Caut discuri ventilate DSN
![]() ![]() ![]() |
Caut discuri ventilate DSN
![]()
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
![]()
Post
#2
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Din cite stiu eu, frinarea unei masini se face in principal pe fata si nu pe spate. De aceea masinile se fac cu repartitor de frinare pe spate. Iti poti pune ce discuri (tamburi) vrei pe spate si ai sa vezi ca nu este bine.
In frinarea unei masini totul este ca rotile sa nu se blocheze (de aceea s-a inventat abs-ul). Repartitorul de pe spate asta face, limiteaza presiunea din cilindri (aflati in tambur) in functie de incarcare, astfel incit sa impiedice blocarea rotilor pe spate (duce la derapaj :cry: ). Daca esti curios poti vedea la toate masinile cu discuri de frina pe spate, ca acestea sint foarte mici ca diametru si peste asta, sint dotate si cu repartitor si cu abs. Oricum, alegerea este a ta. |
-------------------- |
|
djtzeava |
![]()
Post
#3
|
![]() membru bosorog :D Group: Members Posts: 349 Joined: 23 October 02 From: beler ![]() |
:(se pot monta discuri ventilate pe spate :?:
|
--------------------
dacia /bmw/vw
supernova europa/318/passat 2.0tdi
11-01, 06-98, 04-07
|
|
KaiseR |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 30 September 02 ![]() |
Da, se pot monta discuri pe spate, evident cu prinderile de rigoare, insa iti trebuie si alta pompa de frana de la o masina care avea discuri si pe spate pt ca e diferita de asta care o ai tu cu tamburi pe spate. Stiu pe cineva care si-a montat discuri pe spate.
![]() |
-------------------- |
|
![]()
Post
#5
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
daca vrei sa vezi ce se poate intimpla cu frane mai puternice pe spate decat pe fata ia o masinuta de fier si mai intai pune-i scotch pe toate patru rotile si las-o sa curga pe o panta ( masa inclinata ceva ) si apoi pune-i scotch numai pe rotile din spate si vezi cum va rula cu rotile din spate blocate.
![]() |
-------------------- |
|
KaiseR |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 30 September 02 ![]() |
Mai Vic, nu am spun ca daca montezi etrieri pe spate inseamna ca o sa ai frane mai puternice pe spate, am spus doar ca se pot monta etrieri pe spate. Atat. Evident ca tot fata trebuie franeze prima......de aia sunt montate pe masini un repartitor de presiune pe puntea de spate....... ca sa limiteze presiunea pe spate. De asemenea nu e de ajuns doar sa montezi etrieri si discuri pe spate. Mai sunt multe alte lucruri care trebuiesc luate in considerare.
Respect. |
-------------------- |
|
bzip2 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa-ti pui pe fata (cu modificarile de rigoare) niste discuri de diametru mai mare, evident cu alti etrieri si pistonase, cu o alta pompa de frana (eventual sa nu fie facuta la noi, poate de la Clio), si pe spate sa pastrezi tamburii (mai putina bataie de cap). Daca vrei, poti sa-ti pui si placute Ferodo Racing (GTI are pe Nova si merg super, dar tin doar 10.000 km), sau discuri de carbon, sau si mai suparat, de ceramica, pe toate rotile
![]() |
-------------------- loose bits sink chips
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
kaiser, nu intru in detalii ca nu ma prea pricep dar vazusem un reportaj pe RTL mai demult ceva cu tuv-ul unde erau filmate masini tunate pe autostrada si care pierdeau controlul foarte usor din cauza franelor mai puternice pe spate treaba de care baetii desigur nu stiau. m-am gandit sa impartasesc ideea cu voi cum ca este o treaba destul de periculoasa.
![]() |
-------------------- |
|
![]()
Post
#9
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
kaiser, nu intru in detalii ca nu ma prea pricep dar vazusem un reportaj pe RTL mai demult ceva cu tuv-ul unde erau filmate masini tunate pe autostrada si care pierdeau controlul foarte usor din cauza franelor mai puternice pe spate treaba de care baetii desigur nu stiau. m-am gandit sa impartasesc ideea cu voi cum ca este o treaba destul de periculoasa.
![]() |
-------------------- |
|
![]()
Post
#10
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
O solutzie ieftina shi eficienta este sa gaureshti discurile. Nu e foarte greu. Am observat ca s-a marit eficientza la franare. Sa vedem cat ma mai tzine un rand de placutze acum
![]() Dupa ce ai facut treaba asta potzi sa mai creshti putzin puterea de franare pe puntea spate fara efecte negative. Oricum franele spate sunt suficient de puternice. Daca vrei sa franezi mai bine mai intai umbla la cele fatza. Eu am dat 24 de gauri pe fiecare disc, adica doua randuri de gauri in cercuri concentrice primul la 1/3 shi al doi-lea la 2/3 din latzimea discului, shi la 45 de grade. Am desenat pe un carton, dupa care am marcatpe disc cu un dorn ascutzit shi am dat gaurile. Nu trebuie exagerat cu numarul de gauri pentru ca scad rezistentza discului. |
-------------------- |
|
![]()
Post
#11
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Ai omis specificarea diametrului gaurilor pe care le-ai dat. Daca dai mai mici (6mm max.), poate nu se slabeste rezistenta discului prea mult.
|
-------------------- |
|
![]()
Post
#12
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Diametrul gaurilor este 5,5. Ieshirile gaurilor se fac conice cu un burghiu mai mare. Eu am folosit 8.
|
-------------------- |
|
![]()
Post
#13
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Interesanta idee ... dar nu risc, plus in cazul unui eveniment nefericit daca se observa intri dreq in zdup ca ai adus modificari care afecteaza sigurantza. Si ar mai fi ceva, in cazul unei expertize nici casco nu te mai ajuta in cazul unor modificari de genul asta. Eu consider ca discurile de pe dsn nu sunt proiectate sa reziste la asha ceva. Am studiat niste discuri ventilate si au si suprafata de racire speciala, intre fete .... oricum e altceva.
|
-------------------- |
|
![]()
Post
#14
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Orice modificare la sistemul de franare e ilegala. Daca montezi discuri pe spate crezi ca nu se intampla acelashi lucru?
Nu e o idee care imi apartzine. Cauta cu google driled rotors shi o sa gaseshti multe articole pe tema asta. Majoritate discurilor ventilate au suprafatza de racire in mijloc. In afara de asta cele mai performante au gauri in ele sau shantzuri. Rolul lor nu este racirea, cu toate ca o imbunatatzesc putzin. La franare gaurile au tendintza de a rupe din suprafatza placutzei imbunatatzind frecarea. In acelashi timp se elimina mai bine praful shi gazele dintre placutza shi disc. Cat despre rezistentza nu cred ca se sparg daca nu se dau prea multe gauri. Sunt destul de sanatoase. Cum ai studiat shi ai ajuns la concluzia ca se vor sparge? |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Cum ai studiat shi ai ajuns la concluzia ca se vor sparge? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
probabil nu m-am facut inteles...
sunt dispus sa incerc sa fac chiar omologarea rar, daca gasesc o solutie rezonabila dpdv al costului pentru sistemul de frinare. Despre solutia propusa de tine am spus ca eu nu consider discurile de pe dsn pretabile la astfel de modificari. Nu am facut calcule, era doar parerea mea. Nu am spus nimic de spart... Solutia ta posibil sa sporeasca eficienta frinelor, eu caut sa sporesc si siguranta. :-) Am vazut discuri de dsn dupa 70.000 ... si cred ca acele gauri practicate + uzura (subtierea discurilor) pot duce si la urmari neplacute in situatii limita. |
-------------------- |
|
![]()
Post
#17
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Modificari ieftine la sistemul de franare e cam greu sa faci.
Daca vrei ceva serios trebuie schimbate multe. In primul rand nishte discuri mai mari pe fatza. in cazul asta trebuie jante pe 14 pentru ca altfel nu ai loc. Poate se potriveshte ceva de la clio, evident ca trebuie schimbate shi etrierele. discurile sunt shanse mari sa se potriveasca(tot cu 4 gauri shi la 10cm diametru) dar sistemul de prindere al etrierelor nu shtiu. Nu am vazut asha ca nu pot sa spun. daca etrierele au alt diamertu al pistonashului trebuie schimbata shi pompa de frana. Pe spate e chiar mai complicat. Trebuie un butuc care sa aiba 4 gauri de prindere la acelashi diametru, shi dimensiunea interioara a rulmentzilor sa fie cea a fuzetei, lungimea sa fie aceeashi.... mai e o problema legata de frana de mana. In cel mai fericit caz trebuie alt cablu. Shi daca toate astea sunt facute urmeaza reglarea repartitorului. Daca faci un calcul cat costa toate astea shi cata munca trebuie ajungi la concluzia ca mai bine iei alta mashina. Nu cred ca potzi sa omologhezi asha ceva in Romania. |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Pentru cei interesati , www.tarox.com
Catalogul are si kit-uri de frinarte pentru Renault 12 / Gordini . Dar va anunt ca mie mi-au cerut pentru un kit de frinare cam 800 de euro (disc, placute, racorduri, etrier cu 4 pistonase) |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Nu sunt 10 mm ci 10 cm shi nu e diametrul discului ci diametrul cercului pe care sunt situate gaurile de prindere a rotzii. Diametrul discului original e de 23 cm shi mai mare nu se poate monta cu o janta de 13. Poate 1 cm in plus daca etrierele au alta forma. Altfel atinge iar daca ai o janta de aliaj care se echilibreaza cu plumb lipt trebuie tzinut cont ca mai are shi plumbul cam 3 mm.
Nu era volga era bicicleta shi nu i s-a dat i s-a luat..... |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Am sters, sperind ca nu ai apucat sa citesti! Oricum, scuze, m-a luat gura pe dinainte! Intelesesem perfect la ce te refereai, numai ca eu ma refeream la altceva (binenteles ca prost, in stilul meu propriu) !
:oops: |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]()
Post
#21
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Eu de mult timp incerc sa aduc imbunatatziri la mashina asta. Chestia cu franele nu sunt in stare sa o fac. In plus costa foarte mult. Toata treba ajunge la 1000$ shi in plus nu se shtie ce rezultate va da. Se poate face dar e mai complicat decat pare.
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:45 |