Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motorul se incalzeste repede
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
liviub
mi s-a spart radiatorul la DSN Clima si dupa schimabarea acestuia cu noul tip de radiator ( cel cu margine de plastic ) motorul se incalzeste mai repede ca inainte.daca inainte, chiar pe o vreme cu temperaturi foarte ridicate acul ce indica temperatura lichidului de racire statea la jumatatea scalei, acum, indiferent de viteze cu care circul, acul sta in apropierea primei linii de la capatul superior al scalei.fenomenul implica si porniri dese ale ventilatorului. am verificat functionarea acestuia si e corecta ( "pleaca" la 99 grade si se opreste la 90 grade ).de asemenea termostatul este bun. fenomenul nu se schimba nici daca imediat dupa pornire activez si aerul conditionat. inclin sa cred ca nu s-a efectuat complet aerisirea motorului.cum se executa ea si cum se poate evacua aerul din instalatie in ipoteza ca el ar incaloriferul de incalzire ( care este pozitionat mai sus decat rezervorul de antigel si decat busonul de aerisire de pe furtun )? ar putea exista si alta cauza a acestei incalziri mai rapide ?
Anonymous
Si eu patesc acelasi lucru cu radiatorul original. Cum stai un pic la coada la stop (si sunt dese rau aceste opriri) sau mergi cu 30 la ora 5 min., cum porneste ventilatorul. Ce-i de facut ?
BBC
Este normal sa se incalzeasca motorul. O problema era daca ventilatorul nu reusea sa reduca temperatura apei.

Tot ce aveti de facut este sa verificati temperatura apei, si daca indicatorul trece de "zona rosie" atunci sa va opriti si sa vedeti care este cauza.
MoneyTalks
QUOTE
Cum stai un pic la coada la stop (si sunt dese rau aceste opriri) sau mergi cu 30 la ora 5 min., cum porneste ventilatorul. Ce-i de facut ?


Zi mersi ca nu trebuie sa faci 1km in 2 ore, cu motorul pornit :wink: Atunci sa te vad ce faci icon_twisted.gif
miki
Motoarele ca cele pe care le avem noi merg la un regim de temperatura mai ridicat, undeva la 95-104 grade. Motoventilatorul porneste pe la 107 grd. Personal am observat la un GOLF ca acul de la indicatorul de temperatura sta in treimea superioara a scalei, dar la jumatatea ei era trecut 90 grade pe scala.
aviasol
QUOTE
Motoarele ca cele pe care le avem noi merg la un regim de temperatura mai ridicat, undeva la 95-104 grade. Motoventilatorul porneste pe la 107 grd. Personal am observat la un GOLF ca acul de la indicatorul de temperatura sta in treimea superioara a scalei, dar la jumatatea ei era trecut 90 grade pe scala.


mai nu se poate asa ceva!!! 107 grade??? (apa se vaporizeaza) iti dai seama ce presiune s-ar face in motor daca s-ar vaporiza lichidul de racire - bubuie toata instalatia (mai ales furtunele)!!! (ce e locomotiva pe aburi???) lichidul de racire nu depaseste 97de grade
Marty
La Renaultul meu 21, termostatul deschide la 98 de grade (Celsius)! Cel mai simplu ar fi sa punem mina pe un termostat de E7J si sa citim temperatura la care deschide. :wink:
BBC
QUOTE
107 grade??? (apa se vaporizeaza)


Temperatura de fierbere a apei creste cu cresterea presiunii. Circuitul de pe DSN este sub presiune, deci este posibil ca apa sa atinga 107 grade C fara sa se vaporizeze.
aviasol
QUOTE
La Renaultul meu 21, termostatul deschide la 98 de grade (Celsius)! Cel mai simplu ar fi sa punem mina pe un termostat de E7J si sa citim temperatura la care deschide.  :wink:


motor E7J - 764 termostatul deschide la 89 GRADE !!!

http://www.carsoft.ru/avtorepair/megane10.pdf
Anonymous
Mai precis termostatul se deschide ca un robinet, de la incet la maxim si nu ca o supapa. In carti scrie ca incepe deschiderea in jur de 75 si este deschis maxim ma 101 grade asa ca...

La mine pe computer este pornirea GMV la fix 95-96 de grade si oprirea la exact 92-93. Acul indicatorului de bord este cu putin peste prima linie in momentul pornirii GMV-ului.
Razvan.jbl
exact la temperaturile astea merge si la mine. Ideea e ca antigelul are un rol important in ceea ce priveste temperatura ridicata la care ajunge lichidul de racire. Daca acul trece pe zona "rosie" NU VA OPRITI ! E clar ca s-a intamplat ceva cu electroventilatorul. Io am patzit-o ! Se arsese siguranta de 40 si nu mai pornea. Am luat-o spre iesirea din oras si am mers tare sa se raceasca singur.

Bafta
DSops
Nasol moment. Puteai sa calezi motorul si te opreai oricum.
Razvan.jbl
Faza e ca m-am dus direct la service cu acu aproape pe rosu. Le-am zis la indivizii de acolo ce am patzit si ei imi spun: "Suntem in pauza de masa, reveniti peste 20 de min". Atunci am explodat si am iesit din oras. Solitia gasita de ei, nezvand siguranta de 40, mi-au lipit niste litze pe cea veche ! icon_twisted.gif
Marty
QUOTE
Nasol moment. Puteai sa calezi motorul si te opreai oricum.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
felix
...Si eu am patit-o la DSN-ul prietenei sa mi se arda siguranta la ventilator: trasesem pe dreapta sa vorbesc la telefon, si dupa vreo 5 minute cu motorul pornit, ii zic consternat prietenului ca a inceput sa iasa fum din motor. Cand dechid capota, ziceai ca era sauna icon_evil.gif - capacul de la vasul de expansiune sarise, si toata apa cursese pe motor...

Vreo 2 saptamani a mirosit in continuu a antigel ars, dar macar nu s-a calat motorul. De atunci mi-am facut reflex sa mai arunc un ochi si la indicatorul de tempreatura...
iulika0069
Se poate monta un intrerupator care sa porneasca manual ventilatorul...

Plus ca se poate monta un al doilea ventilator care sa porneasca tot manual... si atunci chiar nu mai ai nici o problema!
Doru
cam aiurea.Si la mine porneste destul de des ventilatoruil,dar macar atunci cand pornesc AC-ul , temperatura sta pe la 80 de grade(acul perfect orizontal), indiferent de cat de cald e afara.
patratel
QUOTE
cam  aiurea.Si la mine porneste destul de des ventilatoruil,dar macar atunci cand pornesc AC-ul , temperatura sta pe la 80 de grade(acul perfect orizontal), indiferent de cat de cald e afara.

asa patesc si eu, se cam incalzeste motoru' avand in vedere viteza supersonica a asteptarii la semafoare in fiecare dimineata; am remarcat insa cu surprindere ca daca merg cu AC-ul pornit, indicatorul de temperatura trece mult mai greu de pozitia orizontala...



poate ca intra oarece aer conditionat si in motor si-l raceste biggrin.gif
DSops
Explicatia este mult mai simpla. Cand merge AC, merge automat ventilatorul, ca sa raceasca radiatorul de la AC. Cu ocazia asta raceste motorul. Daca temperatura ajunge sus cu AC pornit e nasol.
patratel
QUOTE
Explicatia este mult mai simpla. Cand merge AC, merge automat ventilatorul, ca sa raceasca radiatorul de la AC. Cu ocazia asta raceste motorul. Daca temperatura ajunge sus cu AC pornit e nasol.

uite ca la chestia asta chiar nu ma gandeam... oricum, e bine de stiut biggrin.gif
Mihai_E
Daca prinzi o ora de virf prin centru iti creste temperatura apei cu tot AC-ul tau pornit.
Sergiu
QUOTE
Daca prinzi o ora de virf prin centru iti creste temperatura apei cu tot AC-ul tau pornit.


Mie nu! inseamna ca e o problema la racire. Mie doar la drum lung, cu forje puternice (atunci cred ca e solicitat cam tare motorul).
Mihai_E
Mie la drum lung nu mi se ridica acul mai mult de jumate, indiferent de ce forje ii dau.
bcata
Mihai_E, daca la tine chiar se incalzeste excesiv motorul cu AC-ul pornit, iti recomand sa mergi de urgenta la service, pentru ca ai o problema mare la sistemul de racire. Nu are voie sa se intample asa ceva! Ventialtorul ala trebuie sa RACEASCA lichidul din radiator IN ORICE CONDITII, indiferent de trafic. Pe bune acum, cu AC-ul pornit nu trebuie sa se ridice acul de la jumatate.
DSops
Cu mici exceptii. De exemplu un urcus lung cu masina plina, pe caldura, acul trebuie sa se stabilizeze in zona superioara, dar in asemenea situatii trebuie putina atentie, pentru ca am vazut destule masini cu blazon fierband bine mersi la urcatul transfagarasanului dinspre sud.
AlexV
se poate ca si cu ac sa creasca temperatura. la forja si urcus. au dreptate cei ce au spus asta. dar in conditii normale de functionare nu trebuie sa creasca temp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.