instalatia racire dacia 1310, probleme???
![]() ![]() ![]() |
instalatia racire dacia 1310, probleme???
ionutalexmatei |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 21 June 09 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310L
1999 carburatie,GPL
- DJ 08 MAT
|
|||
vladut88 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
QUOTE(OT-32-GIM @ 21 Jun 2009, 20:40) si la mine fierbea intr-un timp ,luasem un motor de la dezmembrari si fierbea intruna am schimbat garnitura de 2 ori furtune ,radiator si intrun final am dat chiulasa jos acasa si am observat blocu fisurat de curs nu curgea dar permitea intrarea aerului in instalatie |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
unde aveai blocul fisurat? Si eu am probleme, imi scoate bule in vas, am schimbat si chiulasa dar tot nu scap de aerul din instalatie... nu stiu ce sa-i mai fac
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Salutare.Si mie imi scoate bule in vasu de expansiune, chair dupa ce iam bagat ulei nou panther+ aditiv ulei wynn"s stop leak( am pus aditivu deoarece imi curgea ulei pe la baia de ulei).Acum nu stiu daca cauza e aditivul ala.Dar apa nu se incalzeste mai mult decat trebuie, nu mai fiert niciodata. Nu stiu ce mai zic, dacia totdeauna te surprinde cu ceva.
|
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
da, dar la mine fluctueaza si teperatura
![]() 23 Jun 2009, 13:09: am uitat sa zic ca nu mi-a fiert, nu s-au aprins beculetele rosii This post has been edited by ionut L.: 23 Jun 2009, 13:09 |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
QUOTE(ionut L. @ 23 Jun 2009, 09:49) unde aveai blocul fisurat? Si eu am probleme, imi scoate bule in vas, am schimbat si chiulasa dar tot nu scap de aerul din instalatie... nu stiu ce sa-i mai fac blocul era fisurat chiar sub pompa de apa (unde depaseste pompa de apa chiulasa )cam la jumatatea cilindrului 4 Nu ai cumva blocu ovalizat? This post has been edited by vladut88: 23 Jun 2009, 16:31 |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Muratu |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Stie careva cum functioneaza capacul vasului de expansiune?
|
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
gti98 |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Capacul vasului de expansiune are din constructie 2 supape: una permite descarcarea presiunii peste o anumita limita (sistemul e presurizat, asigurand ridicarea temperaturii de fierbere a lichidului de racire, dar presiunea nu poate creste oricat, ar sparge vreun furtun sau l-ar arunca de pe stut, iar pierderea eventuala, masiva, a lichidului ar face probabila griparea). Mai exista o supapa de depresiune: daca aveti aer, sau motorul a fiert, aerul din sistem, fie si numai cel de deasupra lichidului din borcan, s-a dilatat puternic; la racire, sistemul trebuie sa poata corecta depresiunea ce se produce in asemenea situatie, altfel s-ar putea strangula vreun furtun, gatuire circuit, rezulta iar racire proasta.
Asa cum e construita si dimensionata instalatia de Dacia, ar trebui sa functioneze si ne-presurizata (cu capacul nestrans). Cauze ale incalzirii: namol in radiator (daca e vechi, nu se mai spala cu apa simpla si e greu de depistat: inlocuire de proba); probleme la pompa (palete rupte; doar la pompe second hand, sau masini second; defect rar) Termostat blocat, partial sau chiar total inchis (am patit-o eu: exista la unele modele o gaurica de vreo 3 mm pentru circulatia "initiala", suficienta pentru racirea la mersul in palier; la panta, temperatura urca "vazand cu ochii", iar daca panta era mai lunga, fierbea) Exista si probleme mai "subtile": avansul mic (FOARTE mic!); porneste foarte usor, merge excelent la relanti; e cam puturoasa si consuma mult, dar se practica iarna, sa porneasca repede si sa se incalzeasca cat mai repede, si ramane asa...(patit personal!!!) Privitor la pulsatia in borcan: da, mai exista aer in instalatie. Explicatia: pompa impinge mai energic la turarea motorului apa in motor si comprima punga de aer (scade in borcan). La scaderea turatiei, punga se dilata la presiunea atmosferica si impinge apa inapoi in borcan. Scaderea apei, numai in mers, fara urme: pierde pe la un stut de imbinare cu un furtun, intr-o zone de presiune produsa de pompa de apa (in special pe la furtunul in care e termostatul: radiatorul are "celulele" din tevi destul de subtiri si in plus gatuirea termostatului contribuie la pierdere semnificativa de presiune) Zona e destul de fierbinte si se evapora pe masura ce iese (nu curge tare, dar picaturile alea se aduna!) (vezi ca mai sunt si alte furtune care pleaca din acel "nod"!)( e posibil sa trebuiasca sa inlocuiti furtunul, materialul imbatraneste si devine rigid, nu se mai muleaza; e posibila si corodarea metalului, care-l face prea neregulat ca sa se mai poata etansa - eu am schimbat un corp de pompa de apa din cauza stutului mare pe care se pune furtunul cu termostatul!) Dacia, mereu surprinzatoare! Spor la lucru! This post has been edited by gti98: 23 Jun 2009, 21:11 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Iantela |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 11 September 10 ![]() |
Salut! Nu stiu daca postez unde trebuie, am observat acum 2 zile ca mi-a crescut apa(antigelul) din borcan si nu stiu de ce! Caldura imi baga, temperatura imi sta la 90 grade totul este bine. Imi puteti da cateva sugestii??
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 Li CT-62-GDP
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
e normal ca la cald creste nivelul de apa.este curata apa?nu ai ulei in vasul de expansiune?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Iantela |
![]()
Post
#41
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 11 September 10 ![]() |
este curata apa, nu am ulei. Deci nu este nici o problema nu?? multumesc
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 Li CT-62-GDP
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
nu e problema daca nu ai probleme cu racirea sau cu incalzirea
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Iantela |
![]()
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 11 September 10 ![]() |
nu am nici o problema cu racirea sau caldura...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000 Li CT-62-GDP
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
Salut am si eu o problema cu instaltia de racire.Se manifesta astfel ,se incalzeste ajunge acul pe rosu sta cateva secunde apoi scade la mijloc, face de cateva ori asa apoi sta pe mijlocul indicatorului, iar in vas apa creste de da pe afara.De aerisit am aerisit-o nustiu de cate ori, am schimbat chiuloasa, garnitura, pompa de apa,termostate o gramada, numai nu am schimbat motorul( cred ca scapam de problema)nici nu stiu ce sai mai fac
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
maho |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Radiatorul (infundat) ?
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
cibi25 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
Am curatat si radiatorul si tot asa face
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
vezi NU FIE INFUNDAT ceva prin motor
termostatul la cate grade deschide? incearca si fara termostat si vezi daca mai fierbe |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
am incercat si fara termostat si tot asa face ca si cum ar avea termostat
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
r3d |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
nu cumva ai ceva probleme pe la pompa de apa ce daca ai schimbato.ai pus furtulele tur si retur la locul lor.apa in baie iti intra??? si daca zici ca radiator furtune termosatat sunt bune e clara pompa e de vina.cu garnitura la chiulasa cum stai?
This post has been edited by r3d: 28 Apr 2012, 20:56 |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
apa in ulei nu am furtunele puse la locul lor, garnitura se prezinta bine nu arsa sau piscata
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
QUOTE(cibi25 @ 29 Apr 2012, 07:27) Daca esti sigur ca nu sunt probleme la chiuloasa,respectiv garnitura,este posibil,din pacate sa ai inelele de la camasi corodate (daca sunt de cu)sau dezlipite.Atunci cand ai schimbat chiuloasa este posibil sa se fi ridicat o camasa (daca ai invartit un pic motorul fara chiuloasa). |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
cibi25 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
de invartit motorul nu l-am invartit asa ca se exclude asta, un mecanic mi-a zis sa nu am o camasa fisurata, acum numai stiu ce sa zic
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
|
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
nikuniku |
![]()
Post
#54
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
poate ai multa mizerie in motor,intre cilindri,din cauza antigelului de calitate proasta+apa de la robinet/fantana=o mazga/pasta de culoare inchisa care se depune pe camasi si se pietrifica,ele nu se mai racesc suficient si se incing rapid,solutia de a scapa de calamina depusa,ori se desface motoru,si se curata tot,eficacitate100% sau in locu radiatorului,prin partea de jos a pompei de apa se baga apa cu presiune si se porneste motoru,eficacitate cam 50%
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
motorul are cam 6 luni de cand a fost facut a mers bine pana acum o saptamana,chestia e ca se ridica acul pana pe rosu si scade de cateva ori apoi sta pe mijloc iar in vasul de expansiune da apa pe din afara
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#56
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
daca ai schimbat;chiulasa,garnitura,pompa apa si tot asa face este o camasa piston fisurata
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
r3d |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
de curiozitate apa in vas ai puso la nivel???ca daca lai umplut e normal sa dea pa afara.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
apa acum e sub nivel si tot o scoate afara din vas
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
r3d |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
pai nu ramane decat un singru lucru de facut, dai jos cureua de la alternator(decuplezi pompa de apa).pornesti motoru si vezi daca face la fel.daca ar fi sa fie inele de sub camasi ar baga apa in baia de ulei.garnitura la ciulasa ai puso corect cu semnu top la locul lui.verifica planul chiuloasei,daca toate sunt bune nu ramane decat un cilndru sau mai multi fisurati si asfel cand piston scapa presiune prin acea fisura iti scoate afara apa din motor.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#60
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
r3d cine te invatat pe tine sa pornesti motoru fara curea la pompa de apa,a fost un mare idiot si probabil mai este,si mai spui si la altii sa faca asa ,daca nu stii nu este o rusine,te invatam
respectivu a spus ca da apa afara din vas nu ca intra in ulei,deci.......? |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 07:47 |