Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
azraell
salutare! sunt curios ce tip de alternator au daciile cu motor 1.9D? ma intereseaza de cati amperi si cam ce modificari ii trebuiesc aduse ca sa fie pus pe dacia berlina!si cam pe unde se gaseste?biggrin.gif
bygy007
cam greu are fulie pentru curea lata cred ca daca pui fulie pentru curea ingusta sigur patineaza
azraell
de ce crezi ca patineaza?atata timp cat e stransa bine eu nu vad de ce ar patina!de cati amperi este?si la sistemul de prindere ai idee cum este?marime?
bygy007
atunci de ce au pus lata si nu ingusta
azraell
pai... nu stiu... probabil datorita faptului ca la masinile mai noi toate vin cu cureaua lata... or fi mai rezistente...
andreiutzu
berlinele au fost echipate cu alternatoare de 50 A? daca da din an?
si apoi de la ce straineza ar merge alternatorul pus pe berlina?
djasu82
cele din 98-99-2000 ... au fost echipate cu alternatoare de 50A restu au 36A si cele noi pe injectie 90-100A. Daca ai gasi de super nova te-ai scoate.
andreiutzu
QUOTE(djasu82 @ 10 Feb 2008, 23:05)
cele din 98-99-2000 ... au fost echipate cu alternatoare de 50A restu au 36A si cele noi pe injectie 90-100A. Daca ai gasi de super nova te-ai scoate.
*


pai 98 e si berlina mea....deci asta inseamna ca e echipat cu alternator de 50 A? intreb pentru ca am inteles ca nu toate de 98 au fost echipate cu alternator de 50A.
djasu82
Dai jos alternatorul si te uiti ce scrie pe el daca are punte cu diode mari si sunt prinse cu surub pe cele trei faze RST inseamna ca ai alternator de 50A daca ai punte cu diode sub forma de pastilute si puntea e lipita pe cele trei faze RST cu cositor ai alternator de 36A.
os
Imi permit sa adaug: Pe berline s-au montat alternatoare de 500VA (a.k.a. "36A") si de 750 VA. Eu am avut o berlina din 1989/1990 care era echipata (din uzina) cu alternator de 750VA a.k.a. "de 50A".

Dupa cite imi amintesc, puterea (500 respectiv 750) era scrisa pe alternator; in orice caz cele doua aveau indicative diferite.
azraell
@djasu
pai daca alea de berline pe injectie au 90 100A, de ce m-as scoate daca as gasi de super nova si nu de o berlina de pe injectie care are aceeasi prindere si aceeasi fulie?
djasu82
fiindca si cea de super nova are aceeasi fuleie si aceasi prindere. Acuma cum gasesti tu ori de berlina ori de super nova sau wg.
azraell
wg ? ce inseamna wg ?
djasu82
ma rog vw golf... iertare sa-mi fie .
ionutctn
Iti recomand de inceput varianta ieftina (pe care am aplicat-o si eu si sunt foarte multumit): pe alternatorul de dacie de 50 Ah montezi o fulie de Oltcit (mai mica in diametru). Ai grija ca la fulia de alternator de la Oltcit trebuie sa ii faci decupatura aia pe centrul fuliei ca sa poata intra pe axul de la altenator. Si inca ceva: fiind fulia mai mica in diametru, cureaua de dacie (de 1218 lungime) va fi prea larga, asa ca sa iti cumperi o curea de alternator de Nova de lungime 1200 care are acelasi profil cu aia de dacie: 8 pe 10. Dupa ce ai facut astea, vei observa ca diferenta este sensibila fata de ce era inainte. Dupa ce mi-am facut modificarea asta, mi-a dat un prieten un detector radar ce avea voltmetru digital si imi indica in ralanti 13.9v-14.1v cu consumatori iar la 2000 de ture imi arata cu consumatori 14.6v-14.7v maxim a fost asta. La 2000 de ture imi arata cu consumatori 14.6v constant. Eu iti recomand sa incerci asta mai intai. Este mult mai ieftin decat sa cumperi alt alternator si crede-ma diferentele sunt sensibile. Vei fi multumit.
annem
Pe Dacia injectie (berlina sau break) s-au pus alternatoare de 50A Electroprecizia Sacele (nu de 90 sau 100A). Exista un alternator de 80A produs de ES (alternator cu putere marita) care a fost pus pe Nova si care se potriveste la dacia injectie fara nici o modificare (codul 1180). Pentru detalii vezi ES.
Singura problema este pretul. Un alternator nou de 50A costa aproximativ 300 lei, iar un alternator nou de 80A (putere marita) costa aproape 800 lei.
djasu82
Daca iti afisea cu acei consumatori faruri aeroterma 14.2V era perfect la 14,6V se fierbe bateria iar daca e sa cumperi una noua nu iti da ala garantie sad.gif . Sunt patit pina cand nu am modificat releul in asa fel in cat in turatie mare sa incarce cu 14.2V un banal releu eletronic de 12 lei avand 3 punti cu 3 rezistente ....Eu spun asa mai faceti rost de 3 diode de 50A prin care sa scoateti + 12-14V un mic stabilizator care sa debiteze 12V/200W si prin acesta alimentati tot ce tine de lumini faza lunga scurta semnalizari plfoniere mai pe scurt alimentati blocul de lumini din acest montaj. La relantii aveam 14.2V pe baterie si aveam cuplat doua faruri de 65W pe acea punte de 3 diode improvizata nici in turatie tensiunea nu mi-a crescut nici la relantii asadar se mentine iar ca sa nu se arda becurile e bine sa se realizeze un mic stabilizator 12V/200W. Din baterie doar eletromotorul aeroterma si casetofonul cu statia se pot lasa pe normal circuitul de putere. Eu personal nu mai modific cu fuli de oltci si alte chesti fiindca duce alternatorul de 50A perfect. Voi veni cu o schema si date precise ...
azraell
m-am uitat azi la puntea de diode si erau d-alea sub forma de pastiluta cositorite la cele 3 faze... sa-nteleg ca e de 36A sad.gif(
desi pe el scrie 50A... poate e doar carcasa de la alt de 50A cu continut de 36A
djasu82
Sau poate fi alternatorul de 50A si cu punte de diode pentru 36A vezi cum e montat ori in stea ori in triunghi . In triunghi e la cel de 50A iar stea e la cel de 36A .
azraell
deja m-ai lasat rece... care e diferenta intre stea sau triunghi ?
C a t a l i n
Grea fizica de a X-a... ši geometria de a 4-a...

user posted image

N-am mai simbolizat diodele...
djasu82
Diodele vin legate din cele 3 capete rosi in fine hai sa nu ne certam alti stiu ceva fizica alti matematica ... mecanica eletronica ...soft . Daca am fi toti uniti asa ne-am ajuta unul pe altu . Numai bine.
azraell
maersk... stiu si eu care e diferenta intre cele 2 figuri geometrice... ma referam la faptul ca nu imi dau seama cum vin legate diodele pe respectiva punte...
deci pe respectiva punte de pe alternatorul meu aveam 3 "borne" unde veneau legate 2diode + un fir de pe stator cu o piulita mica biggrin.gif
bygy007
cam asa este steaua iar la triunghi bobinele sint pe cele 3 laturi ale triunghiului
azraell
revin cu intrebarea de la inceputul topicului:
alternatorul de papuc diesel de cati A este? si la prindere este la fel ca cel de 1310?
daca are axul destul de lung cat sa imi stea fulia aliniata cu celelalte... eu zic ca se poate modifica fara sa patineze... asta chiar nu este o problema!
argon
Daca motorul ar fi asemanator poate ar bate la prindere, dar nu bate nici la prindere, si nici la fulie.
azraell
am observat la alternatoarele astea noi, ca nu mai au borna de legare la masa... de ce? astea nu se mai leaga la masa?
de fapt am vazut la astea cu releu incorporat.... biggrin.gif
bygy007
este posibil sa fie o tresa pe undeva intre motor si caroserie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.