Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum am intors roata de rezerva
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
klaus
Consideratii generale:
Din motive de cost, roata de rezerva din logan este montata in compartimentul special cu janta "in sus", facandu-se astfel economie la suportul de polistiren extrudat/expandat care ar fi trebuit montat in roata (pentru cric, coarba, trusa scule etc.) si pentru bucata de placaj mai tare necesara a fi montata sub mocheta portbagajului.
Pentru a castiga spatiu suplimentar, am intors roata de rezerva.
Pentru acest lucru a fost necesara crearea unei piese de strangere a rotii, avand in vedere ca acum distanta intre fata interioara a jentii si fundul compartimentului rotii de rezerva este mult mai mica.

Consideratii practice:
Surubul de prindere a rotii de rezerva este surub de 10.
Filetul surubului nu este metric (banuiesc ca este filet de 3/8, dar sigur nu este metric). Din acest motiv nu am putut monta pur si simplu o flansa cu o piulita fluture cu filet de 10).
Am utilizat piesa de strangere originala, pe care am scurtat-o.

Etape:
1. S-a taiat piesa originala de unde incepea conul, obtinandu-se 2 piese, cea cu flansa si con, si cilindru cu filet - asa cum se vede in "imag 1.jpg".
2. S-au dat gauri in ambele piese rezultate si s-au dat zone de aderenta (la pila) - "imag 2.jpg"
3. s-a introdus partea cilindrica (cea cu cu filet) in interiorul piesei conice. Pentru acest lucru a mai trebuit ajustata piesa conica (s-a mai taiat din capat) astfel incat piesa cilindrica sa iasa fest prin terminatia ingusta a conului - "imag 3.jpg"
4. S-a umplut zona libera intre piesa conica si piesa cilindrica cu adeziv epoxidic tip plastelina (figurat ca exemplificare in "imag 3.jpg", dar nu este necesara folosirea tipului pentru apa pe care l-am folosit eu; am folosit de tipul acesta pentru ca din acesta aveam in casa), asa cum se vede mai bine in "imag 4.jpg"
5. S-a lasat la intarit (rolul gaurilor in cele doua piese se vede acum clar ca este de a intra acest adeziv in ele si a da o rezistenta la rasucire piesei interioare)
6. S-a taiat surubul de fixare a rotii de rezerva la nivelul jantei astfel intoarse - "imag 5.jpg"
7. S-a montat pe versoul mochetei portbagaj un placaj, prin prindere cu capse de mobila.
8. Pentru a nu zdrangani placajul, s-a lipit pe acesta (cu partea spre roata de rezerva) cateva strifuri de banda buretoasa.

Costuri totale:
cca 30 k lei, adezivul epoxidic (se foloseste in fapt mai putin decat bucata ramasa in tub din "imag 3.jpg")
30 - 80 k lei costul pfl-ului (placajului, cartonului presat etc - de 3-6 mm nu PAL de 16-18 mm!!) care trebuie montat deasupra rotii pentru a asigura planeitatea portbagajului
cca. 30 k lei costul bandei de etansare buretoase care trebuie pusa pe placaj pentru a nu zdrangani.
rdesign
Te felicit, dar ai muncit prea mult. Eu am rezolvat problema mult mai usor folosind un surub de la GOLF, comandat la dealerul VW, contra 200.ooo.lei. Toata operatia mi-a luat 1/2 h.
Dsign
moama ce de munca, voua chiar nu va place sa faceti ceva folositor... trebe sa cumparati totul. am afcut si eu mersi klaus... era prea de tot cu bucata aia metalica de vroiam eu s-o fac la strung...
fbatran
io am intors roata pur si simplu
nu e fixata, da ca sa se miste de acolo tra sa ma dau peste cap, si oricum nu pica de tot ca am pus surubu la loc ... asa inalt cum era
nu am pus mocheta sub roata .... asa e buna ideea .. tra sa fac si io
(cu toate ca atunci se va misca mai usor roata in lacas ... fara mocheta sta mai bine deoarece cauciucul nu aluneca pe tabla)
de placaj nu e neaparat nevoie, ca am umplut gaura cu de toate (cablu remorcat, scule, carpe, furtun benzina etc.) si mocheta e destul de grosuta ...
nici nu se vede, daca apesi cu mana simti putin loc liber sub mocheta ... da atata tot ....
elro
offff pana si la logan proprietarul trebuie sa ii faca inbunatatiri,constructorul nu este in stare de nimic,le asambleaza ca pe ouale Kinder.
Parerea mea ca ar trebui ca viitorul proprietar de logan sa se duca la fabrica si sa o caomande cu toate inbunatatirile pe care le are in cap(bord cu lumini albastre,galerii admisie,evacuare,butoane albastre,xenoane etc)si poate asa or invata si aia de la afbrica cat de importante si pranctice sau ajutatoare sunt aceste idei.
Romanul tot carpaci ramane sad.gif
Oricum nu spun nimic despre ideea asta decat ca este foarte buna happy.gif
tazzz
daca ar fii o masina perfecta ne-am plictisi tongue.gif

mie imi place sa mai fac si lucru manual din cand in cand 04.gif

buna chestia cu spatiul in plus care se castiga...creca am sa intorc si eu roata invers in curand smile.gif

mi-a placut solutia lui rdesign...fara carpeli(scurtat surubul, etc) wink.gif
klaus
Nu scurta tu surubul, si ai sa vezi bucurie la infiletarea piulitei aleia pe surubul lung...
erica
Dupa ce am intors roata,am taiat "chestia"aia care fixeaza roata ca sa intre in noul spatiu,partea hexagonala(care are filet)am taiat-o separat si am folosit-o pe post de piulita.Acum sta perfect.Si foarte simplu de realizat.
softmatix
Si eu mi-am propus sa intorc roata de rezerva la Logan inca de cind am vazut-o prima data la dealer...

Dupa ce am citi cu atentie postul lui Klaus, mi-am propus sa aflu "de cit e?" totusi filetul buclucas - la un magazin "profesional" poti totusi gasi cam orice piulita, chiar si cele nestandard.

Am luat un surub "clasic" de M10 si am vazut ca standardul avea dreptate: era cu pas de 1.5 mm.

Apoi am incercat sa aflu de cit e cel din prtbagaj: am numarat 50 de spire si am masurat cu sublerul. 76 mm ! Deci - daca admiteam ca am grasit la numarare cam cu o spira - e tot de 1.5 mm !

Atunci m-am gindit ca un surub normal, cu pas de 1.5, nu intra pe tija din prtbagaj pentru ca "profilul" sau "diametrul de fund" al filetului e diferit. Asa am re-filetat surubul din portbagaj cu o filiera "normala" de M10x1.5 si a fost ok, am putut folosi o piulita fluture M10 "clasica".


Nu am pus mocheta intre roata de rezerva si locasul ei deoarece am observat ca se sprijina doar pe circumferinta axiala a cauciucului rotii (deci nu e contact metal pe metal - ma rog, vopsea pe vopsea rolleyes.gif ) si m-am gindit ca daca o sa fiu nevoit sa schimb roata intr-o zi ploioasa si o sa o bag uda, mocheta va fi ca o sugativa care va pastra apa si locasul va fi mai predispus sa rugineasca decit daca il las fara mocheta. Parerea mea !... rolleyes.gif
musicall
un tips excelent !!! acum nu mai are 510 litir ci respectiv 520 - 525 litri spatiu in portbagaj !!!
drel
nu prea inteleg rostul intoarcerii rotii de rezerva ... pt ca mai cistigi unpic de spatiu .. ???... o sa va treaca cu intoarcerea rotii de rezerva .. la prima pana .. mai ales daca o sa fie pana pe fata ... atunci tot ce o sa fie in interiorul rotii de rezerva va iesi de acolo NEGRU ... adica acel praf negru de la placutele de frina ...
simon
QUOTE(drel @ 22 Aug 2005, 23:21)
nu prea inteleg rostul intoarcerii rotii de rezerva ... pt ca mai cistigi unpic de spatiu .. ???...  o sa va treaca cu intoarcerea rotii de rezerva .. la prima pana .. mai ales daca o sa fie pana pe fata ... atunci tot ce o sa fie in interiorul rotii de rezerva va iesi de acolo NEGRU ... adica acel praf negru de la placutele de frina ...
*



La masini straine am vazut ca au un soi de cosulet in roata de rezerva, intoarsa, in care erau deja scule in legatura cu roata sau iti puteai pune ce doresti.
Ai dreptate, sa pui ceva direct in roata nu are haz, zgirieturi pe janta, zgomot, etc.
In legatura cu 'negrul de placute' smile.gif oricum trebuie sa speli ulterior roata cind vei avea posibilitatea.
klaus
Eu am o carpa in interiorul rotii si dupa aceea am bagat obiectele utile acolo. Si asa nu se murdaresc...
BAB
Deja ma gandesc cum ar arata un "cofraj" (inca nu stiu din ce sa-l fac), plasat in "golul" jentii, in care sa stea frumos aliniate diferite obiecte gen cric, carlig de remorcare, stingator, botz metalic si chei de impreunare pentru eventuale remorcaje, si altele, daca incap acolo. Ma gandesc la o spuma poliuretanica dura, sub forma de bloc, din care sa sculptez cu o freza, locasuri pentru toate cele. Oare se gaseste pe undeva?
anamana
Bab:
Intra la o firma ce se ocupa de reclame & materiale publicitare si intreaba de "Comatex".
Sunt niste placi (albe), foarte usoare si rigide. (grosimi intre 3 si 40 mm).
Faci "un tort" smile.gif din straturi. Decupezi in fiecare strat formele de care ai nevoie.
Bine, iti trebuie multa rabdare.

Poate mai bine comanzi "piesa" de la VW ............. (golf IV variant).
simon
QUOTE(anamana @ 1 Oct 2005, 23:55)
Poate mai bine comanzi "piesa" de la VW ............. (golf IV variant).
*


Tu ai facut tortul? La cita munca (sau costuri la firma de publicitate) presupune mai ramine sa-i pui si luminari si sa-i dai foc... la idee. laugh.gif
Esti sigur ca de la golf4variant se potriveste la roata de Logan? Ai vazut sau doar ai auzit? Oricum, ar trebui sa aiba in mijloc gaura pentru surub.
klaus
Io zic ca merge si de Skoda octavia (aceleasi dimensiune de jenti... stiti voi...). Nu vad de ce nu ar merge cea de golf.
Si in afara de Comatex, se poate folosi la "prajitura in straturi" si polistiren extrudat, care daca il gasesti la placa (nu la bax) poti iesi mai ieftin, ca se gaseste mai des.
Eu am folosit totusi niste burete mai dens de saltele cu care am "tapetat" interiorul rotii si am "umplut" roata cu diverse, iar daca e "plina", nu zdrangane ce este ianuntru. Cost total: 1 mp burete cca. 150.000 lei.
anamana
Klaus, ca zici de polistiren; ... cu ce se poate lipi?
Eu am incercat cu mai multi adezivi, si ... problema e ca dizolva polistirenul.
Cum sa spun ... se fac niste gauri acolo unde pun 'lipici'.
Sigur cunosti fenomenul...


btw: Comatex-ul nu e foarte scump. Plus ca se gasesc bucati de dimensiuni apreciabile printre deseurile firmelor pe panouri publicitare.
Eu il mai folosesc pe post de "placa de baza", la diferite chestii... stii tu, ai de montat 2-3 piese pe un suport...
klaus
Pai eu zic ca polistirenul se lipeste cu ... adeziv de polistiren.
Plus ca eu zic de polistirenul EXTRUDAT, mult mai rezistentla agenti.
Merg si adezivi de contact (gen prenadez, gen adezivi de oglinzi), merg si silicoane acetice, mai putin acide, siliocoane neutre, "silicoane" de parbriz (inclusiv poliuretanice)
Desi nu pare, sunt suficiente solutii de lipire a polistirenului, mai ales a celui extrudat. Totul e ca ele sa nu contina compusi dizolvanti...
anamana
Da Klaus, n-am fost atent la inceput cand spuneai de polistiren EXTRUDAT.
Mi-a scapat din vedere materialul asta pana acum. E misto.
Am incercat sa-l lipesc cu silicon, si ai dreprtate, tine brici. Thanx.
aicidincolo
deci e prea minunat sa nu se mai vada in portbagaj lanturile pt iarna , funia de tractat, o lanterna si ce mai statea naspa pe acolo cand aveai portbagaju gol!
O bere virtuala o ai de la mine klaus!
NIN
Solutie rapida:
Intoars roata, si intre Piulita de fixare si janta bagat un sul scotch(banda adeziva) lat. Roatat sta fixata!

E o solutie asa fara alte modificari....

Apropo in spatiul de imbinare al spatarului spate cu podeaua portbagajului bagati ceva?(e umpic de loc , mascat de mocheta)

Am observat ca si in partile laterale (verticale) sub mocheta mai e ceva spatiu...
klaus
QUOTE(NIN @ 22 Dec 2006, 13:39)
Apropo in spatiul de imbinare al spatarului spate cu podeaua portbagajului bagati ceva?(e umpic de loc , mascat de mocheta)

Am observat ca si in partile laterale (verticale) sub mocheta mai e ceva spatiu...
*
Alea-s locurile speciale, concepute din fabrica, pentru marfuri de contrabanda, sa nu le vada vamesii...
Si mai intra si cate un triunghi daca e din ala in carcasa mini
YRX
In ce priveste spatiul dintre spatele scaunelor si mocheta eu l-am rezolvat simplu cu ocazia confectionarii planseulul pentru portbagaj. Am croit placa de lemn dupa cotele mochetei si mi-a acoperit perfect spatiul.
lucian_v
Super tare klaus smile.gif

abia acum am gasit asta, voiam si eu sa imi fac chestia asta pt ca ambele au roata cu janta in sus... smile.gif
hash
QUOTE(NIN @ 22 Dec 2006, 13:39)
Solutie rapida:
Intoars roata, si intre Piulita de fixare si janta bagat un sul scotch(banda adeziva) lat. Roatat sta fixata!

E o solutie asa fara alte modificari....
*



Merge si o doza derivatie pentru instalatii electrice, care se pun in perete, daca cioplesti putin din capac.

QUOTE(NIN @ 22 Dec 2006, 13:39)
Apropo in spatiul de imbinare al spatarului spate cu podeaua portbagajului bagati ceva?(e umpic de loc , mascat de mocheta)

Am observat ca si in partile laterale (verticale) sub mocheta mai e ceva spatiu...
*



Intra o scandura (pentru cric) si in partea cealalta cutia cu triungi reflectorizant.
Eventual triunghiul se poate pune vertical, pe perete, in partea dreapta, prins cu niste 'soricei'.

In roata eu am pus: pompa de roti, extinctor, trusa sanitara, vesta reflectorizanta si-o umbrela mica tongue.gif
C@talin
am vazut la un vw,la rezerva intoarsa in interiorul ei o trusa de scule rotunda ,care intra perfect acolo ,se pot cumpara trusele astea?
dl_dr25
poate va ajuta ce am facut eu
o teava de plastic sau pvc cum se numeste habar nu am , am masurat si are 15cm si scrie 050*1,8 tongue.gif
interiorul 15cm lungime taiata pe verticala, eu zic ca este pt intarirea celei pe exterior
exteriorul 12cm
roata sta fix(beton) nu se misca deloc si pt mine nu mai este necesar sa fac capac sa nu se lase mocheta, fiindca este la inaltimea roti de rezerva
aicidincolo
capac de audi (ca e putin mai mare decat la golan) pus pe roata intoarsa sta moketa perfect, poze doar la cerere
draculafly
vreau poze pleaseeeee!
aicidincolo
poza

2 Aug 2009, 19:25:
poza
ydaniel
f bun topicul rolleyes.gif
cum am facut eu la masina unui vecin:
-piulita de la golf 4
-covor de cauciuc de 5mm in loc de mocheta
-taiat surubul
-bagat in janta:trusa medicala+o mini trusa de scule.
LuluMOB
Am inghesuit si cricul langa roata, sta foarte bine (nu-mi placea deloc sa-l vad atarnat acolo).

user posted image

user posted image

user posted image

Daca gasesc mocheta neagra, o sa acopar si bucatile de tabla chioara care au mai ramas si cu asta basta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.