Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: securitate dacia 13**/14**
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
rookie
sal omaeni buni! eu's mai nou p-aci!

dupa ce m-am dus dimineata la mashina si am gasit usa soferului descuiata si torpedou deschis si bineinteles controlat ohmy.gif wacko.gif , as vrea sa stiu si eu cum isi mai asigura lumea mashina antifurt.

eu unu, scot seara fisa de pe bobina si agat capota cu un lacat sa nu poata sa o puna la loc. imi goleste mashina da macar n-o ia cu totul. uitam: am o dacie 1300 din '72 (frantzuzoaica mea wub.gif )

voi ce solutii mai aveti? (fie de cost minim, fie ultimul racnet de alarma cu senzori de miros tongue.gif )
dragOn
Posturile "la caterincă" au fost șterse de mine!
Dacă se repetă vor fi și repercursiuni!

On-topic: Îți recomand să îți schimbi încuietorile pentru că sunt foarte uzate!
asarban
Si si-au luat si warn +10%.
Asta asa..ca sa nu existe "intrebari"
BasIc
Poti duce firul de la bobina la delco prin masina si sa il treci prin comutator,acelasi efect ca si cu fisa,dar e mai remote control dimineata cand te grabesti la servici.
La incuietori,se gasesc niste antifurturi dar ca si la toate masinile geamu spart nu tine cont nici de masina nici de incuietori.
La protbagaj la fel: poti pune lant etc....dar dintii de soarece si ranga la fel nu tin cont de...
Si pt calatorii in oras,iati un PITBULL.
Nu lasa lucruri de valoare in masina .
rookie
pai deocamdata, am incuietorile noi in torpedou, numai sa le pun, da nu prea am timp momentan. portbagaju e agatat cu un antifurt de bicicleta, care deocamdata isi face treaba.

m-am gandit si eu la intrerupator secret la ceva esential ca sa o porneasca (alimentare demaror/ bobina), dar deocamdata marea problema e sa protejez sistemul audio din ea.

QUOTE
Poti duce firul de la bobina la delco prin masina si sa il treci prin comutator,acelasi efect ca si cu fisa,dar e mai remote control dimineata cand te grabesti la servici.


tu te referi la fisa mare, aia prin care trec cei 14KV (ala mare negru si gros) sau firul care duce la condensator, si delco, pe lateralul ultimului? daca e primul nu cred ca pot sa-l prelungesc, fiindca-i cresc rezistenta si scad tensiunea pe bujii daca fac asta. la al 2-lea nu cred ca ar fi vreo problema, decat ca imi poate arde bobina daca o lasa cu contacul pus. eu scot alimentarea de pe alternator+baterie(stanga privit de deasupra) si mi se pare solutia optima.
off topic: nu prea e cazul de grabit la munca dimineata, inca ma mai bucur de viatza de liceu. smile.gif
BasIc
QUOTE(rookie @ 1 Dec 2004, 23:54)
pai deocamdata, am incuietorile noi in torpedou, numai sa le pun, da nu prea am timp momentan. portbagaju e agatat cu un antifurt de bicicleta, care deocamdata isi face treaba.

m-am gandit si eu la intrerupator secret la ceva esential ca sa o porneasca (alimentare demaror/ bobina), dar deocamdata marea problema e sa protejez sistemul audio din ea.
tu te referi la fisa mare, aia prin care trec cei 14KV (ala mare negru si gros) sau firul care duce la condensator, si delco, pe lateralul ultimului? daca e primul nu cred ca pot sa-l prelungesc, fiindca-i cresc rezistenta si scad tensiunea pe bujii daca fac asta. la al 2-lea nu cred ca ar fi vreo problema, decat ca imi poate arde bobina daca o lasa cu contacul pus. eu scot alimentarea de pe alternator+baterie(stanga privit de deasupra) si mi se pare solutia optima.
off topic: nu prea e cazul de grabit la munca dimineata, inca ma mai bucur de viatza de liceu. smile.gif
*


evident ca a 2....firul de la minusul bobinel la condensator....si nu vad de ce ai las masina cu contactul pus.....si acum ti se arde bobina daca il lasi contactul pus....de fapt nu inteleg ce ai vrut sa zici..
Faza cu fisa centrala:se poate folosi o fisa de bujii in loc cu mici modificari....si masina porneste si in 3 pistoane
dar un fir trecut prin unul din multele comutatoare din bord..mai ales daca e ascuns nu se poate depista...parerea mea:)
Mai ales daca il maschezi un pic hotul nu va considera ca masina nu porneste pt ca e DACIE laugh.gif
BasIc
later edit:Sistemul audio il protejezi luand playerul(fata eventual) in casa si prinzind f bine difuzoarele.
O alarma cat de ieftina este binevenita dar si aceea costa.
Inca o chestie de luat in seama:CIneva mi-a spus o data ca incuietorile,lacatele si alarmele sunt facute pentru oameni cinstiti.Ma intreb in ce masura avea dreptate.
Fa ce ti-am scris eu si vei descuraja pe multi din ei(hoti).Nu incerca sa ajungi la perfectiuena anti-efractiei pt ca nu vei ajunge;daca cineva vrea sa iti demonstreze ca poate sa iti fure ceva din masina,sau masina o poate face.
AM vazut un documentar unde erau "demontate" toate metodele cele mai utilizate de protectie auto(inclusiv cateva tipuri de alarme) . blink.gif
deconectat
Eu sunt un om cinstit, da' tot am deschis dacia lu' taica-miu cu o surubelnita fara sa afectez incuietoarea (nu mai stiu de ce nu aveam cheile atunci), am pornit-o din fire (se stricase contactul) si am niste "cunostinte" care pot sa-ti sparga geamul de la masina fara sa declanseze alarma (daca e cu vibratii, gen Viper K9; daca e cu ultrasunete sau altceva, se schimba povestea).
Ideea e ca siguranta perfecta nu vei obtine. In cazul tau, iti recomand metode ieftine si eficiente:
1. Intrerupator mascat pt ceva pe la sistemul electric (bobina de inductie sau orice altceva vrei tu). Intrerupatorul e cel mai bine sa fie unul din bord pe care nu il mai folosesti (de exemplu se poate pune kiar pe bricheta da a nu iti trebuie)
2. Lant cu lacat la portbagaj (portbagajul de berlina se deschide f. usor cu mana)
3. NU tine lucruri de valoare in masina!!! (stiu ca s-a mai zis, iar asta trebuia sa fie primul pe lista)
4. Incearca sa faci in asa fel incat masina ta sa nu atraga atentia (O dacie murdara are sanse mai mici sa fie furata decat una care e proaspat ceruita)
5. Uita de incuietorile de la usi. Poti sa le lasi si deschise, oricum nu se pot securiza.

Scopul nu este ca hotii sa nu poata sa-ti deschida/ia masina ci sa le ingreunezi suficient munca incat sa o deschida/ia pe a vecinului tau. Asta este valabil doar la masini vechi si ieftine; la cele mai scumpe se schimba situatia.
St
La dacia pe care am avut-o inainte de asta, puteam deschide incuietoare cu mana libera. Deci....
Daddy
Sa nu ai nimic "tentant " prin / pe masina, cea mai buna alarma / antifurt.
EvilOne
Intrerupator pe firul de la condensator la bobina si intrerupator(cu releu de data asta) pe firul care duce la starter.

Lant la portbagaj, se pune foarte usor si ca sa nu ai probleme la inchidere, pui peste lant un furtun care sa stea strins pe el.
balex
La lada care a avut-o bunica-miu cu niste ani in urma avea instalata in interior un soclu cu cheie detasabila cuplat pe circuitul de alimentare. Cheia era o bucata de teava in forma de L si cu vreo 4 picioare asezate la inaltimi diferite cu catari aferente in soclu. Poate asta da idei amatorilor biggrin.gif
mrc0268
QUOTE(BasIc @ 2 Dec 2004, 00:35)
evident ca a 2....firul de la minusul bobinel la condensator....si nu vad de ce ai las masina cu contactul pus.....si acum ti se arde bobina daca il lasi contactul pus....de fapt nu inteleg ce ai vrut sa zici..
Faza cu fisa centrala:se poate folosi o fisa de bujii in loc cu mici modificari....si masina porneste si in 3 pistoane
dar un fir trecut prin unul din multele comutatoare din bord..mai ales daca e ascuns nu se poate depista...parerea mea:)
Mai ales daca il maschezi un pic hotul nu va considera ca masina nu porneste pt ca e DACIE  laugh.gif
*



Poti sa intrerupi firul de plus care alimenteaza bobina (cel din stanga cum te uiti la motor avand bobina in fata---scuze exprimarea adica daca stai pe partea stg a masinii , plusul care vine de la contact la bobina se leaga in partea stg a acesteia e notat cu 15 ) incearca sa il intrerupi pe acela undeva in masina - fara acel contact masina invarte dar nu porneste ---- nu pentrui ca le-ar fi greu sa puna un plus de pe baterie si sa impinga demarorul manual si a pornit)
freeman30
Cred ca cea mai buna metoda ar fi punerea in scurt printr-un intrerupator a firului care vine de la bobina la delcou ,cu caroseria masini(cu riscurile de rigoare,dar mai bine o bobina arsa decat o alta masina)
Am vazut cum se porneste o masina fara chei.....se ia un fir de la + bateriei si se leaga la + bobinei.....si se actioneaza sau se leaga tot la baterie +,electromotorul.restul...il deduceti..
jaf
QUOTE(freeman30 @ 22 Feb 2005, 16:03)
Am vazut cum se porneste o masina fara chei.....se ia un fir de la + bateriei si se leaga la + bobinei.....si se actioneaza sau se leaga tot la baterie +,electromotorul.restul...il deduceti..
*



Si cum pleaca cu ea ? teoretic nu trebuie sa se blocheze volanul daca nu ii cheia in contact ? Mai demult i-au furat la un prieten masina din spatele blocului.. de atunci o pun in vazul lumii laugh.gif se potrivesc cheile si la contact ? 022.gif
freeman30
Nu stii ca la Dacii se poate orice ...
B31AYZ
QUOTE(valentin.dumitran @ 12 Jan 2005, 07:05)
Eu sunt un om cinstit, da' tot am deschis dacia lu' taica-miu cu o surubelnita fara sa afectez incuietoarea (nu mai stiu de ce nu aveam cheile atunci), am pornit-o din fire (se stricase contactul) si am niste "cunostinte" care pot sa-ti sparga geamul de la masina fara sa declanseze alarma (daca e cu vibratii, gen Viper K9; daca e cu ultrasunete sau altceva, se schimba povestea).
Ideea e ca siguranta perfecta nu vei obtine. In cazul tau, iti recomand metode ieftine si eficiente:
1. Intrerupator mascat pt ceva pe la sistemul electric (bobina de inductie sau orice altceva vrei tu). Intrerupatorul e cel mai bine sa fie unul din bord pe care nu il mai folosesti (de exemplu se poate pune kiar pe bricheta da a nu iti trebuie)
2. Lant cu lacat la portbagaj (portbagajul de berlina se deschide f. usor cu mana)
3. NU tine lucruri de valoare in masina!!! (stiu ca s-a mai zis, iar asta trebuia sa fie primul pe lista)
4. Incearca sa faci in asa fel incat masina ta sa nu atraga atentia (O dacie murdara are sanse mai mici sa fie furata decat una care e proaspat ceruita)
5. Uita de incuietorile de la usi. Poti sa le lasi si deschise, oricum nu se pot securiza.

Scopul nu este ca hotii sa nu poata sa-ti deschida/ia masina ci sa le ingreunezi suficient munca incat sa o deschida/ia pe a vecinului tau. Asta este valabil doar la masini vechi si ieftine; la cele mai scumpe se schimba situatia.
*



Salut ,

Eu am schimbat incuietoarea de porbagaj si dupa ce l-am inchis m-am chinuit 30 min sa-l deschid . Chiat ma gandeam la hoti , daca ar sta la fel de mult sa-l deschida.
soryn
Cel mai bun antifurt...
steph
la dacia mea din 99 cea din avatar se potriveau aproape toate cheile de dacie de si de oltcit... acum am vandut-o sad.gif si pana imi iau ceva 2-3 sapt am imprumutat o batrana din 80 (cea din semnatura) si pe langa faptu ca o vecina are la oltcit cheia de contact identica cu a mea usile le deschid cu cheia de la casa sau de la interfon sau chiar cu o unghiera smile.gif)
elro
de ce va chinuiti atata cu butonase de intrerupere a firului de la bobina/delcou?
Nu este mai simplu cu o alarma cu inactivare motor?Ascundeti bine releul/releele si gata povestea.Eu asa am pe masina si la activarea alarmei contactul este anulat in 2 feluri: 1- taie toata alimentarea din masina(cu anumite exceptii (casetofonul ca are memorie si ceasul lafel)
2-Intrerupe si contactul spre electomoror
Asa ca trebuie un hot care sa stie electica ph34r.gif ca degeaba vine el cu surubelnita ca nu are ce face cu ea biggrin.gif
tatabobu
rcosmin, mai simplu e cu o masina pricopsita, noua, cu garantie, cu CASCO, cu imobilizator in cheie, cu alarma, parcata intr-un garaj incuiat care se afla intr-o curte incuiata....dar aici e vorba de Dacia berlina, iar pentru berlina toti vrem ceva ieftin si care sa functioneze.
Ideea butonului care taie curentul e practica, face acelasi lucru pe care il face alarma ta, si costa 1 euro. Iar manopera depinde de stapanul masinii, daca o face singur sau nu.
elro
QUOTE(tatabobu @ 4 May 2005, 14:34)
rcosmin, mai simplu e cu o masina pricopsita, noua, cu garantie, cu CASCO, cu imobilizator in cheie, cu alarma, parcata intr-un garaj incuiat care se afla intr-o curte incuiata....dar aici e vorba de Dacia berlina, iar pentru berlina toti vrem ceva ieftin si care sa functioneze.
Ideea butonului care taie curentul e practica, face acelasi lucru pe care il face alarma ta, si costa 1 euro. Iar manopera depinde de stapanul masinii, daca o face singur sau nu.
*




smile.gif smile.gif si eu tot berlina am tongue.gif
tatabobu
Stiu, ca am vazut in profil. Ideea era ca iese mai ieftin decat sa pui alarma. Daca ai deja alarma nu mai e nevoie. Exagerarile d'asta le-am facut, sa prinzi esentialul si anume pretul tongue.gif
zack
QUOTE(rookie @ 30 Nov 2004, 15:53)
sal omaeni buni! eu's mai nou p-aci!

dupa ce m-am dus dimineata la mashina si am gasit usa soferului descuiata si torpedou deschis si bineinteles controlat ohmy.gif  wacko.gif , as vrea sa stiu si eu cum isi mai asigura lumea mashina antifurt.

eu unu, scot seara fisa de pe bobina si agat capota cu un lacat sa nu poata sa o puna la loc. imi goleste mashina da macar n-o ia cu totul. uitam: am o dacie 1300 din '72 (frantzuzoaica mea  wub.gif )

voi ce solutii mai aveti? (fie de cost minim, fie ultimul racnet de alarma cu senzori de miros  tongue.gif )
*


am si io o batranica....din 79....si incuietorile mele se deschid si cu foarfeca...cu orice bagi in "broasca" numai ca am niste capacele smekere.....de nu le deschide hotu chiar cu una cu doua !! dry.gif da n-are ce sa fure din ea.... smile.gif ma gandesc sa ai pun o alarma....(sunt dalea din carrefour la un milion...si unpic) biggrin.gif
naturall
post-336-1110552475.gif

un prieten si-a gasit Loganul astazi de dimineata descuiat si fara radioCD...fara urma de fortare a incuietorilor
e ciudat nu?
nu prea stie ce sa explice la politie/Casco.....(?)
vladimir
Eu la Dacia mea veche (pe care am predat-o la REMAT) aveam broasca stricata (la usa soferului) si nu am inchis-o timp de un an jumate. Masina era din 1993 si nu arata rau. Era incomod sa zicem asa, dar in tot timpul asta ii scoteam si luam cu mine fisa de la bobina (cea intre bobina si capac delcou), chiar si cand mergeam prin vizite sau in plimbari. A fost naspa dar era un pic mai sigur. Plus ca nu am lasat niciodata in ea nimic, in Bucuresti nu aveam nici roata de rezerva sau cricd; se intampla ceva dadeam un telefon la un prieten sau (avand numai tubeless) oricum ajungeam pana la o vulcanizare fara probleme.
Eu vroiam sa deschid un topic dar nu am timp sa m a uit peste tot si nu vreau sa mi-l stearga cineva asa ca tot de securitate Dacia e treaba: CE SPUNETI DE IMOBILIZATOARE VOLAN ? Am vazut in magazinele de tip cash &carry (Selgros, Metro). Sunt mai multe tipuri, forma de T, cel care se prinde de volan si de pedala de acceleratie, cel care este pe diametrul volanului cu 2 puncte de prindere pe volan, tip bata de basseball. Cam astea le-am vazut eu pana acum. CE CREDETI ? Acum astept un Logan si chiar vreau sa pun asa ceva, ce recomandati ?
Cristy
Eu mi-am pus alarma, inchidere centralizata, perimetru si o garez cu spatele in locul meu de parcare sub un pom stramb ca sa nu poata sa deschida portbagaju smile.gif
Daedalus
Dom'le dar o prelata n-ar fi mai buna? Gandeste-te, daca ai fi hot, ai sta sa tai prelata lu' ala care se vede ca are Dacie sub prelata? Plus ca se taie greu si are sasne mari sa atraga atentia cuiva. Plus o alarma ieftina care sa urle intre timp. Eu zic ca este o combinatie buna.
tarzy
alarma + carja de volan - ca sa nu-ti ia masina cu totul

si

nu lasi nimic atragator la vedere.
ptr portbagaj si capota exista tot felul de sisteme, lanturi,

nu-i rau daca incerci sa-o parchezi cat de cat in zone mai bune, (luminate, cu spatele la zid, etc)
Marian_2004
He he ... chiar este o idee buna.. prelata+ alarma. Vorba voastra... pana taie prelata, pana decupleaza alarma...

Pentru extra-securitate, dar care costa in plus: baterie de rezerva, ascunsa dupa bancheta spate eventual, baterie la care sa fie cuplat claxon ascuns. Aceasta alarma sa fie declansata de deschiderea unei usi sau a capotei. Hotul, ca sa decupleze alarma, taie firul de la baterie,nu? Dar daca mai exista una, ascunsa,.... hmmm

O alta masura foarte buna, asa cum s-a mai spus, este nelasarea valorilor la vedere. Eu nici bateria nu o las "jos", o car sus, in ap, pentru ca s-a cam furat pe la noi asa ceva.

Metoda cea mai buna, dupa parerea mea, este una cu care evident nu o sa fiti de acord, dar asta e:

1- se pune ceva de valoare in masina, gen casetofon si boxe
2- ai grija sa afle toti ce minune ai tu in dotare
3- cumperi o lanterna puternica
4- te ascunzi noaptea pe undeva prin preajma masinii si stai la panda.
(in general hotii sunt vecini)
5- Cand hotii vin sa fure, pui lumina pe ei si ii recunosti. O camera video portabila ar face minuni.

Care e ideea? Ii ai la mana. Le spui clar: bah, nu va dau in gat si nu va fac nimic. Dar daca o sa imi dispara din masina un singur surub, de acum incolo, va dau pe mana politiei.

Bineinteles ca este posibil sa iasa cu bataie. Nu o sa va explic acu' ce echipament de protectie sa aveti pe voi sau ce tehnici sa folositi, pentru ca nu o sa va ajute cu nimic. Daca stiti sa ii smardoiti, bine, daca nu... casco si acatiste la biserica.
Marian_2004
Rog un administrator sa stearga acest mesaj.

(Am scris postul de mai sus si a aparut de doua ori.. browser fault)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.