Daca scad presiunea in roti iarna are ceva?
![]() ![]() ![]() |
Daca scad presiunea in roti iarna are ceva?
decrvl |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
|
||
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|||
Alecs_TGA |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 778 Joined: 31 January 05 ![]() |
1.9-2 fata si spate daca nu cari cu masina tot la fel sau daca mai cari cu ea 2.1
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate
- XXX BUCURESTI
|
|
decrvl |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Nu ma car decit pe mine in general si mai ra sotia si bebeul.
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
ovidiusoft |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de sub patura Group: Members Posts: 999 Joined: 3 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar n-ar fi o idee mai buna sa bagi cat scrie la carte si pe cantul usii soferului?
|
--------------------
Dacia Logan
Ambitios 1.6MPI-8V
promotia 2005 aici ar veni semnatura, nu?
|
|
decrvl |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Ba da asa as vrea dar nu stiu cum se comporta cauciucurile Pe udatura si mai ales pe gheata.De aia si incerc sa aflu un sfat bun.Tin si la masina si mai ales la familie si la mine.Incercati sa intelegeti.
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#6
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Indiferent cum se comporta cauciucurile, presiunea e cea scrisa pe usa (sau capacul rezervorului in interior, la mine acolo scrie). Mergi la o vulcanizare si le spui sa verifice presiunea in roti. Presiunea nu depinde de calitatea cauciucurilor.
Si apropo, daca tii la siguranta ta si a familiei, cumpara-ti roti de iarna. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
paul_p |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Cred ca a vrut sa zica ca nu are anvelope de iarna. Si pentru a avea aderenta mai buna ar prefera sa reduca presiunea.
Se practica la mers pe teren dificil gen zapada, noroi. Dar in combinatie cu anvelope corespunzatoare. Anvelopele de vara nu au aderenta buna la temperaturi scazute. Nu cred ca te va ajuta cu ceva doar scaderea presiunii la anvelopele de vara. This post has been edited by paul_p: 2 Nov 2006, 20:45 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
PanDa |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
"...ar prefera sa reduca presiunea.
Se practica la mers pe teren dificil gen zapada, noroi...." Sa nu facem ceva confuzii majore. Zapada si noroiul se trateaza total diferit din punct de vedere al cauciucurilor. Si compozitie si forma. Singurul loc in care te ajuta un cauciuc dezumflat este nisipul (in anumite conditii). pe asfaltul rece si umed pe care o sa-l intalnesti si iarna te ajuta foarte mult cauciucurile de iarna nu din cauza profilului cauciucului ci din cauza faptului ca isi pastreaza proprietatile la temperaturi scazute. Daca singura solutie (buget) e sa folosesti cauciucurile standard atunci nu e o problema dar 1. presiune recomandata de producator 2. la orice schimbare a suprafetei drumului, ud, ud +rece, ud + inghet, zloata, zapada redu-ti viteza de deplasare cu aprox 50% (parerea mea) fata de conditii normale si nu bruscua comenzile 3. nu iesi de pe asfalt pe drumuri desfundatre acoperite de gheata, zapada sau noroi. Cu DSN-ul am ramas de vre-o 3 ori intre blocuri pe motiv de cauciucuri de vara + zapada batatorita si inghetata; iar cu NIVA am ramas o data in riu si de 2 ori pe zapda tot din caza cauciucurilor (erau tot teren si nu de zapada respectiv noroi) desi masina merge 4X4 + diff central blocat. Deci nu te juca cu cauciucurile, franele, directia. Have fun ![]() This post has been edited by PanDa: 2 Nov 2006, 23:08 |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
adip |
![]()
Post
#9
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
QUOTE(decrvl @ 2 Nov 2006, 18:13) Tin si la masina si mai ales la familie si la mine.Incercati sa intelegeti. Te inteleg perfect ![]() Noi am facut ajustari in bugetul familiei si am dat 7 milioane pe cauciucuri de iarna de calitate relativ ok (Sava Eskimo S3 M+S). Siguranta inainte de toate. L.E. Cei care au mai scris aici au dreptate, cauciucurile de vara nu te ajuta iarna oricat le-ai desumfla. E vorba in principal de profil, dar mai ales de material. Cauciucul de vara se face beton iarna, ce aderenta vrei de la el? Sunt multe thread-uri despre cauciucuri pe forum, lectura placuta ![]() This post has been edited by adip: 2 Nov 2006, 23:40 |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
paul_p |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(PanDa @ 2 Nov 2006, 23:07) ... si iarna te ajuta foarte mult cauciucurile de iarna nu din cauza profilului cauciucului ci din cauza faptului ca isi pastreaza proprietatile la temperaturi scazute. In afara de pastrarea elasticitatii la temperaturi scazute, la cauciucurile de iarna mai conteaza EXTREM de mult si profilul. E destul de interesanta "functionarea" anvelopelor de iarna. Secretul consta in niste taieturi extrem de fine in profilul anvelopei. Taieturile fac ca zapada sa adere bine la anvelopa. Acest lucru este foarte important deoarece coeficientul de frecare dintre zapada si zapada ( cea acumulata pe cauciuc si cea de pe drum ) este mai mare decat coeficientul de frecare intre cauciuc si zapada. In final se obtine cresterea aderentei. This post has been edited by paul_p: 3 Nov 2006, 01:25 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
PanDa |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru in rezerva Group: Members Posts: 163 Joined: 18 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(paul_p @ 3 Nov 2006, 03:24) In afara de pastrarea elasticitatii la temperaturi scazute, la cauciucurile de iarna mai conteaza EXTREM de mult si profilul. Te rog sa nu mai dai citate scotand din context ceea ce spun! ![]() Nu era vorba de"..iarna.." ci de "asfatul rece si umed". De aia sunt mai importante elasticiatea si proprietatile la temperaturi scazute ale cauciucului decat profilul. Repet era vorba de asfalt in conditii de iarna, nu de off road pe zapada. |
--------------------
LADA
Niva 4X4
2004
- B 70 PND DSN B13TTY (the Tweetee)
MCV 16V B74PND (DumBo) Decat sa-i calci mai bine-i sperii! |
|
emanu450 |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 6 July 05 ![]() |
Eu pun 2 pe fata si 2.2 pe spate! Merge brici si mi-a scazut si consumul un pic!
|
--------------------
dacia
logan
- is-xx-xxx Logan Ambiance IS-05-xxx din august 2005
|
|
gogota_69 |
![]()
Post
#13
|
![]() JUST ME Group: Members Posts: 437 Joined: 5 July 06 ![]() |
dece nu te combini la unele reesapate ca sunt mai ieftine si au garantie 3-4 ani.ciao
|
--------------------
DACIA
LOGAN 1.5 DCI
PREFERANCE
- B-51-W U D GOGOTA
|
|
decrvl |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Chestia e ca nu stiu ce fel sunt kormoranele ce echipeaza masina ca nu scrie nimic pe ele.Am inteles ca ar fi universale(desi nu cred ca ar fi asa)
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
DFA |
![]()
Post
#15
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Pe ele sunt trecute niște coduri și semne. Ele îți spun în ce parametri se încadrează respectiva anvelopă.
Interpretarea codurilor o găsești pe net. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
KilleR82 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si mie dealerul mi-a spus ca Michelin Energy E3A care au venit cu masina sunt all-season, dar uitandu-ma pe site-ul producatorului am vazut ca sunt de vara.
In consecinta am cumparat pt iarna o pereche de Sava Eskimo (sunt mai low-budget, e-adevarat, dar de iarna). Ca si fapt divers, nu ca le fac reclama, un coleg a folosit pe Ford Focus anvelope similare (dica Sava Eskimo) din noiembrie 2005 pana in aprilie 2006 si acum arata impecabil. Dupa parerea mea anvelopele de iarna sunt o investitie pe mai multi ani (minim 3 ani), e mai greu anul asta dar vei fi multumit la anu'. Atentie la data fabricatiei, M+S si Load Index / Speed Rating ... informatii puteti gasi la http://www.yokohamatire.com/utspeed.asp , unde sunt descrise aceste caracteristici. Numai bine! |
--------------------
Renault
Megane mk2 ph2
2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
|
|
decrvl |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Nu am gasit decit asta:N4NX/A00X/4006.Mai scrie:E2 02 04010.Altceva n-am mai gasit.Am cautat si pe net dar n-am gasit(poate nu stiu eu sa caut)
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#18
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(KilleR82 @ 3 Nov 2006, 15:34) Conteaza FOARTE MULT citi km faci cu ele, in primul rind. Un cauciuc de calitate de vara nu tine mai mult de 40,000 km. Unul no-name poate sa tina si mai putin. Iar cele de iarna pot tine si mai putin. Daca circuli mult cu masina, s-ar putea ca iarna viitoare sa trebuiasca sa iei alte cauciucuri. Daca ai masina de duminica, atunci s-ar putea sa te tina 3 ani, dar pentru a 3-a iarna cauciucul s-ar putea sa fie deja imbatrinit si deci PERICULOS. |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
DFA |
![]()
Post
#19
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
La Kormoran K801 pe anvelopă găsești codul 88T N4NX A00X 4006
88 este indexul de încărcare, adică anvelopa suportă o sarcină de maxim 560Kg T-ul e indicativul de viteză maximă suportată de anvelopă, în acest caz T=190Km/h N4NX nu știu de la ce vine. A00X idem... Codul din 4 cifre reprezintă data de fabricație NSAA (numărul săptămânii și an), 4006 înseamnă că anvelopa respectivă a fost fabricată în săptămâna 40 din anul 2006. Pe anvelopă vei mai găsi și "Temperature B" și se referă la rezintența ei la creșterea temperaturii în mers (supraîncălzire). A = cea mai bună rezistență, B = medie, C = cea mai slabă rezistență Desenul căii de rulare a anvelopei îți va spune dacă sunt de vară, all season sau de iarnă, din câte m-am uitat par să fie mixte, și de vară și de iarnă. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
decrvl |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Multumesc pentru lamuriri.Sa stii ca am pus frina mai brusc dar n-am reusit sa blochez rotile.In alta ordine de idei le-am facut pe toate la 1,9atm.PArca nu mai se simte asa tare denivelarile iar consumul observ ca nu s-a modificat.
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
DFA |
![]()
Post
#21
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Faci ce vrei, dar eu îți recomand să aduci presiunea la valorile recomandate!
Mai ales iarna nu e bine să rulezi cu o presiune mai mică decât cea normală. O presiune mai mică înseamă o uzură mai rapidă a anvelopelor, un contact mai slab cu suprafața de rulare, o distribuție a greutății per anvelopă care nu te avantajează deloc pe zăpadă/gheață, unde ai nevoie de o suprafață mai mică de contact cu solul pentru a permite greutății autovehiculului să facă mai ușor un făgaș prin zăpadă. Frigul va micșora presiunea și mai mult decât e acum. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
KilleR82 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE("MoneyTalks") Un cauciuc de calitate de vara nu tine mai mult de 40,000 km. Unul no-name poate sa tina si mai putin. Iar cele de iarna pot tine si mai putin. Asa este, ai dreptate, uitasem sa specific, evident, conteaza numarul de KM parcursi. Estimarea de 3 ani este cel mai probabil valabila pentru mine (estimez ca voi parcurge cca 20 000 km pe an). Mersi de corectare, MoneyTalks. Later Edit: As vrea sa adaug faptul ca multi alti factori intervin in uzura prematura a angvelopelor, cum ar fi: - stilul de condus (un stil agresiv duce la uzura prematura) - presiunea existenta in pneuri (respectati datele producatorului) - geometria rotilor - calitatea drumurilor pe care sunt rulate. This post has been edited by KilleR82: 6 Nov 2006, 15:24 |
--------------------
Renault
Megane mk2 ph2
2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
|
|
AL |
![]()
Post
#23
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
cred ca aceasta discutie nu este particulara pentru LOGAN.... ceea ce s-a intrebat si se dezbate e valabil pentru ocice model Dacia si pentru orice marca auto... topicul se muta la Diverse
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
KilleR82 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
De acord, acest topic se potriveste oricaror masini si respectiv oricaror posesori.
Se poate concluziona deci ca nu este indicat sa se modifice presiunea indicata de producator, nici iarna si nici vara? Eu sunt de parere ca aceste indicatii ar trebui respectate. |
--------------------
Renault
Megane mk2 ph2
2008 1.6 16v K4M Euro4 Privilege (2008-) + GPL Dacia Duster 4x4 mk1 ph2 2015 1.6 16v K4M Euro5 Laureate (2015-)
|
|
rolly |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
Ca tot veni vorba..si ca tocmai mi-am echipat mititica cu 4 gume goodyear 155R13 M+S..care ar fi totusi valorile recomandate pentru iarna ale presiunii?...ca nu mai am cartea sa vad cat zice acolo...(dacie 1310 model 85)
|
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
rolly |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 10 August 04 From: Alba ![]() |
....am gasit cartea...si spre surprinderea mea zice ca pe fata presiunea e de !!! 1.6 atm !!! ...mi se pare prea putin....ma gandesc ca la presiunea aia avand anvelope tubeless iese aerul pe lana janta...
(Oare stie careva care e presiunea minima pe care o suporta un cuciuc tubeless fara sa se duca aerul pe langa janta?) In alta ordine de idei, raman la nelamurirea mea...cat e oare valoarea corecta optima de umflat rotile fata/spate-iarna/vara? |
--------------------
Dacia 1310
berlina
1985
- AB 03 NDR Suzuki Ignis 4x4 VVT 2007 - AB 86 NDR
|
|
SorinXp |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 30 June 05 ![]() |
Daca tii la masina, la familie ... umfla anvelopele cum scrie la carte.
Presiunea se face cat scrie pe usa si dimineata (ceea ce scrie pe usa este presiunea minima). Daca presiunea este prea mica se poate descalta roata si e foarte grav, daca o umflii prea tare se pierde din aderenta si te scutura la fiecare denivalare... asa ca respecta ce a spus producatorul - e mai bine si pentru pasageri si pentru masina (suspensie, anvelope, consum) |
--------------------
DACIA
LOGAN
Prestige 1.6 16v Dec2008
- B97GCT
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#28
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
In aproape 4 ani cred ca schimbat si anvelopele.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#29
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
SSilent |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
nu se descalta, dar in curbe se deformeaza foarte mult, din asta rezultand un raspuns latent din partea directiei, ceea ce nu e placut si nici sigur
|
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:52 |