alternator, nu mai incarca cum trebuie
![]() ![]() ![]() |
alternator, nu mai incarca cum trebuie
ionut L. |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|||
Minel |
![]()
Post
#2
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Ai masurat tensiunea la bornele bateriei sau te-ai luat doar dupa acul indicator ??
Masoara prima data si apoi revino ,nu tot timpul indica bine ,membri mai experimentati pot sa iti confirme asta !!! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
msanyix |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
1. Masoare incarcare trebuie sa fie intre 13,8 - 14,4 v.
2. Vezi prima data in ce stare sunt carbunele 3. Masoara diodele redresoare, s-ar putea sa fie vreuna puscata. 4. Daca nu ai la aste proble me atunci poti sa vezi de releul de incarcare. Daca sunt bune carbunii cel mai simplu este sa schimbi alternatorul cu al unui prieten si vezi cat iti incarca, daca nu iti incarca nici asa destul schimbi si releul, asa poti depista cel mai usor piesa defecta. |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Daca incarca doar la turatii mari, puntea redresoare e prima suspecta, apoi carbunii, releul de incarcare. Masoara tensiunea la relanti cu motorul pornit si fara alti consumatori, trebuie sa ai 14.2 V apoi aprinzi farurile tot la relanti, tensiunea nu are voie sa scada sub 13.9 V (la mine ramane tot 14.2 V si am fulie normala de dacia). Releu de incarcare recomand electronic care tine pana la adanci batraneti.
Problemele de incarcare apar la scurturi mari, supraconsum, etc. Feriti-va sa dati curent de pornire ca atunci se duc puntea si releul... Daca chiar trebuie, atunci demontati inainte borna + de la masina. Am vazut ca mai nou e la moda sa ai si motorul pornit cand dai curent... Nu sunt de acord cu practica asta... Bafta si sper sa o rezolvi, daca nu mai postezi si vedem... |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
eu mi-am dat seama dupa becurile din bord ca nu mai luminau asa verde aprins iar la turatii mari se vedea cum creste intensitatea becurilor. Eu am mai patit asa cu carbunii dar incarca la turatii mici. Sper sa nu fie diodele ca alea sunt mai greu de schimbat
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(ionut L. @ 18 Jan 2008, 08:46) salutare tuturor, am o problema cu alternatorul cred... nu mai incarca la turatii joase, trebuie sa accelerez pe la 3000 ture ca sa se ridice acul pe portiunea alba ![]() De la ce sa fie, sa fie de la carbuni? (care sunt simtomele pentru diode arse?) va multumesc pune aparatul pe bornele bateriei si vezi tensiumea ala din bord este relativ daca vrei sa vezi alternatorul citeste pe aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 sigur gasesti rezolvarea la problema ta This post has been edited by bygy007: 19 Jan 2008, 00:26 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#7
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
ha, eu am de 36A. o fi de dacie sau de tractor? si la verificare, la caranda mi-a zis ca incarca cu f putin si cu faza lunga nici macar, poate ma trezesc dupa 200km de faza lunga ca raman fara baterie
![]() This post has been edited by tzepesch: 19 Jan 2008, 01:51 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
maseax |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
QUOTE(ionut L. @ 18 Jan 2008, 14:26) eu mi-am dat seama dupa becurile din bord ca nu mai luminau asa verde aprins iar la turatii mari se vedea cum creste intensitatea becurilor. Eu am mai patit asa cu carbunii dar incarca la turatii mici. Sper sa nu fie diodele ca alea sunt mai greu de schimbat ![]() Asa facea si la mine. Am schimbat releul de tensiune (aveam mecanic; am pus Electronic) si acum nu mai am probleme. E 12 lei unul nou. This post has been edited by maseax: 19 Jan 2008, 02:39 |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Tot electronic recomand si eu. Cu cel mecanic era sa-mi sara bateria in aer, pentru ca incarca de nebun, asa cel electronic se opreste cand este bateria incarcata.
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Eletronic dar cu variatie de temperatura si de curent in functie de tensiune , am de gand sa realizez asa ceva si nu e complicat. Nu stiu daca ati observat la o turatie sub plafonul de 800 de ture releul nu mai incarca la fel ca la 1000 de ture stbil si mai ales daca ai si consumatori.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
maseax |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 19 Jan 2008, 12:41) Eletronic dar cu variatie de temperatura si de curent in functie de tensiune , am de gand sa realizez asa ceva si nu e complicat. Nu stiu daca ati observat la o turatie sub plafonul de 800 de ture releul nu mai incarca la fel ca la 1000 de ture stbil si mai ales daca ai si consumatori. ![]() Da vrei sa-i pui relantiu la 500 rot/min ? This post has been edited by maseax: 19 Jan 2008, 15:21 |
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#12
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Multi folosesc socul eu nu-l folosesc de loc la pornire si am deja stabil 500 de ture , la cald motorul urca usor la relantii la 800 de ture . Asadar voi modifica in asa fel si la 500 de ture daca aprind farurile sa-mi incarce normal fiindca sub 800-600 de ture releul nu primeste tensiune de excitatie cat ar trebui de la releu.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
incearca dar nu vei reusi la 500 ture nu este fiabil daca vei masura pe iesirea releului vei avea tensiunea bateriei mai mult nu ai de unde sa-i dai , singura modificare ete fulia mai mica pe care am mentionat-o mai dumult alternatorul este un motor sincron cu rotorul bobinat se mai poate umbla la numarul de spire din stator
![]() ![]() This post has been edited by bygy007: 20 Jan 2008, 16:28 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
gata, am rezolvat problema... erau doua diode arse. Acum incarca bine
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Diodele se duc repede la scurtcircuit, pentru ca siguranta nu e rapida. Se mai duc atunci cand dai curent de pornire la un prieten cu bateria moarta, daca bateria descarcata e in circuit. Uneori si releul electronic de incarcare se mai duce. Si pana la urma... sunt multe motive posibile... chiar si calitatea proasta.
This post has been edited by DoubleG: 22 Jan 2008, 17:55 |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th July 2025 - 18:47 |