si calitatiile namolului?

This post has been edited by AR-18-MOS: 26 Mar 2008, 20:49


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 26 Mar 2008, 22:37
Post #30


fan Dacia


Group: Members
Posts: 19.920
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Pai era bun namolul, ca avea presiune 6 bari mereu.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2024 - 01:00
Forum Renault