DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ulei motor prea mult, nivel dublu

MyKe89
post 20 Jan 2008, 01:06
Post #1


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.013
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Salutare!

Știe cineva ce se poate întâmpla dacă nivelul uleiului la jojă este de 2 ori mai mare decât cel normal?

Am mers vreo 60 km de când i-am pus din greșeală prea mult ulei, și nu am observat nicio problemă. E prima oară când pățesc chestia asta. Se poate întâmpla ceva pe viitor? Mai bine scot surplusul cât mai curând?


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 20 Jan 2008, 01:36
Post #2


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Mai bine scoate surplusul cat de curand! Un pic peste nivelul maxim n-o avea nimic, dar "dublu" cat spui tu mi se pare enorm. O sa inceapa sa-ti arunce ulei in carburator (de fapt a si inceput deja, dar inca nu se simte). Inca vreo 50-100km si n-o sa-ti mai stea la relanti deloc si cand vei deschide carburatorul, vei gasi numai ulei inauntru.
Eu am patit-o. Si nu cu dublu. Cu doar 4-5 mm peste nivelul maxim de pe joja.


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
98YMV
post 20 Jan 2008, 02:08
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 714
Joined: 9 August 07
From: BUCHAREST / ROMANIA




du-te pe la benzinariile care au aparatul acela de schimb de ulei automat si scoate ceva ulei . La OMV tin minte ca am vazut asa ceva . Bafta

This post has been edited by mikedio: 20 Jan 2008, 02:08


--------------------
Dacia 1310 '98 (in raiul automobilelor)
Opel Vectra B 1.6 8v '96
Hyundai Coupe 1.6 16v '00
Hyundai Sonata 2.5 V6 '01
Honda CBR F4i sport '02
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 20 Jan 2008, 02:15
Post #4


__________________


Group: Members
Posts: 13.008
Joined: 4 September 04
From: -




Iti face suprapresiune-n carter si-ti sufla simeringurile si garniturile de etansare. E ca si cum ts-ar sufla cineva-n cooc si t-ar iesi ochii. Se stica simeringurile.

Solutia - fa-l pe dracu-n 4 si-ncearca s-ajungi la nivelul prescris...

PS: zbat :">


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 22 Jan 2008, 19:25
Post #5


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.013
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Am revenit. Mașina a mai fost plecată duminică pt încă ~ 70 km, fâcând circa 130 km de la "tragedie". Pe la ora 15, după ce am venit de la școală, am coborât cu gândul să rezolv treaba și i-am dat o cheie de cum am ajuns. A luat-o imediat, dar nu-și mai menținea turația de relanti (mi-am adus aminte de ce mi-ați zis). Am oprit-o și m-am băgat sub ea. Am scos uleiul care era în plus.. (m-am cam umplut de ulei, noroc că n-a fost taică-miu prin preajmă radmasa.gif), dar tot a mai rămas cu 1 mm deasupra nivelului maxim, pe jojă.. are ceva?

Înainte să mă apuc, am sunat mecanicul "mașinii" și mi-a zis să las deoparte furtunul care iese din capacul de la culbutori. Însă am văzut că are un T, întâi intră în carburator, apoi în saxofon. mellow.gif Care capăt al furtunului trebuie înlăturat? Cel care intră în carburator? Sau cel care intră în galerie, sub carburator?

Încă o chestie:

de când am luat mașina din service, scoate fum alb-albăstrui, și cam urât mirositor. Inițial am zis că nu-i nicio problemă, că o fi de la frig, de la motorul rece etc. ÎNSĂ problema persistă..
De exemplu, azi, după ce am scos uleiul, i-am mai dat o cheie și scotea MAI MULT fum alb-albăstrui. N-a fost nimic, m-am pus pe "curățat" carburatorul cu mâna, umplându-mi podul palmei de ulei... După vreo 20 de "curățări", drept "răsplată" nu mai scotea acel fum la relanti. Ci doar la turații mari (exact ca înainte).
Mă deranjează doar că nu e același fum ca la celelalte mașini, alb, care se evaporă imediat. Al meu are o tentă albăstruie și persistă în aer... știe cineva care ar putea fi cauza? sad.gif

Mulțumesc anticipat!


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 22 Jan 2008, 19:29
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Consuma ulei.De acolo provine fumul albastrui.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 22 Jan 2008, 19:44
Post #7


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.013
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Adică ce e defect? blink.gif Și cum s-ar putea rezolva?


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 22 Jan 2008, 20:09
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Trebuie facut motorul.Dar depinde cat ulei consuma.Poate nu e cazul.Alt motiv ar putea fi ghidurile de supape,dar e mai putin probabil.Daca scoate fum doar la turatii "inalte",poate nu e cazul sa-i faci ceva.Se recomanda schimbarea setului motor daca se consuma mai mult de 1l ulei la 1000km(cartea lui Mondiru).


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 22 Jan 2008, 21:14
Post #9


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




asta cu 1 litru la 1000km...daca eu am depozit de ulei, dar ea are sa spunem 2 litri..eu pun ulei gratis....
e obligatoriu schimbatul setului? cu ce scop?


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dani_devito
post 23 Jan 2008, 00:19
Post #10


Membru extradat


Group: Members
Posts: 249
Joined: 24 October 06
From: Dublin




smile.gif) ce raspuns tampit ai dat ....cu 2 litrii la 100 de km, pai ce draq esti scooter ?? Mergi pe amestec de ulei cu benzina smile.gif) ......pai normal ca trebuie schimbat setu`, ca dupa un timp ajungi la o uzura a mototrului de tragi tu de ea , nu ea de tine smile.gif))


--------------------
Dacia / Fiat Berlina Li / Punto SX 2003 / 2000 - SB 87 SDI
.... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 23 Jan 2008, 00:26
Post #11


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.230
Joined: 24 June 07




Se mai vaita cineva ca nu-i mai urca rampe nici cu a intaia. radmasa.gif Acolo ajungi. Mie mi-a mancat un litru la 4000km, mai degraba l-a aruncat si pierdut pe la simeringuri si mi se pare un picut cam mult.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 23 Jan 2008, 00:37
Post #12


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.217
Joined: 25 November 06
From: Deva




Cartea originala de Reno 12 preconizeaza un consum de ulei in limita a 1 litru / 1000 km ca fiind normal.
Performantele cum sunt ? Trage motorul ? Masoara si tu acceleratia 0-100 kmh si viteza maxima. Daca sunt bune si consumul de ulei nu sare de 1 litru/1000 km inca nu e cazul sa-i faci nimic. Evident masurarea compresiei la un mecanic ar fi de dorit.
Un ulei mai vascos, 15W-50 te va ajuta sa scazi consumul de ulei, emisiile de fum si evident o imbunatatire (nu face minuni) a compresiei, daca motorul are un grad de uzura de bun simt, sa zic asa.
Ce nivel are uleiul pe joja ? E posibil sa ai prea mult, printre altele.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 23 Jan 2008, 00:46
Post #13


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




merced 150 kM 1L ulei => drum drept rupe norii dar in panta scade drastic demarajul. Cate odata nici mie nu imi venea sa cred cat de bine putea sa mearga cu ulei smile.gif simt dorinta uneori sa imi bag picioru` in pedala si sa manance (uleiu) soseaua biggrin.gif


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msanyix
post 23 Jan 2008, 09:19
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 November 07
From: Livezeni, Mures




QUOTE(MyKe89 @ 22 Jan 2008, 19:25)
Am revenit. Mașina a mai fost plecată duminică pt încă ~ 70 km, fâcând circa 130 km de la "tragedie". Pe la ora 15, după ce am venit de la școală, am coborât cu gândul să rezolv treaba și i-am dat o cheie de cum am ajuns. A luat-o imediat, dar nu-și mai menținea turația de relanti (mi-am adus aminte de ce mi-ați zis). Am oprit-o și m-am băgat sub ea. Am scos uleiul care era în plus.. (m-am cam umplut de ulei, noroc că n-a fost taică-miu prin preajmă radmasa.gif), dar tot a mai rămas cu 1 mm deasupra nivelului maxim, pe jojă.. are ceva?

Înainte să mă apuc, am sunat mecanicul "mașinii" și mi-a zis să las deoparte furtunul care iese din capacul de la culbutori. Însă am văzut că are un T, întâi intră în carburator, apoi în saxofon. mellow.gif Care capăt al furtunului trebuie înlăturat? Cel care intră în carburator? Sau cel care intră în galerie, sub carburator?

Încă o chestie:

de când am luat mașina din service, scoate fum alb-albăstrui, și cam urât mirositor. Inițial am zis că nu-i nicio problemă, că o fi de la frig, de la motorul rece etc. ÎNSĂ problema persistă..
De exemplu, azi, după ce am scos uleiul, i-am mai dat o cheie și scotea MAI MULT fum alb-albăstrui. N-a fost nimic, m-am pus pe "curățat" carburatorul cu mâna, umplându-mi podul palmei de ulei... După vreo 20 de "curățări", drept "răsplată" nu mai scotea acel fum la relanti. Ci doar la turații mari (exact ca înainte).
Mă deranjează doar că nu e același fum ca la celelalte mașini, alb, care se evaporă imediat. Al meu are o tentă albăstruie și persistă în aer... știe cineva care ar putea fi cauza? sad.gif

Mulțumesc anticipat!
*



Daca chiar vrei sa scoti, tb scoasa furtunul dintre T si capacul de la culbutori. Trebuie prelungita cumva furtunul acela si orientata in jos ca sa nu ai ulei peste tot sub capota.
Vezi daca iti scoate fumul acela albastrui cand ai uleiul la nivelul normal si faci cativa km ca sa arda tot surplusul care s-a depus din cauza niv prea mare, pana atunci eu zic ca sa nu te bagi altundeva


--------------------
VW Passat B5.5 Variant 1.9 TDI - MS 08 PNK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 23 Jan 2008, 18:49
Post #15


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.013
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




QUOTE(dr_mKe @ 23 Jan 2008, 01:37)
Performantele cum sunt ? Trage motorul ? Masoara si tu acceleratia 0-100 kmh si viteza maxima. Daca sunt bune si consumul de ulei nu sare de 1 litru/1000 km inca nu e cazul sa-i faci nimic. Evident masurarea compresiei la un mecanic ar fi de dorit.
Un ulei mai vascos, 15W-50 te va ajuta sa scazi consumul de ulei, emisiile de fum si evident o imbunatatire (nu face minuni) a compresiei, daca motorul are un grad de uzura de bun simt, sa zic asa.
Ce nivel are uleiul pe joja ? E posibil sa ai prea mult, printre altele.
*


- Trage.. binișor, dar trage... Deși e irelevant, pentru că am tot discul vechi (de 170) pe volanta de 180.. sau ceva de genu', nu mai știu cum mi-a zis mecanicul (motorul e din '86 acum).
- Încă n-am apucat să țin cont de consumul de ulei. De-acu' încolo.
- 0-100 nu prea mă trage inima să fac, planetara dreapta îmi cam face cu ochiu'... laugh.gif De viteză maximă nu mai zic, ar fi crimă, de-abia mă încumet la 80-90 cu ea (de fapt, nici n-am mai apucat să ies (eu) din oraș de când i-am schimbat motorul.. am prins vreo 70 în oraș - verde de colo-colo wacko.gif și s-a dus chiar bine)
- Uleiul e cu 1 mm peste nivelul maxim. mellow.gif

QUOTE(msanyix @ 23 Jan 2008, 10:19)
Daca chiar vrei sa scoti, tb scoasa furtunul dintre T si capacul de la culbutori.
Vezi daca iti scoate fumul acela albastrui cand ai uleiul la nivelul normal si faci cativa km ca sa arda tot surplusul care s-a depus din cauza niv prea mare, pana atunci eu zic ca sa nu te bagi altundeva
*


Merci mult, însă furtunul tot acolo a rămas. Merge bine motoru'.
Azi am observat că parcă n-ar mai scoate fum așa albastru când e motorul cald. Asta ce ar mai însemna? La pornire te înecai în el...


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 23 Jan 2008, 19:35
Post #16


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Daca scoate fum in mod exagerat, ar trebui sa mai treci cu motorul pe la segmentat, pana nu te trage RAR-ul pe dreapta definitiv.
Doar 1 milimetru, hai doi maxim... n-o fi foc. Tu ziceai ceva de ordinul centimetrilor initial, acu' esti ok oricum. Fa curat in carburator si spala putin furtunele alea pe interior.
Faza cu astupatul T-ului in partea dinspre capacul de chiulasa, am auzit ca nu e recomandata, insa se poate improviza un filtru pus la mijloc astfel incat sa nu ajunga uleiul in carburator.


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 23 Jan 2008, 22:57
Post #17


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.217
Joined: 25 November 06
From: Deva




Motorul nu se "segmenteaza". Asta e o "reparatie" mioritica, consumatoare de bani si timp, cu rezultate proaste pe termen lung. Se schimba setul complet. Cum pui segmenti noi pe cilindri ovalizati ? Segmentii cei noi se duc rapid si ajungi inapoi de unde ai plecat, minus banii aferenti "reparatiei".

This post has been edited by dr_mKe: 23 Jan 2008, 22:57


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 23 Jan 2008, 23:08
Post #18


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




daca segmentul este problema(si sti sigur asta), si vrei sa o faci pentru scurt timp(sa te mai tina 1 luna...sau nush ce drum, sa te mai tina 20 000km..), atunci schimbi doar segmentii,desi manopera este aceeasi si diferenta de la 80RON segmenii pana la 275 RON intreg setul nu mi se pare mult, avand in vedere avantajul schimbarii la tot setul, daca nu au nimic pistoanele si camasile.

p.s. termunul segmenteaza nu trebuie pus in ghilimele, este termen gramatical corect: SEGMENTÁ, segmentéz, vb. I. Tranz. ~ 2. (Auto) A înlocui segmenții uzați de pe pistoanele unui motor sau compresor cu alții noi, adecvați cotei de reparație. (scz pt offtopic)


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 23 Jan 2008, 23:14
Post #19


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.013
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




Off, n-o să uit mașina asta cât oi trăi...

Eu, unul, nu m-aș băga la dat carburatorul jos, mi-e să nu-l stric naibii mai rău.. laugh.gif Dacă pe taică-miu nu-l trage inima să umble la ea, nici eu n-am de gând să stric ceva și să facă gură (cum face de obicei).

Văd eu cum mai evoluează lucrurile, mulțumesc.. vă țin la curent. smile.gif

Peace!

LE: Am înțeles, Cristi. Dar nu știu dacă mă pot întinde la un set nou, am alte cheltuieli în perioada asta, am făcut deja destule sacrificii pt mașina asta (din septembrie s-au băgat în ea peste 7 milioane ..și încă mai cere). Plus că trebuia să-i iau și un disc de ambreiaj nou, și vreau de uzină, să nu am surprize. Să văd...

This post has been edited by MyKe89: 23 Jan 2008, 23:18


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 23 Jan 2008, 23:33
Post #20


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.217
Joined: 25 November 06
From: Deva




"Ghilimele" eu segmentez, tu segmentezi, el segmenteaza. Declinarile mon cher. "Segmenteaza" este perfect corect, avand in vedere regulile gramaticale.
Eu ma leg mereu de schimbare segmentilor pentru ca este reparatie dubioasa, nerentabila dpv banesc. Manopera este indentica, diferenta la suma totala este in avantajul schimbarii setului.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th May 2024 - 06:59
Forum Renault