Instalatie spalare faruri, impresii + recomandari
![]() ![]() ![]() |
Instalatie spalare faruri, impresii + recomandari
valetin |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 10 February 09 ![]() |
|
||
--------------------
SuperNova
Rapsodie in blue
2002
|
|||
Maskatu |
![]()
Post
#2
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Sunt destule parcuri de dezmembrari auto care includ si masini ce au avut in dotare instalatii pentru spalarea farului. Va sa nu te complici prea tare e de recomandat sa nu iei una care e ascunsa in bara si e actionata electric de un motoras, care o ridica, stropeste si se "ascunde" la loc. Am vazut destule modele care sunt "permanente".
Sau daca vrei neaparat sa faci tu singur, poti sa cumperi niste stropitori normale de parbriz, si mai legi o instalatie in paralel cu cea de la parbriz. Dar o sa arate cam urat niste stropitori de "capota" puse pe bara. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#3
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
A pus Apollo pe Nova. Oricum ai nevoie de presiune mare, nu e suficientă o pompă de spălat parbrizul.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#4
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Una pentru fiecare stropitoare de far.... si un alt bidon de apa, pus in spatele farului (oricare) ca ai loc acolo e o mare gaura.... In felul asta compensesi distanta dintre bidon si stropitoare.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#5
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ai nevoie de PRESIUNE MARE... Cu 2 pompe o să ai debit mărit, dar nu presiune, iar dacă micșorezi diuza pompa nu mai este eficientă.
Ai văzut o instalație de mașină străină funcționând? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#6
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Da normal. E foarte puternic jetul. Probabil ca au pompe puternice si diuze bine gandite.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
valetin |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 10 February 09 ![]() |
Am vazut si analizat dpdv tehnic si fizic. Incep sa inclin a nu folosi sistemul nou (cu pompe de mare presiune). Nu as incerca sa montez o instalatie in genul celei de parbriz (adica cu tije lungi ce transmit miscarea de la un far la altul).
This post has been edited by valetin: 23 Feb 2009, 09:52 |
--------------------
SuperNova
Rapsodie in blue
2002
|
|
ti3sto |
![]() ![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 7 December 08 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
![]() deci exista si alte variante aparent simple fata de ce vrei tu sa montezi pe supernova ... ![]() |
--------------------
Dsn
SuperNova
2000 1.4 -----------Tractari Auto Non Stop -------
Cel mai mic pret, Bucuresti 100Lei Tel :0769797963 |
|
kmykze |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 April 08 From: Bucuresti ![]() |
iti dai seama cati metrii de furtun vei folosii si ca iti mai trebuie inca un rezervor de apa si ca iti trebuiesc si stergatoare, sa nu mai vorbim de pompa puternica...
cel mai simplu ar fi cu o diuza care imprastie jetul, ca la fas-fas-urile de geamuri, si stergatoare cu motorase individuale, iei de la volvo-urile vechi 90-2000, alea mi se pare ca sunt individuale, faci niste trasee de tevi prin bara, pui la o pompa lafel de volvo tot pentru faruri si aia e. |
--------------------
Dacia
Super Nova
2001 Clima New owner of OPEL ASTRA G 2L, 16V, Turbo Diesel, 101 CP.
|
|
valetin |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 10 February 09 ![]() |
Nu voi folosi cine stie ce "pompe puternice" ci una obisnuita. Voi lua un rezervor cu motoras obisnuit. si voi pregati doua stergatoare modificate. Dimensionate special dupa pozitionarea motoraselor (asta va fi adevaratul chalange). Nu voi folosi cine stie ce lungime de furtun. M-am gandit sa montez duze fixe in bara , nu in sistemul de la volvo (duze montate pe stergator). Am rezolvat si problema amplasarii rezervorului mai sus decat pozitia duzelor (ceea ce implica in mod obisnuit scurgerea apei din rezervor).
Tema cea mai importanta ar fi urmatoarea: Nu doresc sa montez motorasele in fata radiatorului ,pt ca in caz de impact usor sau ![]() Antrenarea stergatoarelor este ca si rezolvata , indiferent de locul amplasarii motoraselor. Am incercat sa gasesc o solutie in timp ce schimbam geamul unui far (lucru realizat f usor). Nu vreau sa folosesc actionarea sterg de parbriz ci intentionez sa folosesc un intrerupator separat deoarece nu le voi actiona atat de frecvent precum stergatoarele de parbriz si datorita faptului ca doresc sa folosesc un rezervor dedicat cat mai mic. Vreau sa-l montez undeva in partea din fata pt ca furtunele sa fie cat mai scurte si eficiente in ceea ce priveste lichidul din circuit. Promit sa fac fotografii detaliate. Revin cu mentiunea ca este pornita ideea dintr-o necesitate reala iar realizarea sa mai mult din HOBBY. Maine incep sa achizitionez primele elemente. Daca stie cineva ce tip de rezervor cu pompa are dimensiuni mai reduse si pentru ce model de masina poate fi cautat. Ideea este sa folosesc componente noi si sa obtin ceva fiabil tinand cont ca in caz de defectiuni acestea tb sa poata fi cumparate si inlocuite f usor, fara multa bataie de cap. Sh-urile uzate care la dezmembrari pot costa cu f putin mai jos decat cele noi pot solicita alte modificari ulterioare ce ma vor sili sa calc mereu la dezmembrari pt a cauta un anumit tip de masina. Nici nu vreau sa ma gandesc la ce poate insemna asta. Sunt convins ca pt cei mai multi nu sunt atat de importante. Dar pt mine sunt vitale. Stie cineva cum se uzeaza o portiera? Simplu cobori f des (cred ca am coborat in doua luni de 500-600x numai pt asta) sa stergi acele faruri. Si nu exagerez de fel. BTW, nu-s cine stie ce membru vechi si nu pot raspunde la PM. Apollo ! da-mi date de contact messenger si email. valetin_ro@yahoo.com ; valetin.ro@gmail.com Mesaj catre moderator: dont worry , sunt membru nou pe aici dar cu aptitudini si atitudine de forumist ![]() This post has been edited by valetin: 23 Feb 2009, 18:22 |
--------------------
SuperNova
Rapsodie in blue
2002
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#11
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Te complici aiurea cu ștergătoarele. Ia o pompă și diuze de la dezmembrări, făcute pentru așa ceva, și n-ai nevoie de ștergătoare.
Gândește-te cum trebuie să baleieze acele ștergătoare, îți trebuie un ansamblu complex de pârghii, nu doar un motoraș cu ax... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
valetin |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 10 February 09 ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 23 Feb 2009, 17:32) Nu ma complic. Si vei vedea de ce cred asta. In schita "mentala" nu exista acel sistem complet de parghii. Caut functionalitatea la modul tehnic simplist. Scriam mai devreme ca teoretic, am rezolvat antrenarea stergatoarelor. Daca transmiterea miscarii oscilatorii de la reductor la stergator este rezolvata, daca scurgerea apei din rezervor prin duze (datorita gravitatiei ) este impiedicata. problemele majore s-au sfarsit. Cred cu convingere ca le-am rezolvat. Voi veni cu argumente in scurt timp. Apollo vine cu o sugestie. sper sa fie mai practica decat a mea. Daca este mai putin costisitoare atat ca pret cat si ca manopera , o voi adopta. Dar asta nu inseamna ca nu voi descrie in detaliu ce am vrut sa fac. All the best. This post has been edited by valetin: 23 Feb 2009, 18:23 |
--------------------
SuperNova
Rapsodie in blue
2002
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
Nu-ti trebuie neaparat stergatoare am vazut la diverse masini ca aveau numai stropitori
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
saftonel |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 22 March 08 From: Bucuresti ![]() |
de ceva vreme orice masina echipata cu xenoanea este obligatoriu sa aibe si stropitori pt faruri...
|
--------------------
Reno
Clio 1.4 16V
2002
- xxx
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#15
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
cumperi stropitori cu doua diuze schimbi traseul in asa fel ca jetul sa fie echilibrat si gata daca nu faci rost de un rezervor unde se monteaza doua pompe sau inca un rezervor de lichid doar pentru faruri .Diuzele se pot prinde si de masca de plastic din fata radiatorului .E bine sa fie cu 2 jeturi ... pentru fiecare far.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
B 31 BRE |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 24 November 08 From: Bucuresti-Vitan ![]() |
Ajutatima si pe mine
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
1999 1.6 gti
- B 31 BRE
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#17
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mergi la dezmembrări și ia unul de mașină străină. Folosește SEARCH, s-a mai discutat.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#18
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(B 31 BRE @ 23 Feb 2009, 22:40) Ajutatima si pe mine ![]() ![]() are putere cel de logan am montat la fosta 1310 si aveam pefiecare stropitoare 2 diuze . Ideea e sa se si potriveasca ma rog sunt mai inalte putin . Mergi cu vechiul motoras de la stropitoare si il compari cu cel de logan. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#19
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ce-ai montat? Ce să se potrivească, când la Logan e imersat...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#20
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
QUOTE(B 31 BRE @ 23 Feb 2009, 21:40) Ajutatima si pe mine ![]() ![]() Nu stiu cum de nu face fata motorasul la tine.... eu mi-am montat de ceva timp tot diuze de logan si merg fara probleme. Acum am 4 jeturi in comparatie cu cele 2 de dinainte care oricum nu prea se puteau numi jeturi... Diuzele de logan au canalul mai ingust si chiar rezulta un jet puternic. La mine pompita face fata cu succes. Poate ca ai pierderi pe undeva pe la tevi. Si normal ca dupa ce le-ai montat pe capota, trebuiesc reglate cu ajutorul unui ac. Pentru ca loganul are capota mai inclinata. Banuiesc ca le-ai reglat nu? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
kmykze |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 18 April 08 From: Bucuresti ![]() |
hehe maskatule ce faci ma scrii de la munca pe form?
![]() |
--------------------
Dacia
Super Nova
2001 Clima New owner of OPEL ASTRA G 2L, 16V, Turbo Diesel, 101 CP.
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#22
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
valetin, daca esti chitit pe ideea cu stergatoare de far mergi in piata la basarabeni si intreaba de stergatoare de far de Lada.
Parerea mea e ca te descurci mult mai usor fara stergatoare, doar cu pompa de presiune mare si duze de stropit. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#23
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 23 Feb 2009, 23:37) la dacia brack 1310 ca aveam 2 pompe imersate si punct . Domne marinare vrei totul pe tava . Deci pledez pentru diuzele de logan eu am pus la fel ca mascatu pe capota ca sa-mi dea 2 jeturi la fiecare stergator , pompa face fata dar se goleste mai repede rezervorul. De aceea am spus ca ar fi bine tot 2 diuze de logan la fiecare far si acele diuze sa fie prinse in masca neagra din fata radiatorului. This post has been edited by djasu82: 24 Feb 2009, 16:42 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
SYL |
![]()
Post
#24
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(Maskatu @ 24 Feb 2009, 09:16) eu mi-am montat de ceva timp tot diuze de logan si merg fara probleme. Acum am 4 jeturi in comparatie cu cele 2 de dinainte care oricum nu prea se puteau numi jeturi... Diuzele de logan au canalul mai ingust si chiar rezulta un jet puternic. La mine pompita face fata cu succes. Poate ca ai pierderi pe undeva pe la tevi. Si normal ca dupa ce le-ai montat pe capota, trebuiesc reglate cu ajutorul unui ac. Si eu la DSN am de vreo 3 ani duze de LGN si stropesc foarte bine, jetul e puternic, dar se mai intampla cateodata sa se mai infunde cate unul din "canalele" unei duze, si e mai greu de desfundat, probabil pt ca e prea mic in diametru... |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#25
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Eu cumpar mereu solutie pentru spalat geamul, am evitat sa mai "bag" apa de la chiuveta pentru ca e plina de impuritati.
Sjasu am atasat o poza, in zona asta (marcata in poza) te referi tu sa se monteze stropitori de logan? Si sa pui in total 4 diuze? Eu nu cred ca e prea prietenos unghiul de pe masca centrala... Dar diuza are muchia de jos destul de joasa deci daca ai regla diuza sa bata maxim jos ar fii ok... dar estetic nu cred ca e prea frumos. Mai ales pentru cei care au masca vopsita la culoare, se vede de la o posta, si mai ales sa pui si 4 in total. Si circuitul ar trebui sa fie altul, total separat de cel de la parbriz.Asta nu ar fii prea greu, mai cumperi un bidon identic cu cel de la parbriz si il bagi la motor ca loc e destul, mai ales in spatele farurilor. Attached thumbnail(s) 54388394.jpg ( Size: 61.86k ) Number of downloads: 1560 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
tester |
![]()
Post
#26
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
plasarea in pozitia de care ziceti nu e bine... pentru ca duzele de logan stropesc doar intrun anume unghi. daca incerci sa il micsorezi unghiu micsorezi si volumul de solutie aruncat(pana la zero, deoarece canalul pe unde se trage solutia este inchis de capatul de intrare efectiv in "biluta" cu vart pe care o reglezi - sper sa intelegi ce vreau sa zic, daca nu va fac o poza mai tarziu ) cel mai bine isi dau seama cei care au duze de logan pe berlina, dsn sau slz... pentru ca duzele la logan sunt pune intro anume pozitie pe capoata si face un anumit unghi cu parbrizul
de ex la berlina jetul este aruncat inspre partea superioara a parbrizului si daca nu se regleaza calumea exista sansa sa iti speli si "urmaritoru" ... aka.. ala care sta in spatele tau la vreun stop eu unul leam monta in bara... pentru ca e necesara doar o gaura mica prin care sa treaca capatul de preluare jet al duzei si cu forma duzelor de logan... zici ca acolo lea fost locu din totdeauna. LE: plus ca cele doua duze si unghiul dintre ele plus unghiul facut cu faru prin pozitionarea lor pe bara ar spala toata sticla farului in doar doua clipe. nemai fiind nevoie de cine stie ce pompa puternica in spate care sa le suport nevoia de jet... LLe: eu am duze de logan la berlina si sunt puse pe instalatia exista din fabrica si isi fac treaba perfect... nu sunt probleme la pompa... cum am vazut ca se plang multi. This post has been edited by tester: 25 Feb 2009, 08:25 |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
valetin |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 10 February 09 ![]() |
QUOTE(Maskatu @ 23 Feb 2009, 09:03) Sunt destule parcuri de dezmembrari auto care includ si masini ce au avut in dotare instalatii pentru spalarea farului. Va sa nu te complici prea tare e de recomandat sa nu iei una care e ascunsa in bara si e actionata electric de un motoras, care o ridica, stropeste si se "ascunde" la loc. Am vazut destule modele care sunt "permanente". Sau daca vrei neaparat sa faci tu singur, poti sa cumperi niste stropitori normale de parbriz, si mai legi o instalatie in paralel cu cea de la parbriz. Dar o sa arate cam urat niste stropitori de "capota" puse pe bara. Nici daca as vrea nu as putea monta modelul care sa ascunde in bara pt ca sub plasticul negru al barii se ascunde o traversa metalica din care in nici un caz nu as decupa nici cea mai mica bucata. Cu siguranta acel model de stropitori cu "autohide" au si functia de a impiedica apa sa se scurga din rezervor datorita gravitatiei (adica inchid traseul la coborare). Legat de solutia la care m-am gandit eu nici macar nu caut stergatoarele pt ca va trebui sa le confectionez eu fct de finalizarea montarii sistemului de actionare. Stergatoarele vor fi ultimele de care ma voi ocupa si va trebui sa pregatesc cel putin 4 bucati (2 de rezerva). Lungimea acestora o voi afla dupa ce am fixat capatul tijei de angrenare pe / in bara. Estetica nu este pe primul plan aici (evident ca nu le voi vopsi in rosu) si nu cred ca vor fi observate prea usor. Sper sa nu fie prea aiurea ![]() Oricum ar fi cred ca vor fi singurele accesorii ext ce pot fi vazute pe masina deoarece nu am obiceiul sa o fac "sorcova" cu 20 de cruciulite si alte chestii agatate la oglinda , 3 mileuri in spate , perdelute la geamuri, angeleys, becuri albastre, fakexenon, autocolante de genul "too fast for you" ![]() This post has been edited by valetin: 25 Feb 2009, 14:56 |
--------------------
SuperNova
Rapsodie in blue
2002
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#28
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Faceti cum doriti dar nu mai spuneti vezi doamne ca se scurge apa prin stropitori , apa daca nu e impinsa de pompa submersibila nu e apa pe furtune.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
liviu242006 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 11 May 09 ![]() |
vin cu o propunere de inbunatatire: am vazut la o masina straina ca avea spalator pe faruri apasa pe buton si sarea apa pe faruri,daca noi am da cite o gaura in bara in fata farului si am monta niste stropitoare de parbriz la care am veni cu furtunel legat printr-un "T" de furtunasele de vin la stropitoarele de vin la parbriz.ce ziceti?ami cer scuze propietarului masinii ca am folosit poza
This post has been edited by liviu242006: 9 Jan 2010, 10:22 Attached thumbnail(s) indexer.jpg ( Size: 179k ) Number of downloads: 1757 |
--------------------
dacia
supernova clima
2002
- gj-69-bic in femeie si in guvern sa nu ai incredere
|
|
driverx |
![]()
Post
#30
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Idea ta are mai multe probleme:
1) unghiuri....trebuie sa le nimeresti. Nu ajunge doar sa dai o gaura, pui si gata. Nu e chiar asa plug and play 2) jet. Mai exact viteza lui, nu neaparat debit. Vezi ca acolo nu ai stergatoare. Deci tot ce o sa faci e ssa umezesti jegu bine prins de sticla farului. Pentru ca jetul dat de stropitoarea de parbriz plus o pompa dinasta NU va face nimic altceva, decat sa iti umezeasca farul, nu sa il spele, ca tu asta vrei... 3) temperatura. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:43 |