In mare stiu ce am de facut pentru ca am asistat la cateva reglaje ale tachetilor in trecut.Un singur lucru ma depaseste:cum imi dau seama cand e deschisa supapa de evacuare.
Din cate imi aduc aminte cel care facea reglajul baga o surubelnita pe gaura bujiilor si invartea motorul pana simtea ceva.Ce?Nu stiu.Probabil pistonul,dar nu e logic pt. ca astea se ridica cate 2,si atunci se pot face 2 reglaje ,nu 4,deci nu e bine.
Si inca ceva care este rolul tachetilor?
Si daca nu au legatura cu scanteia,asa cum am vazut intr-un topic mai vechi,atunci de ce unui prieten care s-a dus sa-si regleze gazul(gpl)i s-a spus sa-si verifice bujiile si tachetii si sa revina(au un aparat care se conecteaza la esapament si dupa vreo 2-3 min scoate o chitanta cu emisiile de noxe,nivel gaz si nu mai stiu ce,si la el scria si verificare bujii,verificare tacheti
Multam
Am rezolvato si pe asta.3 supape nu aveau joc deloc
Nici acolo nu e o discutie prea clara despre rolul lor,ci doar despre reglaj
C a t a l i n
3 Feb 2008, 18:32
Ce rol să aibă? Dacă sunt dereglați, supapele nu se deschid sau nu se închid suficient. Rezultă admisie, evacuare și compresie proaste.
Lipsa joc=neinchidere supapa.
Pentru admisie: rateuri in carburator (sau galerie admisie pt injectie), risc de incendiu.
Pentru evacuare: rateu in esapament, ARDERE supapa!!! (Regimul termic al acestei supape e MULT mai dur si nu se raceste!!!)
General: compromitere compresie.
Concluzie: joc mic, eventual nul, mult mai grav decat joc marit.
S-au descris si problemele jocurilor mari: reducerea umplerii cilindrului cu amestec, functionare zgomotoasa, uzuri la zonele de contact (coada supapei, culbutor)
Personal refac acest reglaj la 5-max10k km. Valoare utilizata: 0,2- admisie, 0,2+evacuare (adica lera de 0,2 e stransa cu 1/4 tura de surub din punctul in care nu se mai misca iar cea de evacuare e reglata cu surubul pana la 1/4 tura mai larg.
Recomandare: verificati reglajul dupa efectuare si rotirea motorului; stiu ca e cam laborios, dar e posibil sa aveti surprize!!! Unde (si daca) apar diferente mari, corectati si reluati verificarea. Daca si la a doua verificare (dupa rotirea motorului, adica dati sa-l porniti, dar taiati imediat contactul. Atentie, culbutorii arunca ulei daca functioneaza fara capac!); deci, daca apar si a doua oara diferente mari, sunt probleme: tija incovoiata, uzura in culbutor de la coada supapei, jocuri anormale.
Spor la lucrari si nu va fie frica de ulei: face pielea moale!!