DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dau o cheie si afuma bujiile in 5 sec

Hacker
post 24 Jan 2008, 11:58
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Salut, am si eu o problema cu batrana Dacie 1310. Masina e din 1985, o am de ceva vreme, si pana sa dea frigul nu am avut probleme.
Masina are 92262 Km/reali. la motor nu sa umblat niciodata, Decat o reglare de culbutori. in schimb are toate consumabilele schimbate : ulei valvoline, buji de 2 sapt brisk, delcou nou, capac, platina, condesator noi Bosh, fise noi.
Am citit pe alte topicuri k ba e de la aprindere, ba e de la carburator.. la mine sunt noi si tot nu inteleg.. Cum pornesc motorul in 5 sec incepe sa mearga in 3, 2 pistoane, si asa ramane.. Scot bujiile.. Negre ... intradevar bag bani in ea, si o si alerg.. Merg de obicei 110-120 in afara.. consumul este bun 6,5 - 7 iar cand e drum mai greu 8 maxim.. Cineva mi-a spus k poate sa fie supapele ( da rateuri rau pe toba ) sau chiuloasa ovalizata.. Totusi asi vrea sa stiu si parerea voastra, sa nu incep sa fac motorul degeaba..


Attached thumbnail(s)
DSC01126.JPG ( Size: 89.94k ) Number of downloads: 102


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 24 Jan 2008, 12:46
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Rateuri iti da pentru ca nu se face aprinderea calumea,ceea ce in cazul tau poate fi chiar datorita bujiilor innegrite.Am avut si eu aceeasi problema(nu 5 secunde,10 minute),la mine a fost de vina avansul vacuumatic si platoul care era blocat.Deeasemenea ar fi bine sa te uiti si la delco,sa il desfaci si sa il cureti.Daca ai schije,saibe ceva prin el iti da la masa,scainteia e slaba,nu se face aprinderea calumea,rezultatul=bujiile innegrite.Dupa timpul pe care il zici(5 secunde) probabil sunt mai multe chestii cumulate.De la carburator poate fi ,pe circuitul de relanti,infundat,poti verifica asta daca o turezi.Daca si asa iti innegreste bujiile,nu e asta cauza principala.Ai grija ca la motoarele vechi/uzate scade toleranta si au o mai mare importanta reglajele facute corect.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 24 Jan 2008, 16:10
Post #3


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




E simplu la tine regleaza din nou avansul si carburatia daca in schimb ai compresie pe fiecare cilindru buna iar daca pierzi compresie se pot avuma foarte rau bujiile ulei pe ele intr-un cuvint refacerea motorului.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 25 Jan 2008, 13:04
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Kalyyyy dar eu am schimbat toata aprinderea, iar compresia am 6 pe bord.. Masina nu mananca ulei, tocmai asta ma nelinisteste, iar daca schimb bujiile masina merge fara probleme, si nu le afuma in timp ce merg.. afumarea apare nu mai la pornire.. daca le scot, le curat , merg fara probleme. Acum 3 sapt am plecat cu ea pana la Busteni.. inainte sa plec la pornire bujiile sau inegrit, apoi le-am curatat, am dat o cheie cand motorul era umpic mai cald, si am plecat fara probleme, fara nici un defect pana acolo, iar la retur idem. Ma gandesc k dak ar fi aprinderea de ce nu face de la inceput si sa continue tot asa, ( prost ) sau carbutorul de ce nu ar face figuri si in mers si face nu mai la pornire.. cand le inegreste imi dau seama imediat, masina porneste si in 2 pistoane, deci aprinderea e buna. a pornit si cand erau minus 15 grade, tot la prima cheie, dar in 3 pistoane... Carburatorul.. eu acolo ma gandesc sa fie ceva galagie.. sa nu fie amestecul omogen... dar ce sa zic si ala e facut in vara.. si pana sa in decembrie nu am avut treaba..


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 25 Jan 2008, 14:21
Post #5


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




carburatorul, mai bine zis, da-l jos, curata-l si mai fa reglajele inca o data. ar treubi sa se amelioreze situatia. iar daca zici ca iti da rateuri la greu, ai putea sa te gandesti si la distributie. lant + intinzator si timp liber sa o desfaci si sa o pui la punct.

schimba si filtrul de aer si sita aia mica de la carburator.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 25 Jan 2008, 14:29
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Pai asta schimba situatia,daca nu ti le afuma decat la pornire.Cum pornesti masina,cu socul?daca da ,si asa e normal sa si faci,ai o problema la soc,mai exact iti baga prea multa benzina si prea putin aer.Este adevarat ca tu zici ca ai schimbat aprinderea si reglat carbu de putin timp,dar mare e gradina domnului in ce priveste calitatea pieselor,si nu e nevoie sa dam vina pe fabrica/srluri dar poti sa ai si ghinion.
In orice caz motivele pentru buji innegrite sunt cele care tin de momentul in care se face aprinderea,ce amestec se aprinde si momentul in care se face evacuarea relativ la explozie.Luindu-le pe rind,incepind cu reglajul avansurilor(centrifugal,vacuumatic si static),al puterii scinteii care se produce la bujie(platina,bobina,fise,bujii) pentru motivul aprinderii,verificat carbul pentru motivul amestecului si in ultimul rind,pentru ca e cel mai costisitor/complicat de verificat distributia,care e improbabil sa fie.
Ce am zis mai sus sunt cauzele generale,care oricum e bine sa le verifici din cand in cand,la tine iti recomand intai sa verifici carbul(sis de soc) si apoi avansul vacuumatic.Insist cu acest avans pentru ca:e cel mai usor de verificat si modul lui de functionare presupune o anumita turatie,nu prea mare,pana in 2000 mi se pare,dupa aceea curba momentului scinteii este liniara din punctul de vedere al avansului vacuumatic.
Mai e o chestie,tu la drum lung mergi destul de turat,iar bujiile la o anumita temperatura(dependenta indirect de turatie) se autocurata.
Cand am avut eu problema asta,la toti cei 4 mecanici la care am fost,unul a reusit sa ii dea de cap.Totusi toti s-au uitat intai la avans(static si vacuumatic),apoi la puterea scinteii si apoi la tacheti.
In final,iar despre avansul vacuumatic,tu il ai schimbat?daca da verifica totusi sa mearga usor,la magazine,toate avansurile la care m-am uitat aveau un arc de nici cu mama vacuumului nu il miscai,in concluzie am improvizat un arc mai moale.Asta desigur daca nu e rupta membrana iar la platou piesa mobila se misca si nu e blocata.Succes!


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 25 Jan 2008, 14:42
Post #7


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




ori is prost, ori is prost... kalyyyyyy, bine zici... poate foarte bine sa fie de la soc.


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 25 Jan 2008, 15:48
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Sper sa fie numai de la asta.Din pacate am invatat un lucru la genul asta de masini:daca ai o problema ,deobicei sunt mai multe cauze adunate in timp,fiecare de una singura nefiind indeajuns de grava cat sa duca la problema respectiva..


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 26 Jan 2008, 20:14
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




la carburator ma gandeam si eu.. Dar astazi am dus-o la mecanic, nu mai suportam. Si el a spus k sunt supapapele de la evacuare.. Am lasat-o acolo pana luni.. Ma gandeam la mine sa fie ceva mai complicat. Acum 2 ore am sunat la mecanic si mi-a spus k supapele erau varza.. Acum ce sa zic, sa ii spun sa schimbe si distributia.. Astea de obicei sa strica ft rar, e pe lantz, am mai schimbat la o dacie care am avut-o si a fost degeaba... Turbez.. Sper sa fie supapele, eu tot la soc ma gandesc sa fie de vina.. Iar de turatie , ce sa zic, in buc nu merg turat, cel putin asa cred eu.. 1 -20 km/h, 2 - 30-35 km/h , 3 - 50 km/h, 4 - 50-120 km/h..


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 28 Jan 2008, 08:10
Post #10


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Ai incredere in mecanicul tau ??? iti spun pt ca la mine zici ca era tractor din cauza culbutorilor (motorul nu are nici 30k ,ii din 2005 schimbat tot inclusiv blocul de fostul proprietar ) dupa ce i-am reglat culbutorii functioneaza impecabil ,vezi o reglare a culbutorilor si tind sa cred ca si carburatorul ii de vina ,
Ai incercat sa o pornesti fara soc ???


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 08:19
Forum Renault