Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglare tacheti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
mmi&g
In mare stiu ce am de facut pentru ca am asistat la cateva reglaje ale tachetilor in trecut.Un singur lucru ma depaseste:cum imi dau seama cand e deschisa supapa de evacuare.

Din cate imi aduc aminte cel care facea reglajul baga o surubelnita pe gaura bujiilor si invartea motorul pana simtea ceva.Ce?Nu stiu.Probabil pistonul,dar nu e logic pt. ca astea se ridica cate 2,si atunci se pot face 2 reglaje ,nu 4,deci nu e bine.

Si inca ceva care este rolul tachetilor?
Si daca nu au legatura cu scanteia,asa cum am vazut intr-un topic mai vechi,atunci de ce unui prieten care s-a dus sa-si regleze gazul(gpl)i s-a spus sa-si verifice bujiile si tachetii si sa revina(au un aparat care se conecteaza la esapament si dupa vreo 2-3 min scoate o chitanta cu emisiile de noxe,nivel gaz si nu mai stiu ce,si la el scria si verificare bujii,verificare tacheti



mmi&g
Multam
Am rezolvato si pe asta.3 supape nu aveau joc deloc
Nici acolo nu e o discutie prea clara despre rolul lor,ci doar despre reglaj
C a t a l i n
Ce rol să aibă? Dacă sunt dereglați, supapele nu se deschid sau nu se închid suficient. Rezultă admisie, evacuare și compresie proaste.
gti98
Lipsa joc=neinchidere supapa.
Pentru admisie: rateuri in carburator (sau galerie admisie pt injectie), risc de incendiu.
Pentru evacuare: rateu in esapament, ARDERE supapa!!! (Regimul termic al acestei supape e MULT mai dur si nu se raceste!!!)
General: compromitere compresie.
Concluzie: joc mic, eventual nul, mult mai grav decat joc marit.
S-au descris si problemele jocurilor mari: reducerea umplerii cilindrului cu amestec, functionare zgomotoasa, uzuri la zonele de contact (coada supapei, culbutor)
Personal refac acest reglaj la 5-max10k km. Valoare utilizata: 0,2- admisie, 0,2+evacuare (adica lera de 0,2 e stransa cu 1/4 tura de surub din punctul in care nu se mai misca iar cea de evacuare e reglata cu surubul pana la 1/4 tura mai larg.
Recomandare: verificati reglajul dupa efectuare si rotirea motorului; stiu ca e cam laborios, dar e posibil sa aveti surprize!!! Unde (si daca) apar diferente mari, corectati si reluati verificarea. Daca si la a doua verificare (dupa rotirea motorului, adica dati sa-l porniti, dar taiati imediat contactul. Atentie, culbutorii arunca ulei daca functioneaza fara capac!); deci, daca apar si a doua oara diferente mari, sunt probleme: tija incovoiata, uzura in culbutor de la coada supapei, jocuri anormale.
Spor la lucrari si nu va fie frica de ulei: face pielea moale!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.