DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema aer, ciudatenie

scania
post 30 Mar 2008, 18:23
Post #1


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




Salut din nou, revin cu mica problema si anume, a mea nova nu`i place aer pe "normal", nu vrea sa mearga frumos decat pe regim de iarna daca o dau pe regim de vara nu mai trage motoru si zici ca se sufoca. Merge frumos numai cand trage aer de langa galerie, daca o dau sa traga pe teava aia de langa baterie se infunda, si merge frumos numai daca ii bag ceva pe teava si micsorez gaura pe unde trage aer ce sa intampla? nu am mai vazut asa ceva, am incercat sa`i dau si debit mai mare la GPL si tot degeaba:)... A si sa nu uit daca pe regim de iarna am relantiul la 1100 , daca o dau pe regim de vara scade la 900? si daca ii pun maina unde trage aer se tureaza la valoarea normala stabilita de mine si motoru se accelereaza frumos ca in regim de iarna.

scz de lungimea topicului si sper ca m`am facut inteles smile.gif

This post has been edited by scania: 30 Mar 2008, 18:29


--------------------
EX. Dacia nova GT - AG08UNN 1998
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 30 Mar 2008, 18:32
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Dar cum comuți tu admisia? Că în mod normal acolo există o capsulă ce face automat trecerea, în funcție de temperatură...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scania
post 30 Mar 2008, 18:41
Post #3


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




stiu ca in mod normal acolo este o capsula, dar la mine este rupt picorusul ala de la clapeta si si acum am un holsurb care blocheaza clapeta pe vara/iarna


--------------------
EX. Dacia nova GT - AG08UNN 1998
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 30 Mar 2008, 18:59
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Daca la temperaturi de peste 20 de grade merge bine doar cu aer cald atunci amestecul e prea sarac.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC - . Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea977
post 30 Mar 2008, 19:50
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 22 May 07




Schimba-i filtrul de aer pune-i unul sport se gasesc in targ la Vitan este in jur de 40 de lei unul si nu o sa mai ai nici o problema nici vara nici iarna.Eu am unul pus de vreo un an si jumatate si sant foarte multumit consuma mai putin si merge mult mai rotund motorul.Incearca smile.gif


--------------------
dacia nova gt - b-33-wpn 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 30 Mar 2008, 21:06
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Ce marca e filtrul ala pe care l-ai luat din Vitan? Un filtru sport serios e de cel putin 4-5ori mai scump. Astea dubios de ieftine e foarte posibil sa nu filtreze bine.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC - . Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 30 Mar 2008, 21:10
Post #7


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mai contează? icon_mrgreen.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 30 Mar 2008, 22:06
Post #8


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




conteaza !!!!! ca iti face setul praf ,daca filtrarea aerului nu este in parametrii, sau mergi fara filtru de aer.

faptul ca motorul tau nu merge bine cu aer "rece" este o problema de amestec , ori cum aerul cald ajuta la carburatie , acum da mai multe detalii ce carburator ai?

si dece ai vrea sa il treci in pozitia de vara ? ca din cate stiu eu cu cat aerul aspirat este mai cald cu atat motorul trebuie sa consume mai putin wink.gif



--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 30 Mar 2008, 22:11
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Era o întrebare retorică... o ironie la adresa celui cu filtru sport... Tu crezi că, atât timp cât se poate lăuda printre cocalari că are filtru SPORT, luat din obor, mai contează dacă sau ce filtrează? radmasa.gif

Iar cu aerul, e invers. Cu cât aerul din admisie este mai rece, cu atât randamentul motorului crește. Vezi intercooler-ele.

Temperatura scăzută înseamnă densitate mai mare, deci o cantitate suplimentară de aer ce pătrunde în cilindrii...

This post has been edited by MAERSK: 30 Mar 2008, 22:16


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 30 Mar 2008, 22:16
Post #10


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Ia un filtru normal!

Filtrele sport nu sunt facute pt Dacii!!! Serios! excl.gif

Daca tot nu merge cum ar trebui, fa un carbotest.


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scania
post 30 Mar 2008, 22:30
Post #11


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




am carburator dublu, si asta vara nu facea asa:( , cei drept ca am fost sa`mi reglez gpl pt un consum mai mic:) sa incerc sa dau debit mai mare sa vad ce face? cam cate ture recomandati? masina sa comporta exact ca atunci cand ii scoti capacu de la filtru de aer
are sunetul ala de "sufocare" si da sa moara daca o accelerezi dintr`o data trebuie sa apesi lin de tot ca sa mearga


--------------------
EX. Dacia nova GT - AG08UNN 1998
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 30 Mar 2008, 22:47
Post #12


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Cata am inteles ironia (mesajul era pentru tunneri de mai sus biggrin.gif )

Cat despre aer cald la carburator si intercooler imi permit sa te contrazic.

intercooler este folosit in special la diesel la diesel turbo care foloseste un sistem de admisie fortata de aer (nu o sa vezi intercooler pe un diesel aspirat ) inttercoolerul ce face defapt ? raceste aerul supraincins la ~ 90 chiar si 100 grade C de catre turbina. daca turbina nu ar creste temperatura aerului asa de mult , nici intercoolerul nu ar fi folosit.


La benzina in special la carburatie ai chiar un dispozitiv de incalzire denumit generic "pata calda" care ajuta la incalzirea mult mai buna a carburantului prin legarea acestuia la circuitul de apa , deci o dilatatie mai buna o ardere mai buna.


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iryss31
post 31 Mar 2008, 00:44
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 18 February 08
From: dragasani VL.




Ma bag si eu in sema cu o parere... Daca shtutzul de gpl este spre interior, filtrul nu influentzeaza considerabil turatia. Daca este spre exterior, atunci filtrul are foarte mare importantza, se opreste daca i scoti filtrul.
Eu cred ca e posibil sa nu etanseze bine filtrul, daca excludem o ruptura a filtrului. Cu un filtru nou care etanseaza bine, ar trebui sa mearga normal. Bafta!


--------------------
dacia nova gt gpl - ot 76 yry 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 31 Mar 2008, 08:58
Post #14


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Răcirea aerului nu are legătură cu carburantul folosit.

Pata caldă încălzește defapt carburantul, pentru că în stare de vapori, amestecul este mai omogen.

Repet, cu cât aerul din admise e mai rece, randamentul motorului crește! La orice motor.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 1 Apr 2008, 20:54
Post #15


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu sunt de acord ...

Atunci dece exista aspiratie aer cald de la galerie. sau randamentrul motorului creste cu admisie de aer aspirat rece doar cand el este la 80 grade ?

si acest randament crescut nu se simte nici macar la o accelerare mai brusca , nu ai cum sa il simti , poate decat la relanti , intr-un singur fel un mers mai rotund (dupa ce motorul s-a incalzit.)


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina - 1-B-5550 1997 GT Rosu 1600cc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 1 Apr 2008, 21:27
Post #16


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE
Legile de baza ale functionalitatii masinilor termice
Masinile termice au la baza lor de functionare principiile I si II ale termodinamicii.
Principiul I stabileste legatura dintre cantitatea de caldura produsa si energia mecanica absorbita sau invers. Intre o cantitate de caldura Q si lucru mecanic L din care a provenit vom avea relatia de echivalenta:
  L = f * Q
unde f este numit echivalentul mecanic al caloriei.
Principiul I al termodinamicii se enunta astfel: Intr-un sistem perfect izolat, suma energiilor de orice fel pe care le contine ramane constanta.
Bazandu-ne pe aceasta afirmatie pentru a deduce ca daca dam un corp o cantiate de caldura Q peste cea pe care o avea initial, aceasta energie suplimentara poate sa aibe urmatoarele manifestari:
1. sa oblige corpul sa execute un lucru mecanic L exterior
2. sa ridice temperatura corpului
3. sa modifice structura interna a corpului
In concluzie, din caldura Q data corpului o parte se va transforma in L care se manifesta ca lucru mecanic exterior, o parte U se absoarbe si produce o variatie a energiei interne. Expunerea matematica este urmatoarea:
  Q = U + L
Principiul I stabileste numai cantitativ cat lucru mecanic se poate obtine dintr-o cantitate de caldura.
Principiul al II-lea este si calitativ, deoarece se ocupa de calitatea energiilor, adica de posibilitatea unei transformari a lor in lucru mecanic util si arata ca aceasta transformare nu este integral posibila pentru caldura.
Acest principiu a fost descoperit de Carnot in 1824 si se enunta astfel:
Toate masinile termice care functioneaza intre aceleasi limite de temperatura au acelasi randament maxim, adica acelasi coeficient economic ideal.
Coeficientul economic ideal se mai numeste si randament si are urmatoarea expresie matematica:
 = 1 – T2/T1 sau  = T / T1
unde: T1 este sursa calda, T2 este sursa rece iar T este diferenta intre cele doua.
Randamentul unei masini termice este cu atat mai mare cu cat diferenta de temperatura dintre sursa calda si sursa rece este mai mare.

QUOTE
• creșterea temperaturii ambiante determină prin modificarea temperaturii de admisie în
motor scaderea performanțelor de moment și putere ale motorului, concomitent cu o
creștere mai puțin importantă a consumului specific efectiv de combustibil;
• mărirea sistemului de răcire la motoarele destinate funcționării în zonele calde nu este
o rezolvare deplină a problemei, ea evitând numai supraincalzirea motorului și
scoaterea sa din funcționare. Problemele de baza legate de performanțele energetice și
de poluare rămân nerezolvate;
• odata cu creșterea temperaturii aerului de admisie în motor, crește foarte mult gradul
de fum și emisiile de particule ale motorului.


This post has been edited by MAERSK: 1 Apr 2008, 22:37


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 1 Apr 2008, 23:42
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Aerul rece influenteaza randamentul din considerente de umplere a cilindrului, cu influenta directa asupra cantitatii de amestec care "incape" in cilindru in momentul admisiei.

Canalizatia si sistemul de aspiratie aer cald a fost implementat din motive de:
-regim termic, consum si emisii de noxe - atunci cand motorul este rece SI aerul ambiant este rece(iarna, - 15 grade Celsius)
- randament, consum, emisii de noxe si regim termic optim, la cald. Eu zic ca este bine punctat aici:" creșterea temperaturii ambiante determină prin modificarea temperaturii de admisie în
motor scaderea performanțelor de moment și putere ale motorului, concomitent cu o
creștere mai puțin importantă a consumului specific efectiv de combustibil;" Cu mentiunea ca la temperaturi mai mari ale aerului de admisie, apar probleme de omogenitate a amestecului, deci de ardere a acestuia.

Sistemul de aspiratie aer cald contine un element mecanic termosensibil(o "capsula" de termostat, foarte asemanator cu cel al termostatului din circuitul de racire al motorului), capsula care prin intermediul unei tije modifica pozitia unei clapete care DESCHIDE canalizatia de la priza de aer cald, regland astfel temperatura aerului de admisie.

In concluzie, parerea mea este ca problema nu se pune la modul aer CALD sau aer RECE ci temperatura OPTIMA(Catalin probabil va zambi la faza cu temperatura optima. smile.gif Prietenii stiu de ce wink.gif )

Numai bine.

This post has been edited by variable_dynamics: 1 Apr 2008, 23:43


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scania
post 2 Apr 2008, 09:14
Post #18


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




Salut, am pus cateva poze cu alimentarea gazului , si al haolsurubului de fixare a clapetei pt vara/iarna si un filmulet cu masina pe timp de vara cum se tureaza si revine la normal cand o "astup"





My Webpage


Attached thumbnail(s)
Image_036_.jpg ( Size: 29.21k ) Number of downloads: 132
Image_038_.jpg ( Size: 32.11k ) Number of downloads: 129


--------------------
EX. Dacia nova GT - AG08UNN 1998
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 2 Apr 2008, 18:37
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Vad eu bine sau e taiat din filtrul de aer?!?!? Iar mixerul e pus in interiorul carcasei filtrului??? ohmy.gif Mixerul se pune DUPA filtrul de aer!!! In niciun caz NU ciopartind filtrul de aer in halul ala....

Stimabile, cine ti-a montat instalatia de gaz in felul asta???

Sincer, filtrul ala de aer nici nu isi mai are rostul in starea in care e(taiat) Mai ales ca taietura este aproape in dreptul canalizatiei de admisie(aerul pe care il aspira motorul nu se filtreaza aproape deloc!!!) De curiozitate, cat de des ti se infunda carburatorul?!?!? Sau mai b ine zis, cate seturi-motor ai schimbat pana acum!?!?

Iti spun la modul cel mai serios: Problema este grava iar motorul tau n-o mai duce mult in situatia asta!!!

Am trait s-o vad si pe asta... Recomand montarea CORECTA a instalatiei de gaz(fara taierea deci practic suntarea filtrului de aer)

Clapeta aia de aer cald este CEA MAI MICA grija pe care ar trebui sa o ai in momentul asta!!!

Numai bine

This post has been edited by variable_dynamics: 2 Apr 2008, 19:04


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scania
post 2 Apr 2008, 19:02
Post #20


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




asa am cumparat masina cu gpl montat pe ea, si sunt constient ca la mine nu prea se filtreaza aerul, dar cum sa pun mixerul unde in alta parte, iar la treaba cu mixerul dupa filtrul asa e pus, ca teoretic trage aer prin filtru si apoi se combina cu gazul.
Cum as putea face ca sa las filtrul intact ca vreau sa`l schimb filtru si nu vreau sa`l tai si pe cel nou:( si de infundat carburatoru nu mi sa infundat nicodata sad.gif si o am de aproape un an masina smile.gif


--------------------
EX. Dacia nova GT - AG08UNN 1998
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 2 Apr 2008, 19:19
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




NU PREA se filtreaza???? Ma faci sa zambesc,sincer.
Filtrarea aerului e ZERO datorita taieturii cat toate zilele din filtrul de aer). Trage aer prin filtru VAX. Cum sa traga aer prin filtru cand exista o zona libera pe conturul acestuia?!?!?!? De ce crezi ca filtrul are pe contur garnituri de etansare cu carcasa(spuma portocalie de pe margini)???

Se mai pune problema calitatii procesului de ASPIRATIE a amestecului datorita pozitionarii(aiurea) a mixerului!!! De asemenea sunt aproape convins ca mixerul nu se imbina etans cu partea de plastic a carcasei filtrului de aer.

MIXERUL se pune SUB cutia filtrului de aer!!! Daca intr-adevar tii mortis sa il lasi unde e, trage furtunul in asa fel ca acesta sa intre in carcasa filtrului de aer DUPA filtrul de aer(adica in mijloc)

La modul cel mai serios, daca nu remediezi tampeniile facute acolo, se anunta defecte/reparatii serioase la motor!!!

Image_036_.jpg ( Size: 32.25k ) Number of downloads: 111

Uite o sugestie: Poti da o gaura in oricare dintre locurile indicate de mine in poza, daca nu ajunge furtunul il SCHIMBI cu unul mai lung, INTORCI mixerul cu stutul pentru furtun in partea stanga - adica il rotesti 180 grade. Ai grija sa OCOLESTI galeria de evacuare. Asta in cel mai rau caz!!!

Spor la treaba.



Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scania
post 2 Apr 2008, 19:42
Post #22


SCANIA TOPLINE V8 164L 480CP


Group: Members
Posts: 261
Joined: 5 January 08
From: Curtea de Arges




ce zici? pe acolo unde am marcat pot sa`l scot ca am fost si m`am uitat si e loc intre carb si capac de filtru, dar trebuie sa lungesc furtunul , pot pune orice furtun sau trebuie special? si dupa ce fac asta schimb filtrul si astup vechea gaura smile.gif

This post has been edited by scania: 2 Apr 2008, 19:43

Attached thumbnail(s)
Image_036_.jpg ( Size: 30.43k ) Number of downloads: 98


--------------------
EX. Dacia nova GT - AG08UNN 1998
In frane si in femei sa nu ai niciodata incredere..... nu stii cand te lasa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 2 Apr 2008, 22:20
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Daca ai loc si crezi ca o sa stea cum trebuie in stutul mixerului, pune-l pe acolo. Atentie insa sa nu se gatuie.

NU carpi furtunul(adica nu il prelungi!!!) Pui altul nou. Vezi ca pentru GPL exista furtun imbracat cu o sufa de sarma. Iti recomand sa cumperi din acesta. Ti-am incadrat pe poza un furtun de GPL de la o Nova GTi. Cauta acel tip de furtun!


mixer2.JPG ( Size: 111.86k ) Number of downloads: 112


Din poza respectiva reiese si unde ar trebui sa iti fie montat mixerul!

Schimba filtrul neaparat iar pentru astuparea gaurii iti recomand sa folosesti un petec de plastic pe care il pui IN INTERIORUL carcasei filtrului si etansezi cu silicon.

This post has been edited by variable_dynamics: 2 Apr 2008, 22:23


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 17:32
Forum Renault