DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Putere

Marty
post 7 Jul 2003, 09:38
Post #1


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




In drum spre Constanta, dupa M. Kogalniceanu, sunt niste dealuri nu foarte abrupte, dar destul de lungi. Cu A/C pornit, 2 pers. in masina, viteza 170 km/h la poalele dealului, pina sa ajung pe culmea dealului aveam 115 km/h (pedala la podea in tot acest rastimp). N-am vrut sa-i dau a 4-a fiindca turam motorul intr-un mod exacerbat. S-a mai intimplat cuiva tarasenia asta ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 7 Jul 2003, 10:09
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Da, daca dealu' ii mai lung, in a 5-a nu mai accelereaza, nici macar nu o poti tine la aceeiasi viteza.


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 7 Jul 2003, 10:14
Post #3


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Daca vrei sa mai cistigi din putere, trebuie sa opresti AC. Oricum viteza ti-ar fi scazut pina in virful dealului. Pune-i un TDI de 130CP sau o benzina de vreo 150CP si atunci mai poti accelera laugh.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 7 Jul 2003, 10:18
Post #4


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




La benzina, 136 cp, nici nu s-a miscat acul de pe 200 km/h. Problema este alta, nu cred ca este normal sa iti scada viteza cu cca. 50 km/h urcind o rampa de 20 grade. Intelegeam sa imi scada la 140 unde sa ramina constant. Cert e ca a scazut in mod constant, nu cu hopuri!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 7 Jul 2003, 10:49
Post #5


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Nu iti fa probleme e un comportament NORMAL al motorului de pe solenza.

Iar daca panta ar fi fost de 20%, ti s-ar fi oprit motorul in loc intr-a 5-a... laugh.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 7 Jul 2003, 11:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Ti-a scazut turatia pana aproape de turatia cuplului maxim. Rezistenta la inaintare a crescut, momentul motor fiind insuficient turatia a inceput sa scada, momentul motor a inceput sa creasca.
Probabil daca momentul motor maxim se atingea la o turatia mai mare ( 4000 rpm) e posibil sa fi urcat toata rampa cu 140 km/h.
Pentru invingerea rezistentelor la inaintare este important cuplul motor, nu puterea.


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 7 Jul 2003, 12:14
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Rampa de 20% este foarte mare. Ea se urca in viteza a patra si daca veteza scade sub 80, se trece intr-a treia. Nu te astepta de la o masina normala la prestatii de BMW, gandeste-te ca pe langa rezistanta la inaintare, motorul trebuie sa urce o tona si ceva cu vreo 10 m/ sec la viteza ta !


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfmark
post 7 Jul 2003, 12:21
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 642
Joined: 24 March 03




QUOTE
.. rezistanta la inaintare, motorul trebuie sa urce o tona si ceva cu vreo 10 m/ sec la viteza ta !


Compliment la adresa lui Marty? :shock: :shock: :shock:


--------------------
DACIA Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 7 Jul 2003, 12:52
Post #9





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Este curios numai ca ai vrut sa ceri asa ceva unei masini de tipul si talia DSN. Ai obtinut insa cred cel mai mare consum de benzina care se poate obtine pe DSN.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Marty
post 7 Jul 2003, 13:40
Post #10


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




7.7 % e mult ?


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 7 Jul 2003, 14:00
Post #11





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


DSN-ul este o "masinuta", care daca o pastoresti cum trebuie scoti 5 % in afara fara probleme. Daca nu te doare buzunarul apesi pe pedala la maxim tot timpul. In functie de treapta de viteza in care te aflii, poate obtii si demaraj ori doar pompezi benzina in cilindrii.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 7 Jul 2003, 14:45
Post #12


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Sint tare curios DACA exista pante mai mari de 15% undeva prin tara. Deja o panta de 10% este foarte mult, iar numarul pantelor de minim 10% le poti numara pe degetele de la o mina...


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Jul 2003, 14:46
Post #13


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Desi cred ca a reiesit raspunsul din ceea ce au zis ceilalti, pot sa accentuez si eu:

Viteza a scazut spre 115 Km/h pentru ca exact pe la aceasta viteza cand te afli in treapta a V-a turatia este cam 2800 rpm, adica turatia de cuplu maxim.

Cu viteza mai mare de atat nu aveai cum sa mergi, decat datorita inertiei. La fel, nu poti sa cresti peste aceasta viteza cand urci o panta.

Eu zic ca totul e OK. SLZ nu e BMW ca sa aiba cuplul maxim la 4500....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan
post 7 Jul 2003, 14:59
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 214
Joined: 21 November 02
From: Timisoara




Nu tine nici la cuplu maxim...mie mi-a scazut de la 120 pana pe la 90Km/h cand a trebuit sa schimb in a 4-a;


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan 2006, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Jul 2003, 15:08
Post #15


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Pante mai mari de 15 % sigur exista, insa pe drumurile forestiere, nu pe cele nationale si europene. Cred ca cei care stiu mai bine domeniul constructiilor de drumuri au mai multe informatii - exista niste normative ce trebuie respectate, in fct de tipul de sosea. Oricum, pe drumurile europene o panta nu poate depasi nu stiu cat.... (cred ca 10%).

Oricum, eu stiu cateva pante de 12% - Dealul Marului, intre Roman si Vaslui, Bucium - Iasi, pe care nu le urci decat cu a II-a daca e masina incarcata. Uneori bagi si treapta I !!!

Cat despre ceea ce zice Bogdan, asa e. Daca e panta mare atunci si componenta "utila" a fortei se diminueaza. Deci schimb viteza si dau bice ! E normal ca motorul sa fie mai turat in panta, adica sa urce turatia.

Daca turatia scade sub cea de cuplu maxim (2800) atunci se schimba in treapta inferioara. In acest mod turatia va creste catre cea de putere maxima (5400 rpm) si motorul te va ajuta sa urci panta.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 7 Jul 2003, 16:03
Post #16


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
Pante mai mari de 15 % sigur exista, insa pe drumurile forestiere, nu pe cele nationale si europene.


Pai si drumul ala spre Constanta e drum forestier? :roll:


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 7 Jul 2003, 16:10
Post #17


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Tocmai asta am vrut sa zic, sunt de acord cu tine ca drumul acela de la Constanta nu are panta mai mare de 10%. E drum european prin campie... Oricum, daca rampa are mai mult de 8% deja e semnalizata cu indicatoare.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 8 Jul 2003, 07:19
Post #18


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Forestier sunt eu la cap fiindca nu stiu sa apreciez gradul de inclinare ! Sa-l ia dracu' de drum cu inclinarea lui cu tot! Ceea ce vreau eu sa va spun, este faptul ca NU E NORMAL ca motorul sa fie subturat la 170 km/h intr-a 5-a si mult peste dunga rosie pentru a 4-a! Mi se pare abominabil sa-i dai a 4-a la 160, in momentul in care o simti ca-i scade turatia(merge bine pina pe la 140 intr-a 4-a)!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 8 Jul 2003, 08:46
Post #19





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Vino-ti in fire, Marty!!! 75 CP nu sunt chiar asa de multi!! si nici 114 Nm... Asa ca doar faptul ca POTI urca o panta de 8-9% in treapta a 5-a e f. onorabil la masina asta. Tu probabil ca nu ai condus vreodata alte masini cu motoare sub 2L , daca te astepti la performate de astea (dupa cum spuneai si tu : 136CP - pai aia's alta macare de peste!! Diferenta de 81% !! Si vezi ce cuplu avea motorul ala, apoi fa raportul de cuplu/greutate si o sa vezi diferenta.)

Ca observatie: cu o berlina din '8x urcai in a 3-a panta, cu 60 km/h


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
ve
post 8 Jul 2003, 22:12
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 29 May 03




Eu zic ca ai urcat intr-a cincea tocmai pentru ca aveai 170 la baza...mai mult din inertie...Daca plecai de pe loc nu ajungeai la 170 niciodata pe o panta de genul ala.

Din cate shtiu eu drumurile normale trebuie sa aiba max 8% panta iar cele forestiere max 10%...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raven
post 9 Jul 2003, 14:44
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 17 June 03
From: Bucuresti




QUOTE
Ceea ce vreau eu sa va spun, este faptul ca NU E NORMAL ca motorul sa fie subturat la 170 km/h intr-a 5-a si mult peste dunga rosie pentru a 4-a! Mi se pare abominabil sa-i dai a 4-a la 160, in momentul in care o simti ca-i scade turatia(merge bine pina pe la 140 intr-a 4-a)!



Ba este foarte normal pentru ca motorul nu face fata. La descompunerea fortelor pe planul inclinat foarta de greutate care te trage inapoi trebuie sa fie egalata de cuplul motor. Cu cat inclinatia este mai mare cu ata turatia motorului trebuie sa fie mai apropiata de cea de cuplu maxim, la SLZ aproximativ 2800rot/min. Practic in momentul abordarii pantei motorul a inceput sa fie franat de forta de greutatea masinii pana momentul fortei in cutia de viteze este egalat cu aceasta.
In cazul pantelor cu inclinatie foarte mare (>12%) trebuie sa creasca si raportul de transmisie in cutia de viteze, ori in trepta a v-a acesta este subunitar si in nici un caz nu face fata...


--------------------
Renault Symbol Fidji 1,5 DCI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihaitzu
post 6 Dec 2007, 12:06
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 11 November 07




Cred ca si vantul influenteaza viteza nu?


--------------------
Dacia Solenza confort 2005 - AG-18-CLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 6 Dec 2007, 13:00
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




cred ca si anul in care a fost facut topicul influenteaza putin


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihaitzu
post 7 Dec 2007, 19:50
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 11 November 07




Nu am fost atent la detalii rolleyes.gif


--------------------
Dacia Solenza confort 2005 - AG-18-CLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chriss80
post 8 Dec 2007, 18:27
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 25 March 07




sa-mi fie cu iertat dl marty...dar e o solenza,dacie...echipata cu un motor vechi de renault clio...cred ca prima generatie de la renault clio dci inainte de 2000... sad.gif nici nu pot sa cred ca ai prins in panta 170km/h... asta e...nu pti cere de la 75 cai atat! si eu...in depasiri rapide nu po decat sa schimb in a 4-a....asta e... a 5 e asa de consum si la drum intins... eu zic ca nu e cazul sa ne plangem de viteza si mai ales ca,constructiv masina are parca 175km/h... Imi pare rau dar ai gresit marca... Eu n-am nevoie de viteza luminii ptr ca oricum tot ajung la destinatie dar mai bine ma simt cand o tin in 100 si scot un consum de 5- 5,5% ....salutari si sa ne povestesti cand o sa ai o masina de peste 100cp cum e


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Rapsodie - GL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oskar
post 8 Dec 2007, 18:52
Post #26


Membru stang


Group: Members
Posts: 120
Joined: 18 October 06
From: Bucuresti




topic vechi... alte vremuri alte posibilitati... acum s-au mai inmultit caii


--------------------
Every kind action has a not so kind reaction
Dacia Logan Ambition 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 8 Dec 2007, 19:33
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




Pe Solenza au ramas aceiasi sau au mai murit dintre ei intre timp. wink.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark``
post 9 Dec 2007, 23:18
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.826
Joined: 12 February 06
From: Tg.Mures




BINGO!


--------------------
Dacia Spring 2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Oskar
post 9 Dec 2007, 23:57
Post #29


Membru stang


Group: Members
Posts: 120
Joined: 18 October 06
From: Bucuresti




altii si-au pus filtre sport si astfel au atins 100+ CP radmasa.gif


--------------------
Every kind action has a not so kind reaction
Dacia Logan Ambition 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nh1980ro
post 10 Dec 2007, 11:31
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 3.612
Joined: 7 February 07
From: Togo-Togo.




...tractati de un BMW cu 200+ CP.. laugh.gif


--------------------
Kona/Renault Lana'i/Clio 3 2007/2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 04:01
Forum Renault