indicatie nivel combustibil eronata, nivelul combustibilului a ramas blocat
![]() ![]() ![]() |
indicatie nivel combustibil eronata, nivelul combustibilului a ramas blocat
rattlesnake |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 2 April 06 From: Bucharest ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Astra H 1.7Cdti 100cp
2008 (ex Dacia Logan 1.4 2006)
|
|||
DFA |
![]()
Post
#32
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Da, apăsând pe RESET în meniul de diagnosticare:
QUOTE Pentru a șterge defectele memorate plus resetarea datelor parțiale din CB și să ieși din secvența de autodiagnosticare, apasă lung pe tasta RESET. Aceasta procedura de resetare serveste si la rezolvarea afisarii incorecte a volumului de combustibil din rezervor. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
memyselfandI |
![]()
Post
#33
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Salutare. O mica nelamurire are si baiatu', la MPI cat inseamna cu aproximatie 3 liniute aratate pe bord ? (n-am cb).
Va intreb pt ca tocmai am terminat un parcurs de 480km. Dimineata mai aveam o singura linie de gaz, la peco au intrat fix 41l ( rompetrol), iar dupa cei 480km parcursi imi arata 3 liniute. Ma tot chinui sa fac un consum estimativ si imi da cu "virgula"... Multam anticipat, |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
o liniuta inseamna 5L.
cand nu ai nici o liniuta si se aprinde rezerva mai ai 5L. cand ai 3 liniute inseamna ca ai 3*5L+5L (rezerva) = 20L. |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
beginer_driver |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Members Posts: 188 Joined: 1 December 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DFA @ 30 Dec 2005, 13:58) Nu exista un astfel de PDF si pt Solenza? Thanks! |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala
- B xx FIN
|
|
memyselfandI |
![]()
Post
#36
|
![]() m Group: Members Posts: 191 Joined: 8 March 05 From: Bucuresti ![]() |
"o liniuta inseamna 5L.
cand nu ai nici o liniuta si se aprinde rezerva mai ai 5L. cand ai 3 liniute inseamna ca ai 3*5L+5L (rezerva) = 20L. " multam. Dupa un calcul estimativ a rezultat un consum de 6.44 la un drum B-Cj ! Personal sunt multumit. Bafta ! |
--------------------
Logan
1.6
2006
- 7727 "la curse e simplu, totu' e sa faci ca drumul"
|
|
sebi4fc |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 13 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cand se aprinde rezerva mai ai undeva la 8l in rezervor si o liniuta pe bord e 5l mai putin prima daca umpli rezervoru pana sus .
Consum CLUJ-N---MAMAIA 5.9L F MULTUMIT This post has been edited by sebi4fc: 28 Jan 2007, 21:36 |
--------------------
logan
preferance 1.4MPI-verede cameleon
2005
- cj 82 ebi
|
|
Bullix |
![]()
Post
#38
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Postez aici, insotit de o poza explicativa, o posibila cauza a indicatiei eronate a nivelului combustibilului provenind de la sonda litrometrica. Deci ma refer strict la liniute, nu si la ceea ce zice CB-ul.
Asadar, sa ne reamintim ca miscarea plutitorului are loc dupa un arc de cerc, fiind plasat pe o tija care se roteste in jurul unui ax imaginar de rotatie (axul efectiv se afla langa potentiometru (reteaua rezistiva mai corect). De aici rezulta ca in zona superioara (rezervor mai plin), pe masura ce descreste nivelul in intervale egale, rotatia axului jojei va fi mai mare decat in zona inferioara, la aceleasi intervale. Aceasta sa intampla deoarece joja de fapt transforma o traiectorie verticala (directia de scadere a nivelului benzinei), intr-o traiectorie curbilinie pe un arc de cerc (directia de deplasare a plutitorului). De aici apare un factor de neliniaritate, factor care putea fi "corectat" in mai multe feluri: fie printr-o variatie identica a rezistentei potentiometrului, fie prin aplicarea unei functii corespunzatoare in circuitul traductor al tabloului de bord, fie prin prin folosirea unui ac indicator la bord (care este de tip termic) cu o variatie a dilatatiei lamelei bimetalice in functie de tensiunea aplicata, variatie identica cu cea a rezistentei masurate in functie de deplasarea jojei. Lucru care tare m-as indoi ca se intampla in realitate. Mi-a spus cineva ca potentiometrul (sau reostatul, ce-o fi) al jojei este logaritmic. Asta nu e bine deloc, intrucat variatia reala a rezistentei nu trebuie sa fie una logaritmica, ci de tip trigonometric, dupa o functie care contine pe undeva un sinus sau un cosinus de teta, teta fiind unghiul de rotatie al axului jojei. Solutia cea mai simpla dupa parerea mea, folosind foarte frumos un potentiometru absolut liniar, ar fi fost o sonda litrometrica verticala, asemanatoare cu cea pe care o avea Oltcit-ul, cu imbunatatirile de rigoare, desigur. Bineinteles ca si forma rezervorului conteaza foarte mult, si tocmai de aceea toata polologhia mea cu functii neliniare putea fi evitata, daca s-ar fi construit din fabrica un potentiometru cu valorile intermediare adaptate la toate conditiile reale, inclusiv forma rezervorului si directia de miscare a jojei, lucru care executat experimental din fabrica ar fi asigurat o precizie foarte buna a indicatiei. Numai bine! This post has been edited by klaus: 22 Jul 2009, 14:05 Attached thumbnail(s) neliniaritate_joja.gif ( Size: 7.32k ) Number of downloads: 472 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#39
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Eu am o alta intrebare, pt cine e mai avizat.
Am variatii destul de mari la consumul afisat de CB, variatii intre 0,5 si 1,1 L. Valorile astea le-am observat facand plinul de mai multe ori, pana declanseaza pompa, de asemenea la aceeasi pompa. De asemenea, indicatorul de combustibil se aprinde cateodata doar cand mai am vreo 2-3 L in rezervor, si nu 5. Valoarea asta de 5 L este fixa sau e posibil sa fie vreo eroare pe circuit? This post has been edited by AmunDei: 23 Jul 2009, 13:37 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Bullix |
![]()
Post
#40
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Depinde si de inclinatie, depinde si de cat de brusc ai luat un viraj ori cat de brusc ai pornit sau te-ai oprit. Insa in aceste cazuri aprinderea becului este trecatoare, tinand doar cateva secunde. Insa in cazul tau, becul de fapt ti se aprinde mereu la acelasi nivel, estimarea ta privind cei 2-3 ori 5 litri fiind cauza unei erori a CB-ului, eroare mica de altfel, raportata la o scala de 50 de litri.
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#41
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Hai, becul ca becul, dar o eroare de peste 1L la suta la consumul mediu, pt un diesel, asta inseamna cam 20%, adica imens. Tinand cont ca pana pe la 13000 km eroarea maxima era de 0.3 L la consum, iar becul se aprindea mereu la 5 L, inclin sa cred ca CB-ul a luat-o razna.
This post has been edited by AmunDei: 23 Jul 2009, 16:11 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#42
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
ai remapare?
posibil sa fure la pompa? posibil sa fure CB? posibil sa fie vorba de dilatarea rezervorului? posibil sa nu pui tu la fix aceeasi cantitate in rezervor(sa declanseze pompa diferit)? Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#43
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Probele sunt facute la cateva pompe de la care alimentez de ani de zile si la care nu am intampinat nici o problema pana acum.
Intr-adevar, am remapare, dar facuta la 10000 km. Dar faza asta a aparut subit de pe la 13000+ km. Masina merge perfect si CB-ul a mers perfect pana atunci, a trecut si ITP-ul fara fum, nu stiu care ar fi motivul exact, desi nu exclud sa fie de la remapare. This post has been edited by AmunDei: 23 Jul 2009, 16:29 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
bogdan_dsn |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am si eu o problema la indicatorul de benzina de la sandero. De exemplu cand am 6 liniute si scade sare peste a 5-a liniuta direct la a 4-a. Pe mine ma cam deranjeaza chestia asta. Daca schimb ecranul am vreo sansa sa arate cum trebuie(tot ma bate gandul sa pun ecran pe negativ)?
Face asa de cand am masina, de vreun an si. This post has been edited by bogdan_dsn: 5 Nov 2012, 18:58 |
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|
kert |
![]()
Post
#45
|
![]() Group: Moderatori Group: Members Posts: 360 Joined: 12 September 12 From: Bucuresti ![]() |
Incearca intii sa scoti ecranu' si sa-l curati un pic "la contacte".
Curata si "zebra" aia de cauciuc si eventual fa-i un "flip orizontal". Mai este posibil sa ai un scurt pe cablaj intre traseele corespunzatoare celor 2 liniute. |
--------------------
dacia
Logan/Sandero Stepway
2006 dci/2017 09Tce-EasyR
- . Daca prin vot am putea schimba ceva, nimeni nu ne-ar mai lasa sa votam - Mark Twain
|
|
bogdan_dsn |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am facut momentan reset la ceasuri din meniul de diagnoza. Atasez si o poza in care se vede ceva in a 6-a liniuta de la benzina. Pentru a schimba ecranul trebuie scoase ai acele de la kilometraj si turometru?
Attached thumbnail(s) 2012_11_06_16.31.53.jpg ( Size: 840.1k ) Number of downloads: 243 |
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|
rotnik |
![]() ![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 20 March 07 ![]() |
Pentru cei care se vor lovi de o problema asemanatoare:
In timp ce asteptam la pompa sa se faca schimbul de tura ca sa pot alimenta, am resetat calculatorul de la km. partial in colo, adica tot. Am facut plinul si cand sa plec observ ca ultima liniuta (cea de sus bineinteles) era stinsa. Am oprit, am luat contactul, l-am pus din nou si degeaba, asa a ramas pana cand am citit pe aici si am facut resetul ala cu degetul pe butonul de reset cand pui contactul timp de 5 secunde. Pe undeva aparea un numar, 7112 parca, am tinut butonul apasat pana a iesit din resetare si a aparut si liniuta lipsa. Acum e ok. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Laureate dci cine n-are noroc, n-are ...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 06:03 |