probleme frana...iar!, frana cind pe spate cind pe fata....
![]() ![]() ![]() |
probleme frana...iar!, frana cind pe spate cind pe fata....
ursachemihai |
![]()
Post
#1
|
||
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
|
||
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Repartitorul... Caută pe forum.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#3
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
pai si repartitorul l-am schimbat...e nou.....
|
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
Minel |
![]()
Post
#4
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Purja de la pompa este de la circuitul de by-pass ,inseamna ca nu ai aerisit ca la carte , si daca ai desfacut purja aceea fara sa fi tinut pedala apasata ai bagat aer in instalatie ,
![]() 1. Defiletezi sonda ICP de pe pompa. Apoi incepi cu roata stinga spate (traseul cel mai lung), apoi dreapta spate, dreapta fata, stinga fata. Desfaci pe rind aerisitoarele, cite unul odata, pina curge lichid curat, fara bule; stringi aerisitorul si treci la urmatorul. Poti monta un furtun gen "vacuum delco" pe aerisitoare si recuperezi lichidul scurs in vas curat La sfirsit cu sonda ICP scoasa faci citeva pedale tari, tepene. Repui sonda si verifici 2. Defiletezi sonda ICP de pe pompa. Dai pedala si treci la roata stanga spate, apoi dreapta spate , dreapta fata ,stanga fata si in cele din urma aerisesti conducta de by-pass de la purja de la pompa !!! ![]() Limitatorul se regleaza din 2 piulite(care tensioneaza sau detensioneaza parghia care apasa pe limitator) cu o chieie de 11. Strangi, frana mai puternica, destrangi, mai putin puternica. E o tija filetata, cu o parghie care culiseaza pe ea, cu o piulita in fiecare capat, ca sa tina contra. Prin coborarea parghiei frana spate e mai slaba, prin urcare frana spate e mai puternica. Piulitele le desfaci in ce ordine vrei. vei vedea o placuta cu arc si o pirghie, din otel rotund cotit care se termina la un surub cu doua piulite: una deasupra alta dedesubt. Ei, desfacind piulita de jos si apropiind-o pe cea de sus, scazi presiunea livrata de limitator Daca tot lucrezi la frane poti sa faci si autoreglarea cu clicheti a sabotilor tragand frana de mana,dupa care apesi pedala cam la 10 secunde(in timpul asta se destind arcurile din cilindri)si ar trebui sa fie teapana. Daca toate componentele sistemului de franare sunt in parametrii ar fi culmea sa nu ai frane beton !! ![]() This post has been edited by Minel: 4 Feb 2008, 07:36 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#5
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
multumesc de raspuns....
pai varianta 1 am folosit-o si eu......dar ....fara efect la purja pompei.... daca fac pedala....merge....dar ...acelasi efect... ma gandesc....ca purja de la pompa....e doar pt aerisirea acelor pistonase de la ICP.....nu sunt sigur daca am aerisit bine conducta de by pas. am mai cxautat pe forum dar sunt anumite informatii care sunt scapate.... De exemplu....voi spuneti sa aerisesc......prin cadere.... si apoi...pedale ...repun sonda si gata....dar in cazul asta conducta de bypas ramane ...goala. deci trebuie dat la pedala... si in cazul asta....pompa intra in avarie....oricare aerisitor as desface......Dupa ce intra in avarie pt circuit fata.... iar aerisesc spatele. pentru ca aerul din bypas sa plece spre roti... am facut asta.... dar tot aceeasi problema........pedala buna...tare......dar prima frana puternica....blocheaza spatele......a doua frama puternica....blocheaza fata! |
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
Minel |
![]()
Post
#6
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Cred ca nu ai fost atent ,rescriu :
Defiletezi sonda ICP de pe pompa. ![]() Dai pedala si treci la roata stanga spate, apoi dreapta spate , dreapta fata ,stanga fata si in cele din urma aerisesti conducta de by-pass de la purja de la pompa !!! Daca demontezi sonda imposibil sa intre in avarie in timp ce aerisesti ,dupa aerisirea rotilor ,aerisesti circuitul de by-pass de la purja de la pompa ,abia apoi montezi sonda la loc !! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#7
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
am inteles....multumesc...am observat ca esti foarte concis...
deci conducta aia de bypas se aeriseste sigur la desfacerea purjei de pe pompa?... si asta e posibil doar cu pedala, cred! am dreptate? ca prin cadere nu are cum....conducta fiind peste borcan....deci |
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
Minel |
![]()
Post
#8
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
DA ,prin metoda " pedala " am aerisit si o sa mai aerisesc de acum inainte sistemul de franare
Iti scriu din proprie experienta , eu m-am documentat vreo saptamana dupa aceea m-am incumetat si mi-am facut singur sistemul de franare in vara(schimbat cilindri pe spate ,un etrier , pistonase pe fata ,placute ,pompa noua,prezentau uzura prea mare ca sa ma multumesc doar cu o schimbare de garnituri ) iar de atunci nu am avut probleme , dar o data la 2 luni merg pe un drum de pamant cu viteza mica si franez brusc pt a observa daca imi prind toate rotile si cum prind , |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#9
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
MINEL: Daca demontezi sonda imposibil sa intre in avarie in timp ce aerisesti ,dupa aerisirea rotilor ,aerisesti circuitul de by-pass de la purja de la pompa ,abia apoi montezi sonda la loc !!
pai de ce sa nu intre in avarie, intra doar ca nu m-i se aprinde martorul.... doar sonda asta face...semnalizeaza acest lucru! Nu? cind ajung cu aerisirea la partea fata, atunci si pompa intra in avarie....chiar daca nu are ICP...doar ca ulterior la o apasare mai puternica...isi revine. Asta ar fi explicatia logica... Deci dupa teorie...daca intra in avarie.... atunci trebuie aerisita conducta de bypas prin desfacerea purjelor spate prin metoda pedala....cum a spus "Dyda" intr-un post mai vechi. daca deschid doar purja pompei....se face acelasi lucru? |
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
Minel |
![]()
Post
#10
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Eu ti-am scris cum am facut avand pompa cu 4 conducte cu ICP , si de jumatate de an nu am treaba,dupa aerisirea rotilor ,am aerisit conducta de by-pass , si apoi am montat sonda la loc .
Anomalie pe circuitul primar (fata) Pistonul primar avanseaza pana la stift ,deci comanda mecanic pistonul secundar .Lipsa presiunii in primar duce la o franare mai putin eficace iar cursa la pedala este alungita ! Anomalie pe circuitul secundar (spate) Cele 2 pistoane avanseaza .Pistonul secundar ajunge pe stiftul sau. Pistonul primar continua sa avanseze.Presiunea creste in circuitul primar.Lipsa presiunii in circuitul secundar duce la o franare mai putin eficace iar cursa pedalei este alungita ! Rolul I.C.P. este de a semnaliza printr-un intermediul unui bec o scadere de presiune intr-un circuit si de a creste presiunea pe franele spate in caz de pierdere de presiune pe circuitul fata .Ca urmare ,in acest caz eficienta franarii este obtinuta pe rotile spate . Pentru aceasta I.C.P.-ul poseda un canal (A) si un circuit suplimentar © in derivatie,intre el si limitator ! Conducta de by-pass avand legatura cu repartitorul si nefiind aerisita ,normal ca iti franeaza asa !!! Sper ca am fost destul de clar !! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#11
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
pai eu voiam sa stiu daca pompa nu este in avarie....conducta de bypass nu e "pusa in functiune"...deci....merge sa fie aerisita pe la purja pompei? Se incarca cu lichid din circuitul spate?. asta imi e neclar....
scuze de insistente... |
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
Minel |
![]()
Post
#12
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Acesta este rolul purjei de aerisire de la pompa ,pt a aerisi by-pass-ul
![]() Deci ,ma repet pentru ultima data citeste cu atentie ce am scris mai sus : I.C.P.-ul poseda un canal (A) si un circuit suplimentar in derivatie ,(acea conducta de by-pass , pt cheie de 14 , )intre el si limitator ! ![]() Conducta pentru rotile din spate ,merge la limitator si de acolo la fiecare cilindru in parte ,iar conducta de by-pass normal ca are legatura cu circuitul spate care are rolul de a creste presiunea in acest circuit in cazul unei defectiuni a circuitului primar (rotile fata ) Daca tie nu iti iese lichid pe conducta de by-pass ,ii clar ca ai aer in ea si trebuie aerisita ,(by-pass-ul are legatura directa cu repartitorul ,implicit si cu rotile spate ) daca ai aer pe acea conducta sigur ai aer si in repartitor si la cilindrii spate deoarece circuitul spate comunica cu acea conducta de by-pass . |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#13
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
mersi de sfaturi...am reusit in sfarsit sa aerisesc toata instalatia....nu mai am pic de aer....
Dar sincer...nu-mi place cum franeaza...parca nu are "prindere" ca lumea....apasarea trebuie sa fie cam tare pe pedala...(parca as fi pus ceva vaselina pe discuri)...iar spatele....foarte greu blocheaza... Mai fac teste......... ![]() |
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
Minel |
![]()
Post
#14
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE parca as fi pus ceva vaselina pe discuri)...iar spatele....foarte greu blocheaza... Poti sa faci autoreglarea cu clicheti a sabotilor tragand frana de mana,dupa care apesi pedala cam la 10 secunde(in timpul asta se destind arcurile din cilindri)si ar trebui sa fie teapana. |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#15
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
pai pedala este teapana....reglajul l-am facut.....doar simptomul asta il am....de "vaselina pe discuri'
![]() |
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
Minel |
![]()
Post
#16
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Masina merge infranata ??
Ridica fiecare roata de spate pe cric si invarte-o ,daca merge mai greu posibil sa fie infranata si sa frece ferodoul de oala incalzind-o si astfel vaselina sa se prelinga si atunci acest simptom Care este starea cilindrilor receptori si al ferodourilor ??? sa nu aiba cilindri o stare avansata de uzura si sa ramana blocati astfel incalzind roata si reversul fiind vaselina de la rulmenti pe ferodouri ( asa am patit si eu ) |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Tocmai acum 15 min am terminat si eu franele de facut avand simptome de frana elastica,cursa pedalei joasa si efect de vaselina pe tamburi.Am inlocuit tot lichidul de frana cu 2+2 dot 3,aerisire facuta prin cadere inclusiv purja pompei ,am dat cu un spray WD 40 degripant pe spate deoarece nu imi mai mergea reglajul sabotilor,i-am impins dinte cu dinte pana cand tamburul a intrat un pic fortat,am strans piulita de la rulment am apasat frana si tras frana de mana(de la 8-9dinti cat aveam la levier acum am 4-5)tamburii se invart fara sa frece am plecat in proba si am frana la un sfert din cursa de dau cu ea in cap.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#18
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
masina nu merge infranata deloc....toate componentele sistemului de franare sunt noi....inclusiv placute etc....
Verificare facuta pe fiecare roata....nu are pic de vaselina....deci? Alta e cauza....Oricum....mai incerc o rezolvare....poate neconventionala....astept sfaturi... ![]() |
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Daca ai placutele si sabotii noi se mai intampla fenomenul de ''asezare'' pana isi fac acea aderenta in special la placute pana isi fac suprafata de contact exact ca al discului ca sa fim seriosi cam toate daciile au suprafetele discurilor cu caneluri .
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#20
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
exclud asta...pentru ca am parcurs 1000 km cu ele...deci s-au rodat!
|
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Deci aerisirea este facuta la toate purjele prin metoda pedala...hmmm eu unul as incerca operatiunea de la capat prin metoda caderii libere.In 8 ani de cand am dacia asta cu 4 conducte de fiecare data cand am umblat la frane am aerisit-o prin cadere libera .
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#22
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
dupa aerisirea..."la pedala"....am facut si aerisire prin cadere libera!
|
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Repartitorul lucreaza cum trebuie?Normal daca masina este goala in special pe spate si ai reglata tija in parametrii de functionare la apasarea pedalei de frana brusc se aude un clanc de la pistonasul repartitorului care este impins de catre lichid pana sa faca contact cu tija,iar infranarea trebuie sa fie mai mult pe fata implicit pedala trebuie sa fie tare iar cursa relativ mica,iar cu greutate pedala parcurge o distanta mai mare din cauza tijei care tine pistonasul repartitorului ''pe inchis'' permitand debitului de lichid sa intre mai mult in etrieri.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
ursachemihai |
![]()
Post
#24
|
dasda Group: Members Posts: 245 Joined: 23 September 07 From: aici ![]() |
pai aici am crezut si eu ca ar putea fi "buba" dar....am reglat repartitorul mai mult pe deschis: am strans tija mai mult...tocmai pentru a avea un flux de lichid mai mare pe spate.
Dar acelasi efect.... De aia sunt nedumerit......ca nu-i dau de cap! ![]() |
--------------------
Logan
berlina
2008
- bb33ddd
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 23:07 |