Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutia de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
petre_andreiv
Mie imi sare uneori din treapta a 5-a?
A mai patit vreo careva?
C a t a l i n
Dacă fiecare are câte o problemă cu cutia de viteze, asta înseamnă că trebuie deschise pentru fiecare user câte 3 topicuri pe aceeași temă?

Unde îți sare? Că dacă ți-ar sări în cap, poate te-ai lumina, și ai citi mai jos în secțiunea Nova, câte topicuri sunt despre CV și timonerie, și măcar ai scrie acolo...
magelan_explorer
verifica uleiul la cutie,daca nu,trebuie desfacuta...
C a t a l i n
Aiurea...
petre_andreiv
trecand peste reactia prea putin controlata a lui maresk tin sa ii multumesc explorerului magelan pt informatie:)
C a t a l i n
Mulțumește-i, e dreptul tău. Apoi dă fuga la service, scoate motorul, desfă cutia, varsă ceva sute de RON...

Și când te gândești că, citind 10 minute, puteai afla că tot ce este necesar se numește reglare timonerie.
apollo
@ petre_andreiv - e chiar inutila deschiderea unui nou topic pentru ceva care e posibil sa se fi discutat.
Nu cred ca ai dat un search, ci pur si simplu te-ai "aruncat" la deschiderea unui nou topic.

regulamentul.gif trebuia sa citesti.
cristidb
MAERSK ai rezolvat tu saritul din viteza prin reglarea timoneriei? Toata lumea stie sa dea sfaturi gen verifica uleiul si timoneria.
petre_andreiv cand iti sare din viteza? La ce turatie? Cand accelerezi? Cand decelerezi? De obicei sare din cauza pinioanelor uzate sau a sincronizatorului uzat. Fiind vorba de treapta 5 poti scapa ieftin, pentru ca nu trebuie desfacuta complet cutia. La pinioanele treptei 5 ai acces doar desfacand capacul din capatul cutiei. Iti recomand schimbarea ambelor pinioane, sincron si sincronizator, dar cumpara piesele doar dupa demontare. E posibil ca din cauza furcii uzate/strambe sa nu cupleze bine treapta 5. Partea buna e ca se poate rezolva cu cutia pe masina.
C a t a l i n
Aș pune pariu, dar nu îmi stă în caracter...
cristidb
Nu te-am intrebat daca ai pune pariu. Te-am intrebat cum ai rezolvat tu saritul din viteza la orice cutie.
C a t a l i n
Datorită sistemului de pârghii de comandă, foarte păcătoase la cutia Novei, cea mai comună problemă este dereglarea timoneriei, conexă cu uzarea acelor bucși.
Efectul imediat ar fi cuplarea defectuasă, sau incompletă a treptei a V-a sau R, fiind diametral opuse. Dacă nu cuplează complet, evident că sare din viteză.
Nu spun că ar fi singura cauză, dar este cea mai probabilă.

Repet: despre toate acestea s-a mai discutat, în mod repetat... Dacă vom continua așa, va fi din ce în ce mai greu să gasim o informație, în amalgamul de topice pe aceeași temă...
cristidb
Doar ca acele bucsi de plastic dau joc stanga/dreapta manetei, si foarte putin inainte/inapoi. Cand sunt uzate nu poti cupla 1,2,R si uneori 5, dar maneta are cursa suficienta sa cupleze complet. Eu am renuntat definitiv la bucsile alea si am confectionat altele. In acelasi timp am modificat acele bucatele cde teava incat sa nu mai permita jocuri mari.
De obicei daca sare la accelerare atunci treapta nu e cuplata bine, dar e putin posibil ca timoneria sa fie cauza. Cel mai probabil de la furci vine beleaua. Furcile nu prea raman in pozitii intermediare daca nu au uzura mare sau sunt strambe, pentru ca ele se blocheaza doar in pozitia corecta.
Daca sare in decelerare e de la uzuri ale pinioanelor/sincronizatorului.
petre_andreiv
In primul rand nu am vazut sa fie rezolvare pentru treapta 5 in alta parte, deasemeni fiind necunoscator nu pot sti sigur ca e valabila rezolvarea problemelor celorlalte trepte si pentru treapta 5...asa ca am deschis un nou topic. Imi asum toata vina pentru toate problemele creeate odata cu acest nou topic.
Si ca veni vorba mai am de spus ca in cutie este posibil sa am vreo 2.5 litri de ulei si ca imi sare din treapta atunci ca e la turatii mai mici sau la ralanti. Spun asta pentru ca atunci cand dau sa accelerez ...accelerez in gol (cum ca ar fi deja iesita din treapta)
C a t a l i n
Mda... cu celelalte X topice pe aceași temă nu ne înțelegem...
Trecem peste...
Atât timp cât nu exploatezi cutia în parametrii normali, DECI CU ULEIUL LA NIVEL, mi se pare penibil să te miri că nu știi ce are...

Dupa cele descrise de tine, nu cuplează a V-a, deci nu are din ce să sară...
cristidb
In treapta 5 nu se merge la turatii mici, cu atat mai mult la relanti. Nu are nici o logica ce spui. In cutie intra 4 litri si nu ai cum sa stii cat ulei mai ai. Ai la nivel sau mai putin.
petre_andreiv
Nu m-am facut inteles....din moment ce am spus ca SARE atunci inseamna ca la un moment data ..e deja in treapta a 5-a. Chiar e nevoie sa explic cum am schimbat vitezele? Stiu cat ulei este pentru ca atat a pus ultima data fostul posesor. Si nu imi sare de fiecare data.
Ceea ce consider eu PENIBIL este faptul ca te contrazici maresk. Mai pe la inceputul topicului ti se parea "Aiurea..." faptul ca magelan_explorer mi-a spus sa verific uleiul.
C a t a l i n
Aiurea e sa dai jos cutia, că la asta m-am referit din spusele lui, și penibil e să țipi că nu merge, când știi că nu are ulei.
Acum vreo 2 săptămâni, tot pe aici, cineva spunea senin că circulă fără prea mult ulei în cutie, și era curios ce se poate întâmpla...

După ultimul mesaj al "inculpatului", a plecat să caute piesele mobile ale cutiei, pentru a le înlocui...
variable_dynamics
petre_andreiv, daca ai parte de decuplarea necomandata( iti sare din viteza) a treptei a cincea inspecteaza si SUPORTII ansamblului motor-CV(nu este de neglijat! Multi se reped sa dea cutia jos cand sunt cateva chestii de verificat in prealabil)

Apoi, verifica-ti jocurile timoneriei(bucsele din plastic) si jocul elementelor sistemului de comanda al CV. Acele doua tije de comanda si sistemul de legatura intre ele(se numesc axe de comanda). Posibil sa trebuie schimbate bucsele in care culiseaza aceste axe.

In final, mergi la mecanic pentru inspectia pinioneriei si ansamblului de comanda(furci interioare) a vitezei a cincea, care dupa cum bine a spus mai sus un coleg de forum se poate realiza fara a fi necesara demontarea cutiei de viteze de pe masina.

Un SFAT: completeaza/schimba uleiul din CV!!! Sa fie la nivel! Treapta a cincea, fiind cea mai "indepartata" dpv al traseului uleiului are de suferit cel mai mult. Chiar si cu uleiul la nivel, ungerea la nivelul pinioneriei de a cincea e deficitara!!!! Daramite cu ulei sub nivel. Multa grija si un pic de consecventa!

Deasemenea iti recomand cu caldura functia SEARCH fiindca subiectul s-a mai discutat de nenumarate ori, in detaliu chiar.

Spor la treaba.

Numai bine.

P.S. - cristidb, acele bucsi intr-adevar nu dau decat joc st-dr insa ovalizarea alezajelor tijelor de comanda(ovalizare care vine "mana in mana" cu deformarea corpului suruburilor de fixare a elementelor de timonerie in ansamblul de legatura dau si joc "transversal" sa ii zicem)
petre_andreiv
Cutia a mai fost data jos pentru ca se blocase in treapta 3, din cauza unor mecanici "meseriasi" . Oricum nu sunt genul de om care sa arunce banii prin service-uri inainte sa analizeze toate variantele...tocmai de asta am intrat pe acest forum, sa ma informez.
Multumesc oricum pentru informatii observatii si alte celelalte ce au fost. Am sa revin cu eventuale informatii despre rezultate.
magelan_explorer
smile.gif cred ca te-ai lamurit cat de cat cum sta treaba !
incepi prin verificarea uleiului
stiu din proprie experienta,a mea sarea din a 5-a
pe la 120 cand o acceleram...chiar daca e vb de alta cutie
principiul e acelasi. succes
petre_andreiv
Asa e, am bagat la cap smile.gif inca odata multumesc pentru informatii:)
O zi buna!

mihai0070
cum se regleaza timoneria :
se strang suruburile de la bucse mai tare sau mai putin strans ??? bucse de plastic cate sunt ? eu am gasit 2 una pe levier si una unde se imbina levierul cu primul ax cel care nu are legatura cu cutia
ca eu am schimbat si bucsele de brons de pe ax-ul din cutie (axul cautator care este in afara cutiei) si semeringul de pe axiul din stanga care comanda direct furcile si tot imi agata cand dau a doua , defapt cred ca atinge cumva pinionul de mers inapoi, lucrul asta se intimpla mai des cand reduc din 3 in 2 din 1 in 2 nu prea se intimpla dar se mai intimpla.
pe loc intra perfect indiferent daca am motorul pornit sau nu .
C a t a l i n
Dacă pe loc intră fără să agațe, mă tem că e vorba de sincron.
mihai0070
si eu gandeam la fel dar dupa schimb bucse se cucsulite timonerie si-a mai revenit
dar l-am vazut pe mecanic ca srtange suruburile la bucsa aia de plastic si la legatura cu axul cutie de mai avea putin si rupea cheia ???

ma dacdesc sa nu cumva sa nu mai limiteze maneta si sa atinga pinionul de R


26 Feb 2008, 23:05:
QUOTE(MAERSK @ 25 Feb 2008, 22:55)
Dacă pe loc intră fără să agațe, mă tem că e vorba de sincron.
*




Sincron ? blink.gif sau inel de sincronizare pentru pinionul vit a 2 a ? blink.gif
sincronul este comun pentru viteza 1 si vit 2 este unul singur ... din cate etiu eu unsure.gif


totusi din experienta mea , vit a 5 a si R sint diametral opuse in ceeace priveste selectarea lor , si inainte de inlocuite bucse , a 5 aintra usor acum nu si agata si caraia si a 2 a , problema este ca nu caraia tot timpul , ci numai cand vrea ea si total aleator, infiferent ca este trecuta dinrect in 1 in 2 sau din 1 in punctul 0 si pe urma in 2 , caraia ca si cum ar agata un pinion , sar are momente cand intra perfect , o sa mai incerc un regalj al timonerieri daca nic asa nu merge atunci clar este inelul de sincronizare pt treapta 2 bujit si trebuie inlocuit

26 Feb 2008, 23:07:
QUOTE(MAERSK @ 25 Feb 2008, 22:55)
Dacă pe loc intră fără să agațe, mă tem că e vorba de sincron.
*




Sincron ? blink.gif sau inel de sincronizare pentru pinionul vit a 2 a ? blink.gif
sincronul este comun pentru viteza 1 si vit 2 este unul singur ... din cate etiu eu unsure.gif


totusi din experienta mea , vit a 5 a si R sint diametral opuse in ceeace priveste selectarea lor , si inainte de inlocuite bucse , a 5 aintra usor acum nu si agata si caraia si a 2 a , problema este ca nu caraia tot timpul , ci numai cand vrea ea si total aleator, infiferent ca este trecuta dinrect in 1 in 2 sau din 1 in punctul 0 si pe urma in 2 , caraia ca si cum ar agata un pinion , sar are momente cand intra perfect , o sa mai incerc un regalj al timonerieri daca nic asa nu merge atunci clar este inelul de sincronizare pt treapta 2 busit si trebuie inlocuit
C a t a l i n
Ai spus că se întâmplă să agațe des la retrogradarea 3 -> 2.
mihai0070
da asa este agata. la retrogradarea din 3 in 2 intra foarte greu si nu intra liniar , si in functie de viteza , se mai intimpla sa si caraie.

fiind vorba de viteza 2 care poate cauza o caraiala si de la pinionul de R ,, nu stiu ce sa zic, ori dereglata si atinge pinionul de MI sau inelul de sincronizare dus , dar dece nu face mereu ?
apollo
post-336-1110552475.gif Nu inteleg, perioada asta e sezonul cutiilor de viteze la Nova?

respekt.gif
mihai0070
daca nu este din timonerie clar este din cutie si inebunesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.